» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Sposób na wgniecenia... wiarygodne ??
Autor Wiadomość
PoLi1990 


Motocykl: MZ etz 251e
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: RŚl - CK
Wysłany: 2008-12-17, 18:58   Sposób na wgniecenia... wiarygodne ??

Znalazłem taki filmik na spryciarzach.... jak myślicie czy jest to wiarygodne... mi sie wydaje ze tak bo widziałem w telewizji jak odnawiali jakis tam samochód to tez rozgrzewali blache i później schładzali.... mozna by to wykorzystać przy wgnieconym baku czy cos takiego :P
co wy na to ? ;p
http://spryciarze.pl/zoba...-karoserii-auta
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,251/14607 <- nic dodać, nic ująć !!
http://www.moje-motory.prv.pl <- moja stronka... zapraszam xD
http://www.bikepics.com/members/poli1990
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2834
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-12-17, 19:10   

Wgniecony zbiornik można wyprostować sprężonym powietrzem, jednak trzeba mieć trochę doświadczenia bo łatwo można przedobrzyć :lol: :lol:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
wadmed 

Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 566
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 2008-12-17, 19:59   

Zgadza się tylko to musi być gładkie wgniecenie to jest nic innego jak delikatne hartowanie, wydaje mi się, że to jest tylko na dość cienkie blachy.
 
     
PoLi1990 


Motocykl: MZ etz 251e
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: RŚl - CK
Wysłany: 2008-12-17, 21:19   

to jakie macie sposoby na wgniecony zbiornik ?
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,251/14607 <- nic dodać, nic ująć !!
http://www.moje-motory.prv.pl <- moja stronka... zapraszam xD
http://www.bikepics.com/members/poli1990
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2834
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-12-17, 21:51   

Ty kur.. ślepy jesteś czy udajesz??
Cytat:
Wgniecony zbiornik można wyprostować sprężonym powietrzem, jednak trzeba mieć trochę doświadczenia bo łatwo można przedobrzyć :lol: :lol:


Specjalnie dla ciebie grubym drukiem.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Lorenz 
WariaTT


Motocykl: ETZ 251 WSK 125
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 168
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2008-12-17, 22:52   

To tak jak już wcześniej było wspomnaine - ten sposób i te inne kicze ( sprzedawane na allegro) działają na gładkie wgniecenia >> głównie na miękką blachę ( w renówce lagunie wystarczy gumowy młotek i troche pary w łapie :razz: ) ale przy twardej też jest do osiągnięcia :smile:
Wgnięciony bak w zależności od stopnia wgniecenia to raczej sprężonym powietrzem albo szpachla, szpachla, szpachla :twisted: :lol:
No chyba żeby zrobić wgniotkę z drugiej strony że niby to tak miało być i gitara :cool:
_________________


| | | Mój garaż http://www.polskajazda.pl...Z,ETZ,251/13271
 
 
     
Leyek 
Łukasz EBE


Motocykl: FireBlade 99'
Pomógł: 17 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 495
Skąd: Bełchatów / Drużbice
Wysłany: 2008-12-19, 13:43   

ja mialem wgniecony bak na gorze, miedzy siedzeniem a korkiem baku, wsadzilem drut 8mm i puknalem do gory baczek jest elegancki:) pozniej troszeczke szpachli i gitara:)
_________________
.

Nie ma rzeczy niemożliwych są tylko rzeczy nieopłacalne w wykonaniu.


zawsze w pamięci..!-->
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/15942
 
 
     
Gieniu 


Motocykl: VFR 750f
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Lis 2007
Posty: 334
Skąd: Wierzbica Dolna
Wysłany: 2008-12-20, 11:27   

gdzie można dostać takie sprężone powietrze???
_________________
oto moja była Etka:D
http://www.fotosik.pl/pok...bc5098b042.html
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,251/29428
Moja VFR-a
http://grzesiekgieniu.fotosik.pl/zdjecia/1.html
 
 
     
Paweł150 
Mz Rulezzzz


Motocykl: Honda VFR 750 RC36a
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 337
Skąd: Zagórze/Chrzanów
Wysłany: 2008-12-20, 11:39   

Gieniu napisał/a:
gdzie można dostać takie sprężone powietrze???

kolego nawet nie zartuj a wiesz o czyms takim czymś jak kompresor :)

A ja sposób na wyciaganie baku mam taki ze mam kumpla co ma warsztat i ma młotek bezwładnościowy i efekt jest po porstu boski
_________________
"Jak krasc to miliony, jak kochac to ksiezniczke, jak jezdzic to na MZ..."
Moja pieszczoszka na zawsze w mojej pamięci
W garazyku
Yamaha XJ 600
http://www.polskajazda.pl...MZ,ETZ,150/7761
XJ-> http://picasaweb.google.c...ahaXJ60051J86r#
 
 
     
Gieniu 


Motocykl: VFR 750f
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 21 Lis 2007
Posty: 334
Skąd: Wierzbica Dolna
Wysłany: 2008-12-20, 13:14   

Paweł150, właśnie nie wierze że to działa i chce sprawdzić co i jak :wink:
_________________
oto moja była Etka:D
http://www.fotosik.pl/pok...bc5098b042.html
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,251/29428
Moja VFR-a
http://grzesiekgieniu.fotosik.pl/zdjecia/1.html
 
 
     
Paweł150 
Mz Rulezzzz


Motocykl: Honda VFR 750 RC36a
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 337
Skąd: Zagórze/Chrzanów
Wysłany: 2008-12-20, 14:47   

ja osobiscie nie poperam grzania balach
wadmed napisał/a:
to jest nic innego jak delikatne hartowanie
a to napewno nie jest hartowanie tylko rozhartowywanie,. Jak grzejemy blache mocno to wypalamy wegiel jedynie zeby nagrzac i odrazu momentalnie schlodzic w oleju to tak
A podam przykład kolega robil poldka i grzal balchy palnikiem znaczy spawał palnikiem i co kupa zostało z poldka po roku bo odrazu za to sie wzieła ruda
naprawde prostowanie baku przez młot bezwładnosciowy
_________________
"Jak krasc to miliony, jak kochac to ksiezniczke, jak jezdzic to na MZ..."
Moja pieszczoszka na zawsze w mojej pamięci
W garazyku
Yamaha XJ 600
http://www.polskajazda.pl...MZ,ETZ,150/7761
XJ-> http://picasaweb.google.c...ahaXJ60051J86r#
 
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2008-12-20, 19:54   

pawełek, nie gadaj głupot jak się mało znasz :) ten twój kolega co spawał poldka, to wogóle potem to jakoś zabezpieczył przed korozją? Pewnie nie.

A to co na filmiku widać, to nic innego, jak zajwisko zwane rozszerzalnością cieplną metali. Na pewno pamiętacie, jak pani w szkole tłumaczyła :D

Rozgrzany metal się rozszerza - studzony się kurczy. Jeśli mocno rozgrzany metal nagle ostudzisz z jednej strony - powstaną naprężenia "wyciągające" blachę na zewzątzr.

Kurde, swoją drogą to jest wręcz genialne w swej prostocie, będę musiał wypróbować na swoim kawasie.

ps. chlopaki, co to za patent z tym sprężonym powietrzem?
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
Krycha 
Grupa Podlasie


Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 1302
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2008-12-20, 20:27   

Proste jak sznurek w kieszeni:D
Ze spręzonym powietrzem to jest tak że zatykamy szczelnie wlew paliwa, w dziurkę od kranika wkładamy wąż z powietrzem i tez uszczelniamy. Dmuchamy dopóki powietrze nie wypchnie blachy...Dobrze dumam? :lol:
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"


" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?"
 
     
apln 

Motocykl: docelowo etz 150
Wiek: 34
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 5
Skąd: Bytom
Wysłany: 2008-12-20, 21:34   

Tak Krystian dobrze. Są jeszcze inne techniki. [bak należy dokładnie wysuszyć, wymyć, żeby nie było oparów benzyny]
1. Można podgrzać palnikiem wgniecenie i włożyć cos w stylu pręta (dłuższy śrubokręt breszkę, w zależności od potrzeb) i wypychać miejsce wgniotu. Jest dużo łatwiej niż na zimno, ale trzeba uważać na opary benzyny.
2. Dospawać np. migomatem pręt do miejsca wgniecenia i pociągnąć.

:piwo:
_________________
Romet Ogar 200 1986r.
Mr 01 Ryś 1960r.
 
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2008-12-20, 22:10   

apln, ale sposoby z podgrzewaniem suszarką, oraz ten ze sprężonym powietrzem pozwalają na naprawę wgniecenia bez niszczenia lakieru, co akurat w przypadku mojego kawasa ma kluczowe znaczenie :lol:

na dniach obadam technikę i powiem co i jak.

ps. a słyszeliście o metodzie na zapałkę? W zbiorniku zostawiamy odrobine paliwa, i wrzucamy do srodka zapałke. Wybuch podobno jest wystarczająco silny zeby wyprostowac wgniecenie.
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
Krycha 
Grupa Podlasie


Motocykl: VTR Firestorm
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 1302
Skąd: Brańsk
Wysłany: 2008-12-20, 22:19   

O człowieku tym sposobem to nawet jeśłi bys miał wgniot od korka po kranik to na pewno wyprostuje:D :mrgreen: Wiecie zależy od wgniecenia jeśli delikatne jak psie jajca to można z powietrzem walczyc a jak naprawdę niezła hałda to na drot i ciągnąć lakier się dorobi :D
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ptcEkErrM1g
"Max w obrotomierzu, pot leci po kołnierzu"


" ZaKrystian, powiedz mi, ile Jawa pali Ci?"
 
     
Paweł150 
Mz Rulezzzz


Motocykl: Honda VFR 750 RC36a
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 337
Skąd: Zagórze/Chrzanów
Wysłany: 2008-12-21, 00:43   

Cytat:
Proste jak sznurek w kieszeni:D
Ze spręzonym powietrzem to jest tak że zatykamy szczelnie wlew paliwa, w dziurkę od kranika wkładamy wąż z powietrzem i tez uszczelniamy. Dmuchamy dopóki powietrze nie wypchnie blachy.
to jest dobre stoswałem i skutkuje tylko ja miałem jeden minu tej zabawy nie wiedziałem ze bak jest wgnieciony z dwóch stron bo była spachal i jak ta szpachla 3 cm i jak dostałem w nogi takim kawałem to blizna do dziś dnia


A i jeszcze iedno nie powie mi ktos ze jak sie nagrzewa balche to ona nie traci swoich własicwosci i odpornosci na rdze
_________________
"Jak krasc to miliony, jak kochac to ksiezniczke, jak jezdzic to na MZ..."
Moja pieszczoszka na zawsze w mojej pamięci
W garazyku
Yamaha XJ 600
http://www.polskajazda.pl...MZ,ETZ,150/7761
XJ-> http://picasaweb.google.c...ahaXJ60051J86r#
 
 
     
MZ Maxi Perwers 
Zlotowicz
MODERATOR - RETIRED


Motocykl: GSXF 600, GS500.
Pomógł: 9 razy
Wiek: 53
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 1030
Skąd: Lubań-Zgorzelec
Wysłany: 2008-12-21, 14:12   

saska251 napisał/a:
ps. a słyszeliście o metodzie na zapałkę? W zbiorniku zostawiamy odrobine paliwa, i wrzucamy do srodka zapałke. Wybuch podobno jest wystarczająco silny zeby wyprostowac wgniecenie.

saska251, Nie! No ja Ciebie chyba zabiję! Kuźwa dzieciaki zaczną próbować! To jest forum dla motocyklistów, a nie samobójców! :mrgreen:
_________________
Jedynym lekarstwem na głupotę jest kop w d-pę.
Motongi MZ wymagają tylko prostych koncepcji by działały. Tak jak lodówki z lat 80. Miały śmigać przez 25 lat. Mzetki je wyśmiały. Była cudowna 251- ukradli.
 
     
bugietz251 
Motomaniak.

Motocykl: ETZ 251 :)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 350
Skąd: Kampinos
Wysłany: 2008-12-22, 14:23   

a nie słyszeliscie o Coli i dropsach? :mrgreen:

Wlewamy do baku Colę tak mniej wiecej do połowy , zalezy od wgniecenia :razz: wrzucamy kilka dropsów zakrecamy bak i trzesiemy :D nie ma siły zeby nie poszło:P tylko trza mocno korek trzymac :lol: :piwo:
 
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2008-12-22, 15:30   

taa i jak korek wystrzeli to zabierze rączkę ze sobą hen hen dalekoooo.....
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13