» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Uszczelnienie wału od strony sprzęgła Mz TS-150
Autor Wiadomość
mikida 

Motocykl: MZ TS 150
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 12
Skąd: TARNOW
Wysłany: 2025-04-23, 22:56   Uszczelnienie wału od strony sprzęgła Mz TS-150

Witam. Chciałbym zapytać o uszczelnienie wału od strony sprzęgła gdzie jest zastosowana tulejka uszczelniająca wraz z simeringiem. Tulejka ta jest wsadzona w karter. I moje pytanie czy takie uszczelnienie ma sens? Gdyż miedzy tulejką a karterem niema żadnego uszczelnienia i tam z pewnością jakiś ruch będzie się odbywał więc po co w tulejce simering? Może ktoś mi to wyjaśni i wytłumaczy gdyż od dawna biję się z myślami czy tak to ma wyglądać .
 
     
Michał_22 


Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 794
Skąd: Okolice Łańcuta
Wysłany: 2025-04-24, 09:44   

Tam nie jest jak w WSK 3? Łożysko/uszczelniacz/łożysko? Nie pamiętam takiej tulejki. Już dawno składałem te silniki i nie kojarzę na 100%.
_________________
W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2.
 
 
     
mikida 

Motocykl: MZ TS 150
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 12
Skąd: TARNOW
Wysłany: 2025-04-24, 12:43   

W tym modelu silnika na wał od strony sprzęgła przychodzą 2 łożyska złączone razem a później ten pierścień uszczelniający z simeringiem.
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 27
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1607
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2025-04-25, 17:52   

Ta tulejka zrobiona jest na wcisk i przy niezużytych powierzchniach, nieszczelności tam nie będzie .
 
 
     
mikida 

Motocykl: MZ TS 150
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 12
Skąd: TARNOW
Wysłany: 2025-04-26, 14:32   

Seba_830 napisał/a:
Ta tulejka zrobiona jest na wcisk i przy niezużytych powierzchniach, nieszczelności tam nie będzie .

Dla mnie trochę to dziwne i tandetne aby sama tulejka była aż tak szczelna aby nie przepuszczały oleju 🫣
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 38
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7688
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2025-04-27, 15:48   

Rozumiem, że pomiędzy połówki karterów też dajesz uszczelkę papierową, bo na samo szczeliwo to tandeta?
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
mikida 

Motocykl: MZ TS 150
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 12
Skąd: TARNOW
Wysłany: 2025-04-27, 16:42   

kosior30 napisał/a:
Rozumiem, że pomiędzy połówki karterów też dajesz uszczelkę papierową, bo na samo szczeliwo to tandeta?

Papieru się tam nie daje jakby kolega nie wiedział.
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 38
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7688
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2025-04-27, 21:06   

:sciana: :roll:
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 2xOrzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 813
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2025-04-28, 09:56   

mikida, To podstawy mechaniki, że elementy zrobione na wcisk potrafią być szczelne. Wystarczy zachować geometrie koła w otworze oraz w tulei i zrobić należyte pasowanie które następuje podczas montażu ciepło-zimno lub na zimno dzięki prasie. Oczywiście ważna jest jakość powierzchni, szerokość połączenia jak i użyte materiały.
 
     
mikida 

Motocykl: MZ TS 150
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 12
Skąd: TARNOW
Wysłany: 2025-04-28, 10:46   

Wolf napisał/a:
mikida, To podstawy mechaniki, że elementy zrobione na wcisk potrafią być szczelne. Wystarczy zachować geometrie koła w otworze oraz w tulei i zrobić należyte pasowanie które następuje podczas montażu ciepło-zimno lub na zimno dzięki prasie. Oczywiście ważna jest jakość powierzchni, szerokość połączenia jak i użyte materiały.

Na takie wyjaśnienie czekałem :) W takim razie muszę przeprowadzić weryfikację jak to wygląda u mnie czy jest wszystko dobrze spasowane.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 13