» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Ciężko obracający się wałek zdawczy ETZ 250
Autor Wiadomość
majhutt 
Kręce mopa


Motocykl: ETZ 250
Wiek: 98
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 26
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2023-01-13, 00:13   Ciężko obracający się wałek zdawczy ETZ 250

Witam Panowie,
Jestem w trakcie składania silnika do ETZ 250 (remont kapitalny). Po złożeniu połówek mam problem z wałkiem zdawczym, który pracuje dość topornie. Obraca się bardzo podobnie do wału z założonym cylindrem i wkręconą świecą, mianowicie do pewnego momentu można kręcić ręka aż wreszcie dochodzi do krytycznego momentu gdzie przekręcić można tylko kluczem.
Podejrzewam, że bez ponownego rozpołowienia się nie obędzie ale może ktoś wie gdzie szukać przyczyny?
Wałek sprzęgłowy pracuje bardzo lekko. Wszystkie tryby pracują prawidłowo, nawet biegi na sucho wskakują całkiem nieźle...

Szukałem podobnego tematu ale nic nie znalazłem :(

Poniżej zdjęcie przed złożeniem



_________________

Ostatnio zmieniony przez majhutt 2023-01-13, 15:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2023-01-13, 05:44   

Zawsze, ale to zawsze, rób próbę skrzyni bez poławiania wału. Czyli bez prawego łożyska wału, lub bez wału. Jakie wodziki zastosowałeś na skrzyni? 010 Sito? próbowałeś nią ułożyć strzelając gumowym młotkiem po wałkach?
 
     
majhutt 
Kręce mopa


Motocykl: ETZ 250
Wiek: 98
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 26
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2023-01-13, 08:33   

Właśnie nie wiem co mi strzeliło do łba, że tego nie sprawdziłem. Wał zdystansowałem na przeszlifowanych starych łożyskach i po mierzeniu zacząłem działać dalej.
Wodzik 010 wymieniany był na nowy bo stary wytarty był na maksa poza tym w samej skrzyni nic nie było wymieniane poza wyczyszczeniem całości
Lekko strzeliłem w sam wałek zdawczy ale poprawy zero
_________________

 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2023-01-13, 08:58   

Najpierw to musisz wszystko odprężyć po złożeniu. Druga sprawa podejrzane jest to, że biegi wchodzą w miarę lekko a zdawczy nadal ciężko się obraca az do momentu kiedy idzie bardzo ciężko. Wskazywało by to nawet na skrzywiony wałek. Sprawdzałeś walki pod kątem bicia?
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
majhutt 
Kręce mopa


Motocykl: ETZ 250
Wiek: 98
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 26
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2023-01-13, 09:20   

Biegi wchodzą dość lekko jak na to, że są zmieniane na sucho przy kręceniu wałkiem.
Istotne jest to, że wałek kręci się z tym charakterystycznym przeskokiem na każdym biegu tak samo. (wiadomo, że z zapiętym biegiem całość chodzi minimalnie ciężej ale rozchodzi mi się o ten przeskok jak przy pracy tłoka w cylindrze)
Wałków nie mierzyłem ponieważ przed remontem biegi wchodziły lekko i nie podejrzewałem nic złego w tym temacie.
O co chodzi z odprężeniem całości?
_________________

 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2023-01-13, 09:24   

Jak już złożyłeś na ciepło, to należy wał i walki odprężyć strzałem z gumowego bądź plastikowego młotka, żeby zeszły naprężenia po ostygnięciu.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
majhutt 
Kręce mopa


Motocykl: ETZ 250
Wiek: 98
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 26
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2023-01-13, 10:28   

Nie wiedziałem o tym. Sądziłem, że wału nie powinno uderzać się nawet młotkiem gumowym. Połówki składane były na ciepło, tak samo jak łożyska (podgrzewałem bieżnie łożysk za pomocą nagrzanych nasadek) i wszystko wchodziło praktycznie bez pobijania.
Zastanawiam się czy winnym nie jest przypadkiem jedyny nowy element w skrzyni czyli wodzik 1 i 3 biegu 010...
Spróbuję jeszcze lekko podbić wałek zdawczy
_________________

 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2023-01-13, 10:48   

Jeżeli kupiłeś wodzik 010 sito ten za ponad 40zł to jak go nie dopracowywałeś to efekt będzie taki jak piszesz. Ciężko obracający się wałek zdawczy.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
TheMZman 

Motocykl: ETZ301
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 06 Wrz 2022
Posty: 284
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2023-01-13, 12:18   

Warto tez wspomniec ze wytarty wodzik moze zostawic zadziowy w rowku na trybie ktore beda haczyc o nowy, warto tem sie przejrzec.
Tak jak pisze Prorider, odprezyc tez czasem trzeba.
_________________
Na drodze:
ETZ301 x3
500R
ES125
Wrastam badz remontuje z zasady wiecej niz jedna sztuke:
Trophy
ETZ250 ‘80
ETZ251 + Saxon
ETZ301x4
TS250
Trophy
ETS250
ETS125
ETS250G
500R
SM125 x2
SX125 x2
Baghira
1000SF x2
CZ513
I wiele innych
 
     
majhutt 
Kręce mopa


Motocykl: ETZ 250
Wiek: 98
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 26
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2023-01-13, 13:23   

Wychodzi na to, że nie ma sensu walić młotkiem tylko trzeba rozpołowić delikatnie i zrobić po bożemu. Przyznaje, że nie mam tego stelażu do sprawdzania płynności pracy skrzyni (jak na sławnym filmie montażowym) stąd pytanie czy on pomógłby mi wyeliminować taką sytuację? Czy może jednak lepiej wrzucić skrzynie bez wału w kartery i skręcić na kilka śrub?
_________________

 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2023-01-13, 13:50   

Stelaże są do uja potrzebne, przecież wałek zdawczy zazwyczaj wchodzi suwliwie w łożysko, wystarczy, że z wału odklejaczem ściągniesz łożysko i sprawdzisz ale stawiam piwo że sito 010robi problem.
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 389
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2023-01-13, 14:22   

Raczej wodzik, częsty przypadek. Pierwsze SITO nie były złe, w sumie to już 7/8 lat temu pojawiły te w żółtym opakowaniu. Później MZA to skopiowało i popsuło.... przekosili mocowania w kokili do odlewu i się zaczęło. Są wersje z mocowaniem wklęsłym lub wypukłym. A jako że każdy kopiował dalej to na rynku pojawiło się od groma podobnie zepsutych widelcy. Jedni szlifują "kopyto" ale można szybciej liznąć krawędź która wchodzi w rowek.
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
majhutt 
Kręce mopa


Motocykl: ETZ 250
Wiek: 98
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 26
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2023-01-13, 14:26   

Wodzik zamawiamy był u betchera za około 40 zł w żółtej folii tak jak piszecie...
Dzięki Panowie za wyjaśnienie, dzisiaj wieczorkiem zacznę rozbierać i zobaczymy co z tego wyjdzie :)
_________________

 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2023-01-13, 15:09   

majhutt, Obejrzyj wodzik, czy nosi ślady tarcia o przesuwke w wewnętrznej części
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2023-01-13, 17:33   

majhutt napisał/a:
Wodzik zamawiamy był u betchera za około 40 zł w żółtej folii tak jak piszecie...
Dzięki Panowie za wyjaśnienie, dzisiaj wieczorkiem zacznę rozbierać i zobaczymy co z tego wyjdzie :)


Mam gdzieś ten sam, z tego samego źródła, u mnie łapka względem ustalaka była przesunięta o 1mm, nic z tym nie zrobisz. Złom, kup org.
 
     
majhutt 
Kręce mopa


Motocykl: ETZ 250
Wiek: 98
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 26
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2023-01-13, 19:03   

Tak jak piszesz Wolf. Po rozbiórce okazało się, że ten wodzik można o kant dupy obić, czop, który pracuje w krzywce jest przesunięty względem oryginału więc nic dziwnego, że wałek tak ciężko się kręcił. Trzeba było od razu zamówić DDR no ale cóż :sciana:
_________________

 
     
Maly94 

Motocykl: brak
Dołączył: 09 Lip 2022
Posty: 191
Skąd: Puck
Wysłany: 2023-01-14, 02:13   

Jakie łożyska zastosowałeś na wale?
 
     
majhutt 
Kręce mopa


Motocykl: ETZ 250
Wiek: 98
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 26
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2023-01-14, 07:50   

Maly94Wszystkie łożyska wymieniłem na Koyo C3.

Wodzik 010 blokował się w przesuwce w konkretnym miejscu. Miejsce wytarcia było widać już bardzo mocno stąd wiadomo było gdzie liznąć tego dziada

Podsumowując usterkę udało się naprawić poprzez lekkie przeszlifowanie wodzika 010. Po takiej operacji wałek zdawczy obraca się poprawnie, biegi wchodzą także temat można zamknąć..
Dzięki za pomoc
_________________

 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2023-01-20, 22:10   Sito

majhutt napisał/a:
Maly94Wszystkie łożyska wymieniłem na Koyo C3.

Wodzik 010 blokował się w przesuwce w konkretnym miejscu. Miejsce wytarcia było widać już bardzo mocno stąd wiadomo było gdzie liznąć tego dziada

Podsumowując usterkę udało się naprawić poprzez lekkie przeszlifowanie wodzika 010. Po takiej operacji wałek zdawczy obraca się poprawnie, biegi wchodzą także temat można zamknąć..
Dzięki za pomoc




W którym miejscu ocierał ci wodzik ? Miejsce podparcia w kanale (od czoła)? Właśnie mam wrażenie , że jest za wysokie
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
majhutt 
Kręce mopa


Motocykl: ETZ 250
Wiek: 98
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 26
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2023-01-25, 11:42   

Ocierał się o boczną część kanału
_________________

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14