Przesunięty przez: sIaj 2009-10-17, 10:37 |
Amortyzatory przód - wymiana sprężyn - MZ 251 |
Autor |
Wiadomość |
Nycha
mod_team
Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 372 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2005-05-03, 11:43 Amortyzatory przód - wymiana sprężyn - MZ 251
|
|
|
Czy ktoś mógłby dokładnie opisać czynnośc wymiany sprężyn przednich teleskopów MZ 251 oraz podać jaki olej itp ? |
Ostatnio zmieniony przez Qba 2006-09-08, 20:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
młodymz
Motocykl: cbr F2
Wiek: 39 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 55 Skąd: Jastrzębie/śląsk
|
|
|
|
|
Nycha
mod_team
Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 372 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2005-05-03, 15:02
|
|
|
ech chce wymienić spręzyny prosze o konkretne informacje |
|
|
|
|
mik84
Motocykl: ETZ 251
Wiek: 39 Dołączył: 17 Lut 2005 Posty: 7 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2005-05-03, 19:32
|
|
|
Ostatnio sam zmieniałem simmeringi i olej w teleskopach.
Z samymi spręzynami uwiniesz sie raz dwa bo to tylko kwestia odkręcenia śrub-korków, którymi zakręcone są u góry lagi. Spręzyny same się wysuną jak naciśniesz na kiere.
Jak chcesz zmienić olej to juz trzeba odkręcić koło, żeby dostać sie do nakrętek (chyba 10)które są w goleniach-nad osią koła. Jak je odkręcisz i lekko wysuniesz golenie i troche nimi co jakiś czas poruszasz to olej powinien sam ścieknąć.
Osobiście rozbierałem i wycerałem je całkowicie ale to przy okazji zmiany simmerów. Poza tym w jednej ladze olej chyba sie zwarzył bo speżyna miała nalot podobny do korozji- dlatego odradzam lanie olejów nie przeznaczonych do amortyzatorów.
Pamietaj żeby najpierw podłozyć jakiś klocek pod silnik
Życze żebyś nie miał takiego problmu z korkami jak ja-wykręcanie całych lag, zeszlifowywanie na mniejszy klucz i odkręcanie poprzez łapanie lagi kluczem ridża!!:/ Ktoś zafundował tam silikon i tak to potem wygląda..
Olej lałem mobila (są trzy różne twardości)-jest dużo tańszy od castrola-kosztował ok 26zł/litr wiec starczy na dwa zalania.
Link do stronki gdzie umieszczony jest opis rozkręcania zawiechy(na samym dole)http://jaca.jamajka.plukwa.net/kupujemy.html z pozdrawieniami dla autora |
_________________ :::RESPECT & POZDRO::: |
|
|
|
|
eMZetkowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Gru 2004 Posty: 706 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2005-05-03, 22:56
|
|
|
mik84, już sie boje ja jak rozbierałem do lakierowania moto to też to robiłem a przy skręcaniu też kapnałem troche silikonu pod korki... co jak teraz odkręcić trzeba będzie |
_________________ eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
|
|
|
|
|
mik84
Motocykl: ETZ 251
Wiek: 39 Dołączył: 17 Lut 2005 Posty: 7 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2005-05-03, 23:33
|
|
|
He he ..no to jedziemy na tym samym wózku bo ja zgodnie z zaleceniami w książce posmarowałem hermetikiem a pożniej przeczytałem, że chłopak chwyta jak beton
Ogólnie to uważam ze materiał na korki stanowczo za miękki-choć pewnie odpowiednio zabezpieczone dobrze sie spisują. Moje poprzedni właściciel chyba gwałcił ruskimi kluczami :gun:
Ktoś polecił mi też użycie podkładek/uszczelek miedzianych. Czytałem, że miedź sie nie zapieka wiec coś w tym jest..
Stary życze Ci-jak i sobie-ZERO przecieków bo teraz chyba łatwiej będzie z tego zrobić upside'downa niż odkręcić te korki :jezor: |
_________________ :::RESPECT & POZDRO::: |
|
|
|
|
eMZetkowicz
Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Gru 2004 Posty: 706 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2005-05-04, 12:32
|
|
|
mik84, pamietam że jak to rozkręcałem używałem grzechotki i klucza nasadowego który cisano pasował, musiałem go gumowym młotkiem lekko nabić aby "zaskoczył" na sześciokąt korka, także to nie problem ale racja, co będzie jak lagami zacznie kręcić |
_________________ eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
|
|
|
|
|
Nycha
mod_team
Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 372 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2005-05-10, 15:36
|
|
|
którędy ja mam wlać olej ???????????????????? |
|
|
|
|
rider41
Motocykl: kilka starych
Dołączył: 10 Sty 2005 Posty: 28 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2005-05-10, 17:59
|
|
|
Otworami w półce, na samej górze. |
_________________
|
|
|
|
|
SAke
Pogromca Mitów! :)
Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Mar 2005 Posty: 1019 Skąd: Żyraków / Dębica
|
Wysłany: 2005-05-10, 19:40
|
|
|
Nycha napisał/a: | którędy ja mam wlać olej ???????????????????? |
Dobre pytanie... Które to trzeba odkręcic? I czy da sie to jakoś zrobic zeby sprezyny nie wyleciały |
|
|
|
|
Nycha
mod_team
Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 372 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2005-05-10, 20:54
|
|
|
którymi otworami w której półce gdzie to jest czym towlać prosze jak do dziecka |
|
|
|
|
młodymz
Motocykl: cbr F2
Wiek: 39 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 55 Skąd: Jastrzębie/śląsk
|
Wysłany: 2005-05-10, 22:40
|
|
|
okręć nakrętki na szczycie lag<takie dużo rozmiarowo > przykryte plastikowymi nasadkami
potem śrube na dolnej półce i ciągnij całą lage w dół
aha najpierw pozbąź sie koła i błotnika
jak juz masz lage luzemto wylej stary olej, wyjmij i przyjżyj się sprężynce, sprężyna z powrotem + nowy olej i składaj wszystko |
_________________ http://www.bikepics.com/members/mlodymz/ |
|
|
|
|
gruby
Motocykl: yamaha xj 600
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 27 Kwi 2005 Posty: 304 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2005-05-11, 08:12
|
|
|
grrrrr ostatnio tez to robilem kupilem te simeringi amortyzor najdrozszy z calej inwestycji (20 zl za litr) a wymienialem to bo mi cieklo przez simeringi i co po wymianie pojezdzilem moze ze 2 tygodnie i nic nie cieklo wczoraj zagladam tak z ciekawosci pod te gumy i olej wypier... zpod tych simeringow znowu :/ nie wiem czemu tak sie dzieje ?? czy moze to byc przyczyna ze zaduzo wlalem tego amortyzora?? po dziurach nie jezdze zadne lasy nic tylko po ulicach i to jeszcze uwazam zeby w dziury nie wjechac ;/ ma ktos taki problem ?? |
_________________ KUPIE OWIEWKE PELNA DO MZ ETZ PISAC NA GG LUP PW
foteczki:
http://www.polskajazda.pl...85&opcja=detail |
|
|
|
|
Nycha
mod_team
Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 22 Sie 2004 Posty: 372 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 2005-05-11, 08:48
|
|
|
młodymz napisał/a: | sprężyna z powrotem + nowy olej i składaj wszystko |
wsyztsko pięknie ale olej mam lać przez otwory po tych dużych śrubach na samej górze lagi ?
Jeśli pruje Ci przez simery olej a wymieniłeś je to mozesz już mieć zużyte lub porysowane lagi |
|
|
|
|
młodymz
Motocykl: cbr F2
Wiek: 39 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 55 Skąd: Jastrzębie/śląsk
|
Wysłany: 2005-05-11, 18:03
|
|
|
Nycha napisał/a: | wsyztsko pięknie ale olej mam lać przez otwory po tych dużych śrubach na samej górze lagi ? |
no 230 ml
Nycha napisał/a: | Jeśli pruje Ci przez simery olej a wymieniłeś je to mozesz już mieć zużyte lub porysowane lagi |
może rozmiar nie teges
albo gniazdo uszkodziłeś przy wyjmowaniu starych? |
_________________ http://www.bikepics.com/members/mlodymz/ |
|
|
|
|
|