Przesunięty przez: MZ Maxi Perwers 2006-10-07, 23:46 |
Zapłon mikroprocesorowy V1.0 |
Autor |
Wiadomość |
Qbol50
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 137 Skąd: Poznań/Luboń
|
Wysłany: 2018-07-30, 11:05
|
|
|
Jest to jakieś rozwiązanie ale takie manewry to tylko na hamowni . Na drodze potrzebowałbym trzeciej ręki . |
_________________ MZ ETZ 250 84'
KTM LC4 660 SMC 04'
ROMET Ogar 205 86' |
|
|
|
|
klima_ltd
klima.ltd
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 43 Skąd: Polkowice
|
Wysłany: 2018-08-01, 20:42
|
|
|
Nie no Pokora jest i Szacunek za spędzony czas nad elektronika, oprogramowaniem, i polepieniem i testami, wiem bo to przechodziłem i też chciałem ulepszyć MZkowy świat, i proszę się tutaj nie obrażać, tylko zaprezentować za powiedzmy rok gotowy projekt z możliwością nabycia gotowego zestawu lub w postaci dokumentacji i oprogramowania aby sobie to każdy mógł zbudować i się tym cieszyć.
Nie ukrywam, zabrakło mi chęci aby to kontynuować i dokończyć, powodzenia. |
|
|
|
|
Qbol50
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 137 Skąd: Poznań/Luboń
|
Wysłany: 2018-08-02, 08:52
|
|
|
klima_ltd napisał/a: | Nie no Pokora jest i Szacunek za spędzony czas nad elektronika, oprogramowaniem, i polepieniem i testami, wiem bo to przechodziłem i też chciałem ulepszyć MZkowy świat, i proszę się tutaj nie obrażać, tylko zaprezentować za powiedzmy rok gotowy projekt z możliwością nabycia gotowego zestawu lub w postaci dokumentacji i oprogramowania aby sobie to każdy mógł zbudować i się tym cieszyć.
Nie ukrywam, zabrakło mi chęci aby to kontynuować i dokończyć, powodzenia. |
Spoko, dzięki. Będę zdawać relację. Na tą chwilę pracuję nad dostrojeniem dolnych partii obrotów bo silnik ma lekkie zawahanie pomiędzy 1500 a 2000 rpm. |
_________________ MZ ETZ 250 84'
KTM LC4 660 SMC 04'
ROMET Ogar 205 86' |
|
|
|
|
serek_pl
Motocykl: MZ ETZ 150e
Dołączył: 30 Wrz 2018 Posty: 2 Skąd: Łomża/Białystok
|
Wysłany: 2019-01-16, 22:31
|
|
|
Qbol50 i jak tam postępy z zapłonem? |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 470 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2019-01-18, 06:57
|
|
|
Osobiście używam modułu procesorowego od Robinsona z niby wczytaną mapą zapłonu.
Moje doświadczenia-brak różnicy w porównaniu ze zwykłym elektronikiem.
Moim zdaniem robota bez sensu.
Skupiłbym się bardziej na kwestii poprawy energii iskry- bo to daje wymierne efekty-moje praktyczne doświadczenia. |
_________________
|
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 470 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2019-01-18, 10:55
|
|
|
elektryk111 napisał/a: | Sprawdzałeś jego działame lampą stroboskopową? |
Tak, coś tam działa
Osobiście myślę gdydyby była duża różnica to zrobili by hybrydę przyspieszacza mechanicznego w połączeniu z elektroniką.
Myślę tamtymi (czasami) kategoriami kiedy nie było takich układów opartych na procesorach.
To samo rozwiązanie jest w Trabancie - stały kąt wyprzedzenia zapłonu. |
_________________
|
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7502 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2019-01-18, 16:54
|
|
|
mczmok napisał/a: | Skupiłbym się bardziej na kwestii poprawy energii iskry- bo to daje wymierne efekty-moje praktyczne doświadczenia.
|
Potwierdzam! Dlatego polecam moduły od Janka, bo na nich jest różnica obiektywna. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
elektryk111
agroturysta
Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy Wiek: 48 Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 470 Skąd: żarnowiec n/pilicą
|
Wysłany: 2019-01-18, 18:01
|
|
|
mczmok napisał/a: | Tak, coś tam działa |
Pamiętasz może czy to była skokowa zmiana wyprzedzenia przy określonych obrotach,czy płynna zmiana wraz z rosnącymi obrotami?
Pół biedy gdy te zmiany są malutkie,bo przy większych wartościach przyspieszania zapłonu(gdy obroty duże a jednocześnie gaz blisko minimum)to stukowe robiło by prawdziwą rozwałkę korbie.
Fiat 126 p sprzed prawie 50 lat, miał przyspieszacz odśrodkowy sprzęgnięty z siłownikiem podciśnieniowym zasilanym z króćca.Ten komplecik był" mechanicznym komputerem"którego "mapa" miała kształty TRÓJWYMIAROWE podobne do zdięcia sprzed kilku postów.
A to że pięć dekad później ktoś wciska komuś badziew z DWUWYMIAROWA mapą nie uwzględniającą obciążenia silnika,to zakrawa na oszustwo albo inaczej naciąganie nieświadomych skutków klientów. |
_________________ To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY |
|
|
|
|
serek_pl
Motocykl: MZ ETZ 150e
Dołączył: 30 Wrz 2018 Posty: 2 Skąd: Łomża/Białystok
|
Wysłany: 2019-01-19, 16:17
|
|
|
kosior30 napisał/a: | mczmok napisał/a: | Skupiłbym się bardziej na kwestii poprawy energii iskry- bo to daje wymierne efekty-moje praktyczne doświadczenia.
|
Potwierdzam! Dlatego polecam moduły od Janka, bo na nich jest różnica obiektywna. |
A Janek to kto to ? podasz namiary? |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2019-01-19, 17:03
|
|
|
Forumowy siaj. Szukaj po loginie |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2019-01-21, 06:38
|
|
|
elektryk111 napisał/a: | Pamiętasz może czy to była skokowa zmiana wyprzedzenia przy określonych obrotach,czy płynna zmiana wraz z rosnącymi obrotami? |
Nie była to wartość skokowa- ale z powodu iz nie miałem dobrej lampy stroboskopowej dokładnie nie mogłem zmierzyć. |
_________________
|
|
|
|
|
|