» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Pasowanie pierścieni w tłoku
Autor Wiadomość
Akunia

Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 25 Lut 2020
Posty: 13
Wysłany: 2024-12-23, 13:00   Pasowanie pierścieni w tłoku

Czy posiada ktoś informacje jaki jest minimalny oraz maksymalny graniczny luz dla pierścieni w rowkach tłoka ? pytanie odnośnie etz 250 i 300. temat luzu na zamkach widziałem natomiast takich info nie znalazłem.
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 25 razy
Wiek: 43
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 401
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2024-12-23, 13:11   

Nominalny zalecany dla nowych części powinien być ok 0,05mm dla wszystkich pierścieni poza pierwszym od góry dla którego wymagane jest 0,1mm ze względu na nagar. Graniczny luz można przyjąć za taki przy którym silnik już ledwo trzyma obroty jałowe :piwo:
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 40
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 601
Skąd: Kutno
Wysłany: 2024-12-23, 17:15   

W samochodach ten luz wynosi 0,025-0,055mm. Jeśli masz podejrzenia zmierz ile masz na pierścieniu, ale to raczej tłok się wyklepuje.
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
Akunia

Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 25 Lut 2020
Posty: 13
Wysłany: 2025-01-21, 13:23   

Miałem ostatnio w rękach dwa nowe tłoki megu z ori pierścieniami do etz 250, sprawdziłem z ciekawości. Luz górnego pierścienia dla obu wynosił 7-8 setek, dolne miały 5 setek.
Dla porównania tłok almotowski do etz 300 miał 5 setek dla górnego i dolnego pierścienia. Chyba almot nie bawi się w wykonanie szerszych rowków dla górnego pierścienia.
 
     
TheMZman 

Motocykl: ETZ301
Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Wrz 2022
Posty: 324
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2025-01-21, 14:30   

Wygrzebalem swoj mikrometr do pomiaru rowkow, i takie wyszly mi pomiary:

Tlok KAL 301 75.71mm dolny rowek 2.04mm, gorny rowek 2.05mm pierscienie z tego tloka 1.985mm
Almot 301 75.44 gorny rowek 2.04mm, dolny rowek 2.02mm, pierscienie z tego tloka 2.01 oraz 2.00mm
DLG KAL ETZ 69.46 gorny rowek 2.03mm, srodkowy rowek 2.02mm, gorny rowek 0.07mm, pierscienie 1.985mm

Wszystkie tloki nowe bez uszkodzen polek itd.
_________________
Na drodze:
ETZ301 x3
500R
ES125
Wrastam badz remontuje z zasady wiecej niz jedna sztuke:
Trophy
ETZ250 ‘80
ETZ251 + Saxon
ETZ301x4
TS250
Trophy
ETS250
ETS125
ETS250G
500R
SM125 x2
SX125 x2
Baghira
1000SF x2
CZ513
I wiele innych
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 13