» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Luz między tłokiem a głowicą TS 250
Autor Wiadomość
TheMZman 

Motocykl: ETZ301
Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Wrz 2022
Posty: 323
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2024-12-13, 22:39   

Czasy ‘rozrzadu’ w ES250/2 19hp sa inne niz w TS, nie wspominajac juz o ETS250.
Pasowac wszystko pasuje na kartery czy to od TS250 czy TS250/1.
Co do tlokow i ich wysokosci, najtansze chinczyki, tajwany, almoty, turki czy DDR sa praktycznie tak samo wysokie, roznica jest do 0.2mm z tego co zauwazylem.
Fabryczne uszczelki mialy 0.2mm grubosci a wiekszosc wspolczesnych ma 0.5 i wiecej.

Jutro zwale czapke z jakiegos silnika ‘na czesci’ i zobacze jak to wyglada w GMP, gdzie jest tlok wzgledem pierscienia.
_________________
Na drodze:
ETZ301 x3
500R
ES125
Wrastam badz remontuje z zasady wiecej niz jedna sztuke:
Trophy
ETZ250 ‘80
ETZ251 + Saxon
ETZ301x4
TS250
Trophy
ETS250
ETS125
ETS250G
500R
SM125 x2
SX125 x2
Baghira
1000SF x2
CZ513
I wiele innych
 
     
ganiacz 
ganiacz

Motocykl: MZ TS 250 75'
Dołączył: 09 Gru 2024
Posty: 17
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2024-12-14, 10:42   

W przyszłym tygodniu siadam do tego porządnie. Myślę, że gdyby okazało sie, że cylinder jest z ES czy ETS czy z czegoś tam innego (napewno ma 19km bo jest trapez), to zostawię już go, bo niestety zrobiłem już mu ten szlif. Jak tam Emzeta będzie troszkę słabsza czy coś to nie robi to różnicy. Taki zabytek służy do rekreacyjnej jazdy, a nie „szaleństwa” hehe. Kolego „TheMZman” jeżeli faktycznie chciało by Ci się zrzucać cylinder to bardzo prosiłbym o wymiar wysokości tłoka (najlepiej od centrycznego punktu sworznia, albo od „góry” otworu na sworzeń) oraz wysokość samego cylindra z pierścieniem i bez pierścienia liczoną od powierzchni styku cylindra z kraterami. Byłbym też bardzo wdzięczny za wymiar wysokości komory spalania w jakiejś głowicy bez podtoczenia na pierścień. Myślę, że wymiarując te rzeczy bez problemu dojdziemy do tego czy należy coś wymieniać, czy może mój fetysz Haha trzeba zastosować 😂
 
     
ganiacz 
ganiacz

Motocykl: MZ TS 250 75'
Dołączył: 09 Gru 2024
Posty: 17
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2024-12-17, 12:27   

Dobra, sprawa wygląda tak: Ściągnąłem wszystko. Głowice porównywałem z opisem głowicy z ES250/2 19km znalezionym na tym forum. Wychodzi na to, że oprócz podtoczenia na pierścień kompletnie niczym się nie różni. Wysokość komory spalania jest taka sama czyli 26mm. Cylinder faktycznie musi pochodzić, z modelu ES250/2, nie nosi też śladów ingerencji tokarza. Chciałbym zmierzyć jeszcze wysokość cylindra liczoną od płaszczyzny styku z karterami do płaszczyzny styku z głowicą. Tłok mierzony od centrycznego punktu sworznia po denko tłoka ma 41mm. Porównany z oryginalnym który był tu wsadzony jest tak samo. Nie znalazłem konkretnych wymiarów na internecie, jeszcze będę coś szukał. No jeżeli różnica nie wyjdzie na wysokości cylindra lub tłoka, to pozostaje tylko korba duellsa, której co prawda nie wymiarowałem, ale przykładałem starą do nowej i wszystko wydawało się być okej. Uszczelki tak jak pisałem, pod cylindrem 0,2, pod głowicą było 0,4 teraz po odkręceniu 0,3. Bardzo prosiłbym kogoś kto posiada cylinder z TS i ES o wymiar wysokości cylindra. I co myślicie o wysokości tego tłoka? Aha, tłok gdy znajduje się w GMP, do cylindra brakuje mu około 1mm. Pytanie tylko czy tak ma być? Nie pamiętam już jak było w innych silnikach. Mam aktualnie na stole silnik z ETZ 251 to tłok w gmp jest równiutko z pierścieniem.
 
     
ganiacz 
ganiacz

Motocykl: MZ TS 250 75'
Dołączył: 09 Gru 2024
Posty: 17
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2024-12-17, 12:38   

Wrzucam jeszcze zdjęcie tłoka w GMP. On jest równiutko z fazowaniem tulei cylindra.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 172 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5354
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2024-12-18, 09:34   

Wygląda jakby za niski jeśli jest idealnie w GMP.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
ganiacz 
ganiacz

Motocykl: MZ TS 250 75'
Dołączył: 09 Gru 2024
Posty: 17
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2024-12-18, 11:58   

No tak, mi to też tak wygląda. Ale tłok pięknie otwiera kanał wydechowy, denko jest wtedy równiutko z kanałem, gdyby dochodził ten milimetr w GMP to przysłaniałby okno wylotowe. No sam już nie wiem co o tym wszystkim myśleć. Przeszperałem internet i z moich poszukiwań wychodzi, że tłok jest w porządku. Zostaje mi zbadać jeszcze wysokość tego cylindra, ale nie mogę natrafić nigdzie na informacje o tych wymiarach które mnie interesują.
 
     
TheMZman 

Motocykl: ETZ301
Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Wrz 2022
Posty: 323
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2024-12-18, 20:23   

Cylindry w modelsch ES nie mialy uszczelki pod glowica, stad masz tak duzy squish. Tlok w es250/2 nie dochodzi do szczytu cylindra, glowica w tym modelu ma bardzo plytkie podtoczenie na styku z tyleja cylindra.
_________________
Na drodze:
ETZ301 x3
500R
ES125
Wrastam badz remontuje z zasady wiecej niz jedna sztuke:
Trophy
ETZ250 ‘80
ETZ251 + Saxon
ETZ301x4
TS250
Trophy
ETS250
ETS125
ETS250G
500R
SM125 x2
SX125 x2
Baghira
1000SF x2
CZ513
I wiele innych
 
     
ganiacz 
ganiacz

Motocykl: MZ TS 250 75'
Dołączył: 09 Gru 2024
Posty: 17
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2024-12-18, 22:02   

Nigdy nie miałem w rękach głowicy od ES, ale jak przeglądam zdjęcia to wydaje mi się, że faktycznie to podtoczenie jest mniejsze. Teraz pytanie czy to prawda, że ES ma większy squish i czy dostosować głowicę pod odpowiedni wymiar i dopasować odpowiednią uszczelkę? Może to zostawić? Głowicy od ES nie założę, bo nie ma górnego mocowania, a cylindra również nie chciałbym zmieniać, bo zrobiłem już ten szlif. Zresztą jak będzie trochę słabsza przez inny rozrząd czy nawet ten squish to kij z tym. Moje cudeńko jest do rekreacyjnej jazdy, a nie „wariactwa” 😜 Co uważacie?
 
     
TheMZman 

Motocykl: ETZ301
Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Wrz 2022
Posty: 323
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2024-12-18, 23:32   

W ES generalnie squish nie jest ustawiany. Bedzie 1.6mm bedzie jezdzila dobrze, bedzie 2mm tak samo.
_________________
Na drodze:
ETZ301 x3
500R
ES125
Wrastam badz remontuje z zasady wiecej niz jedna sztuke:
Trophy
ETZ250 ‘80
ETZ251 + Saxon
ETZ301x4
TS250
Trophy
ETS250
ETS125
ETS250G
500R
SM125 x2
SX125 x2
Baghira
1000SF x2
CZ513
I wiele innych
 
     
ganiacz 
ganiacz

Motocykl: MZ TS 250 75'
Dołączył: 09 Gru 2024
Posty: 17
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2024-12-18, 23:59   

No tak, jest to logiczne. Nie ma uszczelki, nie ma jak ustawić. No więc spróbuję zrobić jakąś uszczeleczkę 0,1 czy 0,2 z Alu bądź Cu (będzie mi się wydawało, że jest lepiej 😜) i zostawiam to jak jest.
 
     
TheMZman 

Motocykl: ETZ301
Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Wrz 2022
Posty: 323
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2024-12-19, 00:38   

Nie zakladac uszczelki i tyle. Jeldi glowica nie jest krzywa to bedzie trzymac. Mozna ja ewentualnie splanowac zeby pozbyc sie ‘faktury’ okregow na powierzchni styku.
_________________
Na drodze:
ETZ301 x3
500R
ES125
Wrastam badz remontuje z zasady wiecej niz jedna sztuke:
Trophy
ETZ250 ‘80
ETZ251 + Saxon
ETZ301x4
TS250
Trophy
ETS250
ETS125
ETS250G
500R
SM125 x2
SX125 x2
Baghira
1000SF x2
CZ513
I wiele innych
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 2xOrzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 797
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2024-12-19, 08:05   

Jeśli chodzi o montaż bez uszczelki dodam, że wystarczy ręcznie przeosełkować takową głowicę oraz jak się da, górę cylindra. Później nałożyć środek reinzosil który z mojego doświadczenia jest ówczesnym odpowiednikiem uszczelki w płynie permatex gasket seal gdzie miało renomę w usa, uszczelnienia głowic w hd jeśli zwykłe rozwiązanie na uszczelkę nie działało. Rozwiązanie na reinza wytrzymuje bez problemu wysokie temperatury oraz nadmiarowe ciśnienie powstałe przy puchnięciu almotu.
 
     
ganiacz 
ganiacz

Motocykl: MZ TS 250 75'
Dołączył: 09 Gru 2024
Posty: 17
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2024-12-19, 10:45   

Kurde nie strasz mnie tym puchnięciem almotu 😂 Kiedyś „za łebka” jeździłem ogarem 200 z cylindrem i tłokiem almotu. Zrobiłem nim ponad 30tyś km. Może nie będzie tak źle? Jak coś to będzie pretekst, żeby kupić cylek do TS 😂
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 478
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2024-12-26, 13:27   

ganiacz napisał/a:
Kurde nie strasz mnie tym puchnięciem almotu 😂 Kiedyś „za łebka” jeździłem ogarem 200 z cylindrem i tłokiem almotu. Zrobiłem nim ponad 30tyś km. Może nie będzie tak źle? Jak coś to będzie pretekst, żeby kupić cylek do TS 😂


O puchnięciu nieorginalnych tłoków napisane zostało juz milion zdań a jeszcze nigdzie nie widziałem żeby ktos porównał mikromerem ile puchnie orginał a ile puchną nieorginały. Nawet w temacie płaskości kuli ziemskiej są mocno zdania podzielone. A wystarczy do gara z olejem wrzucic kilka róznych tłoków i mierzyć co 50 stopni wszystkie.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
TheMZman 

Motocykl: ETZ301
Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Wrz 2022
Posty: 323
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2024-12-26, 14:49   

elektryk111 napisał/a:
ganiacz napisał/a:
Kurde nie strasz mnie tym puchnięciem almotu 😂 Kiedyś „za łebka” jeździłem ogarem 200 z cylindrem i tłokiem almotu. Zrobiłem nim ponad 30tyś km. Może nie będzie tak źle? Jak coś to będzie pretekst, żeby kupić cylek do TS 😂


O puchnięciu nieorginalnych tłoków napisane zostało juz milion zdań a jeszcze nigdzie nie widziałem żeby ktos porównał mikromerem ile puchnie orginał a ile puchną nieorginały. Nawet w temacie płaskości kuli ziemskiej są mocno zdania podzielone. A wystarczy do gara z olejem wrzucic kilka róznych tłoków i mierzyć co 50 stopni wszystkie.



To jest do zrobienia.
_________________
Na drodze:
ETZ301 x3
500R
ES125
Wrastam badz remontuje z zasady wiecej niz jedna sztuke:
Trophy
ETZ250 ‘80
ETZ251 + Saxon
ETZ301x4
TS250
Trophy
ETS250
ETS125
ETS250G
500R
SM125 x2
SX125 x2
Baghira
1000SF x2
CZ513
I wiele innych
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7628
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2024-12-26, 17:42   

elektryk111 napisał/a:
O puchnięciu nieorginalnych tłoków napisane zostało juz milion zdań a jeszcze nigdzie nie widziałem żeby ktos porównał mikromerem ile puchnie orginał a ile puchną nieorginały.


Ja mierzyłem puchnięcie almota do 300tki, co jest w moim temacie w Pamiętnikach. Oryginału - z przyczyn oczywistych - nie miałem do pomiaru.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 2xOrzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 797
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2024-12-26, 20:36   

Test puchnięcia popieram mocno. Problem nie jest z każdym tłokiem Almotu, a tylko niektórymi. Co daje odpowiedź, że należało mieć ze 3 almoty oraz oryginał. Między 90-120c to normalna praca silnika, cuda zaczynają się dziać jak już się robi 130-140C. Także test trzeba pokroić skalę.


kosior30 napisał/a:
elektryk111 napisał/a:
O puchnięciu nieorginalnych tłoków napisane zostało juz milion zdań a jeszcze nigdzie nie widziałem żeby ktos porównał mikromerem ile puchnie orginał a ile puchną nieorginały.


Ja mierzyłem puchnięcie almota do 300tki, co jest w moim temacie w Pamiętnikach. Oryginału - z przyczyn oczywistych - nie miałem do pomiaru.

Polecam Kosiora pomiar z wątku, już daje do myślenia z czym jest problem.

Ps. Mam jeden tłok Almotu na 300, mogę udostępnić, wyślę na swój koszt do testów.
 
     
jammm 

Motocykl: ETZ 250
Wiek: 42
Dołączył: 10 Mar 2019
Posty: 27
Skąd: 96-512
Wysłany: 2025-01-10, 19:54   

Może troche nie na temat...Ale czy TS250 i TS250/1 miały takie same cylindry?
 
     
TheMZman 

Motocykl: ETZ301
Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Wrz 2022
Posty: 323
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2025-01-10, 20:02   

jammm napisał/a:
Może troche nie na temat...Ale czy TS250 i TS250/1 miały takie same cylindry?


Tak
_________________
Na drodze:
ETZ301 x3
500R
ES125
Wrastam badz remontuje z zasady wiecej niz jedna sztuke:
Trophy
ETZ250 ‘80
ETZ251 + Saxon
ETZ301x4
TS250
Trophy
ETS250
ETS125
ETS250G
500R
SM125 x2
SX125 x2
Baghira
1000SF x2
CZ513
I wiele innych
 
     
jammm 

Motocykl: ETZ 250
Wiek: 42
Dołączył: 10 Mar 2019
Posty: 27
Skąd: 96-512
Wysłany: 2025-01-10, 20:35   

Dziękuję.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13