3 bieg ETZ 250 oraz TS/1 |
Autor |
Wiadomość |
PoLi1990
Motocykl: MZ etz 251e
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 142 Skąd: RŚl - CK
|
Wysłany: 2008-07-19, 11:08 Skrzynia - wyskakuje 3 bieg - etz 251
|
|
|
... tak jak w temacie, co by wypadało zrobic zeby sie tego pozbyc?? wykakuje mi tylko 3 i spada na 2.... czego moze byc to wina?? czy sprzęgło ma coś do tego?? |
Ostatnio zmieniony przez Qba 2008-07-30, 13:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
przemekpiotr
Motocykl: ETZ 250e SV650
Pomógł: 15 razy Wiek: 35 Dołączył: 22 Cze 2007 Posty: 390 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: 2008-07-19, 11:38
|
|
|
sprzęgło nie ma nic do tego. To wina skrzyni (wodzika). Poszukaj - było już o tym na forum. |
_________________ Szukam sposobu by kiedyś polecieć jak Ikar na skrzydłach tej wolności... I jeśli mam jak on spaść, to spadnę jak on, ale szczęśliwy, bo żyłem naprawdę...
<<BlackGangstaETZ>> |
|
|
|
|
PoLi1990
Motocykl: MZ etz 251e
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 142 Skąd: RŚl - CK
|
Wysłany: 2008-07-19, 21:09
|
|
|
hmmm :/ to niefajnie :/
.....
przejrzałem forum ale jakoś nie spotkałem stosownego tematu... moze ma go ktos pod ręką i by mi go zapodał... |
|
|
|
|
tomeklol
Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Sty 2008 Posty: 421 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
PoLi1990
Motocykl: MZ etz 251e
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 142 Skąd: RŚl - CK
|
Wysłany: 2008-07-22, 15:36
|
|
|
ale to nie powinny wszystkie wyskakiwac?? mi tylko z 3 spada na 2..... dalej nigdzie nie ma :/
znowu tyle roboty... :/
aa jeszcze jedno pytanie... co powoduje wycieranie wodzika?? moj silnik jest jak nowy, tylko 15 tys przejechane.... jeszcze 2 tyg temu normalnie wszystko chodziło... a teraz zdarza sie ze wyskoczy a nieraz jest tak ze wskoczy i siedzi normalnie.... jeest to moze spowodowane nieumiejetnym zmienianiem biegów... czy to jest normalna rzecz sie to sie wyciera.... ?? |
|
|
|
|
przemekpiotr
Motocykl: ETZ 250e SV650
Pomógł: 15 razy Wiek: 35 Dołączył: 22 Cze 2007 Posty: 390 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: 2008-07-22, 19:24
|
|
|
to normalne, że się wyciera. Ja mam przebiegu ponad 32tys i czasem też nie wejdzie trójeczka |
_________________ Szukam sposobu by kiedyś polecieć jak Ikar na skrzydłach tej wolności... I jeśli mam jak on spaść, to spadnę jak on, ale szczęśliwy, bo żyłem naprawdę...
<<BlackGangstaETZ>> |
|
|
|
|
PoLi1990
Motocykl: MZ etz 251e
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 142 Skąd: RŚl - CK
|
Wysłany: 2008-07-23, 09:19
|
|
|
aha, a czy wszystkie 3 wodziki są jednakowe czy róznią sie od siebie ? |
|
|
|
|
hubertbaran
Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy Wiek: 35 Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 4458 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2008-07-23, 10:00
|
|
|
Napisze to ostatni raz niech to ktoś doklei gdzies zebym nie musiał pisać 50 raz co nalezy wykonać w takiej sytacji!
Wodzik nie wyciera sie tak od jaj! na wodzik działa tylko siła podczas wrzucania biegu, wiec teoretycznie nawet wytarty wodzik bedzie spełniał swoje zadnie! Domorośli macherzy czesto rozbieraja MZtki i nie dbaja o wydystansowanie skrzyni biegów co jest jedna z najczestrzych przyczyn wyskakiwania 3 biegu! Wodzik niszczy sie własnie przy wyskakiwaniu nie jest bezpośrednia przyczyna wyskakiwania 3 biegu;] 2 równie wazna przyczyna to zniszczone sprzegła kłowe, nalezy przywrucić im poprawny zarys i naciać je z pochyleniem 3stopnie. 3 przyczyna wyskakiwania trójki to rozkrecona blokada bebenka zmiany przełożeń. 4 przyczyna to uszkodzenie prowadzeń wodzików na powierzchni bebenka.
Teraz odpowiadam dlaczego po zmianie wodzika na nowy problem nie wystepuje przez jakiś czas;] Po ponownym poskładaniu silnika przeważnie skrzynia jest ustawiona poprawnie w karterze i problem nie wystepuje. W przypadku uszkodzenia sprzegieł kłowych lub innych wymienionych przezemnie przyczyn wodzik zostaje znisszczony w czasie od 2 do 10km;] Jak wiec widzicie warto sie postarać o dokładniejsza diagnoze zeby 5 razy nie rozdzierać silnika;]
HOW TO:?!
dystansowanie skrzyni
Potrzebne narzędzia:
Śrubokręt płaski
Młotek gumowy
Szczelinomierz
1. Ściągnąć dekiel uszczelniacza zebatki zdawczej napędu głównego(ten mały pod mała zebatka łańcucha śiedzi na 4 śrubach na śrubokręt płaski)
2. Mlotkiem gumowym uderzyć w wałek z wyczuciem
3. Zmierzyć szczeline i porównać z ta z serwisówki MZ (tu może ktoś sprawdzić i wpisać wartość ja mam to spisane na kartce w garazu i niechce mi sie isc teraz)
4. Włozyc na łozysko dystans o odpowiedniej grubości
5. Załozyc dekiel i łogień na tłok;)
p.s. weźcie to gdzieś doklejcie, saska pisał to 2 razy, ja pisze chyba poraz 5:/ Klima i maxi to juz nawet nie licze:P |
_________________ Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !
Werpach:
"Komuna wróciła" |
|
|
|
|
PoLi1990
Motocykl: MZ etz 251e
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 142 Skąd: RŚl - CK
|
|
|
|
|
Michał_22
Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Sty 2007 Posty: 791 Skąd: Okolice Łańcuta
|
Wysłany: 2008-07-23, 13:56
|
|
|
Tak, taka duza okrągła |
_________________ W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2. |
|
|
|
|
PoLi1990
Motocykl: MZ etz 251e
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 142 Skąd: RŚl - CK
|
|
|
|
|
Lary
Motocykl: MZ TS 250/ETZ 250
Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 15 Paź 2007 Posty: 70 Skąd: Obra Dolna
|
Wysłany: 2008-12-02, 15:46
|
|
|
A może nie zakleszczają się zęby trybów, lub są wyjechane.
Otóż ząbki są pod odpowiednik kątem, a gdy się zaokrąglą bieg będzie wyskakiwać przy minimalnej sile np. przy lekkim dodaniu gazu.
Na przykładzie ze skrzyni IV biegowej z TS
http://www.fotosik.pl/pok...205396eea5.html
Tak powinien wyglądać bieg prawidłowo zakleszczony
http://www.fotosik.pl/pok...4b7caa42c3.html
Bieg nie zakleszczy sie do końca, pociągniesz ze sprzędła, i zęby zaczynają się lekko zaokrąglać. Nie mowie że raz dostanie ze sprzęgła i gotowe.
Jest to efekt wielu takich sytuacji, i nakręconych kilometrów. |
_________________ MMZeta
http://www.polskajazda.pl...MZ/TS,250/51207 |
|
|
|
|
Ptasiek
No Mz no fun!!!
Motocykl: Mz ETZ 150e
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 16 Paź 2006 Posty: 151 Skąd: Dwikozy/Sandomierz
|
Wysłany: 2008-12-03, 08:06
|
|
|
mogla sie odkrecic sruba na walku krzywkowym ktora trzyma cala zapadke i tez bedzie wyskakiwac..... |
_________________ Po co to czytasz, lepiej byś motor umył, a nie czas marnujesz:) |
|
|
|
|
PoLi1990
Motocykl: MZ etz 251e
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 142 Skąd: RŚl - CK
|
|
|
|
|
Lary
Motocykl: MZ TS 250/ETZ 250
Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 15 Paź 2007 Posty: 70 Skąd: Obra Dolna
|
Wysłany: 2008-12-08, 16:08
|
|
|
przy ostrej jeździe gdy bieg nie wskoczy całkowicie pociągniesz ze sprzęgła i sie zaokrągla, a potem jeśli jedziesz wolno i bieg zakleszczy się jak powienien to właśnie przez te zaokrąglenia może wyskoczyć.
Bo jak widzisz te ząbki są pod lekkim kątem, a jak się ten kąt jakoś zaokrągli to jak byś nie wcisnął tego biegu to ten i tak wyskoczy. |
_________________ MMZeta
http://www.polskajazda.pl...MZ/TS,250/51207 |
|
|
|
|
PoLi1990
Motocykl: MZ etz 251e
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 142 Skąd: RŚl - CK
|
|
|
|
|
limak_
Motocykl: ETZ 250, Simson s50
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 24 Sie 2008 Posty: 224 Skąd: Pustków k. Dębicy
|
Wysłany: 2009-02-17, 20:18
|
|
|
Na nim 3 bieg wyskakiwał tylko dodatkowo skrzynia nie była prawidłowo zdystansowana. |
_________________ →BikePics←
→PolskaJazda← |
|
|
|
|
PoLi1990
Motocykl: MZ etz 251e
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 142 Skąd: RŚl - CK
|
|
|
|
|
AdEk2007
Grupa Podlasie
Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Sie 2006 Posty: 679 Skąd: Mońki
|
Wysłany: 2009-02-17, 21:32
|
|
|
Proste że DDR czyli niemieckie |
_________________ Bo żyje się po to aby śmigać na moto! |
|
|
|
|
PoLi1990
Motocykl: MZ etz 251e
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 142 Skąd: RŚl - CK
|
|
|
|
|
|