» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
300 na sterydach. Koncepcja i realizacja numer 2.
Autor Wiadomość
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 172 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5413
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2024-03-08, 20:53   

Dokładnie, składaj i pizduj dalej jak nie dzwoni.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
jaroquest 


Motocykl: ETZ 251 i 250/300
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 543
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2024-03-08, 21:03   

evil866 napisał/a:
Zastanawia mnie czy jest jakaś alternatywa dla tłoka od Almotu dla ETZ 300?


Jest ale za jedyne 1349zł :mrgreen: :mrgreen:

https://www.jackmotors.pl...&campaign-id=14
 
 
     
evil866 

Motocykl: MZ ETZ 150&250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 114
Skąd: śląskie
Wysłany: 2024-03-08, 21:07   

jaroquest napisał/a:
Jest ale za jedyne 1349zł :mrgreen: :mrgreen:

Jarku nie było tematu :shock: :mrgreen:
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 2xOrzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 809
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2024-03-09, 00:13   

jaroquest napisał/a:
Ja się mogę pochwalić ,że już swoją 300 od 2021r. zrobiłem lekko ponad 10 tys km.
Zaliczyłem już dwa widowiskowe zatarcia z zablokowaniem tylnego koła.
Pierwsze w 2022r w drodze na rozpoczęcie do Zgona, drugie w 2023. Oba przy prędkościach grubo ponad 130km/h.
Za każdym razem po ok 5min bez problemu etka znowu odpalała. Ciśnienie sprężania cały czas ponad 10 bar. I etkę cały czas użytkuję normalnie.
Dopiero w tym roku przed rozpoczęciem sezonu postanowiłem zajrzeć do tłoka (Almot)...

Prezentuję się on tak jak na zdjęciach poniżej:
Zdjęcia od góry lewa strona, prawa strona, przód i ostatnie tył tłoka...
Co o tym myślicie :?:
 
     
Milicyjny 


Motocykl: MZETZ251e
Pomógł: 4 razy
Wiek: 59
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 408
Skąd: Łódź
Wysłany: 2024-03-09, 08:35   

Jeździć, obserwować :roll:
_________________
POLSKI FIAT 125p 1300 MILICJA
FSO 125p KOMBI MILICJA
Polonez CARO 1.6 GLE AMBULANS CIMOS
MZ ES250/2 TROPHY MILICJA
MZ TS250/1 MILICJA
MZ ETZ 250 MILICJA
MZ ETZ 251e MILICJA
MZ ETZ 250e *87
MZ ETZ 250 *86
MZ ETZ 250 *82
MZ ETZ 250 NVA *87
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2158
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2024-03-10, 09:04   

Niestety almoty taka mają , nie długo będą lepsze tłoki z Taywanu
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 2xOrzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 809
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2024-03-10, 10:54   

Czochu czekam na twoje testy :mrgreen:
 
     
maciek1425 

Motocykl: MZ ETZ 250 Neckerman
Wiek: 29
Dołączył: 02 Wrz 2019
Posty: 38
Skąd: Podkarpackie-RPZ
Wysłany: 2024-03-17, 11:50   

jaroquest napisał/a:
evil866 napisał/a:
Zastanawia mnie czy jest jakaś alternatywa dla tłoka od Almotu dla ETZ 300?


Jest ale za jedyne 1349zł :mrgreen: :mrgreen:

https://www.jackmotors.pl...&campaign-id=14


W Niemczech wychodzą taniej, pan Żołędź niezłą marże sobie nałożył
 
     
evil866 

Motocykl: MZ ETZ 150&250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 114
Skąd: śląskie
Wysłany: 2024-03-17, 19:55   

maciek1425 napisał/a:
jaroquest napisał/a:
evil866 napisał/a:
Zastanawia mnie czy jest jakaś alternatywa dla tłoka od Almotu dla ETZ 300?


Jest ale za jedyne 1349zł :mrgreen: :mrgreen:

https://www.jackmotors.pl...&campaign-id=14


W Niemczech wychodzą taniej, pan Żołędź niezłą marże sobie nałożył


Znalazłem za 209 euro. Czyli przy obecnym kursie wychodzi niecałe 900 złotych plus wysyłka to i tak drogo :mrgreen:
https://webshop.oldtimerracingparts.de/mz-561/kolben-566/etz-300-kolben/orp-kolben-etz-301-75-93-mm.html
 
     
maciek1425 

Motocykl: MZ ETZ 250 Neckerman
Wiek: 29
Dołączył: 02 Wrz 2019
Posty: 38
Skąd: Podkarpackie-RPZ
Wysłany: 2024-03-19, 21:48   

Sory, najwyraźniej podrożały nieco bo jak patrzylem to cena była około 180 jurków
 
     
renegat207 
renegat207

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 38
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 2
Skąd: Lipiny
Wysłany: 2025-01-15, 21:02   MZ 251 na 301

Panowie mam pytanie odnośnie modyfikacji silnika 251 na 301, chciałbym zrobić to na cylindrze od fabrycznej 250. Chodzi mi czy lepiej do 251 rozwiercać ori cylinder czy lepiej siądzie od 250?
Chodzi mi jak zmienią się czasy rozrządu. I czy obowiązkowo trzeba dremlować kartery pod tuleją cylindra?
Pozdrawiam.
_________________
Frajda = MZ
 
     
TheMZman 

Motocykl: ETZ301
Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Wrz 2022
Posty: 324
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2025-01-15, 22:22   

Generalnie robi sie to na cylindrze etz 250, sa tack co robia na 251 ale z ttym bywa roznie (tlok nie otwiera w pelni okna wydechowego)
Ja oskbiscie sciagam 1-1.5mm z tloka i nie walinw karter, niektore kartery sa glebiej obrobione, inne plycej…
_________________
Na drodze:
ETZ301 x3
500R
ES125
Wrastam badz remontuje z zasady wiecej niz jedna sztuke:
Trophy
ETZ250 ‘80
ETZ251 + Saxon
ETZ301x4
TS250
Trophy
ETS250
ETS125
ETS250G
500R
SM125 x2
SX125 x2
Baghira
1000SF x2
CZ513
I wiele innych
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 38
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7679
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2025-01-15, 22:38   

Jeśli prześledziłeś temat, to powinieneś wiedzieć, że cylinder oryginalny od 251 nie nadaje się do przeróbki na 300ccm, gdyż ma inny układ okien płuczących od 301. Po rozwiercie czasy rozrządu nie są korzystne i 301 potrafi jechać gorzej, niż fabryczne 251.

Cylinder od 250 lepiej się do tego nadaje, bo po rozwiercie czasy rozrządu pozostają w przybliżeniu takie same. Jednakże łącząc taki cylinder z wydechem od 251, który jest krótszy znów dusisz silnik.

Także przeróbka na 300ccm z cylindra 250ccm tylko w ETZ 250 da wymierne efekty. Jak chcesz 300 w ETZ251, to na cylindrze od ETZ301.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
renegat207 
renegat207

Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 38
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 2
Skąd: Lipiny
Wysłany: 2025-01-16, 09:11   

Ok.Dziekuje za odpowiedź. Teraz pytanie dlaczego np. Na tłumikach Kanuni jest oznaczenie ETZ 251/301?
Teraz czy jak np. Zrobię dodatkowo porting kanałów na ori cylindrze od 250 ETZ, szlif na 300 cm 3 , założę gaźnik Mikuni ale wydech od 251 będzie odczuwalny przyrost mocy i momentu?
_________________
Frajda = MZ
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 2xOrzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 809
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2025-01-16, 10:50   

Jak będziesz portował cylinder? Gaźnik Mikuni może nie grać z cylindrem, miej na uwadze do strojenia oprócz mikuni inne gaźniki jak Bing, BVF 30N2-5 oraz PWK 32. Tłumik z przeróbką 300 najlepiej działa od ETZ 250, tłumik 251/301 to dłuższy kombinat wersji 251 żeby właśnie osiągnąć to co jest wydechu od 250. Życzę powodzenia w strojeniu.
 
     
Akunia

Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 25 Lut 2020
Posty: 13
Wysłany: 2025-01-28, 11:17   

czyli w przypadku przeróbki etz 251 na 300 montując przerobiony cylinder z etz 250 lepiej zastosować tłumik 251/301 czy od etz 250 ?
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 172 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5413
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2025-01-28, 12:05   

Stylistycznie lepiej siądzie turecki od kanuni ktory był do 251 i 301
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Akunia

Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 25 Lut 2020
Posty: 13
Wysłany: 2025-01-29, 08:10   

Poza stylistyka osiągi będą podobne ?

Może trochę śmiecenie w temacie ale odnośnie cylindrów 251, poprawcie jeśli się mylę. Słyszałem, że do 91 roku cylindry 251 były inne i montowali je z typowymi tłumikami do 251, po 91 roku cylindry zmienili i był uniwersalny tłumik 251/300.
Wiem, że można wszystko zamontować i "jakoś" to pojedzie ale czy montował ktoś cylinder 251 produkcji przed 91 rokiem z tłumikiem kanuni 251/300 ? takie zestawienie nie zdławi to silnika ?
 
     
lipton 
Kocham Cię życie.

Motocykl: etz 251,saxon, gsxr.
Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 834
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2025-01-29, 17:41   

Ja u siebie mam cylinder od 250 i tlumik kanuni i to fajnie jedzie.
Jeszcze Intr szlif robil to juz będzie z 9 lat temu.
_________________
WPI
 
     
Akunia

Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 25 Lut 2020
Posty: 13
Wysłany: 2025-01-30, 10:38   

dzięki za info. mam na półce cylinder 251 produkcji przed 91 rokiem i tłumik kaniuni 251/300 zastanawiam się czy robić szlif i montować.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 13