Przesunięty przez: motomaciey 2013-12-23, 21:57 |
[Silnik] Stukanie w cylindrze - ts 250 |
Autor |
Wiadomość |
Scaniar620
Motocykl: MZ 250 TS
Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 22 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 2009-07-22, 00:21 [Silnik] Stukanie w cylindrze - ts 250
|
|
|
Otóż jak zapale swoją tske , silnik jeszcze zimny moge jej dawać w pi**de do oporu, i chodzi,wkręca sę elegancko... zaś jak silnik już się nagrzeje przy takim porządniejszym dodaniu gazu w czasie jazdy silnik strasznie stuka i słabo wkręca się na obroty,i tak jakby przerywa. Odkręcałem cylinder,bo myslalem ze to wał roz***ało. ale korbowód jest ok, łozyska tez, zero luzów. Tylko tlok "gamga" się na boki w cylindrze, próg też jest juz wyrobiony i rysy są. czy to wina własnie zuzytego już cylindra? (tłok i pierściony są nowe.. moze mają przejechane z 500 km) zrobiłem dzis 100 km i juz stuka mocniej np spuszczam z gazu w czasie jazdy to tak rzęcholi cos w cylindrze. ile TS`ka 4 biegowa powinna iśc? ja jechałem swoją max 110 km/h we dwie osoby z góry,nie na pełnym gazie bo własnie nie moze uzyskac pełnych obrotów ,tylko stuka ,rzęzi... co nie tylko..
ale motor siłe ma ciągnie pod góry we dwie osoby, tylko zeby mi nie stukała to by lepiej jeszcze szła..
prosze o odp.
Przy dodaniu gazu na biegu w czasie jazdy jest to taki metaliczny dzwięk , jakbym xxxxx kluczem siedemnastką o cylinder...
jutro postaram się nagrać filmik jak to chodzi... |
Ostatnio zmieniony przez AdEk2007 2009-07-24, 13:43, w całości zmieniany 5 razy |
|
|
|
|
Magic
Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy Wiek: 33 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 622 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2009-07-22, 00:30
|
|
|
tłuczenie się to może być wina luzu tłoka w cylindrze, jak jest wytarty garnek i ma próg to nowy tłok i pierścienie już nic nie dadzą... A co do "rzęcholenia" po puszczeniu gazu w czasie jazdy to mogą być pierścienie, łożysko tłoka (albo też luźny tłok w cylindrze), ja mam to samo w silniku 500km po generalnym remoncie, wkurza jak nieszczęście, ale nie bardzo da się z tym coś zrobić, chyba że tłok zmienić, tylko że to też nie daje gwarancji że będzie dobrze xd
nowsze 250 lecą koło 140 po płaskim to biorąc poprawke na moc i ogólnie inny motocykl myśle że powinna ze 130 nawet polecieć z górki |
_________________ była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499 |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2009-07-22, 00:39
|
|
|
Pierscienie o tłok sie tłuką. |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
Scaniar620
Motocykl: MZ 250 TS
Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 22 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 2009-07-22, 00:44
|
|
|
jak to ? to ze tam rzęzi to w więskzości emzetek, ale to takie stuki masakryczne sie wydobywają.
jest tak ze np: jade sobie we dwie osoby pod góre musze dodac więcej gazu zeby podjechać na tej czwórce daje jej ponad połowe gazu i sie zaczyna , uderzenia jakies o cylinder i nie chce zabardzo ciągnąc.Za to jak silnik zimny to mogę jechac i w 8 osób i dac jej na maxa gazu to nawet nie puknie.. nie stuknie... |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2009-07-22, 10:02
|
|
|
A masz ty gumy wyciszajace na zeberkach ? Pozatym szczelina tłok-głowica dobra? Wiesz co to serwisówka? |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2009-07-22, 14:52
|
|
|
Scaniar620, jak jest próg to tłok może o niego tłuc.
Nie wiem czy nie przesadzam (jak piszę głupoty to poprawcie mnie) , ale na zimnym silniku korba jest minimalnie krótsza - po rozgrzaniu śladowo się wydłuża i być może tyle wystarczy żeby się tłok z progiem spotykał.
Daj grubszą uszczelkę pod cylinder to się dowiesz. |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
Scaniar620
Motocykl: MZ 250 TS
Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 22 Skąd: Mazury
|
|
|
|
|
wadmed
Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 566 Skąd: Stara Wieś
|
Wysłany: 2009-07-22, 21:48
|
|
|
A ustawiony jest dobrze zapłon? U mojego ojca było podobnie i ustawił zapłon i jest ok. |
|
|
|
|
Scaniar620
Motocykl: MZ 250 TS
Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 22 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 2009-07-22, 22:01
|
|
|
Zapłon ustawiałem na przysłowiową "pałe" więc nie wiem czy jest ok.
Ale wątpie zeby to miało coś do rzeczy.. przeciez stuka tylko jak jest goracy i nie ciągnie w ogole dzis jechałem czwórą we dwie osoby ,gaz do końca i pod góre z 70 km/h zwolniła na 45 km/h a powinna ciągnąć żwawo... Z okolic cylindra wtedy xxxx(1§ Regulaminu) masakrycznie.a silnik juz był nagrzany fest . |
Ostatnio zmieniony przez matmax 2009-07-22, 22:33, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
wadmed
Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 566 Skąd: Stara Wieś
|
Wysłany: 2009-07-22, 22:07
|
|
|
Ustaw porządnie zapłon i sam zobaczysz. |
|
|
|
|
Scaniar620
Motocykl: MZ 250 TS
Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 22 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 2009-07-22, 22:10
|
|
|
Wytłumacz mi chłopie co ma do zapłonu wydobywający sie metaliczny dzwiek przy nagrzaniu silnika?
Zapłon to zapłon, jakby był zle ustawiony to by nie chodził.A motor pali na dotyk. Słabnie i stuka po nagrzaniu. |
|
|
|
|
wadmed
Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 566 Skąd: Stara Wieś
|
Wysłany: 2009-07-22, 22:11
|
|
|
A słyszałeś o spalaniu stukowym? masz dobrze skręconą regulację zapłonu. Spalanie stukowe występuje przy ubogiej mieszance i przy źle ustawionym zapłonie, jeżeli się mylę to koledzy mnie poprawią. |
|
|
|
|
Scaniar620
Motocykl: MZ 250 TS
Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 22 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 2009-07-22, 22:17
|
|
|
No własnie czytam o tym spalaniu stukowym ,ale watpie ze to jest to. Śp dziadek jak nią jezdzil ze 2 lata temu to cos mowił ze mu zaczyna stukać,rzęzić.. i będzie rozbierał silnik zeby to naprawić.Niestety nie doczekał się..
Węc juz nie wiem co z tym. Ja obstawiam ze to przez zuzyty cylinder ale nie wiem czy w 100 %
http://djpotter.webpark.pl/stukowe.htm
tu jest napisane o tym stukaniu... ale przeciez w MZ zaworów nie ma.. |
|
|
|
|
matmax
................
Motocykl: MZ ES 250/1, Honda
Pomógł: 9 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Lip 2007 Posty: 570 Skąd: Rybnik
|
|
|
|
|
macko82
Motocykl: MZ ETZ251e,SHL 175
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 26 Paź 2008 Posty: 40 Skąd: ustronie morskie
|
Wysłany: 2009-07-22, 23:22
|
|
|
podczepie sie do tgematu.Moj znajomy kupil piekna etke 150 po remoncie slinika nowy wal itp pieknie cyka ale mam pewien mankament i nie wiem co to moze byc.Gdy jade pieknie wkreca na obroty ale tak ok 5 tys obr zaczyna sie dzwiek ktory brzmi krrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr zjalem cylinder zadnych luzow zadnych pogow nowy cyl z almotuwal tez nie puka na lozyskach zalon ustawiony zegarowo.Moze to cos w skrzyni bo juz sam nie wiem.Jak jest ciepla ten dzwiek jest lagodniejszy czekam na wasze wizje bo naprawde fajnie jezdzie ale to krrrrrrrrrr... |
|
|
|
|
BeerfaN
Made in PRL
Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 818 Skąd: Warszawa Marysin
|
Wysłany: 2009-07-23, 09:15
|
|
|
Scaniar620, ustaw porządnie zapłon. Spalanie stukowe występuje też w 2-suwach. Wystarczy przegrzać silnik a tak się dzieje jak zapłon masz za późny i zbyt ubogą mieszankę. Świeca będzie wyglądała dobrze. |
_________________ We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428 |
|
|
|
|
Qbol50
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 137 Skąd: Poznań/Luboń
|
Wysłany: 2009-07-23, 11:32
|
|
|
Ja miałem to samo w swoim Ogarze w Mz zresztą też ale słabiej stukało. Na początku okazało się że tłok uderza o głowice przy wysokich obrotach (Ogar). Podłożyłem więc drugą uszczelkę i było lepiej lecz nadal stukało a silnik po remoncie przecież. Owe stukanie podczas jazdy było bardziej wyczuwalne - na wysokich obrotach aż przychamowywało tłok .
W moim przypadku była to wina zapłonu który był za wczesny i na wysokich obrotach prawie cofał tłok . Owe stuki sprawiły że zakupiłem czujnik zegarowy i przerobiłem by móc wkręcić go w otwór od świecy. Precyzyjnie ustawiony zapłon to podstawa. |
_________________ MZ ETZ 250 84'
KTM LC4 660 SMC 04'
ROMET Ogar 205 86' |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 470 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
Wysłany: 2020-12-09, 18:10
|
|
|
Panowie,mam pytanie w związku z dzwonieniem w silniku.
Czy koszyczek łożyska główki korbowodu ma prawo dotykać sworznia albo samego korbowodu w czasie pracy silnika?,bo widzę że na sworzniu są ślady po kontakcie z koszyczkiem.
W silniku tym robię remont i praktycznie cały układ korbowo-tłokowy jest nowiutki:
Wał nówka z korbowodem Yoko(koszyczek z kompletu)
Tłok nówka K20 Almot(wypróbowane 2 rózne sztuki)
Pierścienie mają ledwie widoczny luz w rowkach ledwie wyczuwalny,na zamkach książkowo.
Szlif zrobiony osiowo(na wykątowanym w czasie szlifu cylindrze)z luzem 0,06mm.
Wykontowanie korby względem karterów sprawdzone i jest idealne.
Luz sworznia w łożysku ledwie wyczuwalny.
Luz tłok-głowica 1,2mm
Zapłon 2,75 przed GMP.
Już 3 raz ściągnąłem garnek i nie widzę nic poza tymi śladami koszyczka na sworzniu.
Zaraz po odpaleniu silnik pracował cicho,dopiero po minucie pracy zaczynał dzwonić(cykać) coraz głośniej. |
_________________ To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2020-12-09, 21:44
|
|
|
Okna po szlifie za fazowane pod odpowiednim kątem? Nie wydaje mi się, żeby koszyk mógł dotykać. Masz jakieś zdjęcia tych śladów? |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 470 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
|