» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2013-12-15, 21:37
Jaki gaźnik do mz es250/2 Trophy ?
Autor Wiadomość
qbol 


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 20
Skąd: Opole
Wysłany: 2011-04-20, 13:17   

Może to już nie aktualne, ale zaworek pasuje od nowszych modeli MZ, ogólnie musisz kupić zaworek do gaźnika BVF.
 
 
     
motodd 
MZ Fan


Motocykl: MZ trophy Es 250/2
Wiek: 38
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 53
Skąd: Jasło/Gl-ce/ŁubnoSz.
Wysłany: 2011-04-20, 16:36   

qbol, _KrySTian1990, herrq666, dzięki
_________________
Prawie skończona - http://forum.mz-klub.pl/v...er=asc&start=60
Inne hobby: http://www.motodd.cal.pl
 
 
     
qbol 


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 20
Skąd: Opole
Wysłany: 2011-04-23, 11:16   

Miałem napisać co i jak po regeneracji gaźnika, więc teraz to zrobię :) W sumie to mam już wszystko zrobione, może jeszcze będzie mała regulacja, ale to jak będzie trochę czasu. Sporo zrobiłem przy mojej MZ, ale jeszcze nie wszystko. Może tutaj opiszę gaźnik. Nowy korpus wyszkiełkowałem, rozebrałem stary gaźnik i powymieniałem części. Dysze musiały dostać nieźle w kość, bo na oko ich średnica była większa od nowych. Zaworek od wpustu paliwa był całkowicie wyeksploatowany. Nowy trzyma teraz super. Nie dawno miałem na allegro wystawiony zestaw naprawczy gaźnika do Tropika, widziałem że tu co poniektórzy się nabijali z ceny, ale to chyba byli Ci którzy jeżdżą na ETZ i części produkcji chińskiej kupują za grosze. Dla porównania za gumowe osłony łańcucha do ETZ trzeba dać 30 zł, a do Tropika 150 zł... a czym się różnią? wymiarem, bo guma użyta do tych z Tropika nie jest przecież ze złota. Ale to tak na marginesie. Komplet naprawczy gaźnika z Tropika można kupić w niemieckich sklepach internetowych. W Polsce rzecz nie do dostania. Ja kupiłem w sklepie u Gintera: http://www.mzsimson.de/in...ect_to=cat_show Nieźle się nagimnastykowałem żeby to znaleźć. Wiedza kosztuje, ale ja Wam podaję wszystko na tacy. Kilka słów o Gunterze i sklepie. Plusy: da się z gościem dogadać po angielsku, ja z nim mailowałem, wysyła do Polski, cena dobra - niższej nie znalazłem. Minusy: wysłał zwykłym listem, nie poleconym, jedna z iglic przyszła uszkodzona, tzn. ten najwyższy ząbek odpadł. Miał mi wysłać nową iglicę, ale albo mnie ładował w balona albo zgubiła się przesyłka. Za paczkę zapłaciłem 9 Eur, za zestaw naprawczy 20 Eur, teraz wiadomo skąd taka cena u mnie na aukcji. Wziąłem 2 zestawy, jeden sprzedałem, komentarz pozytywny. Ja też nie mam zastrzeżeń co do jakiości wykonania (poza iglicą, ale to górne położenie i tak nie jest mi potrzebne, bo na tak ubogiej mieszance nie da się wogóle jechać).Z tego co się zorientowałem u Gintera, to zestaw ten jest robiony w Niemczech - facet ma jednoosobową firmę i to robi, problem może być z dostępnością, bo pisał mi że długo czasami czeka od złożenia zamówienia. Ciekawostką jest to że ma te zestawy też do wersji 17,5 kM :) czyli do BVF 28N1-1 :) Zapłata za towar była oczywiście przedpłatą, ja płaciłem przez paypal, bo taniej przelew wyszedł (był darmowy, ale zawsze sklep płaci jakąś prowizję i powiedział że jak ma być paypal to doda kilka prcent, wyszło chyba z 2 Eur więcej). Motor chodzi bajecznie :) ale ustawiłem też zapłon, bo był spóźniony, z zapłonem to inna historia, strasznie długa więc ją pominę. Ssanie - temat ważny, bo widzę że wszyscy odpalają inaczej niż jest to napisane w instrukcji. Żeby odpalić motocykl MZ Trophy trzeba odkręcić kranik, przekręcić kluczyk - włączyć zapłon, zaciągnąć ssanie i dopiero zapalać. U mnie zawsze działało to tak: robię jak w instrukcji a motor zapala i pochodzi kilka sekund i gaśnie. Teraz jest podobnie. Myślę że wiąże się to z wolnymi obrotami, które ciężko ustawić - jak będą dobrze ustawione, myślę że na ssania będzie chodzić. Na pewno jeszcze popracuję nad ustawieniem gaźnika, bo jak go składałem to popełniłem błąd, iglice dałem o jeden zabek za nisko :( i całą regulację szlak trafił. Motor szedł opornie wcześniej i dla tego jeszcze raz poczytałem o pozycji iglicy. Teraz już wszystko śmiga, Tropik wkręca się na obroty jak szalony:) tylko czeka mnie ponowna regulacja wolnych obrotów (wcześniej były :) A że z czasem u mnie kiepsko, więc musi to trochę poczekać. Co do spalania, to jeszcze nie robiłem testów, ale myślę że zużycie spadnie:) Napiszę co i jak:) To tyle :) Jak ktoś chce robić zakupy u Niemca, żeby było taniej można się z kimś dogadac co do zamówienia i zrobić jedno :) ja już mam więc, nie kupię z wami:)
 
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2011-04-23, 13:38   

qbol napisał/a:
Żeby odpalić motocykl MZ Trophy trzeba odkręcić kranik, przekręcić kluczyk - włączyć zapłon, zaciągnąć ssanie i dopiero zapalać.
Ja odpalam w ten sposób. Nigdy mnie to nie zawiodło... odkręcam kranik, dźwigienkę ssania 'odkręcam', dwa lekkie kopnięcia bez kluczyka, przekręcam kluczyk i chodzi jak malina. :)
_________________

 
 
     
Camper 

Motocykl: MZ Trophy ES 250/2
Wiek: 31
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 14
Skąd: Janów Lubelski
Wysłany: 2013-06-23, 20:38   

Praktykował ktoś użycie gaźnika dellorto w swoim Tropicu? Jeżeli nie, to chociaż można się dowiedzieć jakie przeróbki by mnie czekały po zakupieniu gaźnika dellorto phbh 28?
_________________
MZ ES 250/2 Trophy 68'
 
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2013-06-24, 12:21   

Camper, Od czego to gaźnik?
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Camper 

Motocykl: MZ Trophy ES 250/2
Wiek: 31
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 14
Skąd: Janów Lubelski
Wysłany: 2013-06-24, 13:21   

Do Hondy NSR, tutaj filmik z gaźnikiem dellorto w MZ TS 250/1: http://www.youtube.com/watch?v=23aZZd_4huU
_________________
MZ ES 250/2 Trophy 68'
 
 
     
studefix 

Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 661
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-06-24, 13:36   

U siebie w etz 251 przerobionej na 300ccm mam dellorto phbh 30mm.Żeby go zamontować trza był o wytoczyć dwie przejściówki.Na zdjęciu ta od strony cylindra, od strony filtra powietrza trza wytoczyć pierścień o wewnętrznej średnicy takiej jak w gardziel dellorto i zwenętrznej jak w bvf(szerokość niecałego cm).
Swoją drogą to mam jeszcze jeden taki gaźnik i chodzi mi po głowie założenie go do trophy.BVF jest już wyklepany, a nowy chinol stoczony pod kruciec trophy nie daje pełnej mocy na wysokich obrotach.
_________________
http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/58759
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/120470
http://polskajazda.pl/Mot...77-Sport/143467
 
     
Camper 

Motocykl: MZ Trophy ES 250/2
Wiek: 31
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 14
Skąd: Janów Lubelski
Wysłany: 2013-06-24, 14:36   

No OK, czyli robota praktycznie żadna(zwymiarować, dorwać kawałek alu i oddać do znajomego na tokarkę). Pytania:
1. Co z dyszami? Dobierać metodą prób i błędów to dochodzą koszta...
2. Jak tak o tym myślę, co z kątem pod jakim pracuje gaźnik? Czy nie przeszkodzi to w pracy gaźnika jeżeli będzie pod innym kątem nachylenia niż w nsr, czy też trzeba się bawić w przerabianie krućca?
3. Kolego studefix, jak z regulacją takiego gaźnika? Jak motor pracuje na nim względem BVF? :D
4. Czy montaż linek ssania/gazu przebiega bezproblemowo czy też czeka mnie jakaś przeróbka?
5. Jak z wielkością(wysokością) takiego gaźnika, zmieści się pod oryginalną pokrywkę gaźnika w Trophy?

Z góry dzięki, pozdro :wink:

P.S. Za miesiąc-półtora będę miał już złożony silnik i nawet jak nie będę znał wszystkich odpowiedzi, zakupię i założę gaźnik dellorto. Koniec użerania się z BVF-em :mrgreen: A przeróbkę opiszę krok po kroku ze zdjęciami i rysunkami, co by było dla przyszłych pokoleń :razz:
_________________
MZ ES 250/2 Trophy 68'
 
 
     
studefix 

Motocykl: es i ets 250 etz 301
Pomógł: 22 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 661
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-06-24, 16:58   

1.Fabrycznie 30'tka była wyposażona w dyszę główną 103, i wolnych obrotów 36.Zmieniłem na 130(6mm 12zł), i 50 (5mm z bvf),czyli fabryczne dla etz.
2.Czemu niby położenia gaźnika będzie inne??
3.Pracuje elegancko, wolne 1200,kręci też się fajnie.Z tym,że mam chiński tłumik który wydaje mi się że ogranicza silnik na najwyższych obrotach.W związku z tym zaprojektowałem spawaka , blachy już powycinane i wstępnie zawinięte, dość długo czekają na spawanie.Kiedy skończę tłumik to mam zamiar ustawić mieszankę świecą diagnostyczną
4.Linki fabryka,jedynie skróciłem metalową fajkę przez którą linka wchodzi w gaźnik.
5.Tego to ci nie powiem, bo nie mierzyłem go do trophy.Kiedyś myślałem nad bingiem 84 i z tego co pamiętam trzeba trochę pokrywę gaznika strugnąć żeby wszedł.Z dellorto też może być podobnie.
_________________
http://www.polskajazda.pl...MZ/ES-250/58759
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/CZ/350/120470
http://polskajazda.pl/Mot...77-Sport/143467
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2013-06-24, 21:37   

studefix napisał/a:

5.Tego to ci nie powiem, bo nie mierzyłem go do trophy.Kiedyś myślałem nad bingiem 84 i z tego co pamiętam trzeba trochę pokrywę gaznika strugnąć żeby wszedł.Z dellorto też może być podobnie.

Jezeli jest podobny bud. zewnętrzna do Binga to pewnie Helmut zrobił tak
http://www.simantik.de/mz-bing-vergaser.shtml

studefix Ja latam na starym pogiętym i na nim motor chodzi ok. Słyszalem brzmienie Chinola i jest kiepskie. Wg informacji użytkownika chinola jak założył stary poobijany oriżinal to osiągi tez były lepsze :piwo:

Camper napisał/a:
A przeróbkę opiszę krok po kroku ze zdjęciami i rysunkami, co by było dla przyszłych pokoleń :razz:

:piwo:

Ciekaw jestem osiągów Vmax, spalanie/100km,kultura pracy.
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
potomek1 

Motocykl: MZ ES 250/1
Wiek: 51
Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 25
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 2013-07-12, 09:24   

Chciałbym się z Wami podzielić nt. przeszczepu, jaki zrobiłem w mojej jaskółce. Przepustnica starego gaźnika dzwoniła niemiłosiernie, więc ze względu na brak możliwości kupienia nowej ani regeneracji całego gaźnika zdecydowałem się na zakup na serwisie aukcyjnym używanego gaźnika z TS lub ETZ. W tym gaźniku wymieniłem: pływak, zestaw dysz + zaworek, przepustnica którą trzeba było minimalnie obrobić, ponieważ chodziła z dużymi oporami. Całość podłączyłem do cylindra za pomocą prostego króćca który sam zbiłem i połączyłam z gaźnikiem przez kawałek węża gumowego i opaski metalowe, do filtra tak samo.
Efekt jest następujący:
- ciężko pali na zimno (na poprzednim gaźniku OK.), trzeba dość długo pompować starterem zanim załapie. Na ciepło jest OK.
- spalanie skoczyło na ok. 8 litrów.
- kolor świecy czarny, nie pluje z tłumika,
- zachowanie gaźnika podczas jazdy OK., śruba powietrza wykręcona o 1,5 obrotu.
Docelowo kupiłem już króćce z ES i TS, które chcę przespawać.
Nie wiem gdzie leży źródło problemów, poziomu pływaka nie ruszałem. Może powinienem pobawić się z różnymi dyszami (różne instrukcje do gaźnika podają różne średnice TS, Tropik, ETZ). Tłoczek ssania działa poprawnie. Może poziom ułożenia gaźnika, nie wiem czy w oryginale jest całkowicie poziomo czy podnieść tył gaźnika minimalnie w górę.
Pozdrawiam i proszę o jakieś sugestie. Potomek1
_________________
Tomek
Ostatnio zmieniony przez potomek1 2013-07-14, 12:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2013-07-13, 19:19   

potomek1, Odnośnie gaźnika poczytaj tu http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=#185777


Skasuj także te pierwsza cześć posta w której "zrobiłeś błąd' i zostaw ta druga bo w tym momencie wizualnie jest wielka kupa :wink:
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
qbol 


Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 20
Skąd: Opole
Wysłany: 2015-07-13, 19:12   

Temat stary, mnie też tu dawno nie było, ale może moje doświadczenia się komuś przydadzą. Mam w moto oryginalny gaźnik BVF 28 N. Trophy stał trzy lata w garażu niejeżdżony. Po takiej przerwie oczywiście trzeba było gaźnik wyczyścić no i przez przypadek udało mi się ustawić wolne obroty, wcześniej zawsze był z tym problem. Wydaje mi się że za wszystko odpowiedzialny jest odpowiedni stan paliwa w gaźniku, a więc odpowiednia pozycja pływaka. Gaźnik ma dyszę wolnych obrotów (to taka krótka rurka obok zaworka wpustowego). Jeszcze wczoraj wolnych obrotów nie było, a dzisiaj byłem zmuszony ustawić na nowo poziom paliwa i proszę, na światłach nie trzeba przygazowywać :) Możliwe też że ta dysza była zwyczajnie zatkana, ale nie wydaj mi się, na 99% jestem pewny że chodziło o poziom paliwa w komorze.
 
 
     
crazymario 

Motocykl: ES 250/2 Trophy
Wiek: 44
Dołączył: 19 Sty 2020
Posty: 79
Wysłany: 2021-02-23, 16:36   

I ja znów kotleta odsmażę - użytkuje ktoś dellorto w Trophy 250/2 ?
Jakie modele dellorto, jakie przeróbki, jakie wrażenia ?
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2021-02-26, 21:00   

Mikuni użytkuje. VM 57/28 bodajże
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
crazymario 

Motocykl: ES 250/2 Trophy
Wiek: 44
Dołączył: 19 Sty 2020
Posty: 79
Wysłany: 2021-04-19, 11:58   

Allu napisał/a:
Mikuni użytkuje. VM 57/28 bodajże

Mógłbyś potwierdzić model gaźnika ? robiłeś jakieś adaptery ??
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2021-04-19, 21:26   

Pasował plug and play. Kwestia strojenia i zmiany dyszy głównej i wolnych obrotów.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
crazymario 

Motocykl: ES 250/2 Trophy
Wiek: 44
Dołączył: 19 Sty 2020
Posty: 79
Wysłany: 2021-05-27, 18:37   

Allu napisał/a:
Pasował plug and play. Kwestia strojenia i zmiany dyszy głównej i wolnych obrotów.

Hej.
Na jaką zmieniłeś - dyszę główną i wolnych obrotów ??
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15