» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
3 bieg ETZ 250 oraz TS/1
Autor Wiadomość
PoLi1990 


Motocykl: MZ etz 251e
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: RŚl - CK
Wysłany: 2008-07-19, 11:08   Skrzynia - wyskakuje 3 bieg - etz 251

... tak jak w temacie, co by wypadało zrobic zeby sie tego pozbyc?? wykakuje mi tylko 3 i spada na 2.... czego moze byc to wina?? czy sprzęgło ma coś do tego??
Ostatnio zmieniony przez Qba 2008-07-30, 13:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
przemekpiotr 


Motocykl: ETZ 250e SV650
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 390
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2008-07-19, 11:38   

sprzęgło nie ma nic do tego. To wina skrzyni (wodzika). Poszukaj - było już o tym na forum.
_________________
Szukam sposobu by kiedyś polecieć jak Ikar na skrzydłach tej wolności... I jeśli mam jak on spaść, to spadnę jak on, ale szczęśliwy, bo żyłem naprawdę...
<<BlackGangstaETZ>>
 
 
     
PoLi1990 


Motocykl: MZ etz 251e
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: RŚl - CK
Wysłany: 2008-07-19, 21:09   

hmmm :/ to niefajnie :/
.....
przejrzałem forum ale jakoś nie spotkałem stosownego tematu... moze ma go ktos pod ręką i by mi go zapodał... :roll:
 
 
     
tomeklol 


Motocykl: ETZ 150, XJ 600s
Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 421
Skąd: Złotów
Wysłany: 2008-07-20, 13:10   

Wytarty wodzik.To przez niego wyskakuje bieg, miałem tak samo tyle że w 150'tce :razz:
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/30655


Śmierć jeździ szybko nie daj się złapać.
 
 
     
PoLi1990 


Motocykl: MZ etz 251e
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: RŚl - CK
Wysłany: 2008-07-22, 15:36   

ale to nie powinny wszystkie wyskakiwac?? mi tylko z 3 spada na 2..... dalej nigdzie nie ma :/
znowu tyle roboty... :/

aa jeszcze jedno pytanie... co powoduje wycieranie wodzika?? moj silnik jest jak nowy, tylko 15 tys przejechane.... jeszcze 2 tyg temu normalnie wszystko chodziło... a teraz zdarza sie ze wyskoczy a nieraz jest tak ze wskoczy i siedzi normalnie.... jeest to moze spowodowane nieumiejetnym zmienianiem biegów... czy to jest normalna rzecz sie to sie wyciera.... ??
 
 
     
przemekpiotr 


Motocykl: ETZ 250e SV650
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 390
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2008-07-22, 19:24   

to normalne, że się wyciera. Ja mam przebiegu ponad 32tys i czasem też nie wejdzie trójeczka
_________________
Szukam sposobu by kiedyś polecieć jak Ikar na skrzydłach tej wolności... I jeśli mam jak on spaść, to spadnę jak on, ale szczęśliwy, bo żyłem naprawdę...
<<BlackGangstaETZ>>
 
 
     
PoLi1990 


Motocykl: MZ etz 251e
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: RŚl - CK
Wysłany: 2008-07-23, 09:19   

aha, a czy wszystkie 3 wodziki są jednakowe czy róznią sie od siebie ?
 
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2008-07-23, 10:00   

Napisze to ostatni raz niech to ktoś doklei gdzies zebym nie musiał pisać 50 raz co nalezy wykonać w takiej sytacji!


Wodzik nie wyciera sie tak od jaj! na wodzik działa tylko siła podczas wrzucania biegu, wiec teoretycznie nawet wytarty wodzik bedzie spełniał swoje zadnie! Domorośli macherzy czesto rozbieraja MZtki i nie dbaja o wydystansowanie skrzyni biegów co jest jedna z najczestrzych przyczyn wyskakiwania 3 biegu! Wodzik niszczy sie własnie przy wyskakiwaniu nie jest bezpośrednia przyczyna wyskakiwania 3 biegu;] 2 równie wazna przyczyna to zniszczone sprzegła kłowe, nalezy przywrucić im poprawny zarys i naciać je z pochyleniem 3stopnie. 3 przyczyna wyskakiwania trójki to rozkrecona blokada bebenka zmiany przełożeń. 4 przyczyna to uszkodzenie prowadzeń wodzików na powierzchni bebenka.

Teraz odpowiadam dlaczego po zmianie wodzika na nowy problem nie wystepuje przez jakiś czas;] Po ponownym poskładaniu silnika przeważnie skrzynia jest ustawiona poprawnie w karterze i problem nie wystepuje. W przypadku uszkodzenia sprzegieł kłowych lub innych wymienionych przezemnie przyczyn wodzik zostaje znisszczony w czasie od 2 do 10km;] Jak wiec widzicie warto sie postarać o dokładniejsza diagnoze zeby 5 razy nie rozdzierać silnika;]


HOW TO:?!
dystansowanie skrzyni
Potrzebne narzędzia:
Śrubokręt płaski
Młotek gumowy
Szczelinomierz

1. Ściągnąć dekiel uszczelniacza zebatki zdawczej napędu głównego(ten mały pod mała zebatka łańcucha śiedzi na 4 śrubach na śrubokręt płaski)

2. Mlotkiem gumowym uderzyć w wałek z wyczuciem

3. Zmierzyć szczeline i porównać z ta z serwisówki MZ (tu może ktoś sprawdzić i wpisać wartość ja mam to spisane na kartce w garazu i niechce mi sie isc teraz)

4. Włozyc na łozysko dystans o odpowiedniej grubości

5. Załozyc dekiel i łogień na tłok;)



p.s. weźcie to gdzieś doklejcie, saska pisał to 2 razy, ja pisze chyba poraz 5:/ Klima i maxi to juz nawet nie licze:P
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
PoLi1990 


Motocykl: MZ etz 251e
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: RŚl - CK
Wysłany: 2008-07-23, 12:24   

ok, dzięki troche mi rozjaśniłeś problem.....

wiec takie dystansowanie skrzyni moze rozwiązac problem??

hubertbaran, napisałeś
Cytat:
Włozyc na łozysko dystans o odpowiedniej grubości
, co miałes konkretnie na myśli?? wystarczy jakaś podkładka??
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,251/14607 <- nic dodać, nic ująć !!
http://www.moje-motory.prv.pl <- moja stronka... zapraszam xD
http://www.bikepics.com/members/poli1990
 
 
     
Michał_22 


Motocykl: Mz Etz 301e
Pomógł: 33 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 791
Skąd: Okolice Łańcuta
Wysłany: 2008-07-23, 13:56   

Tak, taka duza okrągła :wink:
_________________
W garażu - Polonez Caro Plus 1.8 16V, Mz Etz 301e, Romet Ogar 205 i Motorynka Pony M2.
 
 
     
PoLi1990 


Motocykl: MZ etz 251e
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: RŚl - CK
Wysłany: 2008-10-21, 18:33   

jakiej marki powinienem wybrac wodzik?? patrzyłem na agmocie i na zo-mocie i allegro...
są róznej produkcji węgierskie, poslskie, z tajwanu i nie wiem które bedą najlapsze pod względem wytrzymałości o precyzji produkcji bo słyszałem ze niektóre częsci zamienne nie są juz tak przecyzyjnie wykonane jak orginał... :P wiec.....??
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,251/14607 <- nic dodać, nic ująć !!
http://www.moje-motory.prv.pl <- moja stronka... zapraszam xD
http://www.bikepics.com/members/poli1990
 
 
     
Lary 


Motocykl: MZ TS 250/ETZ 250
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 70
Skąd: Obra Dolna
Wysłany: 2008-12-02, 15:46   

A może nie zakleszczają się zęby trybów, lub są wyjechane.
Otóż ząbki są pod odpowiednik kątem, a gdy się zaokrąglą bieg będzie wyskakiwać przy minimalnej sile np. przy lekkim dodaniu gazu.
Na przykładzie ze skrzyni IV biegowej z TS

http://www.fotosik.pl/pok...205396eea5.html

Tak powinien wyglądać bieg prawidłowo zakleszczony

http://www.fotosik.pl/pok...4b7caa42c3.html

Bieg nie zakleszczy sie do końca, pociągniesz ze sprzędła, i zęby zaczynają się lekko zaokrąglać. Nie mowie że raz dostanie ze sprzęgła i gotowe.
Jest to efekt wielu takich sytuacji, i nakręconych kilometrów.
_________________
MMZeta
http://www.polskajazda.pl...MZ/TS,250/51207
 
 
     
Ptasiek 
No Mz no fun!!!


Motocykl: Mz ETZ 150e
Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 151
Skąd: Dwikozy/Sandomierz
Wysłany: 2008-12-03, 08:06   

mogla sie odkrecic sruba na walku krzywkowym ktora trzyma cala zapadke i tez bedzie wyskakiwac.....
_________________
Po co to czytasz, lepiej byś motor umył, a nie czas marnujesz:)
 
 
     
PoLi1990 


Motocykl: MZ etz 251e
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: RŚl - CK
Wysłany: 2008-12-07, 19:24   

po rozebraniu skad mam wiedzec czy sie zakleszcza całkiem czy nie?? przeciez jak rozbiore to sie moze poprzesuwac i bedzie wyglądało sie sie do konca zakleszcza...
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,251/14607 <- nic dodać, nic ująć !!
http://www.moje-motory.prv.pl <- moja stronka... zapraszam xD
http://www.bikepics.com/members/poli1990
 
 
     
Lary 


Motocykl: MZ TS 250/ETZ 250
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 70
Skąd: Obra Dolna
Wysłany: 2008-12-08, 16:08   

przy ostrej jeździe gdy bieg nie wskoczy całkowicie pociągniesz ze sprzęgła i sie zaokrągla, a potem jeśli jedziesz wolno i bieg zakleszczy się jak powienien to właśnie przez te zaokrąglenia może wyskoczyć.
Bo jak widzisz te ząbki są pod lekkim kątem, a jak się ten kąt jakoś zaokrągli to jak byś nie wcisnął tego biegu to ten i tak wyskoczy.
_________________
MMZeta
http://www.polskajazda.pl...MZ/TS,250/51207
 
 
     
PoLi1990 


Motocykl: MZ etz 251e
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: RŚl - CK
Wysłany: 2009-02-17, 18:38   

mam proźbe... ma ktoś foto wyjechanego wodzika... ? chciałbym zobaczyć różnic... pozdro :grin:
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,251/14607 <- nic dodać, nic ująć !!
http://www.moje-motory.prv.pl <- moja stronka... zapraszam xD
http://www.bikepics.com/members/poli1990
 
 
     
limak_ 


Motocykl: ETZ 250, Simson s50
Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 224
Skąd: Pustków k. Dębicy
Wysłany: 2009-02-17, 20:18   


Na nim 3 bieg wyskakiwał tylko dodatkowo skrzynia nie była prawidłowo zdystansowana.
_________________
BikePics
PolskaJazda
 
 
     
PoLi1990 


Motocykl: MZ etz 251e
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: RŚl - CK
Wysłany: 2009-02-17, 20:52   

uuu dość konkretnie widoczna różnic....
jakie wodziki są najlepsze... chodzi mi o kraj pochodzenia.... :]
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,251/14607 <- nic dodać, nic ująć !!
http://www.moje-motory.prv.pl <- moja stronka... zapraszam xD
http://www.bikepics.com/members/poli1990
 
 
     
AdEk2007 
Grupa Podlasie


Motocykl: R1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 679
Skąd: Mońki
Wysłany: 2009-02-17, 21:32   

Proste że DDR :P czyli niemieckie ;)
_________________
Bo żyje się po to aby śmigać na moto! :lol2:
 
     
PoLi1990 


Motocykl: MZ etz 251e
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 142
Skąd: RŚl - CK
Wysłany: 2009-02-18, 16:25   

no tak... ale czy takie jeszcze dostane :P w tym problem :lol:
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,251/14607 <- nic dodać, nic ująć !!
http://www.moje-motory.prv.pl <- moja stronka... zapraszam xD
http://www.bikepics.com/members/poli1990
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14