» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2012-02-29, 11:52
Oznaczenia śrub
Autor Wiadomość
eMZetkowicz 


Motocykl: MZ ETZ 251e / 250A
Pomógł: 15 razy
Wiek: 39
Dołączył: 09 Gru 2004
Posty: 706
Skąd: Sanok
Wysłany: 2011-02-13, 13:36   

Zgadzam się z Allu!!! :!:
_________________
eine Melodie auf alle Strassen: MZ!!!
MOTORRADWERK ZSCHOPAU
 
 
     
SebekMZ 
MZ

Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 34
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 61
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-02-13, 15:41   

Według mnie były cynkowane na biało i żółto. bo w różnych MZ widziałem i takie i takie. niektóre zwłaszcza M6 nawet niemiały tego charakterystycznego wklęśnięcia i wybitego tam napisu tylko odwrotnie, że łeb był płaski a literki wystawały. (mam takie przy dźwigni zmiany biegów i tylnej lampie) Wydaje mi sie że pracownik pracujący na danym dziale otrzymywał worek ze śrubami danego typu i jaka mu wpadła w rękę taka zakręcał. Spotkałem się także z tymi śrubami min. u mnie w pracy na gilotynie do blach i krawędziarce jakiś holenderskich firm, a także w moim Peugeocie 307 cała osłona turbiny jest nimi skręcona. Czyżby import do Francji?
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 756
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2011-02-13, 17:38   

Allu, na żółto? jakieś foto daj bo jakoś niedowierzam, choć może ten żółty to taki odcień jest przy intensywnym słońcu.
 
     
SebekMZ 
MZ

Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 34
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 61
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-02-13, 18:10   

Niejest to typowo żółty kolor ale taki delikatny żółtawo złoty odcień.
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-02-13, 18:40   

Z wiekiem śruby po prostu wyblakły i z daleka ciężko odróżnić odcień ocynku.

Dla przykładu archiwalne zdjęcie (przybliżcie)
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2011-02-14, 08:41   

w przyblizeniu widać zółtawy odcień śrub
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
Wietrzanin 

Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 504
Skąd: Wietrzno
Wysłany: 2011-02-14, 16:45   

dzieki panowie ja tez mam kilka srub i niektore sa takie wlasnei zoltawe ale niewiem jak sie nazywa ta metoda czy to jest oksydowanie????
a propo ktora powloka jest wytrzymalsza?????
OKSYD vs OCYNK???

dla przykladu tez daje swoje zdjecie ze zbiorow i mnie zastanawia gdzie ta sruba w mz byla montowana to jest M12 napewno nie w etz !!
_________________
?

Kiedyś,będą i zdjęcia:)
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2011-02-14, 17:24   

ja stanowczo stawiam na
Wietrzanin napisał/a:
OKSYD

Nie wiem jakiej długości masz te śrubki. może to od prądnicy, silnika...
_________________

 
 
     
Fuga 


Motocykl: Mz etz 251 91.
Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 17 Mar 2009
Posty: 295
Skąd: Klonowa
Wysłany: 2011-02-14, 19:49   

Prawdopodobnie śrubki od uchwytów silnika :piwo:
_________________
http://www.polskajazda.pl...1,WSK,125/44944
 
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-02-15, 00:20   

Elementy oksydowane mają barwę podobną do czarnego. To na pewno nie jest oksyda. Spytam znajomego, który się tym zajmuję to napisze :lol:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
SebekMZ 
MZ

Motocykl: MZ ETZ 251e
Wiek: 34
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 61
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-02-15, 07:57   

A tak już korzystając z okazji (i przepraszam, że w tym miejscu) niema ktoś do sprzedania właśnie śrub eska do mocowania silnika? (MZ ETZ 251) widziałem że wietrzanin ma dużą kolekcje:) chodzi mi o te bodajże M10. Za pomoc dziękuje.
 
     
Wietrzanin 

Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 504
Skąd: Wietrzno
Wysłany: 2011-02-15, 21:39   s

powiem tak kolego trudno jest zdobyc takie sruby z kantami niezjechanymi mam chyba 3 kompl ale ich nie sprzedam poniewaz wszytskei sa mi potrzebne do silnikow takze musisz szukac u handlarzy choc oni odrazu wyrzucaja takie cos no ale probuj

co do tych powlok,sprawa wyglada nastepujaco,najbardziej trwala metoda utrzymania stali bez korozji to ocynk mowie bo jest najtanszy niechce pisac ze chrom czy proszkowe malowanie,a znowoz oksydowanie(kolor zoltawy teczowy do swiatla)jest powloka zabezpieczajaca na pare dni w warunkach atmosferyczcnych,tak samo jest z fosforowaniem tak mi powiedzili goscie co takie rzeczy robia ze najbardziej jest ocynk wytrzymaly
_________________
?

Kiedyś,będą i zdjęcia:)
 
     
Michał 1991 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 227
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2011-02-20, 12:04   

Ostatnio wykręciłem 4 śruby eska z półki zegarów, nie są one w najlepszym stanie wizualnym, ale jak się komuś przydają to niech sie odezwie na priv
_________________
http://forum.mz-klub.pl/v...der=asc&start=0
 
 
     
Jeżak 
ETS'iarz:)


Motocykl: ETS 250 x3
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 1800
Skąd: Pułtusk WPU
Wysłany: 2012-02-16, 19:11   

Sorry za odkop.
Ale nikt nie wie co to jest za żółty odcień.Już mówię. To jest pasywacja. Coś jak ocynk, lecz dodają jakiegoś środka zabarwiającego. Zacząłem się tym interesować z kumplem który odrestaurowywuje maluszki i na wiosne planujemy zawieźć kilka gratów do Marek. Zobaczymy jaki efekt bedzie :)
_________________

 
 
     
diimon
[Usunięty]

Wysłany: 2018-05-12, 17:33   

Witam i odkopuje temat. Mam MZ ETZ 250 z 1988 roku. Czy wszystkie śruby Eska były w żółtym kolorze czy część z nich lub wszystkie były srebrne? Dziękuję za odpowiedź :)
 
     
Miles Monroe 

Motocykl: MZ ETZ 251e
Dołączył: 18 Cze 2015
Posty: 307
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2018-05-12, 17:58   

diimon, dosyć uważnie przyglądałem się śrubom w mojej MZ. Tyle tylko, że to ETZ 251 a nie 250. Z tego, co było widać to niektóre śruby miały kolor żółtawy a niektóre były jakby ocynk biały.

Np. śruby do przykręcania zacisku hamulca, nakrętki do półosi, nakrętki do przykręcania silnika przy głowicy, śruby do przykręcania półki liczników i jeszcze pewnie kilka innych były żółtawe.

Pozostałe śróby, np. do przykręcania tarczy hamulca, do błotników itd. miały ocynk (nie wiem dokładnie co to było ale było fabryczne) biały.

Ale mogło być tak, że co dostawa śrub do fabryki to w innym kolorze.

Jeszcze z moich obserwacji mogę napisać, że ocynk żółty ocynkowi żółtemu nie jest równy. Niektórzy robią bardzo żółty ocynk co wg. mnie nie za bardzo pasuje do MZ - ki, a niektóre firmy robią taki bardzo delikatny nalot żółtego, że ledwie co widać, ale nie jest biały.

Spróbuję poszukać, może zostało mi kilka śrub, czy nakrętek w kolorze żółtym to zrobię zdjęcie i wstawię do wątku.

Pamiętam, że trochę namęczyłem się z tym ocynkiem.
 
     
diimon
[Usunięty]

Wysłany: 2018-05-12, 18:21   

Będę wdzięczny. Szykuję temat śrub i chciałbym to zrobić tak jak było oryginalnie.
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków

Wysłany: 2018-05-12, 19:11   

W mojej ETZ150e 1989r. Oryginalne śruby Eski - ,,duże" w większości mają ocynk lekko żółty, natomiast ,,małe" śruby są srebrne. Myślę że nie było reguły - tak jak pisze Miles Monroe, co przyszło - to montowali i w poszczególnych latach i modelach mogło być różnie.
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
Miles Monroe 

Motocykl: MZ ETZ 251e
Dołączył: 18 Cze 2015
Posty: 307
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2018-05-12, 19:20   

Jeszcze wstawiam zdjęcie z porównaniem koloru ocynku białego i żółtego (nie taki mocno żółty jak można nieraz zobaczyć, np. na obejmie do mocowania cewki).

Kolor oryginalnych żółtych wstawił już kolego powyżej to nie robiłem zdjęć.

Trzeba też wiedzieć, że chyba każdy ocynk trochę wyblaknie i zmatowieje.

Patrząc na śruby z ocynkiem żółtym - tym delikatnym zamontowane w moi motocyklu wygląda to wg mnie bardzo dobrze.
 
     
diimon
[Usunięty]

Wysłany: 2018-05-12, 19:57   

Pomalutku pojawia się jakiś obraz wykonania prac :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 14