» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2011-11-22, 09:16
Ciekawy pomysł na tuning MZ
Autor Wiadomość
tobi_888 
tobi

Motocykl: DR 800S; MZ TS 250/1
Wiek: 36
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 20
Skąd: Radom
Wysłany: 2010-01-29, 09:41   Cafe Racer

Witam jestem nowy na forum jak juz zaznaczylem w powitaniach i od razu sypie pytanie...

Mam TS 250/1 w stanie gorzkim lecz nie oplakanym a co najwazniejsze kompletnym w miare. Szykuje sie do stylizacji na Cafe... nie widzialem nigdzie takiej nawet na foto i mam chec to zrobic z racji ze moto ma idealne walory pod ten styl... wszystko zostaje w oryginale zeby nie bylo ze zaraz ktos mnie zlinczuje za to ze zniszcze dobra MZ. Dobrze zdaje sobie sprawe z problemu... planuje zmienic oczywiscie wydech, siedzenie dac do znajomego tapicera, troche zmienic tyl i kierownice i oczywiscie poprawic lakier tzn wzbogacic go o elementy bardziej sportowe... a poza to pelna renowacja felg, polerka silnika + remont, elektryka i wszystkie drobiazgi. Jezeli jest ktos w stanie mi pomoc jakimis materialami typu foto lub doswiadczeniami to prosze was... co o tym myslicie???
 
     
CrystalDrill 
remoncik...

Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Sty 2005
Posty: 473
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2010-01-29, 10:50   

Wydech zmienić ? na jaki? będziesz obliczał i robił sam czy dasz po prostu nowy taki sam?
_________________
Back from dead
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2010-01-29, 12:34   

Mój dobry kolega przerobił 4-biegową TS na café racer'a, zdjęć niestety nie mam ale w najbliższym czasie postaram się go odwiedzić i zrobić kilka. Więc tak, całość na razie stoi na kołach 16'' ale w planach są 18'', dostał już ode mnie piastę z przednim bębnem od Jawy typu Duplex. Podnóżki i pedał hamulca są przesunięte w tył, biegi są odwrotnie z racji odwrotnego zamocowania dźwigni. Kanapa jednoosobowa ze zgrabnym zadupkiem, tylny błotnik oryginalny tylko obrócony kilka centymetrów względem osi koła przez co bardziej kłusy. Kierownica połówkowa od jakiejś małej wyścigówki (chyba Yamaha TZR) a uchwyty na górnej półce zeszlifowane i wypolerowane. Ja uważam że świetnie do całości pasuje oryginalna owiewka typu delfin ale kolega jest temu przeciwny - tylko golas.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Dekoj 


Motocykl: ETZ 251, SIMSON SR50
Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 590
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-01-29, 12:42   

Też myślałem nad stylizacją na CafeRacera mojej TS, ktora probuje przywroci do zycia ale jednak jak zacząłem wszystko podliczać wg własnego pomysłu doszedlem do wniosku, że mnie nie stać a półśrodkami nie chciałem tego zrobić. tobi_888, ile planujesz przeznaczyc pieniedzy na modyfikację? TSy ala CafeRacery wygladaja swietnie!! Powodzenia przy pracach! :piwo:
_________________
Moja MZ ETZ 251:
http://www.bikepics.com/members/Decoy/08etz251/
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,251/84022
Temat o mojej MZ ETZ 251: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
Temat o mojej MZ TS 250: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
 
     
AdEk2007 
Grupa Podlasie


Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 679
Skąd: Mońki
Wysłany: 2010-01-29, 12:45   

http://www.youtube.com/watch?v=4pbcE15ZcHc Tutaj jest ładna TS ;) Powodzenia ;)
_________________
Bo żyje się po to aby śmigać na moto! :lol2:
 
     
tobi_888 
tobi

Motocykl: DR 800S; MZ TS 250/1
Wiek: 36
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 20
Skąd: Radom
Wysłany: 2010-01-29, 13:18   

Drill napisał/a:
Wydech zmienić ? na jaki? będziesz obliczał i robił sam czy dasz po prostu nowy taki sam?


wydech... mam w planach od triumpha truxtona taki jak np przy tej aukcji
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=M1487436

kolego motomaciey jak dasz rade to bylbym wdzieczny za foto

kolego dekoj mysle ze nie ma tu okreslonej sumy poczatkowej... poprostu uparcie bede dozyl do tego by stworzyc cos o czym marzy sie od pewnego czasu... niezaleznie czy bedzie to trwalo rok czy dwa... powoli sukcesywnie za pomoca jakis oszczednosci doprowadze temat do celu :D

kolego adek2007 ta maszyna jest piekna... moze nieco inna niz moja wizja ale kawal lux roboty!!!

a co do jeszcze przerobek to nie chce sie za bardzo rozpedzac... chce nadac jej ladna forme i wstrzelic sie w srodek stylu tak zeby nie byla przedziwaczona a wlasnie stala sie piekan Cafe... tak zeby mozna bylo w ladne dni zalozyc jakas koszule w krate gogle z kaskiem i polatac po okolicy a takze nacieszyc nia swoje i innych oczy :D pozdr :piwo:
 
     
tobi_888 
tobi

Motocykl: DR 800S; MZ TS 250/1
Wiek: 36
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 20
Skąd: Radom
Wysłany: 2010-01-29, 14:34   

kurcze ten pseudo sportowy to taka alternatywa ostatecznosci??? skad wziac wydech podobny do tego z triumpha??? pasujacy do 2T ??? moze i masz racje ze lekcje moje zostaly w lesie... mozesz przyblizyc mi ten problem??? co bys doradzil zeby zachowac forme pasujaca do Cafe???
 
     
Dekoj 


Motocykl: ETZ 251, SIMSON SR50
Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 590
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-01-29, 14:50   

Wydech w 2T jest podstawą. Posiada jakże ważną komorę rozprężną, dzięki której możliwe jest powanie fali ciśnienia... bla bla bla było o tym sporo na forum ;)
Zamiast "sportowego" proponowałbym tłumik robiony na oryginał z pięknym chromem i do tego skrócić tylne ramię mocujące aby tłumik ostatecznie poszedł do góry.

Albo : http://www.kerzengesicht....slides/074.html :twisted:
_________________
Moja MZ ETZ 251:
http://www.bikepics.com/members/Decoy/08etz251/
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,251/84022
Temat o mojej MZ ETZ 251: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
Temat o mojej MZ TS 250: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
 
     
tobi_888 
tobi

Motocykl: DR 800S; MZ TS 250/1
Wiek: 36
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 20
Skąd: Radom
Wysłany: 2010-01-29, 16:57   

macie racje... lecz zanim dojde do tematu wydechu czaka mnie mnostwo pracy przy moto... w miara postepu bede informowal co i jak postepuje i w razie czego z czym mam problem... teraz narazie piaskowanie i potem malujemy u kumpla... potem felgi i silnik, elektryka itp itd powolutku....

ps jakos bede sobie to kleil a narazie dziekuje wam i Tobie kolego motomaciey i czekam na foto Cafe Twojego kumpla pozdr :piwo:
 
     
tobi_888 
tobi

Motocykl: DR 800S; MZ TS 250/1
Wiek: 36
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 20
Skąd: Radom
Wysłany: 2010-02-04, 10:00   

Witam :D przypomne sie tylko ze gdy zaistnieje taka mozliwosc bardzo chcialbym zobaczyc foto cafe z TS 250. z gory dzieki i pozdro kolego motomaciey :piwo:
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2010-02-05, 21:52   

Obiecane zdjęcia. Motocykl mojego kolegi Daniela, na razie jest w fazie przejściowej, czeka na felgi 18" i z tego co pamiętam też kanapę. W planach jest większy silnik np. Rotax 504/604.
_________________
Jaskół Bike na PJ
Ostatnio zmieniony przez motomaciey 2012-10-13, 12:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2010-02-05, 22:17   

Rotax wejdzie w tą rame ? Wydaje mi się, ze jest zbyt wysoki i nie uda się tego wcisnąć, bez bardzo pokażnej przeróbki. Mam taki silnik nowy zapakowany w karton, to jak chcecie to Wam zwymiaruje co i jak.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2010-02-05, 22:32   

Dzięki intr, było by fajnie. Cena nowego silnika pewnie zawrotna :???: A masz dostęp do takich używanych ?
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2010-02-05, 22:42   

do używanych nie mam,bo do tego każdy ma dostęp na ebay, czy allegro. Silników była cała rodzina przy czym wspólny blok jest dla silników 348 - 560. 604 to co innego. Rotax'a 560 można zaadoptować z jakieś rozbitej aprili tuareg 600, lub pegaso 600. To jeszcze da sie w polsce znaleźć używane. Jest na allegro silnik od 350, ale wygląda mi na totalny dramat... http://allegro.pl/item893...350_silnik.html

Jutro bede w garażu to pomierze silnik. A cena nowego silnika, jest hmm... taka jak cena nowego silnika ;)
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2010-02-05, 22:52   

Wiem że 604 trochę się różni ale jeśli dobrze kombinuję to też posiada starter prawda ?
intr napisał/a:
Rotax'a 560 można zaadoptować z jakieś rozbitej aprili tuareg 600, lub pegaso 600.

Taki właśnie miałem zamiar do swojego projektu ale z tym się nie spieszy, najpierw trzeba pokończyć parę innych motorków :grin:
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2010-02-05, 23:00   

To zależy od wersji ;) Tylko nie znam motocykla w europie, do którego montowano 604, do 2003 stosowano je w amerykańskich terenówkach ATK.

Jestem ciekaw co wykombinujecie, Do tej teresy gdzieś trza będzie wsadzić zbiornik oleju na 4 litry, ale moim zdaniem patrząc na oko, w tą ramę sie nie upcha. (ale dla chcącego nic trudnego podobno ;) )
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
Dekoj 


Motocykl: ETZ 251, SIMSON SR50
Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 590
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-02-05, 23:09   

Zadupek tej TSy z czego wykonany? Wygląda nieźle :)
_________________
Moja MZ ETZ 251:
http://www.bikepics.com/members/Decoy/08etz251/
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,251/84022
Temat o mojej MZ ETZ 251: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
Temat o mojej MZ TS 250: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2010-02-06, 08:55   

Nie wiem z czego ten zadupek, jak Daniel zarejestruje się na forum, sam najlepiej wszystko opisze. Pisząc wcześniej że biegi są odwrotnie pomyliłem się, dźwignia jest przeniesiona do tyłu ale biegi są normalnie.

[ Dodano: 2010-02-06, 09:51 ]
intr, nie wiedziałem że te silniki potrzebują osobnego zbiornika oleju, to trochę komplikuje sprawę ale można by puszkę po filtrze powietrza przerobić na zbiornik a filtr dać stożkowy. W ramę od ETZ 250 te silniki wchodziły, widziałem nawet kiedyś w necie taką przeróbkę na wersję wojskową 500. Rama od TS dużo różni się wymiarami ?

[ Dodano: 2010-07-13, 14:40 ]
Obiecałem uzupełnić ten temat o bardziej szczegółowe zdjęcia motocykla i tak tez robię :cool: Gdyby ktoś był zainteresowany, motocykl kilka razy był na allegro.
http://www.motoallegro.pl..._mz_ts_250.html

motomaciey napisał/a:
Nie wiem z czego ten zadupek

Zadupek jest zrobiony z rury kanalizacyjnej :szczena:
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2010-02-21, 16:21   

Stary temat...ale moze jeszcze ktoś zagada :mrgreen:
Dokładnie hubertbaran, . Łańcuch to łańcuch...
Nostradamus, co Ci się tak podoba w tych paskach? Fakt w BMW F650 CS zastosowano pasek. Ale to tylko ten model miał pasek...reszta na kardana(jak to BMW:) tradycja goni tradycję).

Przy okazji, zapodam kilka fotek mojej przerobionej maszyny... :smile:
_________________

 
 
     
Dekoj 


Motocykl: ETZ 251, SIMSON SR50
Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 590
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-02-21, 16:41   

Jeżak napisał/a:
Nostradamus, co Ci się tak podoba w tych paskach? Fakt w BMW F650 CS zastosowano pasek. Ale to tylko ten model miał pasek...reszta na kardana(jak to BMW:) tradycja goni tradycję).
... nie uzyskasz odpowiedzi... Nostradamus zginął w wypadku ponad 2 lata temu :???:

Jeżak, zarzuc foty maszyny.
_________________
Moja MZ ETZ 251:
http://www.bikepics.com/members/Decoy/08etz251/
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,251/84022
Temat o mojej MZ ETZ 251: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
Temat o mojej MZ TS 250: http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14