» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Ocena stanu tłoka, cylindra mz ts 150
Autor Wiadomość
mikida 

Motocykl: MZ TS 150
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 4
Skąd: TARNOW
Wysłany: 2024-12-18, 11:57   Ocena stanu tłoka, cylindra mz ts 150

Witam. Postanowiłem zaglądnąć do wnętrza mz ts 150 :) Interesował mnie cylinder i tłok.
Po demontażu wszystkiego ukazało się trochę brudu tu i tam :) Jednak chciałbym zapytać znawców tematu czy z tego cylindra i tłoka jeszcze coś będzie? Na moje oko jeszcze tragedii niema . Załączam kilka zdjęć choć wiadomo z samych zdjęć ciężko wywnioskować jaki jest tego stan ale zawsze coś. Kilka lat wstecz robiłem szlif ale wiele km zrobione nie było i wydaje mi się iż kolejnego szlifu już się chyba w moim wypadku nie da zrobić jeśli by takowa potrzeba była. Aczkolwiek tłok teraz jest 57.5 mm wiec na 58 mm chyba będzie ostatni szlif.
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7628
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2024-12-18, 18:14   

Drobnym papierem ściernym "przehonuj" cylinder, wygładź również tłok. Jak już bardzo chcesz, to zmień pierścienie i będzie śmigać dalej. Aczkolwiek generalnie po śladach na cylindrze widać, że coś było nie tak (być może źle wykonany szlif?).
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
mikida 

Motocykl: MZ TS 150
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 4
Skąd: TARNOW
Wysłany: 2024-12-18, 19:32   

Jakiej gradacji papieru użyć?
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7628
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2024-12-19, 20:39   

Zacznij od 150-200, delikatnie i idź w drobniejszy.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
krzychu2lv6 

Motocykl: MZ TS 125
Dołączył: 02 Lut 2022
Posty: 15
Wysłany: 2024-12-21, 04:06   

Najlepiej kup sobie grubościomierz i średnicówkę, albo pożycz, albo zmierz u jakiegoś ślusarza, sprawdź ile z tłoka ubyło z tego wymiaru co na denku tłoka jest wybite, aczkolwiek widać, ze miał luźne pasowanie, jakbyś zmierzył to może nawet byś dobrał i tłoka trochę ciaśniejszego, a jak nie, to honowanie i nowe pierścienie też będzie latało, skoro teraz ci nie przeszkadzało to z nowymi pierścieniami będzie tylko lepiej.
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7628
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2024-12-21, 21:43   

krzychu2lv6 napisał/a:
grubościomierz


:roll:

To się nazywa mikromierz :)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 14