» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowanie
Autor Wiadomość
dziobek 

Motocykl: MZ 150
Wiek: 34
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 43
Skąd: ok.poznania
Wysłany: 2011-01-25, 17:02   

...
Ostatnio zmieniony przez dziobek 2011-02-13, 15:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2011-01-25, 17:21   

Człowieku, weź nie załamuj. Przecież to są podstawy podstaw!
C to ZAWSZE jest kondensator, R to opornik, D to dioda a T (lub tak jak w tym przypadku Q) to tranzystor.
 
     
Binladen 
ETZ'ciarz


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 28 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 788
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-01-26, 15:07   

Chłopaki , podłaczylem wszystko , kabelki od siebie odizolowałem , i zapalam moto , lampka ładowania świeci się cały czas , no to nie ma ładowania , ok , odczepiłem kabelek + od aku , i moto gasnie , i zauważyłem że jak dotykam kabelek do + aku jest iskrzenie , jak myślicie , coś pokopałem w podłączeniu czy źle wykonałem prostowniczek , Pozdrawiam
_________________

 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2023
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2011-01-26, 15:41   

Proszę nie robić burdelu w temacie, temat o ładowaniu a nie o modułach!
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Binladen 
ETZ'ciarz


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 28 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 788
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-01-27, 11:57   

Witam , znowu ja , dzisiaj sie wkurzyłem i poszedlem wszystko posprawdzać , kabelki wszystko na swoim miejscu , nic sie ze soba nie styka , jest luuuz , a ładowania na nowym prostowniku jak nie bylo to nie ma , podłaczyłem stary , ładowanie działa , odłaczyłem + od aku , moto nie gaśnie , tylko mam problem , bo cały czas iskrzy mi się jak dotykam kabelka do +aku , chyba ten prostownik źle wykonałem albo cuś , piszcie bo już nie mam nerwów . Pozdrawiam
_________________

 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2011-01-27, 18:30   

Daj dokładną fotkę nowego prostownika
 
     
Binladen 
ETZ'ciarz


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 28 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 788
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-01-27, 19:07   

Mam tylko takie , http://img715.imageshack.us/i/dsc00037eq.jpg/ , jak jeszcze dokladniej to musze strzelić jeszcze inne fotki ale dzisiaj sprawdzalem i wszystko jest polutowane dobrze i zgodnie z twoim opisem , Pozdrawiam
_________________

 
 
     
Yasiec65 
amator/hobbysta


Motocykl: MZ TS 250/1 1981r.
Pomógł: 33 razy
Wiek: 58
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 170
Skąd: Grajewo
Wysłany: 2011-01-27, 19:18   

Xargo1 napisał/a:
drugi schemat tez jest ok. A odnośnie oznaczeń to zamiast ~ masz napisane AC, ale to jest to samo. Wiedząc to łatwo sobie odczytasz oznaczenia z tego rysunku: http://obrazki.elektroda.net/42_1212698157.jpg (orientację poznasz to tym, ze nóżka plusowa skierowana jest w innym kierunku)


Sorki ale na tym rysuneczku jest błąd.Dlatego są "cuda na kiju".Jeżeli mostki nie były za bardzo przeciążone powinny być sprawne. Sprawdzić na wszelki wypadek miernikiem.
Powinno być tak
Pozdrawiam :piwo:
_________________
Y@$&€c
Najważniejsze są drobiazgi.
Na odległość leczyć potrafił chyba tylko Kaszpirowski.
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek ;-) .
 
 
     
Binladen 
ETZ'ciarz


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 28 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 788
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-01-27, 20:03   

ok , dziex

[ Dodano: 2011-01-27, 21:21 ]
Ok , chłopaki , zrobiłem od nowa na nowych elementach , jutro podłącze i dam znać jak działa , Pozdrawiam i dziękuje
_________________

 
 
     
winiar91 
Crazy Driver

Motocykl: MZ ETZ 150, WSK 125.
Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 193
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 2011-01-28, 19:32   

Binladen, i jak tam prostownik? działa wszystko? bo u mnie na biurku już mostki czekaja ;)
 
     
Binladen 
ETZ'ciarz


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 28 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 788
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-01-30, 22:41   

Chłopaki , sorki ze nie pisałem ale net sie zepsuł , a więc do rzeczy , prostowniczek działa wyśmienicie , ładowanie na wolnych polepszone i obroty jałowe jakoś równiejsze , poelcam każdemu , poprostu bajka , winiar , lutuj nowy i zakładaj , tylko nie zrob tego błedu co ja , masz napisane pare postów wyzej :grin: , tak to ogólnie dziękuje i polecam zrobienie i załozenie prostowniczka , dzięki jeszcze raz Xargo1 i Yasiec, bez was omja etz nie działała by normalnie , na dniach zrobię poradnik jak zrobić prostowniczek , oczywiście za zgodą Xargo1 , dzieki , i Pozdrawiam
_________________

 
 
     
winiar91 
Crazy Driver

Motocykl: MZ ETZ 150, WSK 125.
Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 193
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 2011-01-30, 23:41   

Ok, już mi sprzedawca w sklepie powidział gdzie jest minus, bo tak samo jak Ty myślałem ;) jutro sobie wszystko polutuje :)
 
     
Binladen 
ETZ'ciarz


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 28 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 788
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-01-31, 21:38   

Xargo1 , a wracając do tych dzikich obrotów , wykręciłem swiece i jest ciemno brązowa , czyli mieszanki za dużo dostaje , tak?
_________________

 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2011-01-31, 22:05   

http://x.garnek.pl/ga9045...zaplonowe_2.jpg

1,2-Izolator ma szarawy lub brązowawy nalot. Spalanie w normie (prawidłowe). Świeca o dobrze dobranej wartości cieplnej.

3,4-Świece zakopcone. Mieszanka paliwowo-powietrzna wytwarzana w układzie dolotowym, jest zbyt bogata lub świeca nie oczyszcza się samoczynnie, bo jej wartość cieplna jest zbyt niska.

5,6-Świece zaolejone. Silnik czterosuwowy wymaga remontu, gdyż olej przedostaje się przez pierścienie lub prowadnice zaworowe do komory spalania. Silnik dwusuwowy jest zasilany mieszanką zbyt bogatą w olej.

7,8,9,10-Zeszkliwione w wyniku działania temperatury, dodatki uszlachetniające do benzyny pokryły izolator. Głównie chodzi tu o związki ołowiu. Powstałe szkliwo dopomaga w upływaniu iskry po izolatorze. Świece do wymiany.

11,12-Osady popiołu pochodzącego ze spalonych dodatków zawartych w oleju i paliwie.

13,14-Stopiona elektroda centralna na skutek ciągłego przegrzewania silnika. Powodem przegrzewania może być paliwo o zbyt niskiej liczbie oktanowej lub zbyt wczesny zapłon spowodowany złą regulacją, wypaleniem zaworu wylotowego czy nagarem w komorze spalania.

15-Zespawanie elektrod z przyczyn wymienionych w pkt 13 i 14 przy zwiększonym udziale nagaru.

16,17-Świece zużyte, elektrody wypalone. Świeca nr. 16 pracowała zbyt długo w silniku całkowicie sprawnym, a świeca nr. 17 pracowała w silniku zużytym.

18-Mechaniczne uszkodzenie izolatora podczas montażu lub podczas pracy świecy w cylindrze.
 
     
Binladen 
ETZ'ciarz


Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 28 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 788
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-01-31, 22:24   

No to wygląda na to że wszystko w porządku , hmm , nie wiem co ,mam myśleć
_________________

 
 
     
wyraz1122 
wyraz


Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 42
Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 36
Skąd: Staszów
Wysłany: 2012-08-30, 11:09   

witam mam problem z kontrolką ładowania jest tak po przekręceniu kluczyka kontrolka ładowania się nie świeci dlaczego ? jak odpalę to ładowanie jest stwierdzam po tym jak włącze światła to się rozświetlają a kontrolka ładowania świeci się cały czas w czym problem ? dodam że instalacja jest ddr nic nie grzebane 100% proszę o pomoc
_________________
Nie denerwuj się kupimy spraya będziemy malować
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1045
Skąd: Katowice

Wysłany: 2012-08-30, 11:42   

wyraz1122, może porostu spaliła ci się żarówka lub nie ma styku oto twój problem rozwiązany jak te za oceanem Wielkie Stany... :lol:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Xargo 


Motocykl: ETZ251,Cagiva Raptor
Pomógł: 52 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 977
Skąd: Olsztyn / Ostrołęka
Wysłany: 2012-08-30, 12:27   

No raczej jest grzebane na 100%. Jeżeli kontrolka zaświeca Ci się dopiero po odpaleniu motocykla to znaczy że jest źle podłączona. Normalnie z jednej strony kontrolka jest podpięta do plusa akumulatora (przez stacyjkę), z drugiej strony do styku 61 prostownika. U Ciebie jestem pewien na 100%, że zamiast do plusa kontrolka jest podpięta bezpośrednio do masy
 
     
ETZPOWER94 
ETKOWICZ


Motocykl: 7x MZ, cross,pony m2
Pomógł: 21 razy
Wiek: 29
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 895
Skąd: Okolice Lubartowa
Wysłany: 2012-12-07, 18:30   

Witam.
Mam pewien problem z MZeta. Otóż nie mam ładowania, ale jakiś czas temu paliła na pych( nie miałem kopniaka ) , i jakoś niedawno z miesiac temu załozyłem kopniak i po podłaczeniu jej do prostownika odpalała i wtedy odłaczałem prostownik, mam akumulator w opłakanym stanie (9V :cool: ) , dzisiaj tak jak zawsze chciałem ja odpalić, ale po odpaleniu i odłaczeniu prostownika odrazu gasła, próbowałem kilkukrotnie i zawsze gasła, czyściłem klemy i dalej to samo. Zawsze paliła pod prostownikiem i jeździłem na tym akumulatorze ile chciałem, był tylko jeden problem bo jak zgasła to juz z kopa nie zapalała. Po zgaszeniu aku ma +/- 9V i to pewnie dlatego.
Instalacje mam na krótko z tego schematu tylko pytanie czy on jest dobry?

Nigdy mi sie nie świeci kontrolka ładowania, ani na zgaszonym, ani na odpalonym.
Jutro sprawdze prostownik, szczotki są ok.
Co może być przyczyna :?:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau *
Eine Melodie auf alle Strassen: MZ


MZ ETZ 150e '91 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-150/139126
MZ ETZ 250 '83 http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/139124
MZ ETZ 250 '83
MZ ETZ 251 '89
MZ ETZ 251 '89
2 x MZ TS 250
Motorynka Pony M-2 '84
Cross 125
 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 28
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2201
Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-12-07, 18:44   

1.Jaki masz regulator? czy jest sprawny - tzn czy w innej twojej mz działa ok?
2.Najpierw kup nowy akumulator , a nie uzywke- bo zaplacisz to samo co nowy 5ah za stary szmelc +koszty wysylki. 50zł to nie kosmos.
3. sprawdz prostownik mztowy czy jest nie spalony przez twoje wariacje z odpalaniem na prostowniku do akumulatorów - przepis jest na forum - wystarczy zarówka + 2 kable i akumulator
4. Patrz pkt 2.- + kup nową skrzynke bezpiecznikow na bezpieczniki plaskie , następnie wez do reki schemat instalacji elektrycznej i zrob ja tak jak ma byc oryginale.
5. jesli dzieją sie cuda sprawdz wirnik (czy nie jest czasem chinski)
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i->CBF liter
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13