» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2011-11-22, 09:16
Ciekawy pomysł na tuning MZ
Autor Wiadomość
Toma 


Motocykl: BUELL XB12X,MZ ETS,
Pomógł: 3 razy
Wiek: 46
Dołączył: 17 Wrz 2005
Posty: 301
Skąd: z zarzeczaaaa
Wysłany: 2010-02-21, 18:54   

Jeżak napisał/a:
. Łańcuch to łańcuch.
mocny argument :mrgreen: podobnie jak
kardan to kardan a pasek to pasek :mrgreen:
_________________
http://www.polskajazda.pl...X,Ulysses/35209
 
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2010-02-21, 22:34   

Dekoj, tego nie wiedziałem...sorki
Już daję fotki... :neutral:

nie jest to moze jakiś "oryginalny" Cafe Racer :mrgreen: Ale planuję mu dodać jeszcze kilka bajerów tj. Tarczę z przodu i obrotomierz

P.S Wie ktoś moze gdzie można kupić aluminiowe koła np. od MuZ ETZ 251 fun, MuZ 500Tour
_________________

 
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1676
Skąd: Sieradz

Wysłany: 2010-02-22, 00:46   

gdzie ty te ETSki stary dorwałeś :mrgreen: :piwo:
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów

Wysłany: 2010-02-22, 01:49   

Jeżak, to ten mój zbiornik??? Maszyna cacy :piwo:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2010-02-22, 17:08   

Reich, przypadek :mrgreen:
Tak, Allu, to Twój zbiorniczek :twisted: W sumie teraz to mój :lol: hehe

[ Dodano: 2010-02-22, 18:06 ]
W tej chwili zamontowałem kolanko Trophy z tłumikiem TS (G.Hartmann). Żeby dokończyć wizualnie całość zastanawiam się czy wykonać atrapę osłony gaźnika na wzór Trophy.

[ Dodano: 2010-02-22, 18:20 ]
Do budowy Cafe Racer'a(jęsli można go takim mianem nazwać) :mrgreen: wykorzystałem:
-MZ ETS zbiornik;
-MZ TS 250/1 silnik,gaźnik częściowo króciec, koła, napęd tylnego koła z osłoną, przednie zawieszenie wraz z półkami,lampa, kierownica,siedzenie
-MZ ES 250/2 rama, wahacz, przerobione boczki, filtr powietrza, przerobiony tylny błotnik, przerobione nóżki, w ramie wykonano: wspawane miseczki pod łożyska od TS/ETZ, obcięto mocowania lampy Tropika, poduszek silnika i kilka innych zbędnych elementów. Dospawano mocowanie poduszki od TS

Dam fotkę ciekawego motocykla... nie jest to MZ, ale maszyna niezła. :lol2:
_________________

 
 
     
Woytec 

Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 78
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-10-13, 09:35   ETZ lub TS Cafe racer?

Od pewnego czasu chodzi za mną projekt fajnego cafe racera na podstawie MZ.
Powiem szczerze że nie ma za dużo informacji na ten temat w sieci.

Generalnie w pierwotnym planie chciałem kupić TS i wsadzić do niej silnik i zawieszenie przednie z hamulcem tarczowym z ETZ. Wiem że trochę szkoda takiego sprzęta skundlić dlatego zastanawiam się nad drugą opcją kupić ETZ'ki i nie zrobić z niej wyscigówki
plusy drugiej opcji to:
- nie trzeba zmieniać silnika i co za tym idzie instalacji
- nie trzeba zmieniać zawieszenia i hamulca
minusy:
- mniej fajna rama (bardziej podoba mi się oldshoolowa z TS) a w moim projekcie rama będzie bardzo widoczna
- zbiornik paliwa (w każdej wersji ETZ kompletnie nie pasujący do projektu) więc chciałbym zastosować zbiornik z TS 250 lub 150 jeszcze nie zdecydowałem

Chyba wszystko... ale teraz pytanie do doświadczonego grona userów tego forum:

Macie jakieś sugestie? Widzicie jakieś niebezpieczeństwa?

Druga sprawa czy ktoś posiada może zdjęcie ETZ'tki obojętnie jakiej wersji ze zbiornikiem z TS'ki (250 lub 150)
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2012-10-13, 11:06   

Prawie rok na forum siedzisz a o wyszukiwarce nie słyszałeś, używa jej następnym razem bo nie chce mi się za każdym razem scalać tematów. Bierzesz się za budowę motocykla a zawieszenia nie chce Ci się wy mieniać ? Już widzę jak skończy się ten słomiany zapał...
Woytec napisał/a:
Wiem że trochę szkoda takiego sprzęta skundlić

Co chcesz kundlić ? MZ-ta już z fabryki wyjeżdża skundlona, przeróbka na cafe racera to jak wybawienie. Nie spuszczaj się nad stara ramą, białego kruka nie będziesz chlastał.
Woytec napisał/a:
Macie jakieś sugestie? Widzicie jakieś niebezpieczeństwa?

Poskładaj motocykl z osobnych części, będzie prościej bo wszystko składasz pod siebie. I tak wszystko składasz z pasujących do siebie klocków.
Bierz silnik, koła i zawieszenia od ETZ 250, ramę bak i blachy od TS 250 a wyjdzie całkiem zgrabna wydumka, instalacje ogranicz do minimum.
Temat przeczytaj od początku bo scaliłem go z innymi.

Zajrzyj też tu :arrow:
http://forum.mz-klub.pl/v...&highlight=cafe

[ Dodano: 2012-10-13, 12:17 ]
Woytec napisał/a:
nie ma za dużo informacji na ten temat w sieci.

Jak się postarasz to wszystko znajdziesz.














_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2012-10-13, 17:29   

motomaciey, podziwiam Twoją cierpliwość....
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
przehuYOU 

Motocykl: Mz
Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 51
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2012-10-14, 09:03   

Orientuję się ktoś o ile dłuższy jest wachacz ETZ od TS 250 ? A się zastanawiam czy takowego nie wpakować do mojego projektu.
 
     
Woytec 

Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 78
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-10-14, 13:05   

[quote="motomaciey"]Prawie rok na forum siedzisz a o wyszukiwarce nie słyszałeś, używa jej następnym razem bo nie chce mi się za każdym razem scalać tematów. Bierzesz się za budowę motocykla a zawieszenia nie chce Ci się wy mieniać ? Już widzę jak skończy się ten słomiany zapał...

Lubie takie wypowiedzi bo mobilizują :) generalnie nie chodzi o zapał i chęci bo po roku restaurowania ES'ki którą udało się przywrócić do stanu idealnego i do tego z cywilnej przeobrazić w milicyjną na pewn problemem to nie będzie...

Boję się ciężkich przeróbek bo nie posiadam w garażu odpowiedniego sprzętu a dojście do np. frezarki czy tokarki też nie będzie proste... dlatego pytam.

Na tą chwilę szukam sprzęta nie wiem na czym stanie czy będzie to ETZ czy TS a może CZ 350... ciężko odpowiedzieć bo cały czas szukam dawcy.
 
     
kubastunt 
jeb z dzidy


Motocykl: Cbr F4i
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 447
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-10-14, 13:13   

Bez szlifiery i dobrej spawarki lepiej dac se spokój :piwo:
_________________
MZeciarz Masakrator
Stunt riding isn't a crime!!
˙˙˙ ǝuɐqǝɾʎʍ ɯɐɯ
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2012-10-14, 13:22   

A ja mam szlifierkę za 49zł, wiertarkę za 49zł, gwintowniki i narzynki za 49zł, spawarkę za 199zło raz zestaw podstawowych kluczy i wkrętaków. Wszystko się da, trzeba tylko chcieć.

CZtka do dobry materiał na CR'a, ma bardzo ładną klasyczną ramę, można do niej dobrać aluminiowy wahacz i felgi :arrow:
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2012-10-14, 13:29   

saska251 napisał/a:
podziwiam Twoją cierpliwość....

Do przeróbek resztki cierpliwości mam ;)
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2012-10-14, 13:48   

Na oko jest dłuższy z 6 cm. Nie pamiętam o ile dokładnie bo nie mam oryginalnego pod ręką ale w mojej mz ts jest wahacz z Etz :mrgreen:
 
     
Woytec 

Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 78
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-10-14, 13:52   

motomaciey napisał/a:
A ja mam szlifierkę za 49zł, wiertarkę za 49zł, gwintowniki i narzynki za 49zł, spawarkę za 199zło raz zestaw podstawowych kluczy i wkrętaków. Wszystko się da, trzeba tylko chcieć.
Obrazek
CZtka do dobry materiał na CR'a, ma bardzo ładną klasyczną ramę, można do niej dobrać aluminiowy wahacz i felgi :arrow:


spokojnie dam radę :) a co do CZ cholernie podobają mi się te dwa wydechy...

myślę że to będzie fajny projekt i mam nadzieję prezentować tutaj relacje z jego powstawania... niestety nie potrafię się zarejestrować na www.caferacer.com.pl więc czerpie pomysły z głowy lub zdjęć które gdzieś widziałem... kusi mnie czerwona rama... nie wiem czemu ale nie chce robić kolejnego czarnego CR

[ Dodano: 2012-10-14, 14:54 ]
aha CZ ma jeden minus że jak na tą chwilę nie mam pomysłu jak cofnąć podnóżki z powodu tej cholernej kopki i wajchy zmiany biegów w jednym
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2012-10-14, 14:06   

http://www.caferacer.com.pl/forum/index.php
Tu się rejestrujesz, układ dźwigni w CZ rozwiązujesz w ten sposób:
http://motoride.sk/c/1897...epakovanie.html
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Woytec 

Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 78
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-10-14, 14:23   

wiem gdzie się rejestrować ale wywala że opcja rejestracji jest wyłączona a nie ma nigdzie maila żeby do moda napisać.

dziękuję za rozwiązanie, może się przyda :)
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2012-10-14, 20:05   

Woytec napisał/a:

aha CZ ma jeden minus że jak na tą chwilę nie mam pomysłu jak cofnąć podnóżki z powodu tej cholernej kopki i wajchy zmiany biegów w jednym

Stary, ale to nie jest żaden problem. Kopniak wywal całkiem, zostaw tylko zmianę biegów.
Prawdziwa wyścigówka ( a do takiej aspirują wszystkie CRy) nie potrzebuje kopajki, bo ma być odpalana z pychu :dziadek:
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
Woytec 

Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 78
Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-10-15, 05:19   

to nie będzie wyścigówka... pomysł słaby bo śmieszne będzie bieganie z motocyklem na zlotach...

[ Dodano: 2012-11-17, 21:58 ]
no to mam motocykl ktory bede przerabial... :)

MZ TS 250/1 od pierwszego wlasciciela rocznik 1980... nadal sie lamie bo szkoda takiego cuda do pociecia...
 
     
hartman 


Motocykl: WSK 125,175
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 30 Wrz 2011
Posty: 144
Skąd: Wieluń
Wysłany: 2012-11-18, 13:07   

motomaciey napisał/a:


CZtka do dobry materiał na CR'a, ma bardzo ładną klasyczną ramę, można do niej dobrać aluminiowy wahacz i felgi :arrow:


Świetnie wykonana kanapa oraz tylny błotnik z lampą. Miażdzy oryginał na potęgę.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 15