Luz między tłokiem a głowicą TS 250 |
Autor |
Wiadomość |
TheMZman
Motocykl: ETZ301
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Wrz 2022 Posty: 323 Skąd: Bristol UK
|
Wysłany: 2024-12-13, 22:39
|
|
|
Czasy ‘rozrzadu’ w ES250/2 19hp sa inne niz w TS, nie wspominajac juz o ETS250.
Pasowac wszystko pasuje na kartery czy to od TS250 czy TS250/1.
Co do tlokow i ich wysokosci, najtansze chinczyki, tajwany, almoty, turki czy DDR sa praktycznie tak samo wysokie, roznica jest do 0.2mm z tego co zauwazylem.
Fabryczne uszczelki mialy 0.2mm grubosci a wiekszosc wspolczesnych ma 0.5 i wiecej.
Jutro zwale czapke z jakiegos silnika ‘na czesci’ i zobacze jak to wyglada w GMP, gdzie jest tlok wzgledem pierscienia. |
_________________ Na drodze:
ETZ301 x3
500R
ES125
Wrastam badz remontuje z zasady wiecej niz jedna sztuke:
Trophy
ETZ250 ‘80
ETZ251 + Saxon
ETZ301x4
TS250
Trophy
ETS250
ETS125
ETS250G
500R
SM125 x2
SX125 x2
Baghira
1000SF x2
CZ513
I wiele innych |
|
|
|
|
ganiacz
ganiacz
Motocykl: MZ TS 250 75'
Dołączył: 09 Gru 2024 Posty: 17 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 2024-12-14, 10:42
|
|
|
W przyszłym tygodniu siadam do tego porządnie. Myślę, że gdyby okazało sie, że cylinder jest z ES czy ETS czy z czegoś tam innego (napewno ma 19km bo jest trapez), to zostawię już go, bo niestety zrobiłem już mu ten szlif. Jak tam Emzeta będzie troszkę słabsza czy coś to nie robi to różnicy. Taki zabytek służy do rekreacyjnej jazdy, a nie „szaleństwa” hehe. Kolego „TheMZman” jeżeli faktycznie chciało by Ci się zrzucać cylinder to bardzo prosiłbym o wymiar wysokości tłoka (najlepiej od centrycznego punktu sworznia, albo od „góry” otworu na sworzeń) oraz wysokość samego cylindra z pierścieniem i bez pierścienia liczoną od powierzchni styku cylindra z kraterami. Byłbym też bardzo wdzięczny za wymiar wysokości komory spalania w jakiejś głowicy bez podtoczenia na pierścień. Myślę, że wymiarując te rzeczy bez problemu dojdziemy do tego czy należy coś wymieniać, czy może mój fetysz Haha trzeba zastosować 😂 |
|
|
|
|
ganiacz
ganiacz
Motocykl: MZ TS 250 75'
Dołączył: 09 Gru 2024 Posty: 17 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 2024-12-17, 12:27
|
|
|
Dobra, sprawa wygląda tak: Ściągnąłem wszystko. Głowice porównywałem z opisem głowicy z ES250/2 19km znalezionym na tym forum. Wychodzi na to, że oprócz podtoczenia na pierścień kompletnie niczym się nie różni. Wysokość komory spalania jest taka sama czyli 26mm. Cylinder faktycznie musi pochodzić, z modelu ES250/2, nie nosi też śladów ingerencji tokarza. Chciałbym zmierzyć jeszcze wysokość cylindra liczoną od płaszczyzny styku z karterami do płaszczyzny styku z głowicą. Tłok mierzony od centrycznego punktu sworznia po denko tłoka ma 41mm. Porównany z oryginalnym który był tu wsadzony jest tak samo. Nie znalazłem konkretnych wymiarów na internecie, jeszcze będę coś szukał. No jeżeli różnica nie wyjdzie na wysokości cylindra lub tłoka, to pozostaje tylko korba duellsa, której co prawda nie wymiarowałem, ale przykładałem starą do nowej i wszystko wydawało się być okej. Uszczelki tak jak pisałem, pod cylindrem 0,2, pod głowicą było 0,4 teraz po odkręceniu 0,3. Bardzo prosiłbym kogoś kto posiada cylinder z TS i ES o wymiar wysokości cylindra. I co myślicie o wysokości tego tłoka? Aha, tłok gdy znajduje się w GMP, do cylindra brakuje mu około 1mm. Pytanie tylko czy tak ma być? Nie pamiętam już jak było w innych silnikach. Mam aktualnie na stole silnik z ETZ 251 to tłok w gmp jest równiutko z pierścieniem. |
|
|
|
|
ganiacz
ganiacz
Motocykl: MZ TS 250 75'
Dołączył: 09 Gru 2024 Posty: 17 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 2024-12-17, 12:38
|
|
|
Wrzucam jeszcze zdjęcie tłoka w GMP. On jest równiutko z fazowaniem tulei cylindra. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 172 razy Wiek: 34 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5354 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2024-12-18, 09:34
|
|
|
Wygląda jakby za niski jeśli jest idealnie w GMP. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
ganiacz
ganiacz
Motocykl: MZ TS 250 75'
Dołączył: 09 Gru 2024 Posty: 17 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 2024-12-18, 11:58
|
|
|
No tak, mi to też tak wygląda. Ale tłok pięknie otwiera kanał wydechowy, denko jest wtedy równiutko z kanałem, gdyby dochodził ten milimetr w GMP to przysłaniałby okno wylotowe. No sam już nie wiem co o tym wszystkim myśleć. Przeszperałem internet i z moich poszukiwań wychodzi, że tłok jest w porządku. Zostaje mi zbadać jeszcze wysokość tego cylindra, ale nie mogę natrafić nigdzie na informacje o tych wymiarach które mnie interesują. |
|
|
|
|
TheMZman
Motocykl: ETZ301
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Wrz 2022 Posty: 323 Skąd: Bristol UK
|
Wysłany: 2024-12-18, 20:23
|
|
|
Cylindry w modelsch ES nie mialy uszczelki pod glowica, stad masz tak duzy squish. Tlok w es250/2 nie dochodzi do szczytu cylindra, glowica w tym modelu ma bardzo plytkie podtoczenie na styku z tyleja cylindra. |
_________________ Na drodze:
ETZ301 x3
500R
ES125
Wrastam badz remontuje z zasady wiecej niz jedna sztuke:
Trophy
ETZ250 ‘80
ETZ251 + Saxon
ETZ301x4
TS250
Trophy
ETS250
ETS125
ETS250G
500R
SM125 x2
SX125 x2
Baghira
1000SF x2
CZ513
I wiele innych |
|
|
|
|
ganiacz
ganiacz
Motocykl: MZ TS 250 75'
Dołączył: 09 Gru 2024 Posty: 17 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 2024-12-18, 22:02
|
|
|
Nigdy nie miałem w rękach głowicy od ES, ale jak przeglądam zdjęcia to wydaje mi się, że faktycznie to podtoczenie jest mniejsze. Teraz pytanie czy to prawda, że ES ma większy squish i czy dostosować głowicę pod odpowiedni wymiar i dopasować odpowiednią uszczelkę? Może to zostawić? Głowicy od ES nie założę, bo nie ma górnego mocowania, a cylindra również nie chciałbym zmieniać, bo zrobiłem już ten szlif. Zresztą jak będzie trochę słabsza przez inny rozrząd czy nawet ten squish to kij z tym. Moje cudeńko jest do rekreacyjnej jazdy, a nie „wariactwa” 😜 Co uważacie? |
|
|
|
|
TheMZman
Motocykl: ETZ301
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Wrz 2022 Posty: 323 Skąd: Bristol UK
|
Wysłany: 2024-12-18, 23:32
|
|
|
W ES generalnie squish nie jest ustawiany. Bedzie 1.6mm bedzie jezdzila dobrze, bedzie 2mm tak samo. |
_________________ Na drodze:
ETZ301 x3
500R
ES125
Wrastam badz remontuje z zasady wiecej niz jedna sztuke:
Trophy
ETZ250 ‘80
ETZ251 + Saxon
ETZ301x4
TS250
Trophy
ETS250
ETS125
ETS250G
500R
SM125 x2
SX125 x2
Baghira
1000SF x2
CZ513
I wiele innych |
|
|
|
|
ganiacz
ganiacz
Motocykl: MZ TS 250 75'
Dołączył: 09 Gru 2024 Posty: 17 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 2024-12-18, 23:59
|
|
|
No tak, jest to logiczne. Nie ma uszczelki, nie ma jak ustawić. No więc spróbuję zrobić jakąś uszczeleczkę 0,1 czy 0,2 z Alu bądź Cu (będzie mi się wydawało, że jest lepiej 😜) i zostawiam to jak jest. |
|
|
|
|
TheMZman
Motocykl: ETZ301
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Wrz 2022 Posty: 323 Skąd: Bristol UK
|
Wysłany: 2024-12-19, 00:38
|
|
|
Nie zakladac uszczelki i tyle. Jeldi glowica nie jest krzywa to bedzie trzymac. Mozna ja ewentualnie splanowac zeby pozbyc sie ‘faktury’ okregow na powierzchni styku. |
_________________ Na drodze:
ETZ301 x3
500R
ES125
Wrastam badz remontuje z zasady wiecej niz jedna sztuke:
Trophy
ETZ250 ‘80
ETZ251 + Saxon
ETZ301x4
TS250
Trophy
ETS250
ETS125
ETS250G
500R
SM125 x2
SX125 x2
Baghira
1000SF x2
CZ513
I wiele innych |
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 2xOrzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 797 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2024-12-19, 08:05
|
|
|
Jeśli chodzi o montaż bez uszczelki dodam, że wystarczy ręcznie przeosełkować takową głowicę oraz jak się da, górę cylindra. Później nałożyć środek reinzosil który z mojego doświadczenia jest ówczesnym odpowiednikiem uszczelki w płynie permatex gasket seal gdzie miało renomę w usa, uszczelnienia głowic w hd jeśli zwykłe rozwiązanie na uszczelkę nie działało. Rozwiązanie na reinza wytrzymuje bez problemu wysokie temperatury oraz nadmiarowe ciśnienie powstałe przy puchnięciu almotu. |
|
|
|
|
ganiacz
ganiacz
Motocykl: MZ TS 250 75'
Dołączył: 09 Gru 2024 Posty: 17 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: 2024-12-19, 10:45
|
|
|
Kurde nie strasz mnie tym puchnięciem almotu 😂 Kiedyś „za łebka” jeździłem ogarem 200 z cylindrem i tłokiem almotu. Zrobiłem nim ponad 30tyś km. Może nie będzie tak źle? Jak coś to będzie pretekst, żeby kupić cylek do TS 😂 |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 49 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 478 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
Wysłany: 2024-12-26, 13:27
|
|
|
ganiacz napisał/a: | Kurde nie strasz mnie tym puchnięciem almotu 😂 Kiedyś „za łebka” jeździłem ogarem 200 z cylindrem i tłokiem almotu. Zrobiłem nim ponad 30tyś km. Może nie będzie tak źle? Jak coś to będzie pretekst, żeby kupić cylek do TS 😂 |
O puchnięciu nieorginalnych tłoków napisane zostało juz milion zdań a jeszcze nigdzie nie widziałem żeby ktos porównał mikromerem ile puchnie orginał a ile puchną nieorginały. Nawet w temacie płaskości kuli ziemskiej są mocno zdania podzielone. A wystarczy do gara z olejem wrzucic kilka róznych tłoków i mierzyć co 50 stopni wszystkie. |
_________________ To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY |
|
|
|
|
TheMZman
Motocykl: ETZ301
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Wrz 2022 Posty: 323 Skąd: Bristol UK
|
Wysłany: 2024-12-26, 14:49
|
|
|
elektryk111 napisał/a: | ganiacz napisał/a: | Kurde nie strasz mnie tym puchnięciem almotu 😂 Kiedyś „za łebka” jeździłem ogarem 200 z cylindrem i tłokiem almotu. Zrobiłem nim ponad 30tyś km. Może nie będzie tak źle? Jak coś to będzie pretekst, żeby kupić cylek do TS 😂 |
O puchnięciu nieorginalnych tłoków napisane zostało juz milion zdań a jeszcze nigdzie nie widziałem żeby ktos porównał mikromerem ile puchnie orginał a ile puchną nieorginały. Nawet w temacie płaskości kuli ziemskiej są mocno zdania podzielone. A wystarczy do gara z olejem wrzucic kilka róznych tłoków i mierzyć co 50 stopni wszystkie. |
To jest do zrobienia. |
_________________ Na drodze:
ETZ301 x3
500R
ES125
Wrastam badz remontuje z zasady wiecej niz jedna sztuke:
Trophy
ETZ250 ‘80
ETZ251 + Saxon
ETZ301x4
TS250
Trophy
ETS250
ETS125
ETS250G
500R
SM125 x2
SX125 x2
Baghira
1000SF x2
CZ513
I wiele innych |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 7628 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2024-12-26, 17:42
|
|
|
elektryk111 napisał/a: | O puchnięciu nieorginalnych tłoków napisane zostało juz milion zdań a jeszcze nigdzie nie widziałem żeby ktos porównał mikromerem ile puchnie orginał a ile puchną nieorginały. |
Ja mierzyłem puchnięcie almota do 300tki, co jest w moim temacie w Pamiętnikach. Oryginału - z przyczyn oczywistych - nie miałem do pomiaru. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Wolf
Motocykl: 150 301 2xOrzeł1
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 797 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 2024-12-26, 20:36
|
|
|
Test puchnięcia popieram mocno. Problem nie jest z każdym tłokiem Almotu, a tylko niektórymi. Co daje odpowiedź, że należało mieć ze 3 almoty oraz oryginał. Między 90-120c to normalna praca silnika, cuda zaczynają się dziać jak już się robi 130-140C. Także test trzeba pokroić skalę.
kosior30 napisał/a: | elektryk111 napisał/a: | O puchnięciu nieorginalnych tłoków napisane zostało juz milion zdań a jeszcze nigdzie nie widziałem żeby ktos porównał mikromerem ile puchnie orginał a ile puchną nieorginały. |
Ja mierzyłem puchnięcie almota do 300tki, co jest w moim temacie w Pamiętnikach. Oryginału - z przyczyn oczywistych - nie miałem do pomiaru. |
Polecam Kosiora pomiar z wątku, już daje do myślenia z czym jest problem.
Ps. Mam jeden tłok Almotu na 300, mogę udostępnić, wyślę na swój koszt do testów. |
|
|
|
|
jammm
Motocykl: ETZ 250
Wiek: 42 Dołączył: 10 Mar 2019 Posty: 27 Skąd: 96-512
|
Wysłany: 2025-01-10, 19:54
|
|
|
Może troche nie na temat...Ale czy TS250 i TS250/1 miały takie same cylindry? |
|
|
|
|
TheMZman
Motocykl: ETZ301
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Wrz 2022 Posty: 323 Skąd: Bristol UK
|
Wysłany: 2025-01-10, 20:02
|
|
|
jammm napisał/a: | Może troche nie na temat...Ale czy TS250 i TS250/1 miały takie same cylindry? |
Tak |
_________________ Na drodze:
ETZ301 x3
500R
ES125
Wrastam badz remontuje z zasady wiecej niz jedna sztuke:
Trophy
ETZ250 ‘80
ETZ251 + Saxon
ETZ301x4
TS250
Trophy
ETS250
ETS125
ETS250G
500R
SM125 x2
SX125 x2
Baghira
1000SF x2
CZ513
I wiele innych |
|
|
|
|
jammm
Motocykl: ETZ 250
Wiek: 42 Dołączył: 10 Mar 2019 Posty: 27 Skąd: 96-512
|
Wysłany: 2025-01-10, 20:35
|
|
|
Dziękuję. |
|
|
|
|
|