» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowanie
Autor Wiadomość
Krystian90 


Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 21 Paź 2014
Posty: 10
Wysłany: 2025-04-17, 15:26   

ETZ_PRORIDER napisał/a:
Załóż 3 pinowy RA2 WEST albo RNA-2 9D od poloneza

Ale skoro podmieniłem na sprawny to jest sens? Kupię bo to chyba nie duży koszt, ale wyeliminowałem go po drodze bo już zmieniałem na sprawny

mczmok prostownik zmieniłem cały, a podpowie mi ktoś jak wirnik i stojan sprawdzić zanim kupię nowe?
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150/250
Pomógł: 62 razy
Wiek: 46
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1068
Skąd: Katowice
Wysłany: 2025-04-17, 15:49   

Witaj-Wirnik przykładając sondy pomiarowe na punktach lutowniczych wirnika ma mieć około 4,5ohma. Między korpusem ( częścią metalową a odczepami) nie powinno być przejścia elektrycznego chyba że masz wirnik z datą produkcji 1981-82r. Oceń czy wirnik ma spękane i wykruszone pierścienie jeśli tak to możesz wysłać mi do regeneracji. Stojan ma bardzo małą rezystancję uzwojenia i powinna wynosić między U,V,W- 0,32ohm. ( z racji małej rezystancji dokładnie trudno to zmierzyć bo sam miernik na starcie pokazuje już błąd pomiarowy)Stojan rzadko kiedy ulega uszkodzeniu.
Nie kupuj chińskich wirników. Jeśli koniecznie chcesz inny poratuje cię po regeneracji z DDR!!! :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Krystian90 


Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 21 Paź 2014
Posty: 10
Wysłany: 2025-04-17, 17:21   

Dzięki, dam znać jak zrobię te pomiary. Jeszcze jedno, żeby zmierzyć oporność wirnika muszę demontować zapłon z motocykla?
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150/250
Pomógł: 62 razy
Wiek: 46
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1068
Skąd: Katowice
Wysłany: 2025-04-17, 18:15   

Odłącz szczotki tylko.
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Krystian90 


Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 21 Paź 2014
Posty: 10
Wysłany: 2025-04-24, 23:52   

Zrobiłem pomiary. Oporność wynosi 4,2ohma. Pierścienie nie są spękane czy wykruszone wyglądają jak nowe. Za to w tej drugiej etz wyglądają słabo, ale oporność mają 6,3ohma. I bez problemu z pomiarem za to przy tamtych miernik skacze w cały świat dopiero po kilku próbach udało mi się tak przyłożyć sondy żeby się ustabilizował. Zakupiłem po drodze regulator Jezpola podłącze go zgodnie z tym co znalazłem na forum. Jeśli on nie pomoże to chętnie skorzystam z Twoich usług regeneracji bo rozumiem, że ta oporność go eliminuje z użytkowania na ta chwilę?
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150/250
Pomógł: 62 razy
Wiek: 46
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1068
Skąd: Katowice
Wysłany: 2025-04-25, 11:25   

To pewnie jest błąd pomiarowy lub przyłożyłeś do bieżni pierścienia grafitowego a nie do punktów lutowniczych wirnika wtedy oporność jest zawsze większa. Jeśli będzie potrzebna regeneracja to pisz... :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Krystian90 


Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 21 Paź 2014
Posty: 10
Wysłany: 2025-05-10, 16:45   

Mój problem został rozwiązany. Po tych wszystkich przekładkach jeszcze musiałem poświęcić trochę czasu bo iskra zniknęła, ale podsumowując po założeniu regulatora JEZPOL RNA-2 9d ładowanie się poprawiło i na obrotach około 1700 obr/min multimetr wskazuje mniej więcej 12,70 V. Zgubiło mnie to, że przełożyłem z innej etz regulator, w której jest dobre ładowanie, ale u mnie nie przyniosło to zmiany więc szukałem przyczyny w innych elementach. Dziękuję wszystkim za dobre rady bo jak widać były trafne :piwo:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13