» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kosior30
2025-05-05, 21:23
Kolejność montowania
Autor Wiadomość
Macius08

Motocykl: MZ ES 250/2
Wiek: 16
Dołączył: 02 Sty 2025
Posty: 13
Wysłany: 2025-05-05, 17:43   Kolejność montowania

Witam przychodzę z pytaniem
Mianowicie niedługo będę składał mzetke i chce wiedzieć jak najlepiej wkładać łożyska. Chodzi o prawą stronę silnika.(patrzac od tylu motocykla). Pytanie brzmi tak uzbroić najpierw karter w łożyska czyli karter fajny cieplutki łożyska zimne i montuje łożyska potem przy składaniu wal z zamrażalki i kartery ciepłe i składać czy te łożyska wkładać dopiero po złączeniu silnika. I wtedy łożyska z zamrażalki podgrzewam bierznie wewnetrzna i wsuwam na wal. Jak jest lepiej. Ja osobiście sądzę że lepiej najpierw uzbroić kartery a potem już na gotowo włożyć zimny wał ale może się mylę.
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 27
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1607
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2025-05-07, 23:55   

Najprościej zrobić to tak, że uzbrajasz lewy karter, następnie nakładasz łożyska prawej strony, wcześniej je oczywiście podgrzewając żeby lekko weszły. Czekasz aż ostygną, następnie grzejesz prawy karter i składasz silnik do kupy.
 
 
     
danek1 

Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 11
Skąd: Łańcut

Wysłany: 2025-05-08, 08:04   

Cześć ,podepne się pod temat

Będę zabierał się za składanie silnika etz 150 ,widziałem film instruktażowy (w serwisówce jest tak samo) i zastanawia mnie jedna rzecz: dlaczego we wszystkich małych silnikach montaż łożysk 6204 i 6304 (prawa strona) odbywa się z zewnątrz ? Po nałożeniu karteru...
Czy błędem będzie złozenie tego tak samo jak em250 czyli łozyska na wałki i później gorący karter?

Chodzi o ten moment:
  
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 2xOrzeł1
Wiek: 33
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 813
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2025-05-08, 08:17   

Robiąc wg. serwisówki możesz wał ścisnąć i będzie zajączkował a wałkiem zdawczym z wałkiem skrzyni możesz przebić delikatną ściankę segera łożyska z lewej strony. Inaczej ta metoda na filmie ma sens jak są zadane temperatury w miejscu przebicia ale trzeba to robić bardzo szybko gdzie dotknięcie łożyska czopu już powoduje nagrzewanie czopu i ryzyko zakleszczenia, trzeba przed tym zdążyć. Jeśli nie zdążysz a będziesz przebijał masz rozcentrowany wał i uszkodzony karter.


Seba_830, Przedstawił najbezpieczniejszą formę w której pozostaje tylko odprężyć mechanizmy i wał do osi gniazd łożysk po złożeniu.
  
 
     
danek1 

Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 11
Skąd: Łańcut

Wysłany: 2025-05-09, 21:57   

Cześć
Możesz opisać jak powinno wyglądać odprężenie wału?
Czy chodzi o ostukanie wokół łożysk na skręconych karterach kiedy są jeszcze ciepłe
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 14