» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Zębatka 16 zamiast 15 mz 150
Autor Wiadomość
azja25 


Motocykl: Mz 150 etz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 148
Skąd: Płock
Wysłany: 2011-03-27, 10:48   Zębatka 16 zamiast 15 mz 150

Witam chciałbym sprawdzićjaka będzie różnica co do prędkości gdy wymienię zębatkę przednią na większą. Łańcuch i tylna zębatka jest ok czy można zmienić 1 zębatkę czy też zawsze komplet. Obecnie mogę pojechać max tylko 90 km/h chcęsprawdzić ile poleci gdy założę 16 stkęz przodu.
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2011-03-27, 11:00   

Nie musisz zmieniać obydwu, jeśli zależy Ci na szybszej jeździe i mniejszym spalaniu załóż od razu 17-tkę
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
motocyklista 


Motocykl: MZ ETZ 150e '90
Pomógł: 16 razy
Wiek: 29
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 844
Skąd: okolice Strzyżowa
Wysłany: 2011-03-27, 14:50   

Cytat:
Obecnie mogę pojechać max tylko 90 km/h chcęsprawdzić ile poleci gdy założę 16 stkęz przodu.


Jeżeli na 15 poleci ci 90km/h to po założeniu zębatki 16 moto raczej wolniej będzie jechać bo nie będzie tak silny jak na 15 zębatce. :piwo:
_________________

 
 
     
Magic 

Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 622
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-03-27, 15:18   

większa zębatka z przodu i/lub mniejsza z tyłu => wyższy vmax, gorsze przyspieszenie, teoretycznie mniejsze spalanie szczególnie w jeździe na trasie
mniejsza z przodu i/lub większa z tyłu => lepsze przyspieszenie, niższy vmax, może zwiększać spalanie

niby 1 ząb to żadna różnica, jeśli to coś zmieni to może z 5km/h więcej albo i nawet tyle nie będzie. Po 150tce cudów się nie ma co spodziewać, a ja bym wolał mieć tą dynamike niż minimalnie wyższy vmax.

jak jest w miare nowy napęd to można jedną zębatke tylko, jak zużyty to prawdopodobnie po prostu Ci tą nową zębatke zje szybko, ale w MZ to żaden koszt taka zębatka ;)
_________________
była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2011-03-27, 17:15   

Wolał byś mieć lepsze przyspieszenie bo pewnie nie robisz nią dłuższych tras, jak zacząłem dojeżdżać do pracy 13km zmieniłem przednią zębatkę z 14z na 16z. Różnica kolosalna, wkońcu przestałem tamować ruch, przestały wypadać mi plomby z zębów a paliwo przestało taj szybko znikać ze zbiornika. Skoro ze świateł nadal mogę odsadzać samochody to ETZ-tka tym bardziej nie powina z tym mieć problemów. Jeden ząb z przodu Magic, to wcale nie jest mała różnica, odpowiada trzem zębom na tylnej zębatce.
azja, temat o zębatkach już był, na przyszłość zamiast dublować dopisz się do istniejącego
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
azja25 


Motocykl: Mz 150 etz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 148
Skąd: Płock
Wysłany: 2011-03-27, 19:16   

instrukcja zaś podaje że określone zębatki są to określonych typów silników 150 ale to chyba nie ma większego znaczenia
_________________
Mz 150 etz 1990 r.
Motorynka M-2
 
     
energykrk 


Motocykl: mz etz 150
Wiek: 38
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 40
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-03-28, 11:24   

Oczywiście że ma znaczenie.W zwykłej Mz 150 12 konnej była przy silniku oryginalnie zębatka 16z.
W mojej Mz kiedyś miałem założoną zębatkę 15z.Miała mieć lepsze przyspieszenie, większą "moc" itp. A co się okazało w moim odczuciu : dość że biegi są krótkie to przy mniejszej zębatce 15z stały się jeszcze krótsze (konsekwencją było jeszcze częstsze wachlowanie biegami) ; silnik wkręcał się szybciej na obroty ale "nie szło to w koła" że tak powiem (przelatywało szybko z 4 tys na 5,5 tys i koniec ciągu).
Natomiast na obecnie założonej zębatce 16z wkręca się trochę wolniej ale miarowo, czuć lepsze wykorzystanie obrotów, poza tym trochę mniej spala.
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/14318
 
     
wojciech944 

Motocykl: ETZ 250/300
Pomógł: 35 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 1491
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-03-28, 13:38   

oryginalnie w 12 konnej jest 16z
w 14 konnej jest 15z, i to dla tego że ten silnik jest bardziej wysokoobrotowy - kręci do 7 tys. a nie jak w przypadku 12 konnej do 6 tys.
 
     
azja25 


Motocykl: Mz 150 etz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 148
Skąd: Płock
Wysłany: 2011-03-31, 19:20   

Czy wersja z czarnym cylindrem to ta mocniejsza?
 
     
Kudlaty2007
[Usunięty]

Wysłany: 2011-03-31, 19:42   

azja25 napisał/a:
Czy wersja z czarnym cylindrem to ta mocniejsza?

A Maluch z naklejką *Turbo sport* ma więcej koni ? :mrgreen:
To zależy co na tabliczce pisze lub na cylindrze. Chyba ma być "X" poczytaj na forum, gdzieś to było
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 53 razy
Wiek: 40
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2022
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2011-03-31, 19:48   

wojciech944 napisał/a:
dla tego że ten silnik jest bardziej wysokoobrotowy - kręci do 7 tys. a nie jak w przypadku 12 konnej do 6 tys.

To jest jedno. Drugą sprawą jest, ze wersja 15 km na obrotach użytkowych osiągała 1 Nm momentu obrotowego mniej. Aby więc motocykl nie przyspieszał gorzej od 12 konnej trza było zastosować mniejszą zębatkę. Cylinder da się poznać po oznaczeniu u dołu, a ściągnięty po kształcie okna dolotowego, które nie jest owalne tylko posiada nosek.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
https://intr.usermd.net/ <-- nowy adres strony Usprawnienia MZ (hoth.amu.edu.pl/~intr)
 
     
azja25 


Motocykl: Mz 150 etz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 148
Skąd: Płock
Wysłany: 2011-04-06, 11:51   

Zmieniłem sama prędkość skoczyła może o 5 km/h ale i tak jeżdzi się lepiej obroty i przyspieszenie więć zostaję przy większej
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2011-04-06, 12:29   

Jaką założyłeś, 16 czy 17 ?
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
energykrk 


Motocykl: mz etz 150
Wiek: 38
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 40
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-04-06, 14:13   

Jak chcesz tam zmieścić zębatkę 17z ? chyba trzeba by karter spiłować jak na 16z jest na styk.
_________________
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ,150/14318
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2011-04-06, 14:28   

Nie wiem, zrób mi zdjęcie to Ci powiem
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
azja25 


Motocykl: Mz 150 etz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 148
Skąd: Płock
Wysłany: 2011-04-06, 21:39   

Założyłem 16 z myślę że 17 byłoby trudno zresztąnawet instrukcja tego nie przewiduje :mrgreen:
 
     
lamariusz 

Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 88
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2020-04-22, 16:58   

Witam. Czy po założeniu współczesnego cylindra z ALMOT, należy zastosować na przód zębatkę 15 czy 16 zębów. Pytam, ponieważ almot jednoznacznie nie wskazuje czy cylindry produkuje 12 konne czy 15 konne.
Pozdr.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-04-22, 21:41   

lamariusz, porównaj położenie okien w obu cylindrach i będziesz miał odpowiedź. Najlepiej to załóż 16 przejedź się i zobacz czy się odpycha.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
lamariusz 

Motocykl: MZ ETZ 150 z 1987 r.
Wiek: 48
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 88
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 2020-04-22, 21:55   

ETZ_PRORIDER - cylinder mam już założony, nie sprawdzę położenia tych okien, chyba, że ze zdjęć na dostępnych aukcjach, ale nie wiem czy rozpoznam.

Tak ze wstępnych spostrzeżeń (mam założony ten cylinder) i kierując się zamieszczoną powyżej wypowiedzią Intra, to Almot prawdopodobnie produkuje cylindry dające moc 15 km. Miałem wcześniej zębatkę 15z, później założyłem 16z. Według mnie 16z, powoduje znaczne osłabnięcie motoru na piątym biegu. Pytam się ponieważ może ktoś z Was posiada doświadczenie z tym cylindrem i jazdą na zębatkach 15 i 16z.
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-04-23, 11:08   

Musiałbyś napisać do Mycek123 ona ma cylinder z almota
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 14