Przesunięty przez: kosior30 2023-05-06, 16:04 |
Koła zębate skrzyni biegów |
Autor |
Wiadomość |
crazymario
Motocykl: ES 250/2 Trophy
Wiek: 44 Dołączył: 19 Sty 2020 Posty: 79
|
Wysłany: 2023-05-05, 17:56 Koła zębate skrzyni biegów
|
|
|
Witam.
Pytanie może z tych głupszych jednak chciałbym poznać wasze zdanie.
Koła zębate w skrzyni biegów - te z zębami przesuwne jak i stałe - jeżeli już macie kąty na zębach do licha - wymieniacie całe koła czy "naprawa" kątów ?
Pozdro. |
|
|
|
|
Boberson
Zlotowicz
Motocykl: TS 250 250/1 ETZ251
Dołączył: 28 Mar 2006 Posty: 80 Skąd: Katowice
|
|
|
|
|
crazymario
Motocykl: ES 250/2 Trophy
Wiek: 44 Dołączył: 19 Sty 2020 Posty: 79
|
Wysłany: 2023-05-06, 16:20
|
|
|
Tu niestety jest racja..
Jakość to loteria.
Trzeba je zregenerować. |
|
|
|
|
mar09
Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2012 Posty: 390 Skąd: Krasnystaw/Lublin
|
Wysłany: 2023-05-06, 17:00
|
|
|
Nie pamiętam jak długo ale pewnie już blisko 25-lat jak z tym walczę w 90% silników lub w każdej nadesłanej skrzyni. Sprzęgła kłowe należy "regenerować" lub też poprawiać przy każdej okazji w której silnik ma się na stole. Jest wiele metod i nie będę ich tu opisywał, gdyż każdy ma swoją, w tym wiele osób używa kątówek, dremelów czy innych mechanicznych pomocy - tryby po tym nadają się tylko na śmietnik - zwykle przegrzane. Ręczne szlifowanie nie jest to ani łatwe ani przyjemne, do tego mocno pracochłonne i czasochłonne jeśli chcesz uzyskać prawdziwe przyleganie w każdym możliwym zapięciu. Wiele osób wymienia tryby na nowe, ew. używane lub nowe współczesne... takie połączenie jest nie pewne a w zasadzie loteryjne i szybko się zużywa, stąd nawet nowe fabryczne tryby należy dopasowywać. Sporo zdjęć jest moich starych albumach, link w stopce lub ciekawsze ujęcia na filmach w YT: http://www.youtube.com/@marcink46/videos |
_________________ Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi |
|
|
|
|
crazymario
Motocykl: ES 250/2 Trophy
Wiek: 44 Dołączył: 19 Sty 2020 Posty: 79
|
Wysłany: 2023-05-06, 17:51
|
|
|
Wodziki tez regenerujesz ?
Czy tu już wymiana ? |
|
|
|
|
mar09
Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Wiek: 42 Dołączył: 01 Wrz 2012 Posty: 390 Skąd: Krasnystaw/Lublin
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 7479 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2023-05-07, 19:27
|
|
|
mar09 napisał/a: | Jest wiele metod i nie będę ich tu opisywał, gdyż każdy ma swoją, w tym wiele osób używa kątówek, dremelów czy innych mechanicznych pomocy - tryby po tym nadają się tylko na śmietnik - zwykle przegrzane. Ręczne szlifowanie nie jest to ani łatwe ani przyjemne, do tego mocno pracochłonne i czasochłonne jeśli chcesz uzyskać prawdziwe przyleganie w każdym możliwym zapięciu. |
Amen |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
crazymario
Motocykl: ES 250/2 Trophy
Wiek: 44 Dołączył: 19 Sty 2020 Posty: 79
|
Wysłany: 2023-05-07, 20:15
|
|
|
Iglaki poszły w ruch - będzie gites.. |
|
|
|
|
|