» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Niezawodność elektronicznego układu zapłonowego Typ A
Autor Wiadomość
dex 


Motocykl: Toffik, XTZ 850 ST
Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1055
Skąd: Wawa - Zamość
Wysłany: 2024-10-23, 19:51   

Nie zapominajcie o Gustavie i jego TS150, którą już pół ojropy zjeździł ;)
_________________
Toffik czeka na więcej uwagi, Tenera wybiera się do makijażystki, a DEXFALIA bryka i co jakiś czas nóżkę złamie...
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 172 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5413
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2024-10-23, 21:00   

Słuszna uwaga.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Krzychu1989 

Motocykl: Mz Etz 250
Wiek: 35
Dołączył: 22 Mar 2020
Posty: 81
Skąd: Bolestraszyce
Wysłany: 2024-10-23, 21:09   

Jedyna awaria dobrze zrobionej MZtki to wkręt w oponie :o na ostatni zlot miałem 730 km w jedną stronę...przejechane bez problemu. Na miejscu tylko jak z Alu i Giemzą pojechaliśmy na miasto coś zjeść to bezpiecznik plusa się stopił i motor zaczął świrować. I spowrotem 730 km do domu i bez zająknięcia. Także myślę że te 400 to objedzie bez żadnego problemu wkońcu to Mz... :piwo:
 
     
Krzychu1989 

Motocykl: Mz Etz 250
Wiek: 35
Dołączył: 22 Mar 2020
Posty: 81
Skąd: Bolestraszyce
Wysłany: 2024-10-23, 21:11   

Dodam że zapłon elektroniczny typ A
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150/250
Pomógł: 62 razy
Wiek: 46
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1066
Skąd: Katowice
Wysłany: 2024-10-23, 22:39   

Krzychu1989 napisał/a:
Na miejscu tylko jak z Alu i Giemzą pojechaliśmy na miasto coś zjeść to bezpiecznik plusa się stopił i motor zaczął świrować.


Skrzynka bezpieczników i zastosowane tam bezpieczniki mają taką przypadłość że główne bezpieczniki 16A w nich topi się plastik i przez to nie ma dobrego połączenia elektrycznego ( przez zmniejszony docisk w gnieździe bezpiecznika) do co skutkuje brakiem zasilania...
Zalecam aby zastosować tam bezpieczniki 16A wykonanego z porcelany. Jeszcze lepiej jeśli pozbędziemy się tej starej skrzynki bezpiecznikowej na nowy standard bezpieczników typu Uni np. firmy MTA ( opisywałem usprawnieniach)
Uważam że nowy typ bezpieczników jest bardziej dostępny na stacjach benzynowych i sklepach motoryzacyjnych jeśli nie mamy przy sobie jak i nie ma problemu że się stopi i nie łączy obwodów elektrycznych. :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Luke Skywalker 


Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 05 Lip 2023
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-10-24, 07:47   

Dzięki za kolejne porady i słowa otuchy!
Podróż w góry jawi mi się jak zakazany owoc: kuszące i szalone jednocześnie :mrgreen:

Jaką prędkość podróżną wg Was można trzymać 125-tką? Wg mnie ten motocykl najbardziej komfortowo czuje się w zakresie 70-80 km/h.

Dobrego dnia!
Luke
_________________
Jasna Strona Mocy
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 172 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5413
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2024-10-24, 08:53   

Zdrowa 125 90km/h trzyma ale taka standardowa to pojedzie 80 normalnie żeby jej tak trzymać.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Luke Skywalker 


Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 05 Lip 2023
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-10-24, 09:37   

Zgadzam się.

Uważam swój egzemplarz raczej za zdrowy (myślę, że Czochu potwierdzi ;) ) - przy maksymalnej prędkości ok. 105 km/h którą osiąga, utrzymywanie 90 uznałbym raczej za męczące dla silnika.

80 pewnie można trzymać i polecieć sobie wszystkim, co nie jest ekspresówką / autostradą.

Zdrówka!
Luke
_________________
Jasna Strona Mocy
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 172 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5413
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2024-10-24, 09:45   

Jak wyciąga 105 to zdrowo. Na ekspresówki i autostrady to się mała ETZ nie nadaje, chyba, że 175cc. :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
lipton 
Kocham Cię życie.

Motocykl: etz 251,saxon, gsxr.
Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 834
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2024-10-24, 13:19   

Tak katować zabytki :razz:
_________________
WPI
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 38
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7679
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2024-10-24, 19:24   

Generalnie małe MZ do podróży na drogach głównych (autostrady, ekspresy, krajówki) się średnio w dzisiejszych czasach nadają. Uważam, że sprzęt, który nie jedzie co najmniej w tempie tirów tworzy niebezpieczne sytuacje. Także przelotową trzymać 80 spoko, ale jak Cię zaczną tiry wyprzedzać, to bym darował sobie "niemęczenie silnika" i trzymał jednak 90.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Luke Skywalker 


Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 05 Lip 2023
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-10-24, 20:16   

I dlatego pojadę po drogach innych niż szybkiego ruchu, żeby nie utrudniać życia pozostałym uczestnikom ruchu :)

Ł.
_________________
Jasna Strona Mocy
 
     
Adax 
DODAJ GAZU NA WIRAZU


Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 1305
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2024-10-24, 22:54   

Cytat:

Nie zapominajcie o Gustavie i jego TS150


ES 150 🙂
_________________
Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r
 
     
EndriuBis 

Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 2 razy
Wiek: 56
Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 206
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2024-10-25, 11:13   

Panowie, temat chyba trochę poszedł w złym kierunku, przynajmniej w dziale "Warsztat".
"Mea culpa" - bo ja zacząłem. Kolega Luke Skywalker (niech moc będzie z nim :lol: ) zapytał tylko o niezawodność elektronicznego zapłony, a dostał 1001 porad "Jak się wybrać na wycieczkę". :smile:

W tym roku przed nami chyba ostatni ładny weekend, więc będzie miał całą zimę na planowanie :smile:
_________________
"Życie jest piękne, złe są tylko chwile"

ks. Jan Kaczkowski (1977 - 2016)
 
     
Luke Skywalker 


Motocykl: MZ ETZ 125
Dołączył: 05 Lip 2023
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-10-25, 11:35   

Tak, to prawda. Off topic jest równie interesujący, co i zbędny tutaj.
Zatem jeśli Mod lub Admin byliby tak uprzejmi i rozdzielili wątek, byłoby estetyczniej ;)

Oczywistym jednak jest, że pytanie dotyczące niezawodności modułu zapłonowego zadałem w kontekście planowanej dłuższej trasy :)

May the force itd...
Luke
_________________
Jasna Strona Mocy
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 172 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5413
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2024-10-25, 13:57   

Ważne, że dyskusja się kręci a jeden wątek może czasem przybrać różne postaci i może wyniknąć inny temat, poza tym typowwr usterki tego układu są opisane w FAQ :piwo:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 13