» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2015-01-02, 18:35
Charatkerystyka dwusuwa.
Autor Wiadomość
sugr 
majster amator


Motocykl: MZ TS 250/1
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 168
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-09-27, 11:46   Charatkerystyka dwusuwa.

Chłopaki z czego wynika taki mały moment na niskich obrotach? Wiadomo, diesel to nie jest, ale czterosuwy takiej pojemności i mocy od doły ciągną lepiej.
_________________
-Dobra, ciężko było ale sprzęgło siedzi.
-A co to za dwie podkładki tu leżą?
-%&^%$^%$#
 
 
     
napiorek123 

Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 8 razy
Wiek: 31
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 203
Skąd: Lasoty kuj.pom
Wysłany: 2009-09-27, 12:25   

bo to dwusów lubi wysokie obroty i tyle łapie moc dopiero od pewnych obrotów i tyle.
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,150/56972

Człowiek nie wielbłąd pić musi :)
 
 
     
Więckoś_102 
MoTóR


Motocykl: Mz Etz 250e '88r.
Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 160
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-09-27, 15:42   

A ty co preferujesz jazdę dziada? xDD Silnik MZtki to wysoko obrotowiec więc lubi jak się mu podkręci.
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_250/89292 <--- Aktualizacja 21.03.2010r.
 
 
     
Magic 

Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 622
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-09-27, 15:49   

Więckoś_102 napisał/a:
Silnik MZtki to wysoko obrotowiec więc lubi jak się mu podkręci.

6-7k RPM to jest wysoko wg ciebie? wysokoobrotowy to jest silnik simsona a nie mz... z dwusuwów oczywiście, bo 4t wiadomo - inna bajka ;P
jak już patrzeć w takiej kategorii to w MZ silniki są niskobrotowe ale nielubiące bardzo niskich partii obrotów
_________________
była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499
 
     
Więckoś_102 
MoTóR


Motocykl: Mz Etz 250e '88r.
Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 160
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-09-27, 16:08   

dla jedno garowca owszem. poniżej 4tyś silnik szarpie i jest to nie korzystne dla układu korbowego.
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_250/89292 <--- Aktualizacja 21.03.2010r.
Ostatnio zmieniony przez Więckoś_102 2009-09-27, 21:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
AdEk2007 
Grupa Podlasie


Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 679
Skąd: Mońki
Wysłany: 2009-09-27, 16:59   

Magic a komar i wsk to są wysokoobrotowe? MZ będzie i tak zostanie ;]
_________________
Bo żyje się po to aby śmigać na moto! :lol2:
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-09-27, 19:07   

Wysoko obrotowy silnik to taki który kreci wiecej niż 3 tys obr/min. Charakterystyka jest taka ze powinieneś motocykla używac w waskim zakresie 1000obr/min. Jednak dla wygody używa sie go w szerszym zakresie co wcale nie jest dla niego takie fajne.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
sugr 
majster amator


Motocykl: MZ TS 250/1
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 168
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-09-27, 22:03   

Nie chodzi, ze jezdze na niskich obrotach. Po prostu z ciekawosci sie spytalem.
A odpowiedzi typu "nieczynne z tego powodu ze zamkniete" mnie nie nasycaja :wink:
CHodzilo mi o jakas charaterystyke spalania paliwa czy cos tam
_________________
-Dobra, ciężko było ale sprzęgło siedzi.
-A co to za dwie podkładki tu leżą?
-%&^%$^%$#
 
 
     
Ciowiec 


Motocykl: MZ TS 150 simek KR51
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Gru 2005
Posty: 275
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2009-09-27, 22:46   

Dwusuwy są różne i nie można powiedzieć, że wszystkie sa wysokoobrotowe...
hubertbaran napisał/a:
Wysoko obrotowy silnik to taki który kreci wiecej niż 3 tys obr/min


nieprawda. WSK 125 kręci powyżej 3 tys ale nie jest wysokoobrotowym silnikiem. Kiedyś, owszem na podstawie osiąganych obrotów można było powiedzieć jaki dany silnik był. Dziś przez silnik wysokoobrotowy mamy na myśli silnik, który swój maksymalny moment obrotowy osiąga blisko obrotów maksymalnej mocy i z tego względu trzeba go "kręcić" wysoko aż blisko granicy maksymalnych obrotów. Natomiast silnik wolnoobrotowy, np. WSK czy WFM 125 ma maksymalny moment osiągany przy niskich obrotach, zatem nie ma potrzeby wchodzić na oboroty maksymalnej mocy....

A odnośnie pytania z tematu - nie ożna jednoznacznie powiedzieć, że wszystkie dwusuwy są szybkoobrotowe - to jak wygląda charakterystyka zależy od konstruktora, który dobiera parametry konstrukcyjne silnika w zależności od przeznaczenia pojazdu - pojazd użytkowy, turystyczny bądź sportowy. MZ plasuje się chyba po środku i dlatego kręci do wysokich obrotów by uzyskać dużą moc. Silniki użytkowe czy stacjonarne są liczone na mniejszy zakres prędkości obrotowych, mniejszą moc, ale duży moment położony "nisko".

ETZ z założenia była pojazdem przeznaczonym dla młodzieży, stąd też projektanci policzyli silnik na dużą moc przy wyższych obrotach. A duża moc przy wysokich obrotach to zazwyczaj i mniejszy moment osiągany również wysoko.
Z drugiej strony, np. ES 250 to był pojazd typowo użytkowy, stąd mniejsza moc, ale i moment osiągany przy niskich obrotach.

Jeszcze jedna kwestia - w silniku spalinowym moment obrotowy jest proporcjonalny do stopnia napełnienia cylindra mieszanką palną. Owo napełnienie zależy od wielu czynników, min. pojemności szkodliwej skrzyni korbowej, długości dolotu, wydechu, kształtu i liczby kanałów przepłukujących, kątów ich otwarcia, kształtu dyfuzora, itp.
Dla silnika użytkowego duże napełnienie mieszanką ma występować przy mniejszych obrotach, a maleje wraz z ich wzrostem, natomiast dla silnika sportowego rezonans i duże napełnienie ma z założenia występować przy wysokich obrotach. Odpowiednią charakterystykę uzyskuje się odpowiednio dobierając wszystkie powyżej wymienione parametry tak, aby rezonans występował przy interesującej konstruktora prędkości obrotowej wału korbowego.......

Oczywiście można nieco zwiększyć zakres maksymalnego napełnienia cylindra mieszanką, ale kosztem dużej kasy wydanej np. na zainstalowanie zmiennej długości kanału ssącego (tak, jak w nowych japońcach) i zmiennej długości dyfuzora....
 
 
     
Więckoś_102 
MoTóR


Motocykl: Mz Etz 250e '88r.
Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 160
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-09-29, 22:36   

Hubertowi pewnie chodziło o to że dla takiego silnika 3 tyś to jest nic.
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_250/89292 <--- Aktualizacja 21.03.2010r.
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-09-30, 08:39   

Cicowiec co ty pieprzysz od kiedy to WSK 125 jest wolno obrotowa moc przy 5300obr/min moment 4600. Zajebiście elastyczny silnik;]
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
bartek2801 


Motocykl: mz etz 251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 301
Skąd: Połomia k\Rzeszowa
Wysłany: 2009-09-30, 13:48   

panowie tak czytam i czytam ten post to może napiszecie mi jazda na jakich obrotach jest najlepsza dla silnika em250 ? czy jadąc tak od 4tyś, do 5tyś obrotów w daleką podróż nic nie stanie się z silnikiem ?
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/81187

Rozróżniamy prawdziwego motocyklistę, motocyklistę - motórzystę i właściciela motocykla
 
     
AdEk2007 
Grupa Podlasie


Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 679
Skąd: Mońki
Wysłany: 2009-09-30, 14:06   

od 3500-5500 se śmigasz:P 5200 i 5500 to wtedy silnik ma największy moment i największą moc uzyskiwaną na takich obr. Więc spokojnie, niby się wydaje wiele ale trzeba przywyknąć ;)
_________________
Bo żyje się po to aby śmigać na moto! :lol2:
 
     
Lary 


Motocykl: MZ TS 250/ETZ 250
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 70
Skąd: Obra Dolna
Wysłany: 2009-10-05, 16:18   

panowie taki prawdziwy niskoobrotowy silnik to jest przy dziku i ewentualnie pannonia
_________________
MMZeta
http://www.polskajazda.pl...MZ/TS,250/51207
 
 
     
Azze 
Tylko WSK

Motocykl: WSK 175 Kobuz CZ 477
Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 129
Skąd: Bychawa
Wysłany: 2015-01-02, 18:16   

AdEk2007 napisał/a:
Magic a komar i wsk to są wysokoobrotowe? MZ będzie i tak zostanie ;]


175 czyli wiaterek to wysokoobrotówka, moment max. ma prawie że w jednej linii z mocą max.

Więc jak już mówicie "wsk" to odwołajcie się to konkretnego modelu, bo 175 a 125 to dwa różne silniki o przeciwnej charakterystyce.

Nawiązując do czego innego, to prawda że jazda na niskich obrotach przyczynia się do wybijania łożysk wału korbowego lub/i gniazd łożysk/czopów?
 
 
     
DAAD 


Motocykl: ETZ Volusia Honda
Pomógł: 4 razy
Wiek: 70
Dołączył: 16 Sie 2014
Posty: 185
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-02, 18:38   

bartek2801 napisał/a:
panowie tak czytam i czytam ten post to może napiszecie mi jazda na jakich obrotach jest najlepsza dla silnika em250 ? czy jadąc tak od 4tyś, do 5tyś obrotów w daleką podróż nic nie stanie się z silnikiem ?


Nic się nie stanie a wręcz przeciwnie. W upały się nie smaży i paliwo szybko nie znika.
Oczywiście młodzież uwielbia żeby silnik wył na najwyższych obrotach. Tylko jak dorosną zaczynają się zastanawiać po co?
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2015-01-02, 18:39   

Brawo, właśnie odpowiedziałeś na post sprzed ponad pięciu lat. Skoro już odkopujesz taką dyskusję liźnij napierw trochę techniki i historii motoryzacji.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
DAAD 


Motocykl: ETZ Volusia Honda
Pomógł: 4 razy
Wiek: 70
Dołączył: 16 Sie 2014
Posty: 185
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-02, 18:50   

motomaciey napisał/a:
liźnij napierw trochę techniki i historii motoryzacji.


Oj kolego w życiu się tak nie nalizałeś jak ja.

Ja szczęśliwie jeżdżę już 45 lat i piszę o swoich doświadczeniach.
 
     
Azze 
Tylko WSK

Motocykl: WSK 175 Kobuz CZ 477
Pomógł: 2 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 129
Skąd: Bychawa
Wysłany: 2015-01-02, 23:34   

Post był raczej skierowany do mnie, no więc z tego co się naczytałem i nasłuchałem to raz jest tak a raz odwrotnie...
 
 
     
DAAD 


Motocykl: ETZ Volusia Honda
Pomógł: 4 razy
Wiek: 70
Dołączył: 16 Sie 2014
Posty: 185
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-02, 23:43   

Azze napisał/a:
to raz jest tak a raz odwrotnie...


Trudno będzie to wytłumaczyć, ale po latach jazdy ja po prostu słyszę kiedy silnik się nie męczy. Inna sprawa to jak przebiegało docieranie silnika po szlifie.
Dwutakty są bardzo chimeryczne.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14