» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2013-12-15, 21:37
Jaki gaźnik do mz es250/2 Trophy ?
Autor Wiadomość
Wiktor Trophy 

Motocykl: MZ TROPHY
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 25
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2009-10-06, 20:27   

Panowie pomocy, bo nerwy mi puszczają. Kupiłem nowy gaznik od ETZ do Tropika, niby pisało że oryginalny i niby na dyszach są oryginalne oznakowania ale mysle ze korpus i reszta made in china. Więc do rzeczy. Za nic nie moge wyregulować tego gaźnika. Jest kilka opcji. Motor pracuje kilka sekund po czym gaśnie, przez te kilka sekund pracuje normalnie, dobrze sie wkręca na obroty i ogólnie nie jest źle, ale potem jak zgaśnie, odkręcam świece a ona mokra i cała czarna, kombinowałem z nim dzisiaj 3 godziny i nic. Wiem że jest to coś z poziomem paliwa i mieszanki ale juz nie mam pojecia co z tym robić, wkładałem kilka innych pływaków, poziom paliwa ustawiany na milion sposobów, świece zmieniałem, akumulator naładowany, nawet dysze podmieniałem aby mieć pewność że wszystko z nimi ok, igilica ustawiana na każdy możliwy rowek, filtr powietrza czyszony, nawet bez gumy odpalalem zeby sprawdzic czy powietrza nie brakuje. Mam też jeszcze jedno pytanie, mianowicie gdy dokręcimy do końca śrube powietrza motor powinien zgasnąć. U mnie nie gaśnie. Co jest nie tak, gdzie może łapać lewe powietrze? Z góry dziękuje za pomoc bo troche sie rozpisałem ale myślę że ktoś rozwiąże mój problem. Pozdrawiam.
 
     
jannex 

Motocykl: mz ts 250/1
Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1121
Wysłany: 2009-10-06, 21:17   

Który gaźnik masz kupiony?
Jeżeli masz 30m2-5 oto moje wyłapane wady:
- dysze źle dobrane, w złych miejscach
- Źle ustawiony poziom paliwa
- nieszczeleny, zacinający się zaworek komory pływakowej (najczęstrzy problem przy zalewaniu)
- źle wyporofilowana przepustnica (śrubka od wolnych obrotów blokuje przepustnicę)
- wadliwa iglica (nie zakończona stożkiem tylko np: u mnie była kulka <sic>)
_wszelkie wady obróbki w korpusie (rozbierz i szukaj bo to ruletka)
 
     
Wiktor Trophy 

Motocykl: MZ TROPHY
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 25
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2009-10-06, 22:13   

Mam 30N-2, wolnych obrotów nie da rady na pewno ustawić bo właśnie blokuje przepustnice, kombinowałem z tym ale dałem sobie spokój, co do zaworka to przysporzył mi on dzisiaj dużą dawkę nerwów, zacinał się i go wywaliłem, wstawiłem inny, nie zacinający się. Zmieniłem też dysze główną ale to nic nie dało, iglicy nie oglądałem, jutro to zobaczę. Poziom paliwa był na pewno źle ustawiony, ale z tym sobie jeszcze nie poradziłem i myślę że to jest główny problem moich problemów, powiedzcie mi Panowie jak sprawnie ustawić ten poziom paliwa, ile powinien wynosić? Bo u mnie jest tak, że podgiąłem tą blaszkę sporo do góry i myślałem że poziom nawet za mały będzie, ale jednak świeca po kilku sekundach pracy Tropika mokra. Poza tym okropnie zaczęła pluć nieprzepaloną mieszanką z tłumika, wcześniej to się nigdy nie zdarzało.

jannex dzięki za wskazówki, jutro rozbiorę dokładnie cały gaźnik i obejrzę go, a u Ciebie jak ten gaźnik sprawuje się w motocyklu?
 
     
studefix 

Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 661
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-10-07, 13:04   

jannex napisał/a:
- źle wyporofilowana przepustnica (śrubka od wolnych obrotów blokuje przepustnicę)
Prócz tego musiuałem podnieść poziom paliwa bo nie wkręcął sie na maksymalne obroty.I tyle ,smigam na nim juz z 1000km i nic nie ruszam
_________________
http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/58759
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/120470
http://polskajazda.pl/Mot...77-Sport/143467
 
     
pmak86 

Motocykl: mz es250/2
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 2
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2010-06-06, 01:58   Jaki gaźnik do mz es250/2 Trophy ?

Ostatnio próbowałem dowiedzieć się jaki gaźnik mógłbym zastosować w swojej mz es250/2. Znalazłem kilka rozwiązań lecz żadnej konkretnej odpowiedzi.

Są opcje:
-gaźnik od mz 30N2 (oryginalny to 28N1-3 i tu pojawia się kwestia przeróbek, może ktoś wie jak to będzie pasować???)
-gaźnik od jawy ts350 (tu piszą że wchodzi bez przeróbek i działa http://www.forum.motocykl...9f29585bbb19ac9 może ktoś ma i się wypowie)
-najnowszy gaźnik od mz etz z silnikiem o pojemności 250 (jeśli tak to jaki? i jakie przeróbki?)

Byłbym wdzięczny za odpowiedzi ludzi którzy korzystają z omawianych przez siebie patentów, ich plusy i minusy, wpływ na pracę silnika, spalanie, po prostu wszystko na temat gaźników do trophy.
Z góry dziękuję za pomoc :smile:
Ostatnio zmieniony przez matmax 2011-03-03, 23:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
bubu 


Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 216
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2010-06-06, 09:45   

Ja w swojej jaskółce zastosowałem taką przeróbkę: http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=17395 . W Tropiku, aby zastosować gaźnik 30N2- od etz lub od ts 250 wystarczy roztoczyć do wymiaru 30 mm krucieć, który w orginale wynosi 28mm. Innym rozwiązaniem jest uciąć końcówkę krućca od Trophy a na to miejsce wspawać końcówkę króćca od etz lub ts. Jeśli będziesz chciał założyć nowy gaźnik to wystrzegaj się tych do etz z komorą pływakową zamykaną na pałąk druciany-są do niczego. Gaźnik od Jawy 350 doskonale nadaje się do Mz etz 150, do 250-tki jest nie wydajny. Trophy na tym gaźniku są słabe i nie mają mocy, posiadają skłonność do zacierania.
_________________
MZ ES 250/0 58 r.- MZ ES 250/1 66 r.-MZ TS 250 74 r- MZ TS 250/1 80 r. - JAWA CZ 350 82 r.- JAWA 50 t. 20
 
     
tomek8484 

Motocykl: mz ts250 73r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 269
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2010-06-06, 12:20   

pmak86 napisał/a:
-najnowszy gaźnik od mz etz z silnikiem o pojemności 250 (jeśli tak to jaki? i jakie przeróbki?)
Bing 84, rozwiązanie drogawe bo teraz kosztuje jakieś 370zł, a przeróbka tak jak kolega bubu wspomniał należy przerobić króciec, ewentualnie trochę linki należy przerobić
_________________
moja mz ts 250 po remoncie http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=10482
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2010-06-06, 14:37   

bubu napisał/a:
Innym rozwiązaniem jest uciąć końcówkę krućca od Trophy a na to miejsce wspawać końcówkę króćca od etz lub ts
. Ja takie coś właśnie zastosowałem... ponieważ w ramę od Tropika wstawiłem silnik od TS/1. I potrzebne były dorbne modyfikacje króćca dolotowego. Tylko przed spawaniem trzeba go bardzo dobrze skręcić i wycentrować :razz: :mrgreen:
_________________

 
 
     
pmak86 

Motocykl: mz es250/2
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 2
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2010-06-06, 17:27   

dzięki wszystkim za odpowiedzi :smile:
bing jak dla mnie trochę za drogi niestety :cry:

1) robił ktoś taki patent że nie staczał ktućca na 30 tylko sam gaźnik na 28? czy da radę w ogóle tak zrobić? chodzi o to że ścianka krućca może się zrobić bardzo cienka i mało wytrzymała, albo tak że po trochu jedno i drugie

2) wie ktoś gdzie można dostać gaźniki 30N2 dobrej jakości? bo pewnie wszystko to chinole ale może różnią się jakością??? czy brać najtańszy jaki znajdę i liczyć na szczęście ewentualnie poprawiać fabrykę?
 
     
studefix 

Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 661
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-06-06, 18:47   

Ja z kolei toczyłem gardziel nowego gaznika z 30mm na 28mm pod tropikowy kruciec(mozliwy powrót do oryginału).
_________________
http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/58759
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/120470
http://polskajazda.pl/Mot...77-Sport/143467
 
     
tomek8484 

Motocykl: mz ts250 73r
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Lis 2007
Posty: 269
Skąd: Bartoszyce
Wysłany: 2010-06-06, 21:22   

pmak86 napisał/a:
wie ktoś gdzie można dostać gaźniki 30N2 dobrej jakości? bo pewnie wszystko to chinole ale może różnią się jakością??? czy brać najtańszy jaki znajdę i liczyć na szczęście ewentualnie poprawiać fabrykę?
raczej wszystkie to chinole
na forum był temat i jeden forumowicz opisał co poprawił w tym gaźniku po zakupie musisz poszukać
sporo osób kupiło taki gaźnik i nie narzekają, pisali że po regulacji działa bardzo dobrze
_________________
moja mz ts 250 po remoncie http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=10482
 
     
bubu 


Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 216
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2010-06-06, 21:34   

Jak chiński to tylko 30N2 bo 30N1 nie da się wyregulować.
_________________
MZ ES 250/0 58 r.- MZ ES 250/1 66 r.-MZ TS 250 74 r- MZ TS 250/1 80 r. - JAWA CZ 350 82 r.- JAWA 50 t. 20
 
     
CrystalDrill 
remoncik...

Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Sty 2005
Posty: 473
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2010-06-06, 22:17   

ew ten chinski bing kentese?
_________________
Back from dead
 
 
     
bubu 


Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 216
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2010-06-06, 22:20   

Ten kentse jest super, ale do trophy może nie pasować bo ma dzwignie ssania przy korpusie i dekiel-pokrywa przychodząca od góry na gaźnik może nie pasować.
_________________
MZ ES 250/0 58 r.- MZ ES 250/1 66 r.-MZ TS 250 74 r- MZ TS 250/1 80 r. - JAWA CZ 350 82 r.- JAWA 50 t. 20
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2010-06-09, 23:15   

Jeżak, jak rozwiązałes sprawe licznika w tropiku z silnikiem od TS 250/1 załozyłes tereskowe tylne koło?
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2010-06-10, 11:03   

rastuch, Tylne koło wraz z napędem zostało zaadoptowane od TS'ki.
Jeśli chcesz moge podesłać dokładniejsze fotki...
_________________

 
 
     
mbiesiek 

Motocykl: MZ ES250/2,TS250/1
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 36
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2011-02-20, 17:26   

Witam
Panowie mam poważny problem, a mianowicie wstawiłem do mojej tropki 17,5 km gaźnik 30n2 kentese. I maszyna odmówiła posłuszeństwa. Moto nie chce zapalić, przy kilku próbach załapie na 3-5 sekund strzeli w rurę i koniec. Dodatkowo raz zalewa świecę, a za chwilę tak jakby nie podawała paliwa ( dodam że nic nie ruszałem wstawiłem gaźnik tak jak kupiłem). Zapłon sprawdzony ustawiony wg ksiązki ( na starym gaźniku pali i jest ok.) Platynki + kondensator+ kabel od cewki nowe.
Ciekawym objawem jest również sytuacja gdzie po kilku próbach odpalenia moto, świeca jest sucha natomiast paliwo kapie z nakrętki przy kolanku czy na łączeniu wydechu.
 
     
Wietrzanin 

Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 504
Skąd: Wietrzno
Wysłany: 2011-02-20, 18:45   

ja sie wtrace i napisez ze poprawianie fabryki i udoskonalenia na nic sie zdaja to wszytsko jets dobre na chwile na dobry image itp ale to jak fabryka wymyslila i wyprodukowala sie niepoprawia!!! totalny bezsens jescze w dodatku ingerowanie w "pluca" motocykla
_________________
?

Kiedyś,będą i zdjęcia:)
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2011-02-20, 19:43   

Totalny bezsens to to co piszesz, przed przeróbkami czy usprawnieniami wzbraniają się ludzie którzy nie są w stanie nic samemu wymysleć. Motocykl przestaje być własnością fabryki gdy ta go sprzedaje a Ty na szczęście nic na to nie poradzisz. Wiesz, są twórcy i odtwórcy, ci drudzy na ogół nie tak sprytni.
mbiesiek, w jaki sposób przerobiłeś kruciec, może są jakieś nieszczelności ? Wstaw zdjęcia.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
janekrow 
Janekroł


Motocykl: mz trophy, pannonia
Pomógł: 12 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 274
Skąd: Kąty Wroclawskie
Wysłany: 2011-02-20, 20:57   

Wietrzanin napisał/a:
ja sie wtrace i napisez ze poprawianie fabryki i udoskonalenia na nic sie zdaja to wszytsko jets dobre na chwile na dobry image itp ale to jak fabryka wymyslila i wyprodukowala sie niepoprawia!!! totalny bezsens jescze w dodatku ingerowanie w "pluca" motocykla


Pierd+l, pierd+l ja posłucham :spam: Co powiesz np o takim Vape też bezsens? Albo o tym jak iżowskie prądnice zamienia się lepszymi prądnicami z tropika? Dzięki takim inowacjom użytkownicy weteranów mają mniej problemów i większą frajdę z jazdy. Wszystko robione z głową jest jak najbardziej wskazane. Chyba wyraziłeś się zbyt ogólnie....

Co do gaźnika mbiesiek może ma zamienione dysze, albo jakąś za małą dysze główną wstawioną, miałem tak kiedyś ale w chińskim gaźniku do etz 150 ?

Pozdro
_________________
ale przecie.. to jeeeest Pannonia, z tego Mz'tki nieeee zrobisz
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES-250/103092
Ostatnio zmieniony przez janekrow 2011-02-21, 13:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16