» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Stożek sprzegła silnik 250ccm
Autor Wiadomość
TT600 

Motocykl: etz 250 WSK
Wiek: 33
Dołączył: 05 Mar 2016
Posty: 28
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2017-03-02, 18:51   

Serwus
Mam takie pytanie. Ktos wcześniej pisał tu o piaście z oznaczeniem WK to jest jakaś ,ulepszana' piasta?
Pytam bo dziś skręcałem sprzęgło i była nie miła niespodzianka. Wał zablokowany skręcam sprzęgło pojawia się opór a tu nagle obkręciłem cały stożek (wał stał w miejscu). Od zamontowania przejechałem moze z 1tys km. Docierałem wiec jazda spokojna.
I tak się zastanawiałem co z tym fantem zrobić. Nie chce składać zeby potem znowu rozbierać. Jak robic to raz a dobrze!
Według mnie najlepszym rozwiązaniem będzie zakup nowej piasty lekko wał papierkiem dotrzeć i założyć nowa piastę. Co wy na to ?
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 25
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2017-03-02, 19:40   

Piasta z WK nie jest ulepszona tylko jej stożek najbardziej odpowiada oryginałowi i nie zdarzają się jej wpadki z np. złym obrobieniem.
TT600 napisał/a:
Według mnie najlepszym rozwiązaniem będzie zakup nowej piasty lekko wał papierkiem dotrzeć i założyć nowa piastę. Co wy na to ?


Jeśli twoja piasta, która siedziała w silniku nie jest bardzo zmęczona życiem i po dotarciu do wału nie oprze się o podkładkę oporową do dotrzyj ją pastą zaworową i będzie okey.
 
 
     
TT600 

Motocykl: etz 250 WSK
Wiek: 33
Dołączył: 05 Mar 2016
Posty: 28
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2017-03-02, 19:59   

Tak jak napisałem na piaście zrobiłem moze 1tys km wiec zmęczona nie jest.
Ale po zamontowaniu osadzeniu sprzęgła na wale piasta nie dotyka podkładki falistej. Choćbym dokręcał to przez jakaś rure to i tak nie dojdzie do tej podkładki. Dlatego miałem przez spory okres czasu problem z dzwoniącym zabierakiem. W hurtowni dobrali mi grubsza podkładkę falista i dopiero po jej zamontowaniu był spokój. Teraz sobie o tym przypomniałem.
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 25
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2017-03-02, 22:47   

To docieraj aktualną :wink: , musisz też znaleźć przyczynę dlaczego sprzęgło spadło.
 
 
     
TT600 

Motocykl: etz 250 WSK
Wiek: 33
Dołączył: 05 Mar 2016
Posty: 28
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2017-03-03, 06:11   

Nie spadlo tylko obrucilem wlasnoreczneie :-D a przycYna moze byc to ze za plytko bylo osadzone.
 
     
motolis 

Motocykl: MZ TS 250
Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 26
Skąd: Szwecja k/Wałcza
Wysłany: 2017-12-19, 10:17   

Witam , czy taki stan półosi wału dyskwalifikuje go z dalszego użycia ? Czy w ogóle podejmować próbę pasowania ze sprzęgłem za pomaca past zaworowych ?

[img][/img]
[img][/img]
Jestem nowy i na MZ-kach sie dopiero poznaję :)
Z góry dziękuje za podpowiedzi :)
 
     
Seba_830 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy
Wiek: 25
Dołączył: 30 Lis 2011
Posty: 1604
Skąd: Stanisławów
Wysłany: 2017-12-19, 12:09   

Piasta sprzęgła już raczej na złom. Możesz próbować kupić nową piastę z oznaczeniem WK i najpierw bez docierania sprawdzić czy zmieści się podkładka oporowa i falista. Jeśli się zmieszczą i zostanie trochę zapasu to dotrzeć piastę do wału, wykonać ponowną próbę i jeśli będzie ok to składać. Gdy jednak okaże się, że miejsca jest za mało to musisz stoczyć piastę od dołu, tylko tutaj też przy stoczeniu więcej niż 1 mm mogą wyjść inne problemy.
 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2017-12-19, 12:53   

Złom
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7478
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-12-19, 14:22   

Bez paniki, wzdłużne nacięcia na wale jeszcze nie zostały "zeszlifowane" do zera, a to oznacza, że jeszcze wał da się uratować. Piastę (stożek) sprzęgła też bym jeszcze bez pewności nie spisywał na straty. Najpierw usuń z grubsza rysy papierem ściernym (np. gradacji 150). Potem kup sobie pastę zaworową "0" oraz "1", na początek przeleć "jedynką" - nakładasz pastę na wał, zakładasz stożek i docierasz. Po parunastu ruchach wycierasz, oceniasz, czy już robi się "lustro", czy jeszcze nie. Jeśli nie, to nakładasz kolejną porcję i dalej docierasz. Gdy dojdziesz do momentu, gdy nie będzie już żadnych grubszych rys można uznać, że jesteś na dobrej drodze do celu.

I tu jest moment weryfikacji, czy wał i stożek nadadzą się do ponownego wykorzystania. Mianowicie, na wale muszą być dalej widoczne 4 wzdłużne kanałki (wykonane przez fabrykę). Natomiast stożek nie może osiadać zbyt głęboko. Osadź stożek "na sucho", bez zabieraka i reszty sprzęgła, dokręć prawidłowym momentem i sprawdź odległości. Musisz sobie wszystko pomierzyć, wyliczyć. Jeśli wyjdzie, że masz jeszcze jakiś zapas, to wtedy zdejmuj stożek, doszlifuj pastą "0" i składaj zachowując odpowiednie luzy. Jeśli nie ma zapasu, to decyzja należy dalej do Ciebie. Albo szlifujesz czoło stożka o odpowiednią wartość, ale dobranie odpowiednich luzów oraz pozostawienie odległości między koszem sprzęgła a kołem odbiorczym 68z może być niemożliwe. I druga opcja - kupujesz nową piastę, wtedy dopasowujesz ją do wału pastą zaworową "0" i składasz jak Bóg oraz IFA przykazali.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-12-19, 21:50   

Wał śmiało się nadaje pod nowy stożek. Stary też może się nadać, zrób jak przedmówca prawi :)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
motolis 

Motocykl: MZ TS 250
Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 26
Skąd: Szwecja k/Wałcza
Wysłany: 2017-12-19, 22:46   

No to poszukam ten element sprzęgła z oznaczeniem WK i wezmę sie za reanimację .
Wielkie dzięki za podpowiedzi :piwo:
 
     
motolis 

Motocykl: MZ TS 250
Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 26
Skąd: Szwecja k/Wałcza
Wysłany: 2017-12-21, 11:27   

Czy ten elelment nadaje się do silnika ETZ 250 ? Jak wyżej jest napisane, szukam z oznaczeniem WK ,a tu słabo widać czy to takie o które mi chodzi?
[img][/img]
Ostatnio zmieniony przez motolis 2017-12-21, 19:55, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
motolis 

Motocykl: MZ TS 250
Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 26
Skąd: Szwecja k/Wałcza
Wysłany: 2017-12-21, 18:41   

Proszę.
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2017-12-21, 21:04   

Próbowałem ratować taki stożek pastami do zaworów 0-3 gradacji , nie ma mowy żeby wygładzić takie głębokie rysy. Może wał da radę bo jest hartowany i go gleboko nie porysowalo ale dtozek to juz złom totalny
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2017-12-21, 21:53   

motolis,
Zrobiłem dziesiątki silników MZ 250 i śmiało mogę powiedzieć że ten wał nie nadaje się do niczego na 100 procent.
Zakladajac na niego nowy stożek (piastę) tylko go zniszczysz!
Dlaczego bo na wale le nie ma zachowanego kąta stożka który dopasowalby by się do otworu w piaście.
Brak dopasowania na 10 procentach powierzchni będzie skutkować zerwanie przy przeciążeniach. W tym przypadku jest gorzej.
Poza tym nawet gdyby jakimś cudem udało by się dopasować obie powierzchnię, stożek siadzie zbyt głęboko na wale nie pozwalając na umieszczenie podkładki oporowej i sprezystej.
Wszystkie silniki jakie robiłem, wykluczając składane fabrycznie miały jakiś problem ze sprzęgłem, bo po prostu mechanicy nie wiedzą jak działa to sprzęgło.
_________________

Ostatnio zmieniony przez mczmok 2017-12-21, 22:06, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2017-12-21, 21:59   

Tylko wymiana wału i nowa piasta sprzęgła!!!
_________________

 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-12-22, 11:29   

motolis, nie wiem czy wiesz ale "Każdy ziom zbiera złom..." :mrgreen:
Uważam że kolega mczmok, ma rację inaczej szkoda twojej kasy i czasu...
To czego szukasz kupisz u kilku sprzedawców- Betcher, Barter, Stalmot, gmoto, 4motors, :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
motolis 

Motocykl: MZ TS 250
Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 26
Skąd: Szwecja k/Wałcza
Wysłany: 2017-12-22, 19:19   

Tak też zrobię . Dziękuję za podpowiedzi :)
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7478
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-12-22, 19:30   

Jakbyś wymieniał ten wał, to ten niby-złom chętnie przygarnę ;)
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2017-12-22, 22:23   

Jak kosior się rozmyśli to jestem również zainteresowanyvtakim złomem, na pewno znajdzie u mnie miejsce w którymś z silników.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 15