» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sIaj
2009-10-17, 10:37
Amortyzatory przód - wymiana sprężyn - MZ 251
Autor Wiadomość
Nycha 
mod_team

Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 372
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2005-05-03, 11:43   Amortyzatory przód - wymiana sprężyn - MZ 251

Czy ktoś mógłby dokładnie opisać czynnośc wymiany sprężyn przednich teleskopów MZ 251 oraz podać jaki olej itp ?
Ostatnio zmieniony przez Qba 2006-09-08, 20:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
młodymz 


Motocykl: cbr F2
Wiek: 39
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 55
Skąd: Jastrzębie/śląsk
Wysłany: 2005-05-03, 13:53   

hmmm wymiana spręzyn?
czy konieczna? może wymiana samego oleju pomoże?
_________________
http://www.bikepics.com/members/mlodymz/
 
 
     
Nycha 
mod_team

Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 372
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2005-05-03, 15:02   

ech chce wymienić spręzyny prosze o konkretne informacje
 
 
     
mik84 


Motocykl: ETZ 251
Wiek: 39
Dołączył: 17 Lut 2005
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2005-05-03, 19:32   

Ostatnio sam zmieniałem simmeringi i olej w teleskopach.
Z samymi spręzynami uwiniesz sie raz dwa bo to tylko kwestia odkręcenia śrub-korków, którymi zakręcone są u góry lagi. Spręzyny same się wysuną jak naciśniesz na kiere.
Jak chcesz zmienić olej to juz trzeba odkręcić koło, żeby dostać sie do nakrętek (chyba 10)które są w goleniach-nad osią koła. Jak je odkręcisz i lekko wysuniesz golenie i troche nimi co jakiś czas poruszasz to olej powinien sam ścieknąć.
Osobiście rozbierałem i wycerałem je całkowicie ale to przy okazji zmiany simmerów. Poza tym w jednej ladze olej chyba sie zwarzył bo speżyna miała nalot podobny do korozji- dlatego odradzam lanie olejów nie przeznaczonych do amortyzatorów.

Pamietaj żeby najpierw podłozyć jakiś klocek pod silnik :wink:

Życze żebyś nie miał takiego problmu z korkami jak ja-wykręcanie całych lag, zeszlifowywanie na mniejszy klucz i odkręcanie poprzez łapanie lagi kluczem ridża!!:/ Ktoś zafundował tam silikon i tak to potem wygląda..

Olej lałem mobila (są trzy różne twardości)-jest dużo tańszy od castrola-kosztował ok 26zł/litr wiec starczy na dwa zalania.

Link do stronki gdzie umieszczony jest opis rozkręcania zawiechy(na samym dole)http://jaca.jamajka.plukwa.net/kupujemy.html z pozdrawieniami dla autora :)
_________________
:::RESPECT & POZDRO:::
 
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2005-05-03, 22:56   

mik84, już sie boje ja jak rozbierałem do lakierowania moto to też to robiłem a przy skręcaniu też kapnałem troche silikonu pod korki... co jak teraz odkręcić trzeba będzie :roll:
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
mik84 


Motocykl: ETZ 251
Wiek: 39
Dołączył: 17 Lut 2005
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2005-05-03, 23:33   

He he ..no to jedziemy na tym samym wózku bo ja zgodnie z zaleceniami w książce posmarowałem hermetikiem a pożniej przeczytałem, że chłopak chwyta jak beton :mrgreen:

Ogólnie to uważam ze materiał na korki stanowczo za miękki-choć pewnie odpowiednio zabezpieczone dobrze sie spisują. Moje poprzedni właściciel chyba gwałcił ruskimi kluczami :gun:
Ktoś polecił mi też użycie podkładek/uszczelek miedzianych. Czytałem, że miedź sie nie zapieka wiec coś w tym jest..
Stary życze Ci-jak i sobie-ZERO przecieków bo teraz chyba łatwiej będzie z tego zrobić upside'downa niż odkręcić te korki :roll: :jezor:
_________________
:::RESPECT & POZDRO:::
 
 
     
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2005-05-04, 12:32   

mik84, pamietam że jak to rozkręcałem używałem grzechotki i klucza nasadowego który cisano pasował, musiałem go gumowym młotkiem lekko nabić aby "zaskoczył" na sześciokąt korka, także to nie problem ale racja, co będzie jak lagami zacznie kręcić :lol:
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
Nycha 
mod_team

Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 372
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2005-05-10, 15:36   

którędy ja mam wlać olej ????????????????????
 
 
     
rider41 

Motocykl: kilka starych
Dołączył: 10 Sty 2005
Posty: 28
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2005-05-10, 17:59   

Otworami w półce, na samej górze.
_________________

 
     
SAke 
Pogromca Mitów! :)


Motocykl: VFR 800Fi
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Mar 2005
Posty: 1019
Skąd: Żyraków / Dębica
Wysłany: 2005-05-10, 19:40   

Nycha napisał/a:
którędy ja mam wlać olej ????????????????????

Dobre pytanie... Które to trzeba odkręcic? I czy da sie to jakoś zrobic zeby sprezyny nie wyleciały :roll: :> :?:
 
 
     
Nycha 
mod_team

Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 372
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2005-05-10, 20:54   

którymi otworami w której półce gdzie to jest czym towlać prosze jak do dziecka
 
 
     
młodymz 


Motocykl: cbr F2
Wiek: 39
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 55
Skąd: Jastrzębie/śląsk
Wysłany: 2005-05-10, 22:40   

okręć nakrętki na szczycie lag<takie dużo rozmiarowo :mrgreen: > przykryte plastikowymi nasadkami
potem śrube na dolnej półce i ciągnij całą lage w dół
aha najpierw pozbąź sie koła i błotnika
jak juz masz lage luzemto wylej stary olej, wyjmij i przyjżyj się sprężynce, sprężyna z powrotem + nowy olej i składaj wszystko
_________________
http://www.bikepics.com/members/mlodymz/
 
 
     
gruby 


Motocykl: yamaha xj 600
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 27 Kwi 2005
Posty: 304
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2005-05-11, 08:12   

grrrrr ostatnio tez to robilem kupilem te simeringi amortyzor najdrozszy z calej inwestycji (20 zl za litr) a wymienialem to bo mi cieklo przez simeringi i co po wymianie pojezdzilem moze ze 2 tygodnie i nic nie cieklo wczoraj zagladam tak z ciekawosci pod te gumy i olej wypier... zpod tych simeringow znowu :/ nie wiem czemu tak sie dzieje ?? czy moze to byc przyczyna ze zaduzo wlalem tego amortyzora?? po dziurach nie jezdze zadne lasy nic tylko po ulicach i to jeszcze uwazam zeby w dziury nie wjechac ;/ ma ktos taki problem ??
_________________
KUPIE OWIEWKE PELNA DO MZ ETZ PISAC NA GG LUP PW

foteczki:
http://www.polskajazda.pl...85&opcja=detail
 
 
     
Nycha 
mod_team

Motocykl: Suzuki GS500e
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 372
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 2005-05-11, 08:48   

młodymz napisał/a:
sprężyna z powrotem + nowy olej i składaj wszystko


wsyztsko pięknie ale olej mam lać przez otwory po tych dużych śrubach na samej górze lagi ?


Jeśli pruje Ci przez simery olej a wymieniłeś je to mozesz już mieć zużyte lub porysowane lagi
 
 
     
młodymz 


Motocykl: cbr F2
Wiek: 39
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 55
Skąd: Jastrzębie/śląsk
Wysłany: 2005-05-11, 18:03   

Nycha napisał/a:
wsyztsko pięknie ale olej mam lać przez otwory po tych dużych śrubach na samej górze lagi ?

no 230 ml :)

Nycha napisał/a:
Jeśli pruje Ci przez simery olej a wymieniłeś je to mozesz już mieć zużyte lub porysowane lagi

może rozmiar nie teges
albo gniazdo uszkodziłeś przy wyjmowaniu starych?
_________________
http://www.bikepics.com/members/mlodymz/
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16