Pasowanie pierścieni w tłoku |
Autor |
Wiadomość |
Akunia
Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 25 Lut 2020 Posty: 13
|
Wysłany: 2024-12-23, 13:00 Pasowanie pierścieni w tłoku
|
|
|
Czy posiada ktoś informacje jaki jest minimalny oraz maksymalny graniczny luz dla pierścieni w rowkach tłoka ? pytanie odnośnie etz 250 i 300. temat luzu na zamkach widziałem natomiast takich info nie znalazłem. |
|
|
|
 |
mar09

Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 25 razy Wiek: 43 Dołączył: 01 Wrz 2012 Posty: 401 Skąd: Krasnystaw/Lublin
|
Wysłany: 2024-12-23, 13:11
|
|
|
Nominalny zalecany dla nowych części powinien być ok 0,05mm dla wszystkich pierścieni poza pierwszym od góry dla którego wymagane jest 0,1mm ze względu na nagar. Graniczny luz można przyjąć za taki przy którym silnik już ledwo trzyma obroty jałowe |
_________________ Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi |
|
|
|
 |
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 40 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 601 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2024-12-23, 17:15
|
|
|
W samochodach ten luz wynosi 0,025-0,055mm. Jeśli masz podejrzenia zmierz ile masz na pierścieniu, ale to raczej tłok się wyklepuje. |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
 |
Akunia
Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 25 Lut 2020 Posty: 13
|
Wysłany: 2025-01-21, 13:23
|
|
|
Miałem ostatnio w rękach dwa nowe tłoki megu z ori pierścieniami do etz 250, sprawdziłem z ciekawości. Luz górnego pierścienia dla obu wynosił 7-8 setek, dolne miały 5 setek.
Dla porównania tłok almotowski do etz 300 miał 5 setek dla górnego i dolnego pierścienia. Chyba almot nie bawi się w wykonanie szerszych rowków dla górnego pierścienia. |
|
|
|
 |
TheMZman
Motocykl: ETZ301
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Wrz 2022 Posty: 324 Skąd: Bristol UK
|
Wysłany: 2025-01-21, 14:30
|
|
|
Wygrzebalem swoj mikrometr do pomiaru rowkow, i takie wyszly mi pomiary:
Tlok KAL 301 75.71mm dolny rowek 2.04mm, gorny rowek 2.05mm pierscienie z tego tloka 1.985mm
Almot 301 75.44 gorny rowek 2.04mm, dolny rowek 2.02mm, pierscienie z tego tloka 2.01 oraz 2.00mm
DLG KAL ETZ 69.46 gorny rowek 2.03mm, srodkowy rowek 2.02mm, gorny rowek 0.07mm, pierscienie 1.985mm
Wszystkie tloki nowe bez uszkodzen polek itd. |
_________________ Na drodze:
ETZ301 x3
500R
ES125
Wrastam badz remontuje z zasady wiecej niz jedna sztuke:
Trophy
ETZ250 ‘80
ETZ251 + Saxon
ETZ301x4
TS250
Trophy
ETS250
ETS125
ETS250G
500R
SM125 x2
SX125 x2
Baghira
1000SF x2
CZ513
I wiele innych |
|
|
|
 |
|