Ładowanie |
Autor |
Wiadomość |
Digger
Motocykl: Etz 150
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 17 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2025-02-23, 20:50
|
|
|
5 z groszami dokładnie nie pamiętam.To nowy wirnik wczoraj zakładałem. |
|
|
|
 |
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 172 razy Wiek: 34 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5413 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2025-02-23, 20:52
|
|
|
Więc wychodzi na regulator skopany. Za niskie napięcie wzbudzenia. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
 |
Digger
Motocykl: Etz 150
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 17 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2025-02-23, 21:19
|
|
|
No regulator też nowy.Kupiłem jako pierwszy zaraz jak zauważyłem ,że brak ładowania.Wirnik też niepotrzebnie kupiłem.Wymieniam sprawne części na sprawne.Pierwszego RA2west kupiłem we wrześniu a teraz kupiłem następny i dalej to samo.Na poprzednich regulatorach tych niebieskich też tak miałem z tą różnicą,że kontrolka ładowania gasła a ładowania nie było.Dopiero po zakupie RA2west problem z ładowaniem znikł ,ale tylko na kilka miesięcy. |
|
|
|
 |
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 172 razy Wiek: 34 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5413 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2025-02-23, 22:29
|
|
|
Jeszcze posprawdzaj wszędzie połączenia z masą. Głównie przewód masowy na stojanie czy wsuwka porządnie siedzi. Drugi punkt masy masz na obudowie filtra powietrza, trzeci w reflektorze.
Jeżeli to nie przyniesie efektu, to musisz zmienić prostownik albo regulator.
Do tego do sprawdzenia cała linia od regulatora przez skrzynkę z bezpiecznikami aż do szczotek i samego wirnika. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
 |
Digger
Motocykl: Etz 150
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 17 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2025-02-26, 17:57
|
|
|
ETZ_PRORIDER napisał/a: | To jeszcze zapytam, czy na płycie prostownika D+ podczas pracy silnika wychodzi jakieś napięcie? Jeśli nie, to albo źle podłączyłeś regulator albo masz uszkodzony jednak ten prostownik. |
Wygląda,że miałeś racje.Przewód z D+ prostownika zamiast zmostkować i wpiąć z plusem w skrzynce bezpieczników zmostkowałem i wpiąłem pod minus.Napięcie na 61 regulatora dalej takie samo po zamianie przewodów i przekręceniu stacyjki tj ok 1,5 volta.Nie odpalałem go i nie sprawdzałem czy gaśnie kontrolka.Prostownik założyłem nowy i bez zmian.Pozostało tylko 2 raz kupić regulator ,jeśli nie pomoże to już nie mam pojęcia co z nim nie tak. |
|
|
|
 |
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 172 razy Wiek: 34 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5413 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2025-02-26, 22:58
|
|
|
Zanim zamówisz regulator najpierw to odpal. Jak podpiąłeś D+ pod - w skrzynce to tak jakbyś dał na masę i zrobiłeś pętlę. Więc albo spaliłeś prostownik albo regulator. Jedno z dwóch. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
 |
Digger
Motocykl: Etz 150
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 17 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2025-02-27, 17:04
|
|
|
Kontrolka zgasła ,ładowanie jest.Nie mam pojęcia jak wpiąłem ten przewód pod masę bezpiecznika.Być może jak przewód masowy prostownika wypiął się drugi raz zacząłem sprawdzać przewody w skrzynce bezpieczników i źle to podpiąłem.Potem wpiąłem masę w prostownik a kontrolka nie gasła i zacząłem kupować niepotrzebne rzeczy.Jedna usterka mniej. |
|
|
|
 |
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 172 razy Wiek: 34 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5413 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2025-02-27, 20:47
|
|
|
Nie ma za co. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
 |
Digger
Motocykl: Etz 150
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 17 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2025-02-28, 06:07
|
|
|
No właśnie nie wiem jak zaznaczyć ,że pomógł. |
|
|
|
 |
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 172 razy Wiek: 34 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5413 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2025-02-28, 08:56
|
|
|
Nic nie trzeba wciskać. Ważne, że naprawione i działa. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
 |
kosior30
Klubowicz Łysy JWP

Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 38 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7679 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2025-02-28, 12:11
|
|
|
Ważne, że wziąłeś się za to sam i jesteś mądrzejszy o nowe doświadczenie |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
 |
Digger
Motocykl: Etz 150
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 17 Skąd: opolskie
|
Wysłany: 2025-02-28, 12:58
|
|
|
ETZ_PRORIDER napisał/a: | Nic nie trzeba wciskać. Ważne, że naprawione i działa. | Dziękuję za pomoc |
|
|
|
 |
Krystian90

Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 21 Paź 2014 Posty: 8
|
Wysłany: 2025-04-16, 22:47
|
|
|
Cześć podpinam się pod temat. U mnie problem z ładowaniem w Etz 251 występuje na niskich obrotach. Posiadam zapłon z przerywaczem. Wygląda to tak, że po dodaniu gazu jest w okolicach 14,2V. Po odpuszczeniu gazu spada sobie do 13V później 12,8V i po kilku sekundach obroty lekko spadają,a ładowanie od razu zmniejsza wartość do około 11,25V niezależnie czy mam włączone światła czy też nie. Podczas jazdy powoduje do szarpanie po odpuszczeniu gazu. Z innej ETZ 251, która jest sprawna i ma poprawne wartości ładowania podmieniłem: cewkę WN, regulator napięcia, prostownik, kondensator, szczotkotrzymacz ze szczotkami i nie ma żadnej zmiany. Tu moje pytanie czy pozostał mi wirnik czy stojan czy jedno i drugie? Może ktoś z Was ma doświadczenie z takimi objawami i nakieruje mnie w dalszych krokach. Akumulator jest sprawny. |
|
|
|
 |
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 172 razy Wiek: 34 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5413 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2025-04-17, 08:10
|
|
|
Szarpanie po odpuszczeniu gazu nie jest spowodowane wadliwym ładowaniem. |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
 |
beduin929
Motocykl: ETZ 251
Wiek: 36 Dołączył: 14 Sie 2015 Posty: 30 Skąd: Praszka
|
Wysłany: 2025-04-17, 08:50
|
|
|
Szarpanie po odpuszczeniu gazu to raczej wina gaźnika. U mnie po zmianie gaźnika na PWK motocykl już tak nie szarpie . |
|
|
|
 |
Krystian90

Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 21 Paź 2014 Posty: 8
|
Wysłany: 2025-04-17, 10:35
|
|
|
Gaźniki już trzy testowałem wiec wydawało mi się, że to może być spowodowane ładowaniem. Ale ok nie skupiam się teraz na szarpaniu. Macie jakieś rady dotyczące tego ładowania? |
|
|
|
 |
evil866
Motocykl: MZ ETZ 150&250
Pomógł: 5 razy Wiek: 34 Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 114 Skąd: śląskie
|
Wysłany: 2025-04-17, 10:43
|
|
|
Krystian90, kwestia jest jeszcze jaki regulator montowałeś. Do zmierzenia wirnik i stojan. Jeszcze bym sprawdził, wszystkie styki czy nie są zalezione już i jakość połączeń, czy coś luźne nie jest itp. itd. |
|
|
|
 |
Krystian90

Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 21 Paź 2014 Posty: 8
|
Wysłany: 2025-04-17, 10:51
|
|
|
Regulator montowałem czarny na 5 konektorów, ale przełożyłem go z MZ, która ma dobre ładowanie więc wyeliminowałem tą cześć bo zmiana nie przyniosła rezultatu. Połączenia mam sprawdzane wszystko czyszczone i po schemacie podłączone. Tylko czy styki umożliwiły by ładowanie na wyższych obrotach, a na niskich jego brak? Kupiłem lepszy multimetr podpowiesz mi w skrócie jak zmierzyć wirnik i stojan? |
|
|
|
 |
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM

Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 172 razy Wiek: 34 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5413 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2025-04-17, 11:09
|
|
|
Załóż 3 pinowy RA2 WEST albo RNA-2 9D od poloneza |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
 |
mczmok
Na 2 kołach od 1984

Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 54 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1955 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2025-04-17, 12:17
|
|
|
Krystian90, oprócz pomiarów stojana i wirnika, sprawdź wszystkie luty oraz diody w prostowniku pod siedzeniem |
_________________
 |
|
|
|
 |
|