» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2013-12-22, 23:15
Jak zrobić siedzenie/siedzenia do MZ ES TROPHY
Autor Wiadomość
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2938
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2012-10-08, 19:38   

studefix napisał/a:
nie mają"języczków/zaczepów" do przymocowania sprężyn
:hmm: Czyli coś w tym jest. :?:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Fafik 


Motocykl: mz es 250/2 trophy
Wiek: 38
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 60
Skąd: Piła
Wysłany: 2012-10-08, 22:10   

W moim z 72' też były te dwie gąbki :piwo:
 
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2012-10-09, 20:50   

:hmm:

Burzy to mój cały porządek świata :wink:
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
adniem21 

Motocykl: trophy 250 fjr 1300
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 73
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 2012-11-08, 22:01   

Ma ktoś jakieś doświadczenie z siedzeniami do tropika rozebrałem dwa komplety i w jednym były sprężyny a w drugim zamiast sprężyn była gąbka, blachy takie same w komplecie z gąbką nie było śladów jakie by świadczyły ze były tam sprężyny. Jak to ma być w oryginale.
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-11-08, 22:13   

No ja w obydwu jaskółkach miałem tak samo. Jedno gąbka drugie sprężyny. O ile jedne były z pokrowcami i wystarczyło tylko obszyć na nie. O tyle w tych drugich mam tylko gołą gąbkę twardą już jak skała a w drugim gołe sprężyny. I mam dylemat jak to odrestaurować.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
adniem21 

Motocykl: trophy 250 fjr 1300
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 73
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 2012-11-09, 08:40   

Na sprężyny idzie gruba szmata (brezent czy coś w tym rodzaju) na to 2 czm gąbki tal żeby się zawinęła na boki i do tyłu i gumowy pokrowiec z alldrogo za 200zł.
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-11-09, 18:09   

adniem21, ja swoje oba zrobiłem w skórze za 50 zł. nie będę walił 400zł na pokrowce na oba te. Sam coś muszę wykminić.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
adniem21 

Motocykl: trophy 250 fjr 1300
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 73
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 2012-11-09, 19:47   

ja pokrowce mam bardzo ładne tylko chodziło mi o to jak powinny być w środku wypełnione siedzenia czy sprężyny czy gąbka.Ja chyba będę zakładał na sprężynach.
 
     
Malutki_Cisek 

Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 3
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-11-09, 20:18   

Witam serdecznie wszystkich.


Powinno być dokładnie tak jak opisał adniem21. W przypadku braku sprężyn prawdopodobnie na skutek pęknięć gumowego pokrowca do wnętrza siedzeńia dostała się woda, sprężyny skorodowały i popękały. Poprzedni właściciel usunął je, bo na popękanych nie da się nawet gąbki położyć. Pozostały otwory w podstawie siedzenia po sprężynach.
Powinna być podstawa ze sprężynami meblowymi, juta ( zabezpiecza przed uszkodzeniem gąbki przez sprężyny ), gąbka (a w zasadzie guma piankowa fabrycznie wyprofilowana obecnie nie do dostania - nie wiem jaka była gruba oryginalnie bo się rozkruszyła ze starości i rozpadła, dałem gąbkę tapicerską grubości 3 cm ) i oczywiście pokrowiec, najlepiej oryginalny lub dobrej jakości współczesna replika. Całość mocowana wkrętami poprzez blachy dociskające równomiernie pokrowiec gumowy do podstawy. Jest to o tyle istotne, że grubość pokrowca i blaszek dociskowych jest uwzględniona przy przy zamka siedzenia. Nie może być ani za cienka ani za gruba bo zamek nie chce wówczas poprawnie pasować.

Przepraszam za ten przydługi monolog, ale w katalogu części MZ ES250/2 siedzenia są pokazane jako kompletnie zmontowana część zamienna i nie widać szczegółów. Poznanie konstrukcji kosztuje czas i pieniądze. Pierwsze egzemplarze siedzeń sercowych jakie miałem też miały wepchniętą samą gąbkę i pierwotnie sądziłem, że tak ma być. Komfort siedzenia na sprężynach jest NIEPORÓWNYWALNY.
Na współczesnym motocyklu nie siedzi się nawet w połowie tak wygodnie jak na sprawnym, kompletnym i oryginalnym siedzeniu sercowym MZ.

PS. Wciąż poszukuję 1 szt. blaszki poprzez którą wkręty mocują gumowy pokrowiec do podstawy :)
 
     
modzelak 


Motocykl: MZ es250/2 , TS250/1
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 269
Skąd: WPZ
Wysłany: 2012-11-09, 22:30   

Nie prawda,troche MZtek sprzedałem na części i na 100% brak sprężyn to nie jest inicjatywa poprzednich właścicieli.W młodszych tropikach niema sprężyn tylko gruba gąbka,a w starszych są sprężyny i cienka gąbka otulająca sprężyny żeby nieprzetarły gumy.A blachy pod wkręty były tylko w siedzeniu pasażera.Uważasz że blach mocujące pokrowiec były dobierane rozmiarem tak jak np.uszczelka głowicy lub podkładki zabieraka sprzęgła. :mrgreen:
_________________
http://forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=17201
 
     
Malutki_Cisek 

Motocykl: MZ ES 250/2 Trophy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 3
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-11-10, 19:57   

Oczywiście, że nie były dobierane grubością, tylko po prostu muszą być zamontowane w siedzisku pasażera, ponieważ inaczej zamek dobrze nie pracuje.
W siedzeniu kierowcy używano miseczkowych podkładek pod wkręty mocujące gumę do podstawy, ale bywały też blaszki ( solidniejsze rozwiązanie ).
Być może w niektórych późniejszych egzemplarzach nie było sprężyn od nowości.
Zresztą miało by to uzasadnienie w obniżeniu kosztów wykonania i materiałochłonności.
Wniosek o samowolce właścicieli wyciągnąłem na podstawie własnych doświadczeń lat ubiegłych kiedy motocykle te były jeszcze prawie nowe. Nie spotkałem wówczas żadnego egzemplarza bez sprężyn w siedzeniach.
Tak czy inaczej, ze sprężynami siedzenia te są zdecydowanie wygodniejsze.
Gumowe pokrowce były zawsze towarem deficytowym.Często szyto własne pokrowce.
Obecne repliki są drogie, ale rzeczywiście zgodne z oryginałem.

Pozdrawiam wszystkich :wink:
 
     
luckyluke27 

Motocykl: MZ Trophy 250 es/2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 62
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2012-11-13, 19:17   

witajcie, ja w swoim tropiku to z przodu mialem sprezyny z tylu tylko gąbke ale kupilem jedno "dojechane" kompletne przednie siedzenie i przełożyłem do tylniego te spręzyny + gabke także teraz jest o niebo lepiej..

a i mam takie pytanie wiecie gdzie mozna dostac zestaw-y regeneracyjne do 28n1-3 ? oprocz niemieckich stronek ? bo na alledrogo jest ale do 28n1-1 :/
 
     
eurt22 


Motocykl: MZ trophy ES 250/2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 57
Skąd: Kalish
Wysłany: 2012-11-22, 19:16   

Moja trophy 71 też ma gąbki :wink:
_________________
pająk - najlepszy przyjaciel elektronika
 
 
     
adniem21 

Motocykl: trophy 250 fjr 1300
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 73
Skąd: Przeworsk
Wysłany: 2012-11-22, 22:06   

Ja mam sprężyny tropik z 68, a kupione siedzenia nie wiem z którego roku mają gąbki
 
     
roomeek1 

Motocykl: MZ es250/2
Wiek: 27
Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 91
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2012-12-19, 19:26   

Moja z 70 ma sprężyny:)
 
     
buli_87 
motoświr

Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 394
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-12-23, 16:44   

Bodajże wraz z przełomem stylistycznym i delikatnie mocowym w 69-70 roku zostały zmienione niektóre detale na tańsze. Mam na myśli siedzenia, tłumiki pewnie kilka innych detali. Mam mz w 100% kompletną, siedzenia są zachowane w świetnym stanie a na pewno oryginalne. wypełnione są pianką odlewaną. Wydaje mi się ze w ówczesnych czasach ciężko było tapicerowi zrobić formę do pianki.
Ostatnio zmieniony przez buli_87 2012-12-26, 13:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
B-e-t-c-h-e-r 

Motocykl: ES/2, 3xETS250 ...
Wiek: 42
Dołączył: 15 Gru 2012
Posty: 28
Skąd: Warszawa - Okęcie
Wysłany: 2012-12-25, 23:16   

Studentfix ma rację na 100% - Były siedzenia ze sprężynami oraz takie z 2-ma warstwami gąbki: miękką i twardą. Nie wiem do kiedy były sprężyny, w każdym razie były pierwsze. Teoria o tańszych zamiennikach ma sens - w 1969 roku zniknął też przyspieszacz zapłonu. Wersji z gąbka z formy wewnątrz nigdy nie widziałem.
 
     
buli_87 
motoświr

Motocykl: R100 Caferacer
Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Sie 2006
Posty: 394
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-12-26, 13:29   

B-e-t-c-h-e-r , ja mam motocykl z przełomu, już bez przyspieszacza ale jest to rocznik 69, w siedzeniach miałem piankę z formy o jednej gęstości. Możliwe że to dlatego że był to przełom produkcyjny.
Ostatnio zmieniony przez wojtek.mz 2012-12-26, 13:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
B-e-t-c-h-e-r 

Motocykl: ES/2, 3xETS250 ...
Wiek: 42
Dołączył: 15 Gru 2012
Posty: 28
Skąd: Warszawa - Okęcie
Wysłany: 2012-12-26, 23:53   

Jak to było trudno powiedzieć. W każdym razie na 99% żaden "Czesław" nie dorabiałby formy aby lać takie wkłady: raczej oryginał.
 
     
karo 


Motocykl: MZ ETZ 251, SHL M11
Pomógł: 7 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 165
Skąd: WPI
Wysłany: 2020-05-20, 06:48   

Chcę odnowić siedzenie sercowe od Trophy. Znalazłem 3 gąbki od rożnych sprzedawców, ale nie wiem jak z jakością. Czy ktoś może z Was mi polecić jakieś sprawdzone gąbki do siedzeń sercowych Trophy?

1. https://allegro.pl/oferta/gabka-siedzenia-mz-es-250-trophy-jaskolka-odlew-9225711632

2. https://allegro.pl/oferta/mz-es-trophy-mz-es-jaskolka-gabka-siedzenia-8834970117

3. https://sprzedajemy.pl/gabka-mz-250-es-trophy-nowa-pruszkow-2-6bea9f-nr61292963 (wyglądają na krzywe)
_________________
MZ ETZ 251 91'
MZ ETZ 250 87’
MZ ETZ 250 83'
Cezeta 502 62'
SHL M11 62'
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15