» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Łożysko wałka zdawczego
Autor Wiadomość
Koniefka 

Motocykl: MZ Etz150
Wiek: 60
Dołączył: 02 Lis 2022
Posty: 1
Wysłany: 2022-12-20, 21:16   Łożysko wałka zdawczego

Kupiłem jakiś czas temu etz150 rocznik 1991, jeździ, jest sprawna. Zabrałem się za mały remont, dotyczący bardziej wyglądu, malowanie, odświeżanie i takie tam inne. Silnika nie zamierzałem i nie zamierzam ruszać, ale leciało troszkę spod zębatki zdawczej. Po odkręceniu tej blaszki z uszczelniaczem stwierdziłem: brak podkładki dociskającej uszczelniacz, a łożysko wałka zdawczego jest "na równo" z karterem. Z tego co widziałem na jakimś filmie łożysko powinno być tam "wpuszczone" 0,2 do 0:3mm względem karteru, Czy jest to jakiś wielki feler, czy nie brać sobie tego do głowy?, zaznaczam, że motocykl jeździ dobrze, biegi wchodzą bez zarzutu, luz też, na sprzęgło nie narzekałem. Dzięki za ewentualne sugestie i podpowiedzi.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2022-12-21, 09:28   

Jeśli jeździ to zostaw jak jest. A wyciek nie koniecznie musi być z uszczelniacza tego walka zdawczego a wynikać może z wyrobienia się już tulejki w walku zdawczym.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 390
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2022-12-21, 15:36   

Koniefka napisał/a:
łożysko powinno być tam "wpuszczone" 0,2 do 0:3mm względem karteru


Nie jest to jakaś fabryczna specyfikacja ale większość normalnych silników ma to łożysko "wpuszczone" ok 0,8-1mm, jeśli jednak masz tak wysoko jak piszesz to może znaczyć iż wałek zdawczy jest zbyt daleko od przesuwki i mogą wystąpić kiedyś problemy z 5-tym biegiem. Wartość która podałeś to zalecany luz pomiędzy łożyskiem a dekielkiem z uszczelniaczem. Organoleptycznie sprawdź czy wałek nie ma luzów w łożysku lub czy też nie "ugina" się na wskutek zużycia tulejki.
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13