» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Gniazdko zapalniczka w MZ
Autor Wiadomość
Naveintre 


Motocykl: MZ ETZ 150, Ogar 200
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 128
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2012-08-24, 10:42   

U mnie chodziło o to żeby minimalnie ingerować w konstrukcje motoru. Zapalniczke da sie zdemontować w dosłownie 3minuty i nie zostaje po niej nawet ślad.
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5251
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2012-08-24, 14:22   

Projekt już nie raz stosowany, sam ostatnio sobie zamontowałem ale nie mogłem dostać na miejscu zapalniczki od F125 więc użyłem plastikowej, po zdjęciu 2mm materiału na tokarce weszła z lekkim oporem, efekt końcowy identyczny, do tego gniazdka był jeszcze gumowy kapselek żeby wilgoć się nie wdarła, ogólnie to dobry patent żeby podłączyć ładowarkę, jakieś głośniki komputerowe na ognisku czy też nawigację ;)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Naveintre 


Motocykl: MZ ETZ 150, Ogar 200
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 128
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2012-08-24, 20:57   

JA tez chciałem użyć plastikowej ale przypomniało mi sie ze miałem w garazu zapalniczke ze 125p bez tego wkładu do podpalania papierosów. I akurat spasowała idealnie :)
 
 
     
myszon74 

Motocykl: MZ TS250
Dołączył: 16 Gru 2014
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-10-06, 14:08   

Witam!
Wszystko ładnie i pięknie, tylko jak zamontowałeś zapalniczkę o średnicy 22mm w otworze o średnicy 19,5mm? Co do podłączenia prądu, to należałoby podłączyć przewód zapalniczki pod styk "15". W ten sposób po wyjęciu kluczyka zniknie napięcie z zapalniczki i nikt nie spali Tobie akumulatora.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5251
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-10-06, 16:01   

Czytaj ze zrozumieniem. Musiałem zdjąć trochę materiału po średnicy. Gniazdo jest podłączone przez bezpiecznik 5A do + akumulatora w skrzynce bezpieczników pod bezpiecznik główny.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Adis 

Motocykl: Mz ts 125,Mz etz 125
Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 18
Skąd: Śląsk - Imielin
Wysłany: 2018-10-06, 21:42   

Panowie, a wychodziły modele z przełącznikami w tym miejscu? A jak tak to co to za przełączniki w tych kapkach były co tam te gniazdka wkładacie. Ja u siebie mam w tym miejscu gdzie zaślepka przełącznik jakiś.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5251
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-10-07, 01:00   

Nic tam fabrycznie nie było. Na przestrzeni lat widywałem tam lampki stopu (kierowcy autobusów) wyłączniki zapłonu ( przezorni użytkownicy) wyłącznik zasilania wirnika (zaawansowani elektrycy amatorzy).
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
lipton 
Kocham Cię życie.

Motocykl: etz 251,saxon, gsxr.
Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 818
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2018-10-07, 07:49   

Ja mam podpieta pod światło pozycji.
_________________
WPI
 
     
Allsyner 

Motocykl: MZ ETZ 150
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 6
Wysłany: 2018-12-06, 11:28   

O świetna sprawa, takie gniazdo daje nam wbrew pozorą dużo.
 
     
evil866 

Motocykl: MZ ETZ 150&250
Wiek: 33
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 77
Skąd: śląskie
Wysłany: 2023-05-19, 15:28   

Panowie macie jakieś sprawdzone współczesne gniazdo pasujące w główke ramy? Nigdzie nie moge dopaść gniazda z F125.
 
     
Martini55 


Motocykl: MZ ETZ 150 x 3
Wiek: 39
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 280
Skąd: FZA

Wysłany: 2023-05-21, 09:14   

Cytat:
Panowie macie jakieś sprawdzone współczesne gniazdo pasujące w główke ramy? Nigdzie nie moge dopaść gniazda z F125.


Co prawda to nie gniazdko zapalniczki, a wyjście USB razem z voltomierzem.
 
     
evil866 

Motocykl: MZ ETZ 150&250
Wiek: 33
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 77
Skąd: śląskie
Wysłany: 2023-05-21, 16:37   

Martini55, spoko opcja, ale zależy mi żeby zakryć gniazdo korkiem jak go nie używam. Mierzyłem gniazdo zapalniczki w moim golfie i ma 22mm. Nie pozostaje mi nic jak toczyć redukcje z jakiegoś polamidu lub podobnego materiału i powinno być git.
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1913
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2023-05-21, 20:39   

Ja mam coś takiego przykręcone do lusterka
https://allegro.pl/oferta/gniazdo-zapalniczki-na-kierownice-do-motocykla-usb-13535174853
Na plus że można załączyć bez zapłonu, na postoju
_________________

 
 
     
jaroquest 


Motocykl: ETZ 251 i 250/300
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 500
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2023-05-22, 07:40   

Ja mam zwykłe gniazdo w główce ramy jak na zdjęciu poniżej.
Trzeba tylko zeszlifować tą zapinkę na wsuwkę z boku gniazda, ale nie za dużo i w taki sposób aby jej część dotykała główki ramy żeby była masa w gniazdku.
Trzeba też trochę owinąć gniazdo izolacją żeby ciasno wchodziło w główkę ramy.
Plus mam ze stacyjki stały, ponieważ wole mieć tam prąd cały czas.
Ostatnio zmieniony przez jaroquest 2023-05-24, 08:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
evil866 

Motocykl: MZ ETZ 150&250
Wiek: 33
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 77
Skąd: śląskie
Wysłany: 2023-05-22, 14:46   

Dzięki Panowie za rady, coś na bank wymajstruje żeby było dobrze :piwo:
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1037
Skąd: Katowice
Wysłany: 2023-08-20, 22:26   

Witam mam zamiar zamontować u siebie gniazdo zapalniczki i faktycznie najlepsza opcja to wykorzystanie otworu w główce ramy. Chciałem znaleźć takie gniazdo które będzie zapewniało dobry styk bo czytając wiem że bywa z tym problem to jedno z kryterium poza tym musi być wodoodporne zwykle oznaczane jest w elektryce oznaczeniem IP od 44 do IP63.
Zatem oto takie gniazdo wykonane z mosiądzu w standardzie Din tj. CARMOTION 58137 12/24V, max 15A. Macie też je zwymiarowane. Koszt gniazda na dzień dzisiejszy to 15-18zł.
Tutaj fajnie jak ktoś ma znajomego tokarza aby mógł wam dotoczyć aby dopasować do otworu w główce ramy chyba że sami to potrafimy zrobić bo posiadamy tokarkę i wiemy jak ją obsługiwać.
Prostszy sposób to osadzenie tego gniazda na zaślepce główki ramy.
Trzeba jeszcze poprowadzić przewody albo poprzez stacyjkę nie zapominając o bezpieczniku takim na kablu. To opcja kiedy założymy że zapalniczki będziemy korzystać tylko gdy motocykla będziemy używać podczas jazdy.
Jednak chyba lepszą opcją jest poprowadzenie bezpośrednio do gniazda bezpieczników i jeśli ktoś ma gniazdo bezpieczników DDR to również pozostaje dołożenie gniada bezpiecznikowego na kablu aby było wszystko w jednym miejscu.


Osobiście mam nową typ gniazda bezpiecznikowego firmy MTA na bezpieczniki UNI ( w dziale usprawnienia opisywałem ją wam https://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=37573) uwzględniającym dodatkowe dwa obwody w tym zapalniczkę.
Ten sposób montażu tego gniazda bezpośrednio do akumulatora z pominięciem stacyjki pozwoli nam na ładowanie telefonu nawet na postoju motocykla.
Jeśli chodzi o przewody to trzeba użyć minimum 1,00mm... choć optymalne to 1,5mm a i nie zaszkodzi 2,5mm nawet. :grin: Przewody powinny być w koszulce z polwinitu. ( ta sama która jest zastosowana w instalacji MZ)
Dokupiłem widoczną na zdjęciu przejściówkę z standardu Din na bardzie popularną Euro a wtedy ma się większy wybór wśród dostępnych ładowarek.
Jeśli chodzi o standard Din/USB wśród ładowarek jest raczej mało popularny stosowany w motocyklach BMW/TRIUMPH i jak czytałem niektórych samochodach ciężarowych chyba Man.



Inna opcja montażu ładowarki to montaż na kierownicy za pomocą takiego zestawu. Są już przewody i gniazdo bezpiecznikowe.
Jest bardzo dużo typów ładowarek które tu możemy zastosować w zależności od potrzeby. Do wyboru różne rodzaje ładowarek motocyklowych jak np. USB-C PD QC3.0 3.6A Można i kupić i takie z woltomierzem lub wskaźnikiem napięcia typu LED.
Idąc z duchem czasu raczej zalecam wybieranie tych ładowarek które mają standard USB 3.0 a te w wersji 2.0 ( 2,1A) raczej sobie darujemy.
Tańsze ładowarki jeśli ktoś lubi słuchać w telefonie radia mogą wprowadzać zakłócenia z układu przetwornicy napięcia która znajduje się w tej ładowarce.
Są i takie które maja wbudowany wyłącznik choć może się okazać że wyłącza on nam tylko wyświetlacz a same gniazdo ma jakiś pobór w w mA zatem można nazwać "złodzieja prądu" który być może nie wiedząc o tym będziemy ścigać jak złodzieja :mrgreen: :baba: przekopując cała instalację w MZ. Zatem może okazać się potrzeba jakiegoś wyłącznika na czas kiedy nie będziemy używać tego gniazda gdzieś raczej tuż za tą obudową ładowarki lub w pobliżu gniazda bezpieczników.


Motocyklowe-gniazdo-mus 34 Motocyklowe gniazdo 2 x USB QC 3.0 - 36 W - MUS34

Motocyklowe gniazdo z wyświetlaczem - USB QC + PD - MUS12 z wyświetlaczem
eXtremestyle®

Motocyklowe gniazdo 2 x USB QC 3.0 36 W MUS DIN B2 z wyświetlaczem
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5251
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2023-08-21, 08:12   

Jeśli chodzi o montaż w główce to w grę wchodzi tylko zwykłe gniazdo cienkościenne, plastikowe i jeszcze jest do stoczenia bądź do oszlifowania chodź z tym drugim trzeba ostrożnie, sam zniszczyłem 2 sztuki na szlifierce. Teraz mam tokarkę to zrobię to jak należy.

Ma ono kapselek gumowy, który chroni przed wodą, ładowarkę mam na gniazdo samochodowe więc robię takie gniazda w sztyce. Czasem się przydaje gniazdo np do pompowania materaca pompką :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
Ostatnio zmieniony przez ETZ_PRORIDER 2023-12-31, 12:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2023-12-31, 00:44   

Z perspektywy użytkownika zwykłego gniazda w główce ramy, mogę powiedzieć, że kombinacja z patentami nie jest warta świeczki. Jeździło to w każdych warunkach, podczas deszczu typu ściana wody i nic się z tym niedobrego nie działo. Działa do dzisiaj, (tj 14 lat) styk jest pewny. Ja to miałem zasilane przez przekaźnik, który brał sygnał z jakiegoś kabla, na którym pojawiało się napięcie po przekręceniu zapłonu. Styki robocze przekaźnika wprost z aku były zasilane. Typowe gniazdko jest o tyle lepsze, że jak Prorider napisał wcześniej, podłączysz do tego więcej sprzętu. Ja np, pompowałem materac, miałem ładowarkę typową do aparatu foto i ładowarkę do telefonu.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5251
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2023-12-31, 12:56   

U siebie zrobiłem bez żadnych dodatkowych przekaźników jedynie dałem bezpiecznik płytkowy 5A w razie jakichkolwiek zwarć. Wpiąłem się w + w skrzynce bezpieczników.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 15