Jak zarejestrować etz 150 na 125. |
Autor |
Wiadomość |
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2010-09-01, 04:59
|
|
|
Nikt na przeglądzie nie będzie ściągał głowicy i mierzył średnicy tłoka. Zmiana cylindra to głupota. |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
Niezalezny
Wiejski motórzysta
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 31 Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 74 Skąd: Wschód
|
Wysłany: 2010-09-01, 10:57
|
|
|
to lepiej kupić tą plakietke i wybic na niej MZ ETZ 125 i pojemnosc 123 i mowic ze blad w papierach byl tak? |
_________________ Wiec, chcesz zmienić świat, tak?
IFA - I Fuck Automats !
...Chroń Mnie Boże Przed Diabłami W Mundurach o Niebieskim Kolorze... |
|
|
|
|
Gustlik
PKN 9796
Motocykl: ETZ 250e
Pomógł: 21 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 813 Skąd: Białaczów
|
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2010-09-01, 15:05
|
|
|
Niezalezny napisał/a: | to lepiej kupić tą plakietke i wybic na niej MZ ETZ 125 i pojemnosc 123 i mowic ze blad w papierach byl tak? |
Tak, ja tak robiłem z SHL. Sytuacja była trochę odwrotna bo miałem w dowodzie wbite SHL 125 a chciałem żeby były poprawne dane i pojemność, wtedy jeszcze chciałem rejestrować na żółte blachy ale jak dowiedziałem się o konieczności zaplombowania silnika odpuściłem (żaden mechanior nie będzie tykał mojego motocykla ). Diagnosta dokładnie obejrzał tabliczkę znamionową, wypisał kwit w formacie A4 który dołączyłem do pozostałych papierów w wydziale komunikacji, teraz mam poprawny model i pojemność.
Niezalezny, dla świętego spokoju usuń wszystkie naklejki które mogły by świadczyć o tym że to 150cc. |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
Niezalezny
Wiejski motórzysta
Motocykl: MZ ETZ 251
Wiek: 31 Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 74 Skąd: Wschód
|
Wysłany: 2010-09-01, 15:18
|
|
|
Tak chyba będzie najlepiej;) I tak miałem usunąć wszystkie takie naklejki tylko zostawić ten napis na baku "MZ" |
_________________ Wiec, chcesz zmienić świat, tak?
IFA - I Fuck Automats !
...Chroń Mnie Boże Przed Diabłami W Mundurach o Niebieskim Kolorze... |
|
|
|
|
karromMZ
ETZ
Motocykl: Mz etz 150 e
Wiek: 27 Dołączył: 19 Wrz 2011 Posty: 19 Skąd: Rzeszów/Lutoryż
|
Wysłany: 2011-11-19, 00:17
|
|
|
albo kupić napis ETZ 125 |
|
|
|
|
hektor
Tiger Junior
Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy Wiek: 31 Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 1572 Skąd: Miechów ok. Krakowa
|
Wysłany: 2014-07-26, 12:21
|
|
|
Z racji nowych przepisów zainteresowałem się tym tematem. Poszedłem na stację diagnostyczną a tam gość mi mówi, że "NIE MA OPCJI!" Mówi, że dealera już nie ma, i nikt mi papiera nie wystawi, że ma cylinder 125. Że żaden rzeczoznawca nie będzie ryzykował i się podpisywał pod tym. Jedyne co to kupić cylinder 125, i jechać z nim na hamownię + duża ilość papierów. Taka przyjemność ponoć zamyka się w około 800zł
Speszyłem się trochę, bo podbiłem do gościa, który przy przeglądach puszki nawet nie zagląda do numerów nadwozia i puszcza wszystko co wjedzie na kanał.
Wie coś ktoś na ten temat? |
_________________ "Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."
"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze"
https://picasaweb.google.com/hecktor2 |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7501 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2014-07-26, 12:23
|
|
|
Zaraz zaraz - a co ma hamownia do pojemności skokowej? |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Seba_830
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 59 razy Wiek: 26 Dołączył: 30 Lis 2011 Posty: 1604 Skąd: Stanisławów
|
Wysłany: 2014-07-26, 12:48
|
|
|
Jest w ogóle ktoś na forum, kto zrobił taki proceder ? |
|
|
|
|
hektor
Tiger Junior
Motocykl: ETZ250 SHLM17 DL1000
Pomógł: 17 razy Wiek: 31 Dołączył: 25 Sty 2011 Posty: 1572 Skąd: Miechów ok. Krakowa
|
Wysłany: 2014-07-26, 12:56
|
|
|
kosior30, "Moc się panu mniejszy" |
_________________ "Z naszych danych wynika, że zdobyć serce kobiety jest stosunkowo prosto. Zaczynamy od nacięcia wzdłuż linii mostka..."
"Co tu dużo gadać mądrze, kiedy sperma kipi w jądrze"
https://picasaweb.google.com/hecktor2 |
|
|
|
|
Reich
Jawer's back
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 1681 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2014-07-26, 16:44
|
|
|
Na zajechanym silniku też się mniejszy, czyli mogę zarżniętą 250tką jechać na hamownie i rejestrować na 125? |
_________________ Wino, konserwy, muzyka bez przerwy
Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.
Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda. |
|
|
|
|
Dodek
...
Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy Wiek: 28 Dołączył: 31 Lip 2011 Posty: 2201 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 2014-07-26, 17:25
|
|
|
hektor, kupujesz cylinder do mz etz 125 na umowe kupna sprzedaży jedziesz do jakiegoś warsztatu motocyklowego na wymiane cylindra na 125 - aby tak było wpisane w nazwie uslugi na fv potem z fakturą idziesz do diagnosty on robi ci dodatkowe badanie techniczne o zmianie własciwości pojazdu - koszt ok 80zl i potem tylko do wk gdzie zmieniają wpis w dr.
Z tego co kojarzę w nowej ustawie dodali wpis dotyczący wyłącznie pojemności skokowej.
Najważniejsze to zdobyć fakturę na montaż nowego cylindra (daje reke uciąć iż diagnosta nie będzie ci odkręcał głowicy na badaniu.
Nie takie przekręty ludzie teraz robią z rejestracją sportowych 600 typu r6, gsx-r600 czy cbr600 na a2 - które seryjnie maja po 110-130km aby tylko je "chwilowo zdlawić " mieć wydruk z hamowni i zmienić wpis w dr. potem tylko zdejmują tulejkę z linki gazu i hulaj dusza i to nie jest normalne.
Co do zmiany pojemności - podobny temat instnieje w przypadku samochodów z tuningowanymi silnikami - tzw. Swapow - gdzie np w bmw 3 seryjnie był silnik 1.6 a ludzie wrzucają tam 4.0 v8 majace 3 razy wiecej mocy - jest to najnormalniej w świecie normalne tylko trzeba sie poużerać.
ps widzę iż starzet już wyszedl naprzeciw http://www.stazet.inkontr...-z-tlokiem.html
A co do Kwoty "800 zl " to jest ona wzięta z dupy. Nawet przy nowym cylindrze 125 kwota była by niższa. |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2014-07-26, 22:11
|
|
|
Jeżeli chodziło by tylko o fakturkę to znam kilka takich zakładów gdzie by mi takie coś wystawili za flaszkę tez muszę się zorientować na SKP jak to wygląda w rzeczywistości.. Do tego chyba należało by zmienić tabliczkę na główce ramy na taką która ma napis ETZ 125, z tym to akurat jest najmniejszy problem bo przyślą Ci tabliczkę nawet z nabitymi numerkami i rocznikiem |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7501 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2014-07-27, 12:18
|
|
|
hektor napisał/a: | kosior30, "Moc się panu mniejszy" |
No i dobrze - mam katalog, w którym jest opisane jaką ma moc na danym cylindrze i na wuj mnie Pan narażasz na niekorzystne dysponowanie moimi środkami płatniczymi? |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Mecenas
Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 19 Lis 2014 Posty: 8 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2014-12-03, 09:47
|
|
|
Rowniez dowiadywalem sie co i jak u siebie, i DODEK tutaj dobrze pisze ze wszystkim dodam tylko od siebie jeszcze ze trzeba pozniej zglosic sie do WK o zmiane tabliczki znamionowej ze wzgledu na zmiane parametrow motocykla. |
_________________ Ubezpieczenia OC, AC i inne. Najlepsze oferty
Dodatkowe znizki KLIK |
|
|
|
|
Azze
Tylko WSK
Motocykl: WSK 175 Kobuz CZ 477
Pomógł: 2 razy Wiek: 27 Dołączył: 28 Cze 2011 Posty: 129 Skąd: Bychawa
|
Wysłany: 2014-12-03, 23:40
|
|
|
Jak masz jakiegoś dobrego znajomego gościa co robi przeglądy to możesz na przegląd wstawić silnik chociażby z WSK 125 i powiedzieć żeby wpisał w pojemności 123,4 czy ile tam było, ew jak nie masz takiego silnika to z org tylko postaw flachę gościowi i powiedz żeby wpisał na 125 bo masz zmieniony gar |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2015-02-05, 21:01
|
|
|
A ja dzisiaj przerejestrowałem etz 150 na 125. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2015-02-05, 21:04
|
|
|
No to fajno, opiszesz szczegóły? czy w bardziej dyskretnym dziale? |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2015-02-05, 21:13
|
|
|
Firma wystawia fakturę , że wymieniła cylinder i tłok, nastąpiła zmiana pojemności na 123( nr. rej. , średnicę tłoka ). Z tą fakturą jedziesz na przegląd etą, oni wystawiają papier (82 zł kosztuje) o wyżej wymienionych zmianach( robią zdjęcie silnika i całej ety). Z fakturą i papierem ze stacji idziesz do komunikacji. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5274 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2015-02-05, 21:17
|
|
|
I gicior
Idzie? Idzie! |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
|