Przesunięty przez: wojtek.mz 2019-06-06, 09:59 |
MZ ETZ 250 - Grzechotanie w silniku na biegu jałowym |
Autor |
Wiadomość |
Słowik
Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 12 Gru 2018 Posty: 5
|
Wysłany: 2019-06-06, 09:57 MZ ETZ 250 - Grzechotanie w silniku na biegu jałowym
|
|
|
Witam.
Po złożeniu silnika, MZ wydaje bardzo niepokojący dźwięk. Ustaje po wbiciu jedynki, ale na dwójce i trójce znowu go słychać. Dodatkowo biegi wchodzą bardzo ciężko, na odpalonym silniku praktycznie nie da się znaleźć luzu, a na zgaszonym też bardzo ciężko operować biegami.
Silnik jest po dość dużym remoncie, ma nowy tłok, cylinder, wał korbowy i wały w skrzyni, wymieniono zębatkę kopniaka i pierwszego biegu. Wszystkie łożyska i uszczelniacze nowe.
Zamieszczam link do youtube, nagrałem film aby lepiej przedstawić sytuację: LINK DO YOUTUBE |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5314 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-06-06, 21:21
|
|
|
Źle złożony wałek rozrusznika. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Adis
Motocykl: Mz ts 125,Mz etz 125
Dołączył: 11 Gru 2015 Posty: 18 Skąd: Śląsk - Imielin
|
Wysłany: 2019-06-06, 22:36
|
|
|
Trzeba kapę ściągnąć i zajrzeć na półksiężyc wałka rozruchu. Może odwrotnie założony jest. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5314 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2019-06-07, 00:16
|
|
|
Bardziej skłoniła bym się do poprawnego złożenia walka rozrusznika i poprawnym zamontowaniu blachy wysprzęglającej wolne koło. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
Słowik
Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 12 Gru 2018 Posty: 5
|
Wysłany: 2019-06-08, 12:16
|
|
|
Ok, problem rozwiązany. Faktycznie przyczyną był wałek rozrusznika, wypychał za daleko zębatkę bo ten pin na zapadce był w złym miejscu. A jak silnik chwilę popracował to tak jakby skrzynia zaczęła lepiej chodzić. Da się znaleźć luz, sprzęgło ładnie wysprzęgla, nic nie ciągnie.
Pojawiły się inne problemy, mianowicie po wciśnięciu sprzęgła słychać delikatny szum (podejrzewam, że łożysko od wielokrotnego zakładania już się mogło wyrobić) a silnik na wolnych obrotach wpada w bardzo silne wibracje (sprawdzę gumę w górnym montażu silnika). Ale to sprawa na inny temat, jak nie znajdę przyczyny to założę nowy post. Chyba, że ktoś ma jakiś pomysł to prosiłbym o priv.
Za pomoc serdecznie dziękuję, pozdrawiam. |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2019-06-08, 15:13
|
|
|
Za szum przy wciśniętym sprzęgle odpowiada za pewne łożysko w gwiaździe sprzęgła. Wał miałeś dobrze wycentrowany, bo to on może być przyczyną wibracji? |
|
|
|
|
Słowik
Motocykl: MZ ETZ 250
Dołączył: 12 Gru 2018 Posty: 5
|
Wysłany: 2019-06-08, 15:39
|
|
|
Seba_830 napisał/a: | Za szum przy wciśniętym sprzęgle odpowiada za pewne łożysko w gwiaździe sprzęgła. Wał miałeś dobrze wycentrowany, bo to on może być przyczyną wibracji? |
Dolałem trochę oleju i jak silnik chwilę pochodził to ten szum bardzo osłabł, teraz jest ledwo słyszalny. Więc możliwe, że będę musiał wymienić to łożysko o którym pisałeś.
A jeśli chodzi o drgania silnika to wymieniłem tą gumę w poduszce silnika i tulejkę w niej i jest o wiele lepiej.
Zostało mi trochę elektryki do zrobienia i regulacja gaźnika, bo bez ssania silnik gaśnie i ciężko ustawić obroty. Poza tym żre paliwa niewyobrażalne ilości. |
|
|
|
|
majhutt
Kręce mopa
Motocykl: ETZ 250
Wiek: 31 Dołączył: 30 Gru 2014 Posty: 26 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2024-08-03, 22:18
|
|
|
Odkopię trochę temat bo nie jestem pewny czy dobrze rozumiem.
Mam bardzo podobny problem aczkolwiek samo grzechotanie jest praktycznie niesłyszalne. Większy problem jest z biegami. O ile w górę wchodzą dość płynnie o tyle zrzucanie i szukanie luzu jest trudne stąd moje pytanie czy nieprawidłowy montaż wałka rozrusznika może być przyczyną takich objawów? |
_________________
|
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 34 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5314 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2024-08-05, 10:28
|
|
|
majhutt, Jeśli chodzi o EM250 to dźwignia rozrusznika jak i samym mechanizm nie ma nic wspólnego z biegami. Na moje założyłeś współczesny korek spustowy i mechanizm uderza o magnes. Podłóż ze dwie miedziane podkładki pod ten korek i sprawdź. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
majhutt
Kręce mopa
Motocykl: ETZ 250
Wiek: 31 Dołączył: 30 Gru 2014 Posty: 26 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2024-08-05, 12:41
|
|
|
ETZ_PRORIDER Stawiam piwo Panie! Zamiennik blokował kulkę i to było problemem ciężko pracującej skrzyni biegów. Zamontowałem stary korek i biegi wchodzą jak nóż w masełko |
_________________
|
|
|
|
|
|