» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowanie
Autor Wiadomość
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2015-02-22, 10:52   

To był taki miernik zamontowany na stałe to on padł. Na innym pokazuje 13,8V Wszystko świeci tylko ten miernik zamontowany siadł.
_________________

 
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 479
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2015-02-22, 11:14   

Już był niedawno taki przypadek że to miernik był uszkodzony i pokazywał mniej niż było faktycznie.
Dla sprawdzenia możesz podłączyć go pod aku odpalonego samochodu.
Jeśli okaże się że miernik jest sprawny to trzeba zrobić przegląd szczotek pod kątem zużycia,czy konektory alternatora są na swoich miejscach.
A potem sprawdzić diody prostownika,bo któraś mogła się uszkodzić od przepięcia w czasie pracy alternatora bez podpiętego akumulatora.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2015-02-22, 11:42   

Raczej diody są dobre, bo by ładowanie było mizerne, albo wcale by nie było. No ale trzeba będzie to sprawdzić. Zobaczę jeszcze regulator, może on coś szwankuje. Ładowanie miałem bardzo dobre wcześniej. Przy wszystkich odbiornikach przy 4000/obr było 14,2V. Regiel mam od poloneza.
_________________

 
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 479
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2015-02-22, 12:00   

Jeśi byłaby uszkodzona tyko jedna dioda to ładowanie będzie słabsze,ale będzie.A regulator podmień jeśi masz,bo też mógł ucierpieć od przepięcia.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2015-02-22, 12:03   

OK będę patrzył jutro.
_________________

 
 
     
Yabaman 


Motocykl: ETZ251+Superelastik
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lis 2019
Posty: 26
Skąd: Tokio
Wysłany: 2022-11-06, 04:14   

Czy ktos zyczliwy moglby sprawdzic, czy wyswietlaja sie prawidlowo zdjecia umieszczone w tym watku poprzez imageshack? U mnie (JP) nie wyswietlaja sie, jesli nie da sie ich tu obejrzec to poszukam w innym miejscu.
Chcialoby sie troche polutowac.
_________________
Jawa 638.1+Velorex 562.10; Jawa 362 Californian, 3 x MZ ETZ 251+Superelastik
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 38
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7679
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2022-11-06, 11:32   

Jeśli chodzi Ci o zdjęcia z 2 strony tematu, to mnie również nie działają. Pewnie już usunięto z serwerów imshck.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Yabaman 


Motocykl: ETZ251+Superelastik
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lis 2019
Posty: 26
Skąd: Tokio
Wysłany: 2022-11-06, 12:11   

Dziekuje za sprawdzenie.
_________________
Jawa 638.1+Velorex 562.10; Jawa 362 Californian, 3 x MZ ETZ 251+Superelastik
 
     
Digger 

Motocykl: Etz 150
Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 17
Skąd: opolskie
Wysłany: 2025-02-21, 19:31   

Mam pytanie odnośnie braku ładowania w etz 150.Nie ma napięcia wzbudzenia w alternatorze ani na zaciskach 61 i DF Regulatora ra2 west.Napięcie wzbudzenia pojawia się po odpięciu dolnego przewodu szczotki,co to może być?
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 172 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5413
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2025-02-22, 08:13   

A kontrolka w zegarze dobrze podłączona?
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Digger 

Motocykl: Etz 150
Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 17
Skąd: opolskie
Wysłany: 2025-02-23, 11:14   

Tak,ponieważ do tej pory było dobrze.Wypiął się przewód z prostownika ten masowy i zaświeciło sie ładowanie wiec go założyłem i kontrolka gasła.Za jakiś czas ponownie przewód się wypiął to zacisnąłem go ale kontrolka już nie zgasła.Sprawdzałem działanie alternatora podpinając 3 żarówki i alternator ładuje ,więc wirnik i stojan ok.Wymieniłem regulator i dalej to samo.Sprawdzałem prostownik i prąd w jedną stronę płynie w drugą nie.Nie wiem co to może być ,wiem,że coś nie tak ze wzbudzeniem.Jak dotykam szczotką pierścień wirnika zewnętrzny to napięcie na 61 i DF regulatora spada nodpowiedni 1,5volta i 0,70volta .Dotykając szczotką pierścień wewnętrzny napięcie nie spada
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 172 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5413
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2025-02-23, 14:18   

Są dwa wyjścia, albo coś źle podłączyłeś albo spaliłeś regulator. Dotykając przewodem DF czyli plusowej szczotki ładowania kontrolka zapala się? Jeśli nie to albo kontrolka wadliwa allbo źle podłączona lub spalony bezpiecznik albo regulator.
Tak samo przewód 61 od górnych diód na prostowniku, jeśli dotkniesz nim do masy powinna się zapalić kontrolka.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Digger 

Motocykl: Etz 150
Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 17
Skąd: opolskie
Wysłany: 2025-02-23, 18:40   

Dotykając przewodem DF styku alternatora kontrolka zapala się.Wypięty przewód z 61 prostownika po styku z masą nie powoduje zapalenia kontrolki.Jak wypinam przewód na regulatorze 61 i łącze z masą wtedy zapal się kontrolka.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 172 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5413
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2025-02-23, 18:43   

Czyli wszystko jest w porządku.
Jak silnik pracuje to kontrolka gaśnie czy nie?
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Digger 

Motocykl: Etz 150
Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 17
Skąd: opolskie
Wysłany: 2025-02-23, 19:08   

Nie gaśnie
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 172 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5413
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2025-02-23, 19:20   

To jeszcze zapytam, czy na płycie prostownika D+ podczas pracy silnika wychodzi jakieś napięcie? Jeśli nie, to albo źle podłączyłeś regulator albo masz uszkodzony jednak ten prostownik.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Digger 

Motocykl: Etz 150
Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 17
Skąd: opolskie
Wysłany: 2025-02-23, 19:28   

Ja mam ten przewód D+ z prostownika zmostkowany z przewodem prądowym dlatego ,że regulator RA2west ma tylko 3 wyjścia więc napięcie zapewne będzie ,ale jutro to jeszcze sprawdzę.A prostownik to ostatni element którego nie wymieniłem,ale tak jak pisałem wyżej w jedna stronę przewodzi w drugą nie.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 172 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5413
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2025-02-23, 19:36   

Sprawdziłeś wszystkie 9 diód?
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Digger 

Motocykl: Etz 150
Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 17
Skąd: opolskie
Wysłany: 2025-02-23, 20:05   

Napiszę co zrobiłem.Podpinałem napięcie pod wyjścia 61,D+,D- a na UVW żarówka i na odwrót.W jedną stronę żarówka sie paliła w drugą nie i na tym polegało sprawdzenie tego prostownika.Żadnych diód nie wylutowałem i nie sprawdzałem z osobna
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 172 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5413
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2025-02-23, 20:23   

A ilf ohm ma wirnik na pierścieniach?
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 14