Przesunięty przez: kosior30 2023-09-05, 19:01 |
ETZ 160cc |
Autor |
Wiadomość |
damianw01

Motocykl: Suzuki GS500E
Wiek: 29 Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 26 Skąd: Łask
|
|
|
|
 |
wojtek.mz
Ekipa PMI

Motocykl: MZ
Pomógł: 85 razy Wiek: 49 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2936 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2023-09-05, 12:03
|
|
|
damianw01, ja mam zrobioną na 175 przez INTR-MOT czyli Intra z forum |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
 |
damianw01

Motocykl: Suzuki GS500E
Wiek: 29 Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 26 Skąd: Łask
|
|
|
|
 |
kosior30
Klubowicz Łysy JWP

Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7379 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2023-09-05, 19:02
|
|
|
Tematy zakładaj we właściwym dziale. Popraw nazwę tematu! |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
 |
Marcin W.

Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 60 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1030 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2023-09-05, 23:42
|
|
|
damianw01, filmik znalazłem tymi zestawami cylindrów i tłoków. Włącz sobie tłumaczenie aby coś zrozumieć. https://www.youtube.com/w...tDYpHuSso&t=12s
W skrócie to wychodzi że na tych ich zestawie można mieć od 17 do 19KM co przełoży się na prędkość po zmianie zębatki do 120km/h
Od siebie dodam że koledze robiłem taki tuning na tłoku Barkid dający 160cm3. Jednak sam cylinder nie był przerabiany a jedynie głowica bo bez jej obróbki tłok o nią bije.
Zabawa na takim zestawie zaczyna się od 4 tyś. wtedy fajnie się to wkręca.
Dla porównania po moich "modach" w 175cm3 dopiero od 5 tyś co jakoś mi nie przeszkadza.
Od początku sprzęgło tam nie dawało rady i trzeba było coś wymyśleć. Zatem dorobiłem specjalną wzmocnioną sprężynę talerzową co pomogło i sprzęgło już nie ślizga. Wyszło na pewno taniej niż zakup tego zestawu.
Choć jak w cylindrze bardzo "namłodzone" to może wtedy nie ma się wyjścia i trzeba kupić te tuningowe sprzęgło również.
Drugim słabym ogniwem będzie tu napęd wtórny który bardzo szybko się zużyje. Łańcuch się wyciągnie no i całość będzie do szybkiej wymiany.
To tak abyś był świadomy... |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
 |
damianw01

Motocykl: Suzuki GS500E
Wiek: 29 Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 26 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2023-09-08, 19:04
|
|
|
Marcin W. napisał/a: | damianw01, filmik znalazłem tymi zestawami cylindrów i tłoków. Włącz sobie tłumaczenie aby coś zrozumieć. https://www.youtube.com/w...tDYpHuSso&t=12s
W skrócie to wychodzi że na tych ich zestawie można mieć od 17 do 19KM co przełoży się na prędkość po zmianie zębatki do 120km/h
Od siebie dodam że koledze robiłem taki tuning na tłoku Barkid dający 160cm3. Jednak sam cylinder nie był przerabiany a jedynie głowica bo bez jej obróbki tłok o nią bije.
Zabawa na takim zestawie zaczyna się od 4 tyś. wtedy fajnie się to wkręca.
Dla porównania po moich "modach" w 175cm3 dopiero od 5 tyś co jakoś mi nie przeszkadza.
Od początku sprzęgło tam nie dawało rady i trzeba było coś wymyśleć. Zatem dorobiłem specjalną wzmocnioną sprężynę talerzową co pomogło i sprzęgło już nie ślizga. Wyszło na pewno taniej niż zakup tego zestawu.
Choć jak w cylindrze bardzo "namłodzone" to może wtedy nie ma się wyjścia i trzeba kupić te tuningowe sprzęgło również.
Drugim słabym ogniwem będzie tu napęd wtórny który bardzo szybko się zużyje. Łańcuch się wyciągnie no i całość będzie do szybkiej wymiany.
To tak abyś był świadomy... |
Dzięki za obszerną odpowiedź
Nie no szczerze to wolałbym raczej sprzęt nie wyżyłowany na traski nie do wariowania
Myślałem że po zmianie tej pojemności zakres użytecznych obrotów jest taki sam jak w serii tylko po prostu mocy więcej. |
_________________ MZ ETZ 251 - http://www.polskajazda.pl.../ETZ_251/115019

 |
|
|
|
 |
|