Przesunięty przez: motomaciey 2013-12-15, 21:37 |
Jaki gaźnik do mz es250/2 Trophy ? |
Autor |
Wiadomość |
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2011-02-20, 23:49
|
|
|
mbiesiek, A tak w ogóle to jaka jest fabrycznie dysza główna w gaźniku 28n - od ES 250/2 17 konnej? Bo w ETZ 250 jest bodajże 125 lub 130 nie pamiętam dokładnie |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
mbiesiek
Motocykl: MZ ES250/2,TS250/1
Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 36 Skąd: Dąbrowa Tarnowska
|
Wysłany: 2011-02-21, 10:52
|
|
|
Panowie,
Generalnie gaźnik muszę wymienić ponieważ stary ma tak wyrobioną (wyłupaną)przepustnice, że nie trzyma wolnych obrotów.
Dysza główna w starym gaźniku ma rozmaiar 115 natomiast w nowym 130 ?
Nowy gaźnik został podtoczony do rozmiaru krućca es 250 wchodzi paśno dla pewności połączenie uszczelniłem silikonem. |
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2011-02-21, 21:00
|
|
|
Przeglądnąłbym ten gaźnik dogłębnie, przeczyść no i sprawdź czy wszystkie dysze są PEWNIE zakręcone na swoim miejscu, czy jakiś chinol nie pozamieniał dysz. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2011-02-21, 21:13
|
|
|
Kruciec stoczyłeś od środka ? Jak by nie patrzeć bez tego będzie milimetrowa kryza dławiąca |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
mbiesiek
Motocykl: MZ ES250/2,TS250/1
Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 36 Skąd: Dąbrowa Tarnowska
|
Wysłany: 2011-02-21, 21:18
|
|
|
Jestem po kloejnym ćwiczeniu z gaźnikiem tym razem zamontowałem BVF 30n2-3 używany od znajomego. Tropka zastartowała nabrała mocy pracuje ładnie lekko przycina sie przepustnica w dolnym połozeniu co skutkuje problemem z regulacją wolnych obrotów. Próbna jazda ok co prawda krótki odcinek bo zimno jak diabli ale ładnie wchodzi na obroty ma moc.
Po rozgrzaniu silnika przełożyłem chińskiego i nadal echo Tropka ani myśli współpracować. Zauważyłem również że na chińskim gażniku pojawia się paliwo na korpusie silnika jak na pierwszej focie powyżej post. A jak wspominałem montowałem bez żadnej regulacji może to poziom paliwa w komorze pływakowej?
[ Dodano: 2011-02-21, 21:25 ]
Motomaciey, generalnie stoczyłem tylko sam gaźnik natomiast kruciec pozostał w oryginale. Dodatkowo jak wczęsniej pisałem wstawiłem oryginalny gażnik BVF 30n2-3 który rónież jest stoczony pod wymiar Tropika i działa. Aczkolwiek jutro sprawdzę ten trop. |
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2011-02-21, 21:48
|
|
|
Jeśli nie powiększy się krućca do rozmiau gaźnika nie będzie to pracować jak powinno. Przerabiałem to w SHL-ce gdy zmieniałem gaźnik z pegaza 24mm na 26mm. Niby prędkość maksymalna i przyspieszenie niby były dobre ale dopiero od pewnego momentu, zrobiła się straszna dziura w obrotach i miałem problem żeby dynamicznie ruszyć ze świateł. |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
Allu
only 250
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Paź 2005 Posty: 2833 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2011-02-21, 22:07
|
|
|
Powiedz nam jeszcze czy kruciec oraz podkładka (ta czarna) jest takiego samego kształtu jak okno dolotu w cylindrze?? 17 KM ma się rozumieć.
[ Dodano: 2011-02-21, 22:09 ]
p.s. ustaw poziom paliwa w komorze pływakowej, bo będzie Ci chlapać po silniku. |
_________________ *1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
|
|
|
|
|
limak_
Motocykl: ETZ 250, Simson s50
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 224 Skąd: Pustków k. Dębicy
|
Wysłany: 2011-02-21, 22:28
|
|
|
To co pisze Wietrzanin to bzdury, rację tutaj ma motomaciey.
Gaźnik powinien być najwęższym miejscem w dolocie, taka jest zasada jego działania -> http://pl.wikipedia.org/wiki/Zwężka_Venturiego
Króciec warto odpowiednio przerobić. Jednak to o czym pisze mbiesiek to ewidentna wina samego gaźnika. Nawet na nieprzerobionym króćcu silnik powinien pracować.
Sprawdź gaźniku to co napisali poprzednicy. Ciekaw jestem czy z tłoczkiem ssania jest wszystko w porządku - często lubi on zgubić gumkę uszczelniającą i też dzieją się cuda.
Poziom paliwa też wypadało by skontrolować. Ustawić kontrolując faktyczny poziom w komorze pływakowej, nie według książkowych danych dotyczących odchyleń pływaka. |
_________________ →BikePics←
→PolskaJazda← |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
bubu
Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Gru 2006 Posty: 216 Skąd: Gorlice
|
Wysłany: 2011-02-23, 08:11
|
|
|
mbiesiek, przerabiale gaźnik kentse i powiem ci tak. problemem w tych gaźnikach nie jest ani dysza ani podtoczenia tylko źle dobrana przez wytworce gaźnika iglica. Tak, to ona ma złe wymiary i przez to motocykl zalewa. ja ze swoim kentse eksperymentowałem i w końcu założyłem iglicę od cz 350. Od tej pory cieszę się sprawnym gaźnikiem. Oczywiście musisz wyregulować poziom w komorze. |
_________________ MZ ES 250/0 58 r.- MZ ES 250/1 66 r.-MZ TS 250 74 r- MZ TS 250/1 80 r. - JAWA CZ 350 82 r.- JAWA 50 t. 20 |
|
|
|
|
qbol
Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 20 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2011-02-23, 18:52
|
|
|
A ja radzę orginalny gaźnik. Udało mi się jeszcze znaleźć w sklepie motocyklowym orginalny korpus z przepustnicą, kupiłem też zestaw naprawczy: dysze, iglice, uszczelki. Myślę że warto poszperać w sklepach z częściami do MZ, ten korpus kupiłem w moim rodzinnym Opolu, w sklepie u Faziego, gdzie robię zakupy od 10 lat i całkiem przypadkowo dowiedziałem się że coś takiego jeszcze ma. Dzisiaj jadę go szkiełkować, bo przez te wszystkie lata zmurszał cały. Jak wszystko pozakładam i wyreguluję to napisze co i jak. |
|
|
|
|
Jeżak
ETS'iarz:)
Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy Wiek: 30 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 1800 Skąd: Pułtusk WPU
|
Wysłany: 2011-02-23, 19:05
|
|
|
rastuch napisał/a: | Jeżak, jescze pytanie co do tego silnika od ts
czy osłona zebatki i linka licznika pasują od ts? |
Tylne koło wraz z napędem zostało zaadoptowane od TS'ki. Jak widzisz na pierwszym moim zdjęciu na pierwszej stronie tego tematu, idzie linka od prędkościomierza i pasuję wręcz idealnie:) Na ten gaźnik planuję z grubej blachy aluminiowej wygiąć taką przykrywkę jak w oryginale ES:) i tą linkę schowam pod przykrywkę i nie będzie jej widać
qbol, Mój ojciec widział kiedyś(ładne pare lat temu) w Pułtuskim motozbycie oryginalny nowy gaźnik do TS 250 za 150zł... Teraz żałuje że nie kupił go... |
_________________
|
|
|
|
|
qbol
Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 20 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2011-02-23, 19:08
|
|
|
Ja za ten korpus dałem 140 zł, nawet się minuty nie zastanawiałem. Jest jeszcze inne rozwiązanie, można dorobić przepustnicę - w dobie obrabiarek numerycznych to żaden problem. Zestaw naprawczy gaxnika też się dostanie, także myslę że lepiej iść w oryginał niż kombinowac.
Allu dysza główna w MZ ES 250/2 wersja 17,5kM na rozmiar 107. |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7501 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2011-02-23, 20:19
|
|
|
qbol, oprócz szkiełkowania przydałoby się go myjką ultradźwiękową potraktować we wszystkich kanałach |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
mbiesiek
Motocykl: MZ ES250/2,TS250/1
Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 36 Skąd: Dąbrowa Tarnowska
|
Wysłany: 2011-02-23, 20:48
|
|
|
gbol, zapytaj w tym sklepie może jeszcze mają jeden komplet chetnie wezmę
albo podaj namiary na ten sklepik |
|
|
|
|
qbol
Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 20 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2011-02-23, 21:56
|
|
|
Oczywiście pytałem przy zakupie czy nie mają więcej, bo kilka tropików znajomych w Opolu jezdzi niestety mieli ostatną sztukę. Tak czy siak firma nazywa się Motorpol z Opola. Zdaję sobie sprawę że udało mi się kupić rarytas, ale założę się że jak się dobrze poszuka w takich lokalnych sklepach, to może coś się jeszcze uda wygrzebać z tych starych zapasów magazynowych. Na pewno dopieszczę ten gaźnik |
|
|
|
|
Stojo
MZ ES 250/2 TBU 40JM
Motocykl: 2xES 250/2, ETZ 250
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 394 Skąd: Nowy Folwark k.Buska
|
Wysłany: 2011-03-14, 07:32
|
|
|
Z moich obserwacji to najsłabszym ogniwem gaźników tropikowych jest przepustnica (jest cieńkościankowa i łatwo się szczerbi pęka). Proponowałbym, aby ktoś kto ma dostęp do obrabiarki tak jak napisałqbol, zrobił kilka takich przepustnic. Oczywiście wcześniej zrobiłoby się listę chętnych ( sam bym łyknął parę przepustnic). Chociaż podejrzewam że z czasem w Niemczech będą dorabiać, jeśli już nie robią (wysyp części np pokrowce gumowe) |
_________________ IFA mobile DDR |
|
|
|
|
motodd
MZ Fan
Motocykl: MZ trophy Es 250/2
Wiek: 38 Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 53 Skąd: Jasło/Gl-ce/ŁubnoSz.
|
Wysłany: 2011-03-30, 13:24
|
|
|
Witam.
Ja w swoim gaźniku mam tylko jeden problem. Zawieszający się zaworek od pływaka. Zawieszać się lubi w górnym położeniu, zamykając dopływ paliwa.
Wg mnie wymiana gaźnika ma ogromny wpływ na pracę silnika ! Gdyby się dało przeszczepić gaźnik od jakiegoś japończyka podobnej pojemności i mocy to bym się nie zastanawiał. Nowa konstrukcja = lepsze rozwiązania. Oczywiście to ma sens tylko wtedy gdy częściej użytkujesz maszynę, bo gdy ma stać za gablotą to jedynie oryginał. Np kolega w swojej Jawce 50 wrzucił gaźnik od piły spalinowej. Gaźnik podciśnieniowy, wziety z piły o pojemności chyba 29ccm (husqvarna). No i rewelka jak to chodzi, maksymalne obroty wzrosły , nie zalewa się, lepiej się motorek wkreca.
Niestety w swojej MZ narazie zostawiam orginał ( koszty) . Pytane tylko do Was, czy ten zaworek pasuje od innego modelu gaźnika ?? |
_________________ Prawie skończona - http://forum.mz-klub.pl/v...er=asc&start=60
Inne hobby: http://www.motodd.cal.pl |
|
|
|
|
herrq666
Grupa podlasie
Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Dudki
|
Wysłany: 2011-03-30, 21:12
|
|
|
pasuje od etki |
_________________ Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER. |
|
|
|
|
_KrySTian1990
Motocykl: ES 175/2
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 107 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2011-03-31, 08:39
|
|
|
Z tego co mówił majster który zjadł na mztkach zęby pasuje gaźnik od cezett 350 - ten z komorą pływakową z zatapiaczem - można w końcu ustawić wolne obroty i spalanie jest mniejsze. |
_________________ Think. Feel. Drive.
MZ ES 175/2 Trophy
MZ TS 250/1
CZ 175/450
CZ 175/477 Sport
Jawa 250 353.04
WSK M06B1
Iż 56 |
|
|
|
|
|