» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
korek spustu oleju
Autor Wiadomość
kiej 

Motocykl: MZ TS 250MZ TS 250/1
Wiek: 60
Dołączył: 27 Lip 2022
Posty: 13
Wysłany: 2022-09-21, 21:20   korek spustu oleju

Witam,

MZ TS 250/1 zmuszony jestem dorobić dłuższy korek spustowy oleju ze skrzyni biegów, bo pierwsze trzy zwoje gwintu w karterze są uszkodzone. Czy ktoś sie orientuje jaki jest skok gwintu bo wymiar korka to chyba 17mm ?
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2022-09-22, 12:35   

Nie możesz dorobić zbyt długiego korka, ponieważ będzie Ci blokował automat biegów przy redukowaniu. Oczywiście tyczy się to wersji 5B.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
TheMZman 

Motocykl: ETZ301
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 06 Wrz 2022
Posty: 284
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2022-09-22, 12:47   

Jesli juz kombinujesz z dlugim korkiem, to czy nie lepiej jest dorobic srube z gwintem o wiekszej srednicy a otwor przegwintowac? ‘Miesa’ jest tam sporo.
_________________
Na drodze:
ETZ301 x3
500R
ES125
Wrastam badz remontuje z zasady wiecej niz jedna sztuke:
Trophy
ETZ250 ‘80
ETZ251 + Saxon
ETZ301x4
TS250
Trophy
ETS250
ETS125
ETS250G
500R
SM125 x2
SX125 x2
Baghira
1000SF x2
CZ513
I wiele innych
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2022-09-22, 17:51   

Wstaw Helicoil.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
kiej 

Motocykl: MZ TS 250MZ TS 250/1
Wiek: 60
Dołączył: 27 Lip 2022
Posty: 13
Wysłany: 2022-09-22, 23:44   

Wydaje mi się że najprostszy będzie zakup dłuższego korka, miejsca jest ok 2cm i nic nie będzie wystawać do skrzyni, mam tam 8 zwojów gwintu ! Nie wiem tylko jaka jest średnica i skok gwintu korka/otworu, nie mam grzebienia a na oko nie określę w katalogu też Ci dobrzy Niemcy z NRD nie podali.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2022-09-23, 12:22   

Wszystko fajnie kombinujesz ale jak wykręcisz korek i wciśniesz dźwignie zmiay biegów w dół do oporu to zobacz ile miejsca na korek pozostaje.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
TheMZman 

Motocykl: ETZ301
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 06 Wrz 2022
Posty: 284
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2022-09-23, 12:46   

Ponizej zdjecie fabrycznego korka w karterze z rocznika 1981.

Mozna zastosowac magnes neodymowy i osadzic go glebiej w srubie.
_________________
Na drodze:
ETZ301 x3
500R
ES125
Wrastam badz remontuje z zasady wiecej niz jedna sztuke:
Trophy
ETZ250 ‘80
ETZ251 + Saxon
ETZ301x4
TS250
Trophy
ETS250
ETS125
ETS250G
500R
SM125 x2
SX125 x2
Baghira
1000SF x2
CZ513
I wiele innych
 
     
kiej 

Motocykl: MZ TS 250MZ TS 250/1
Wiek: 60
Dołączył: 27 Lip 2022
Posty: 13
Wysłany: 2022-10-05, 18:00   

Właśnie otrzymałem korek spustu oleju ze skrzyni od VOLVO wymiar 18x1,5 l=18mm minus grubość podkładki, wykorzystuje wszystkie "głębokie zwoje w bloku zatem te trzy uszkodzone nie mają znaczenia pasuje idealnie !!!
 
     
eurojanek 


Motocykl: MZ es 250/2 1973
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Cze 2012
Posty: 93
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2022-10-06, 10:22   

Ja u siebie zaspawałem otwór na głucho, wykonałem nowy + gwint i jak na razie chyba jest spoko :]
_________________
Zły Monsta sugeruje, żebyś lepiej zajrzał na Cupsella z koszulkami
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13