» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2013-12-23, 21:57
[Silnik] Stukanie w cylindrze - ts 250
Autor Wiadomość
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-12-10, 13:34   

No faktycznie pasują ślady do koszyka. Aż zobaczę czy mam na sworzniu z wojskowej takie ślady, ostatnio zmieniałem cylinder to mam to na stole, zrobię zdjęcia jak znajdę coś podobnego.
PS. Nie lepiej było by obrabiać okna frezem wolframowym? Ten kamień krzywo się zużywa.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-12-10, 18:32   

Ja obstawiam źle zrobiony szlif.
_________________
Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" :P
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 467
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2020-12-10, 21:32   

Do sprawdzenia osiowości,wymiarów czy kształtu otworu tulei to akurat narzędzia mam.
Miałem wątpliwości,czy jest dopuszczalne żeby koszyczek obijał/ocierał się o sworzeń czy główkę korby.
A mikroślady otarć,są również widoczne na zewnętrznej stronie koszyczka.Z tym że tu już potrzebny byłby super aparat,żeby to uwiecznić.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-12-10, 22:30   

Zmień łożysko ale wątpię, żeby te stuki pochodziły od tego łożyska.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 389
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2020-12-11, 08:48   

elektryk111 napisał/a:
Luz tłok-głowica 1,2mm


Zwiększ szczelinę do 1,5mm lub jeśli to nic nie da próbuj 1,6mm i więcej...
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 467
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2020-12-11, 09:39   

Brzęczenie jest metaliczne,czyli coś w coś uderza...
Luz sięgał wczesniej nawet 2,2 mm bo głowicę ściągałem wiele razy.Do tego zapłon regulowany od 1 mm do 3,5 i Żadnej zmiany dźwięku.Dlatego zamówiłem tego proxa i czekam na przesyłkę.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-12-11, 10:01   

A o jaki dokładnie silnik i pojemnosc chodzi bo chyba nie napisałes.
_________________
Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" :P
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-12-11, 10:09   

Sądzę, że jakaś 150-tka. Podejrzewam EM150.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 467
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2020-12-11, 10:20   

4 biegi głowica użebrowana pionowo.Części rozmiarowo pasowały od es250/2
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-12-11, 11:44   

A to mnie zmyliło. Pewnie temu, że bardzo rzadko się trafia 4B.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-12-11, 13:49   

Podmień jeszcze pierscienie dla swietego spokoju.
_________________
Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" :P
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 467
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2020-12-23, 19:36   

Wymiana łożyska nic kompletnie nie dała.

mar09 napisał/a:

Zwiększ szczelinę do 1,5mm lub jeśli to nic nie da próbuj 1,6mm i więcej...

Możliwe że to będzie dobry trop,bo w miarę dokładania kolejnych warstw uszczelek brzęczenie ustało.
Teraz szczelina tłok/głowica wynosi 2,8 mm.
Sprężanie 7,8
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 751
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2020-12-23, 19:53   

Jeśli jest to spalanie stukowe to oprócz zwiększania dystansu między głowicą a tłokiem, czyli odprężanie zestawu warto też w gaźniku wzbogacić mieszankę na iglicy, weź spróbuj na maksa wzbogacić i napisz czy się coś poprawiło.
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 467
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2020-12-23, 20:00   

To nie było stukowe,bo zapłonem kręciłem we wszystkie strony,na+ i na -.A brzęczało tak samo.

Zauważyłem jeszcze,że górny pierścień wyciera sie nierówno w miejscach kontaktu z tłokiem.
Od góry wyciera cię po wewnętrznej stronie a od dołu po zewnętrznej.
Tłumaczę to sobie tak,że to ciśnienie spalin go przegina,bo niższe pierścienie stykaja się na całej powierzchni z tłokiem.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 751
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2020-12-24, 08:23   

Jeśli możesz, nagraj ten efekt. Bo jest kilka stuków, trochę poprawi interpretacje.
 
     
Mario-150 


Motocykl: ETZ 150 '90 sv 650
Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 329
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-12-24, 08:43   

A masz mozliwosc podmiany glowicy ?
_________________
Jeździć jawą jest jak z kobietą bez cycków ... Pojeździć się da ,ale czegoś brakuje ...
"Wódka jak wódka, smakuje jednakowo - czyli wspaniale" :P
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 467
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2020-12-24, 09:51   

Teraz już przestało brzęczeć.Musiałbym specjalnie zmontować w poprzedniej konfiguracji(luz tłok/ głowica 2,4mm lub mniej)
Była jeszcze wtedy zbyt bogata mieszanka,która pewnie dodatkowo podnosiła sprężanie nasilając problem.
Poza tym przepustnica napiernicza że hej i ciężko było by wyłapać ten dźwięk na filmie.
W każdym razie chronologicznie było tak:
Przez minutę po odpaleniu było Ok(bez brzęczenia)
Po rozgrzaniu cylindra brzęczało na jałowych obrotach,lub w czasie zwiększania obrotów.
W czasie opadania obrotów bez brzęczenia.


Głowicy na podmianę nie mam,a ta która jest wygląda na orginalną.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 751
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2020-12-24, 10:29   

Zbyt uboga zwiększa sprężanie bo temperatura zestawu rośnie, tłok bardziej puchnie i się zestaw doszczelnia tłokiem jednocześnie napierając na pierścienie. Przez co widoczne są rysy na tłoku. Wzbogacenie schładza zestaw. Moim zdaniem na dolocie coś jest nie tak. Na jakimś pewniaku gaźniku bym to wytestował, najlepiej coś z tych bardziej skomplikowanych. Mikuni, PWK, ale jeśli ustało to otwierać szampana i witać nowy rok.

Ps. Pomiar kompresji polecam robić na gorącym silniku bo wtedy pokaże nam wartość w warunkach podobnych jak przelot autostradą w gorący dzień. Wtedy możemy się brać za właściwą diagnozę bo jeśli ustało to miałeś stukowe. Ale moje fusy doskonałe nie są.
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 467
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2020-12-24, 12:42   

Wolf napisał/a:
Zbyt uboga zwiększa sprężanie bo temperatura zestawu rośnie, tłok bardziej puchnie i się zestaw doszczelnia tłokiem jednocześnie napierając na pierścienie. Przez co widoczne są rysy na tłoku. Wzbogacenie schładza zestaw.


Oczywiście masz rację.Mnie chodziło o to,że bogata mieszanka=więcej oleju na ściankach,czyli większe sprężanie,a jeśli silnik jest testowany na postoju,to temperatury i tak nabierze prawie nieograniczonej. :lol:
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 389
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2020-12-24, 17:06   

elektryk111 napisał/a:
mar09 napisał/a:

Zwiększ szczelinę do 1,5mm lub jeśli to nic nie da próbuj 1,6mm i więcej...

Możliwe że to będzie dobry trop,bo w miarę dokładania kolejnych warstw uszczelek brzęczenie ustało.
Teraz szczelina tłok/głowica wynosi 2,8 mm.
Sprężanie 7,8


Tak czułem, że to będzie to, gdyż ponieważ:

elektryk111 napisał/a:
4 biegi głowica użebrowana pionowo.Części rozmiarowo pasowały od es250/2


To jest magia TS-kowa... wiele cylindrów mimo że pasuje to się nie nadaje. Na przełomie ETS/TS 250 nieco namieszali na odlewni, być może nie tylko w cylindrach ale i w karterach... oznaczenie kokili TS-1.

Do rzeczy: w moim przypadku kilka lat temu także w ruchu był tłoka almota i do tego V szlif, mimo perfect serwisu aby zmontować cylinder musiałem go podnieść o ok. 1,3mm dopiero wtedy odsłonił okna płuczące. Po kilku próbach doszedłem do szczeliny 1,6mm i sprężania równe 10 Bar + względnie ucichło ale maszyna na nowym gaźniku 30N3 była strasznie narwana... właściciel ze strachu ruszał z dwójki gdyż każdy ruch manetki podrywał przód niemiłosiernie :mrgreen: Los chciał ze nie usłuchał jak ma jeździć i po dwóch miesiącach zajechał tłoka, a w zasadzie wadliwy tłok zajechał się sam... odpadł fragment płaszcza przy denku i wyleciało wydechem, w głowicy zero śladów. Po tej akcji na próbę włożyłem używanego oryginała... w ten sam cylinder z luzem dobre 0,1mm lecz mimo to silnik się wyciszył już na szczelinie 1,4. Szybka wymiana tłoka na nowego almota lecz tym razem po kilku odpaleniach zdecydowałem się na małą korekta denka... po wyglądzie samego tłoka a w zasadzie tego co na nim znalazłem stwierdziłem że miejscami coś zaburza proces spalania czy też samą "propagnację płomienia" i tłok zaczyna "wibrować" dlatego gubi materiał tak szybko. Zjechałem na tokarni nieco denko tak aby zachować w miarę poprawny przepływ, sama szczelina została tak jak poprzednio 1,6mm i to wystarczyło.

Wzbogacanie mieszanki w tym przypadku to zły pomysł, zwiększy tylko ilość nagaru a moc spadnie, najlepsza opcja to wymiana tłoka na inny najlepiej oryginał.





_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 14