» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
przyczepka jednokolowa do mz
Autor Wiadomość
bartek2801 


Motocykl: mz etz 251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 301
Skąd: Połomia k\Rzeszowa
Wysłany: 2010-04-03, 16:48   Przyczepka motocyklowa

witam, znalazłem taką aukcje http://allegro.pl/item975...motor_mala.html i bardzo mi się taka przyczepka spodobała,jak myślicie MZ dała by z czymś takim radę ?? jak by się sprawowała ? czasem lubie coś samodzielnie stworzyć może jak by mi sie udało zebrać trochę "materiału" to spróbuję wykonać podobną tylko najważniejsze pytanie orientuję się ktoś czy takie cudo trzeba rejstrować ??
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/81187

Rozróżniamy prawdziwego motocyklistę, motocyklistę - motórzystę i właściciela motocykla
 
     
peres2911 
bzyku

Motocykl: etezka 150 e
Wiek: 34
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 233
Skąd: żagań
Wysłany: 2010-04-03, 16:55   

Nie orientuje sie w temacie dokladnie ale po obejzenu aukcj zauważ ze z tyłu na srodku jest miejsce na tablice rejestracyjna więc chyba bedzie trzeba zarejestrować jako przyczepę lekką??
 
 
     
bartek2801 


Motocykl: mz etz 251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 301
Skąd: Połomia k\Rzeszowa
Wysłany: 2010-04-03, 17:00   

w aukcji piszę że montuję się na przyczępę tylnią tablice z motocykla i że nie wymaga rejstracji i posiada atest który jest chyba kionieczny żeby można było nią jezdzić ??
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/81187

Rozróżniamy prawdziwego motocyklistę, motocyklistę - motórzystę i właściciela motocykla
 
     
nemo491 
Zlotowicz
nemo491


Motocykl: OO
Pomógł: 1 raz
Wiek: 67
Dołączył: 18 Cze 2005
Posty: 573
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-04-03, 17:01   

Kiedys byly przyczepki podczepiane z tylu moto z 1 kolem, ta jest za ciezka do mz. Sama wazy ok 90kg + ladunek przekroczy ciezar calego moto.
_________________
http://nemo60.fotosik.pl/
http://picasaweb.google.com/nemo491
 
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2010-04-03, 17:55   

prędzej stara Jawoska by się nadawała PAV 40 albo polski niewiadów 31

http://www.google.pl/imgr...ved=0CB4Q9QEwBg
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
bery125 


Motocykl: Romet 717 WR 250
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-04-03, 20:27   

Według przepisów kodeksu drogowego przyczepka którą ciągnie motocykl nie wymaga rejestracji jednak jej waga nie może przekroczyć 100kg DMC.
Ostatnio zmieniony przez bery125 2012-10-22, 14:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
CrystalDrill 
remoncik...

Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Sty 2005
Posty: 473
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2010-04-03, 20:47   

Yup Bery125 dobrze mówi - DMC przyczepki nie może przekroczyć 100kg i WAGI motocykla - wtedy nie potrzeba ani przeglądu ani ubezpieczenia. Dobrze jest wyrobić 2 tablice rejestracyjna - aha i by sie policja nie przyczepiła - stop/postój i kierunki muszą być. Sam motuje taka przyczepke na 1 kole - screeny wkrótce - 4k za coś nieamortyzowanego to "lekka" przesada ;p i to bez kabiny sam stelaż :D mnie to wyniesie 100zl :D
 
 
     
KilleRart 
Motórz ile wlezie


Motocykl: Kawa KLE500A [CTR]
Pomógł: 6 razy
Wiek: 49
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 103
Skąd: Chełmża
Wysłany: 2010-04-03, 20:54   

Co do obciążenia motocykla to kłaniają się pytania i odpowiedzi z kursu kategorii A i wszystko jasne.
_________________
Pamiętaj motocyklisto. Motocykl nie wybacza błędów kierującego.
Moja była: http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ,250/65599
Praca dwusuwu
http://upload.wikimedia.o...se_Zweitakt.gif
 
 
     
kowal930 

Motocykl: MZ ETZ 251 e
Wiek: 30
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 9
Skąd: Świecie
Wysłany: 2010-04-03, 21:18   

KilleRart napisał/a:
Co do obciążenia motocykla to kłaniają się pytania i odpowiedzi z kursu kategorii A
Dokładnie. Jakieś 3 mieś. temu się tego uczyłem na A1. No i co zdałem i już nie pamiętam :mrgreen:
 
     
bartek2801 


Motocykl: mz etz 251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 301
Skąd: Połomia k\Rzeszowa
Wysłany: 2010-04-03, 21:47   

kowal930 ty 3 miesiące i nie pamiętasz a ja 2 tygodnie i już o tym zapomniałem :) mam chęć coś takiego stworzyć tylko nie wiem jak zrobić jakąś w miarę solidną ramę i żeby była lekka, zwykłe kątowniki trochę ciężkie będą co myślicie o rurach miedzianych a na podłogę blachę aluminiową 1.5mm??
_________________
http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/81187

Rozróżniamy prawdziwego motocyklistę, motocyklistę - motórzystę i właściciela motocykla
 
     
CrystalDrill 
remoncik...

Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Sty 2005
Posty: 473
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2010-04-03, 21:54   

zadna miedz - zwykle katowniki na rame to jakies 10-15kg bedzie plus waga koła w 40kg sie napewno zmiescisz :P
 
 
     
peres2911 
bzyku

Motocykl: etezka 150 e
Wiek: 34
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 233
Skąd: żagań
Wysłany: 2010-04-05, 12:51   

gdzie rury miedziane za miekki materiał chłopie kontowniki,ew profile aluminiowe ale to droga sprawa i kłopot kot ci wyspawałby konstrukcje .Najlepiej kontowniki!!!!!!!!!!!!!
 
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2010-04-05, 16:12   

o czego to doszło, ze już koty spawają alu :DD
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
matmax 
................


Motocykl: MZ ES 250/1, Honda
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 570
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2010-04-05, 18:18   

No ciekawy pomysł z tą przyczepką. Pomysł w prawdzie nie jest nowy ale z całą pewnością niecodzienny. Osobiście był bym za lekką konstrukcją na wzór czeskiego PAVa.
Nie ma sie nad czym zastanawiać... rysunek, materiał i do dzieła :lol2:
Sam myślałem jakiś czas temu nad taką przyczepką. Jak zmienię motor na bardziej turystyczny to zmatrerializuję swoje pomysły...
bartek2801, jeśli zdecydujesz się na budowę takiego cuda, to dawaj tu relację na bierząco.

Na necie można podpatrzeć małe co nie co:
_________________
www.starymotor.blogspot.com
www.motokrym.blogspot.com
 
 
     
arsene 
Zlotowicz
arsene

Motocykl: no kilka ich jest
Pomógł: 11 razy
Wiek: 56
Dołączył: 23 Lis 2005
Posty: 479
Skąd: MIŁOSZEWIEC
Wysłany: 2010-04-05, 20:01   

Ja już od jakiegoś czasu szukam po necie przyczepek motocyklowych i mam parę fajnych fotek w domu na kompie.

najbardziej mi się podoba ta:
http://dodo.samba.pl/moto...yczepka_138.jpg

Już wymyśliłem, ze kupię 2 koła od simsona skutera i boxa do samochodu.
Do tego wyspawam konstrukcję ramy, tylko nie mogę znaleźć sposobu zaczepienia jej do beemki - jak zamontowac hak w motocyklu?
_________________
te kilka to: MZ ES 250 60r x 2, WSK M06-L 64r, skuter Keway czy jakos tak żony oraz gablota na jazdę z małżonką - BMW R1100 RT Polecam oto strona żony http://robotkireczne.net.pl a tam cuda. zazik i itd: http://zaporozec.eu
 
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2010-04-05, 20:31   

arsene, ja na twoim miejscu odpuściłbym przyczepę dwukołową. Wymuszony małymy gabarytami dość wąski rozstaw kół w stosunku do ich rozmiaru może powodować podbijanie kół na nierównościach drogi co może skończyć się wywrotką. Chyba że zastsować by połączenie uniemożliwiające wychylenie przyczepki w osi wzdłużnej. Co prawda, takie konstrukcje jeżdżą z goldasmai i wszelakiej maści cruserami, jednak ja naprawdę nie widzę takiego czegoś w motocyklu.

No i koniec z przeciskaniem się miedzy autami, to nawet nie będzie to samo co z wielkimi kuframi.

Jednokołowa ma swoje wady - małe gabaryty, konieczność zamontowania skomplikowanego połącenia no i oczywiście - większą masę do utrzymania w pionie, co może skutkować większą wahliwością motocykla przy prędkościach parkingowych, ale trudniejsze pokonywanie krótkkich, naprzemiennych zakrętów.


Ja buduję jednokołową. Tył chcę zrobić amortyzowany, gabaryty będą nieco większe od PAVa, czy Niewiadowa, oraz do minimum zmniejszony prześwit - czyli tzw. GLEBA :cool:
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
arsene 
Zlotowicz
arsene

Motocykl: no kilka ich jest
Pomógł: 11 razy
Wiek: 56
Dołączył: 23 Lis 2005
Posty: 479
Skąd: MIŁOSZEWIEC
Wysłany: 2010-04-05, 20:50   

saska251 napisał/a:


No i koniec z przeciskaniem się miedzy autami, to nawet nie będzie to samo co z wielkimi kuframi.

:cool:


Trudno coś za coś.

I tak jak jadę beemką między samochodami to wszyscy uciekają na boki. Teraz jeszcze biały kask kupię to dopiero będzie jezda.

Ale wracając do tematu. Jednokołowa ma właśnie skomplikowany zaczep, na pewno utrudni jazdę, będziesz miał długi wysoki pociąg bardzo czuły na wiatr z boku i chyba chybotliwy.
Wiec wolałbym z dwoma kółkami.

Dla mojej beemki dwukołowa z bagażem może ważyć ze 100 - 150 kg co przy masie beemki 250 kg + 3 kufrów (nie mam pojecia ile kg tam ładuję) + małżonki (65 kg) + mojej "skromnej" osoby (około 90 kg) = około 450 kg będzie drobiazgiem a jednocześnie bedzie dosyć ciężka aby fruwać na zakrętach.
Fajnie że na tej aukcji są podane wymiary więc nareszcie mam na czym sie wzorować.
Moze koła od simka są zbyt małe? Cały czas mówię o skuterze.
Założyć od malucha? Byłyby tańsze. Nawet wczoraj teśc chciał mi dwa wcisnąć abym sobie w przyczepce ogrodowej wymienił.

Na pewno jezda motocyklem z przyczepką musi być spokojniejsza a jak jadę z żoną to już jadę wolniej i spokojniej.

Jak jadę sam to mam wystarczającą przestrzeń bagażową.

W sumie boxa to już mam (mam taki zgrabny na samochód), tych kilka kątowników to nie problem, jedna wizyta w hurtowni stali.

Zostaje wymyślić zawieszenie i zdobyć koła.

A wyspawać? No problem.
Mam migomat i trenuję spawanie już parę lat. Sąsiadom spawam takie dziwne rzeczy, że szok.



Co do tej z allegro. Jak zwykle jak jest coś nowego i wprowadzane na rynek to jest drogie jak cholera.
Ile materiały na nią mogą kosztować?
Bez tych ślicznych felg i oponek nie więcej jak 250 zł, no może 300 zł
Tych pare rur na ramę nie przekroczy 100 zł, zaczep pewnie około 50 zł i pozostałe drobiazgi drugie tyle.
No niech z tym kółkami kosztuje 1500 zł.
Czas spawania, malowania, skręcania przy produkcji nawet małoseryjnej nie przekroczy 1 dnia roboczego.

A przyczepki (bardzo lekkie :) ) do samochodów, w marketach (NOMI w Białej Podlaskiej ) są od 1200 zł !!!!!!!!!!!!
_________________
te kilka to: MZ ES 250 60r x 2, WSK M06-L 64r, skuter Keway czy jakos tak żony oraz gablota na jazdę z małżonką - BMW R1100 RT Polecam oto strona żony http://robotkireczne.net.pl a tam cuda. zazik i itd: http://zaporozec.eu
Ostatnio zmieniony przez arsene 2010-04-05, 21:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2010-04-05, 21:09   

arsene napisał/a:

Ale wracając do tematu.. będziesz miał długi wysoki pociąg bardzo czuły na wiatr z boku i chyba chybotliwy.


właśnie mój będzie niski, ale długi. koło chcę umieścić za przestrzenią bagażową, która nie będzie raczej duża. Wystarczy, żeby się zmieścił plecak z palavą, namiot i torba z ciuchami
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
arsene 
Zlotowicz
arsene

Motocykl: no kilka ich jest
Pomógł: 11 razy
Wiek: 56
Dołączył: 23 Lis 2005
Posty: 479
Skąd: MIŁOSZEWIEC
Wysłany: 2010-04-05, 21:30   

http://www.okazje.info.pl...zetka/aktualna/

A do motocykla 4000 zł !!!!!!!!!!!!!!!
_________________
te kilka to: MZ ES 250 60r x 2, WSK M06-L 64r, skuter Keway czy jakos tak żony oraz gablota na jazdę z małżonką - BMW R1100 RT Polecam oto strona żony http://robotkireczne.net.pl a tam cuda. zazik i itd: http://zaporozec.eu
 
 
     
CrystalDrill 
remoncik...

Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Sty 2005
Posty: 473
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2010-04-05, 21:35   

U mnie to wygląda tak - koło od motorynki - szprychowe bodajże 11 czy 13 cali :P (bardziej pasuje niz odlewane :P ) za przestrzenia bagazowa - amortyzator od roweru, nie miałem pomysłu na budę - zrobię po prostu wózek :D będzie jak znalazł na namiot i spiwór :D
myślałem o mocowaniu na małą kulkę ale chyba zastosuje najprostszy patent :P
http://img365.imageshack....p1070948ps2.jpg
_________________
Back from dead
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 14