» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2013-12-15, 21:37
Jaki gaźnik do mz es250/2 Trophy ?
Autor Wiadomość
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-02-20, 23:49   

mbiesiek, A tak w ogóle to jaka jest fabrycznie dysza główna w gaźniku 28n - od ES 250/2 17 konnej? Bo w ETZ 250 jest bodajże 125 lub 130 nie pamiętam dokładnie :idea:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
mbiesiek 

Motocykl: MZ ES250/2,TS250/1
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 36
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2011-02-21, 10:52   

Panowie,
Generalnie gaźnik muszę wymienić ponieważ stary ma tak wyrobioną (wyłupaną)przepustnice, że nie trzyma wolnych obrotów.
Dysza główna w starym gaźniku ma rozmaiar 115 natomiast w nowym 130 ?
Nowy gaźnik został podtoczony do rozmiaru krućca es 250 wchodzi paśno dla pewności połączenie uszczelniłem silikonem.
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-02-21, 21:00   

Przeglądnąłbym ten gaźnik dogłębnie, przeczyść no i sprawdź czy wszystkie dysze są PEWNIE zakręcone na swoim miejscu, czy jakiś chinol nie pozamieniał dysz.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2011-02-21, 21:13   

Kruciec stoczyłeś od środka ? Jak by nie patrzeć bez tego będzie milimetrowa kryza dławiąca
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
mbiesiek 

Motocykl: MZ ES250/2,TS250/1
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 36
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2011-02-21, 21:18   

Jestem po kloejnym ćwiczeniu z gaźnikiem tym razem zamontowałem BVF 30n2-3 używany od znajomego. Tropka zastartowała nabrała mocy pracuje ładnie lekko przycina sie przepustnica w dolnym połozeniu co skutkuje problemem z regulacją wolnych obrotów. Próbna jazda ok co prawda krótki odcinek bo zimno jak diabli ale ładnie wchodzi na obroty ma moc.
Po rozgrzaniu silnika przełożyłem chińskiego i nadal echo Tropka ani myśli współpracować. Zauważyłem również że na chińskim gażniku pojawia się paliwo na korpusie silnika jak na pierwszej focie powyżej post. A jak wspominałem montowałem bez żadnej regulacji może to poziom paliwa w komorze pływakowej? :klnie:

[ Dodano: 2011-02-21, 21:25 ]
Motomaciey, generalnie stoczyłem tylko sam gaźnik natomiast kruciec pozostał w oryginale. Dodatkowo jak wczęsniej pisałem wstawiłem oryginalny gażnik BVF 30n2-3 który rónież jest stoczony pod wymiar Tropika i działa. Aczkolwiek jutro sprawdzę ten trop. :idea:
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2011-02-21, 21:48   

Jeśli nie powiększy się krućca do rozmiau gaźnika nie będzie to pracować jak powinno. Przerabiałem to w SHL-ce gdy zmieniałem gaźnik z pegaza 24mm na 26mm. Niby prędkość maksymalna i przyspieszenie niby były dobre ale dopiero od pewnego momentu, zrobiła się straszna dziura w obrotach i miałem problem żeby dynamicznie ruszyć ze świateł.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-02-21, 22:07   

Powiedz nam jeszcze czy kruciec oraz podkładka (ta czarna) jest takiego samego kształtu jak okno dolotu w cylindrze?? 17 KM ma się rozumieć.

[ Dodano: 2011-02-21, 22:09 ]
p.s. ustaw poziom paliwa w komorze pływakowej, bo będzie Ci chlapać po silniku.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
limak_ 


Motocykl: ETZ 250, Simson s50
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 224
Skąd: Pustków k. Dębicy
Wysłany: 2011-02-21, 22:28   

To co pisze Wietrzanin to bzdury, rację tutaj ma motomaciey.
Gaźnik powinien być najwęższym miejscem w dolocie, taka jest zasada jego działania -> http://pl.wikipedia.org/wiki/Zwężka_Venturiego
Króciec warto odpowiednio przerobić. Jednak to o czym pisze mbiesiek to ewidentna wina samego gaźnika. Nawet na nieprzerobionym króćcu silnik powinien pracować.
Sprawdź gaźniku to co napisali poprzednicy. Ciekaw jestem czy z tłoczkiem ssania jest wszystko w porządku - często lubi on zgubić gumkę uszczelniającą i też dzieją się cuda.
Poziom paliwa też wypadało by skontrolować. Ustawić kontrolując faktyczny poziom w komorze pływakowej, nie według książkowych danych dotyczących odchyleń pływaka.
_________________
BikePics
PolskaJazda
 
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2011-02-22, 07:30   

Jeżak, jescze pytanie co do tego silnika od ts
czy osłona zebatki i linka licznika pasują od ts?
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
bubu 


Motocykl: MZ TS 250, ES 250/1,
Pomógł: 18 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Gru 2006
Posty: 216
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2011-02-23, 08:11   

mbiesiek, przerabiale gaźnik kentse i powiem ci tak. problemem w tych gaźnikach nie jest ani dysza ani podtoczenia tylko źle dobrana przez wytworce gaźnika iglica. Tak, to ona ma złe wymiary i przez to motocykl zalewa. ja ze swoim kentse eksperymentowałem i w końcu założyłem iglicę od cz 350. Od tej pory cieszę się sprawnym gaźnikiem. Oczywiście musisz wyregulować poziom w komorze.
_________________
MZ ES 250/0 58 r.- MZ ES 250/1 66 r.-MZ TS 250 74 r- MZ TS 250/1 80 r. - JAWA CZ 350 82 r.- JAWA 50 t. 20
 
     
qbol 


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 20
Skąd: Opole
Wysłany: 2011-02-23, 18:52   

A ja radzę orginalny gaźnik. Udało mi się jeszcze znaleźć w sklepie motocyklowym orginalny korpus z przepustnicą, kupiłem też zestaw naprawczy: dysze, iglice, uszczelki. Myślę że warto poszperać w sklepach z częściami do MZ, ten korpus kupiłem w moim rodzinnym Opolu, w sklepie u Faziego, gdzie robię zakupy od 10 lat i całkiem przypadkowo dowiedziałem się że coś takiego jeszcze ma. Dzisiaj jadę go szkiełkować, bo przez te wszystkie lata zmurszał cały. Jak wszystko pozakładam i wyreguluję to napisze co i jak.
 
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2011-02-23, 19:05   

rastuch napisał/a:
Jeżak, jescze pytanie co do tego silnika od ts
czy osłona zebatki i linka licznika pasują od ts?

Tylne koło wraz z napędem zostało zaadoptowane od TS'ki. Jak widzisz na pierwszym moim zdjęciu na pierwszej stronie tego tematu, idzie linka od prędkościomierza i pasuję wręcz idealnie:) Na ten gaźnik planuję z grubej blachy aluminiowej wygiąć taką przykrywkę jak w oryginale ES:) i tą linkę schowam pod przykrywkę i nie będzie jej widać :)

qbol, Mój ojciec widział kiedyś(ładne pare lat temu) w Pułtuskim motozbycie oryginalny nowy gaźnik do TS 250 za 150zł... :cry: :cry: Teraz żałuje że nie kupił go...
_________________

 
 
     
qbol 


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 20
Skąd: Opole
Wysłany: 2011-02-23, 19:08   

Ja za ten korpus dałem 140 zł, nawet się minuty nie zastanawiałem. Jest jeszcze inne rozwiązanie, można dorobić przepustnicę - w dobie obrabiarek numerycznych to żaden problem. Zestaw naprawczy gaxnika też się dostanie, także myslę że lepiej iść w oryginał niż kombinowac.

Allu dysza główna w MZ ES 250/2 wersja 17,5kM na rozmiar 107.
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7501
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2011-02-23, 20:19   

qbol, oprócz szkiełkowania przydałoby się go myjką ultradźwiękową potraktować we wszystkich kanałach ;)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
mbiesiek 

Motocykl: MZ ES250/2,TS250/1
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 36
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2011-02-23, 20:48   

gbol, zapytaj w tym sklepie może jeszcze mają jeden komplet chetnie wezmę :lol:
albo podaj namiary na ten sklepik
 
     
qbol 


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 20
Skąd: Opole
Wysłany: 2011-02-23, 21:56   

Oczywiście pytałem przy zakupie czy nie mają więcej, bo kilka tropików znajomych w Opolu jezdzi :) niestety mieli ostatną sztukę. Tak czy siak firma nazywa się Motorpol z Opola. Zdaję sobie sprawę że udało mi się kupić rarytas, ale założę się że jak się dobrze poszuka w takich lokalnych sklepach, to może coś się jeszcze uda wygrzebać z tych starych zapasów magazynowych. Na pewno dopieszczę ten gaźnik :)
 
 
     
Stojo 
MZ ES 250/2 TBU 40JM

Motocykl: 2xES 250/2, ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 394
Skąd: Nowy Folwark k.Buska
Wysłany: 2011-03-14, 07:32   

Z moich obserwacji to najsłabszym ogniwem gaźników tropikowych jest przepustnica (jest cieńkościankowa i łatwo się szczerbi pęka). Proponowałbym, aby ktoś kto ma dostęp do obrabiarki tak jak napisałqbol, zrobił kilka takich przepustnic. Oczywiście wcześniej zrobiłoby się listę chętnych ( sam bym łyknął parę przepustnic). Chociaż podejrzewam że z czasem w Niemczech będą dorabiać, jeśli już nie robią (wysyp części np pokrowce gumowe)
_________________
IFA mobile DDR
 
 
     
motodd 
MZ Fan


Motocykl: MZ trophy Es 250/2
Wiek: 38
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 53
Skąd: Jasło/Gl-ce/ŁubnoSz.
Wysłany: 2011-03-30, 13:24   

Witam.
Ja w swoim gaźniku mam tylko jeden problem. Zawieszający się zaworek od pływaka. Zawieszać się lubi w górnym położeniu, zamykając dopływ paliwa.
Wg mnie wymiana gaźnika ma ogromny wpływ na pracę silnika ! Gdyby się dało przeszczepić gaźnik od jakiegoś japończyka podobnej pojemności i mocy to bym się nie zastanawiał. Nowa konstrukcja = lepsze rozwiązania. Oczywiście to ma sens tylko wtedy gdy częściej użytkujesz maszynę, bo gdy ma stać za gablotą to jedynie oryginał. Np kolega w swojej Jawce 50 wrzucił gaźnik od piły spalinowej. Gaźnik podciśnieniowy, wziety z piły o pojemności chyba 29ccm (husqvarna). No i rewelka jak to chodzi, maksymalne obroty wzrosły , nie zalewa się, lepiej się motorek wkreca.
Niestety w swojej MZ narazie zostawiam orginał ( koszty) . Pytane tylko do Was, czy ten zaworek pasuje od innego modelu gaźnika ??
_________________
Prawie skończona - http://forum.mz-klub.pl/v...er=asc&start=60
Inne hobby: http://www.motodd.cal.pl
 
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2011-03-30, 21:12   

pasuje od etki
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
_KrySTian1990 


Motocykl: ES 175/2
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 107
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2011-03-31, 08:39   

Z tego co mówił majster który zjadł na mztkach zęby pasuje gaźnik od cezett 350 - ten z komorą pływakową z zatapiaczem - można w końcu ustawić wolne obroty i spalanie jest mniejsze.
_________________
Think. Feel. Drive.

MZ ES 175/2 Trophy
MZ TS 250/1
CZ 175/450
CZ 175/477 Sport
Jawa 250 353.04
WSK M06B1
Iż 56
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14