» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
tuning silnika MZ ETZ 150
Autor Wiadomość
sinyetz150 
Siny

Motocykl: mz etz 150 cross
Wiek: 25
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 34
Skąd: Braniewo
Wysłany: 2011-08-19, 23:24   tuning silnika MZ ETZ 150

Witam ostatnio zabrałem się za tuning cylindra od MZ ETZ 150 mianowicie przerabiam go pod membrane i zmieniam czasy otwarcia okien niżej mapa mojego cylindra.
jak wida nie jest to zrobione fachowo gdyż jest to moja pierwsza przeróbka tego typu i moje pytania są takie
-co jeszcze muszę zmienic aby wszystko ładnie działało
-jakie strojenie tu dac
-jest jakiś tłok który by pasował do MZ i był mocny i lekki?
Ostatnio zmieniony przez sinyetz150 2011-08-24, 16:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Hagi 
Tuning Silników 2T


Motocykl: MZ TS 250
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 382
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2011-08-19, 23:59   

Tłok musisz dopasować. Najlepiej wejdź w katalogi firm które robią tłoki, czyli Wossner, Namura, Meteor, Vertex itp. i znajdź pasujące wymiary. Po drugie nie łącz centralnego płuka z dolotem..
_________________
http://bikepics.com/members/peki16/
 
     
sinyetz150 
Siny

Motocykl: mz etz 150 cross
Wiek: 25
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 34
Skąd: Braniewo
Wysłany: 2011-08-20, 10:17   

centralnego inaczej bym nie zrobił bo "materiału" brakuje chyba że by był bardzo wąski ale i tak już mam zrobione jak jest na obrazku :grin:

[ Dodano: 2011-08-23, 13:05 ]
POMOŻE KTOŚ? :?: :wink:

[ Dodano: 2011-08-26, 14:31 ]
oto zdjęcia wykonanych prac
 
 
     
patryckiewicz 
nowicjusz

Motocykl: Simson, MZ
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 9
Skąd: Paradyż
Wysłany: 2015-01-26, 13:49   Zapłon ze zmiennym kątem wyprzedzenia - ETZ 150

Witam forumowiczów. :)
Z racji, że zbliża się trochę wolnego, zimowego czasu i to najwyższa pora zrealizować projekt, postanowiłem dowiedzieć się kilku spraw odnośnie zapłonów. Motocykl jest w częściach. Wkrótce wysyłam do modyfikacji cylinder oraz kartery, będzie również spawany dyfuzor. W planach jest uzyskanie mocy około 30 KM, lecz do pełni szczęścia potrzeba niezawodnego zapłonu. Na początku myślałem o zwykłym zapłonie bezstykowym, lecz podczas przeglądania internetu natknąłem się na informacje o zapłonach ze zmiennym kątem wyprzedzenia, które poprawiają kulturę pracy silnika oraz zmniejszają spalanie, choć z tym bywa różnie. O ile dobrze zrozumiałem jest to zapłon CDI z procesorem, który owym kątem steruje.
Potrzebuję mocnej iskry, bezawaryjności, zapłon ma działać bez akumulatora (jeśli to będzie możliwe) oraz pozytywnie wpłynąć na pracę motoru w całym zakresie obrotów. Samo łączenie kabli i lutowanie prostych układów nie stanowi dla mnie problemu, lecz wolałbym, aby moja ingerencja w cały układ była jak najmniejsza i ograniczyła się do wytoczenia podstawy statora. Zainteresował mnie zapłon Ducati Energia, jedna z najtańszych i łatwo dostępnych alternatyw. Nie chcę wydawać zbyt dużo pieniędzy (wolałbym wyłożyć je na np. korbowód Prox'a). Widziałem flimy, na których właściciele swoich MZ prezentowali zapłony od pił spalinowych, chińskich skuterów itd, lecz które rozwiązanie będzie najlepsze przy wyżyłowanym silniku? Może któryś z forumowiczów podjął się kiedyś takich modyfikacji?
Pozdrawiam! :)
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Olsztyn
Wysłany: 2015-01-26, 13:59   

Chcesz wycisnąć z tego silniczka 30KM i martwisz się o spalanie? Zapłon Ci w tym wiele nie pomoże. Dopasuj zapłon do oryginalanego silnika - będzisz miał skalę porównania. O modułach mikroprocesorowych dość już na forum zostało napisane, kontynuuj dyskusję w istniejącym temacie.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
patryckiewicz 
nowicjusz

Motocykl: Simson, MZ
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 9
Skąd: Paradyż
Wysłany: 2015-01-26, 17:22   

To, że silnik będzie wysilony, nie oznacza, że będę zawsze wykorzystywał 100% jego mocy. Ekonomia - nawet w najmniejszym stopniu - zawsze będzie aspektem mniej lub bardziej pozytywnie wpływającym na nasz portfel. Skontaktował się ze mną kolega sIaj i mam nadzieję, że wkrótce ujrzą światło dzienne efekty naszej wspólnej pracy. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, wkrótce będę posiadaczem modułu, który można mapować za pomocą komputera. O takim module w/w kolega wspominał na forum niejednokrotnie. Pozdrawiam :) [/b]
 
 
     
Dodek 
...

Motocykl: mz cbr
Pomógł: 88 razy
Wiek: 25
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2199
Skąd: Mielec
Wysłany: 2015-01-26, 17:52   

Idąc dalej tą drogą, można by wykonać zawór wydechowy coś na wzór rotax123 ktory byłby sterowany mikroprocesorem działałby wg okreslonej mapy - tudzież przy średnich obrotach przymykał okno wydechowe aby spowodować wzrost momentu obrotowego na takiej samej zasadzie jak działa to w oryginale czy w kazdym jednym nowym mx w 2-takcie.

Odnośnie reszty przeróbek cylinder masz na mysli - wymiane tulei wraz z jej obróbką?
Co do dyfuzora - ciężki temat , sam niedawno kupiłem i jakbym mial to sam robić to ja dziękuję.
_________________
Etz 250 -> Sc33 ->Dl650-> F4i +RN09->f4i
 
     
patryckiewicz 
nowicjusz

Motocykl: Simson, MZ
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 9
Skąd: Paradyż
Wysłany: 2015-01-26, 18:16   

O wymianie tulei jak i o samym zaworze wydechowym nie myślałem. Taki zawór zakłóciłby klasyczny wygląd silnika oraz wiąże się już z dodatkowymi kosztami i masą komplikacji. Cylinder będzie 4-kanałowy + kanały zasilane z membrany + poprawa i podniesienie okna wydechowego + poprawa ssącego. Tłok jaki mam to japoński TKRJ z Kawasaki kx-150 o średnicy 59mm, gaźnik VHSB 34 mm. Dyfuzor zlecę specjaliście, nie mam do tego materiałów oraz umiejętności. :cool: Strojenie kitu planuję na 7,5-8k RPM. Kto wykonywał Ci dyfuzor i do jakiego sprzętu? :)
 
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2279
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2015-01-26, 22:56   

30 kucy ze 150tki? Poważna sprawa....
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
patryckiewicz 
nowicjusz

Motocykl: Simson, MZ
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 9
Skąd: Paradyż
Wysłany: 2015-01-26, 23:10   

30 KM to wartość przybliżona. Jeśli będzie 25 KM również będę zadowolony. Im większa moc tym trudniej będzie ogarnąć sprzęgło, dlatego zostaję przy "normalnych" modyfikacjach jakie robią właściciele np. simsonów :wink:
 
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2279
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2015-01-27, 09:37   

Poważna sprawa. Jak skąd chcesz te konie wytrzasnąć?
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2279
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2015-01-27, 09:40   

I skąd chcesz wziąć wał na to "strojenie kitu na 8krpm"?
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 22 razy
Wiek: 28
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2107
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2015-01-27, 10:54   

saska251 napisał/a:
I skąd chcesz wziąć wał na to "strojenie kitu na 8krpm"?

Skoro stać go na takie przeróbki to kupi korbę proxa dedykowaną za pińcet złotych :)
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
patryckiewicz 
nowicjusz

Motocykl: Simson, MZ
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 9
Skąd: Paradyż
Wysłany: 2015-01-27, 10:54   

Niech sie wypowiedzą fachowcy od tych spraw, ale myślę, że oryginalny wał po poprawnie przeprowadzonej renowacji z korbowodem proxa (marzenie), wytrzyma nawet 10 tys. km... Uzytkownik innego forum w swoim garażu wyprodukował ze swojej ety moc właśnie około 25 KM i v-max ok. 160 km/h. Jedyne z czym miał problem to zacierający się tłok oraz śligające się sprzęgło.
 
 
     
Stefa_no1 
Regulator


Motocykl: MZ 251, Jawasaki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 31
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 785
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2015-01-27, 11:12   

25km, to trochę kuso, do rozpędzenia MZ-ty do 160km/h. Daj no linka do tej rakiety :)

Kiedyś wielu fachowców od tych spraw było na www.simsony.net , ale forum wymarło :) .
_________________
-Stefan zajeździł Jawę!
-Znowu?!
http://picasaweb.google.pl/Stefanojeden
Ostatnio zmieniony przez Stefa_no1 2015-01-27, 11:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 137 razy
Wiek: 34
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 6820
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-01-27, 11:16   

patryckiewicz napisał/a:
25 KM i v-max ok. 160 km/h


Chyba z podniesionym tylnym kołem. Z takiej mocy tyle nie wyciągniesz.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Olsztyn
Wysłany: 2015-01-27, 11:28   

patryckiewicz napisał/a:
Niech sie wypowiedzą fachowcy od tych spraw

Ktoś mnie wołał, czegoś chciał? Wypowiedziałem się wyżej, zmontuj zapłon na silniku bez przeróbek.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
patryckiewicz 
nowicjusz

Motocykl: Simson, MZ
Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 9
Skąd: Paradyż
Wysłany: 2015-01-27, 12:03   

Oto film, który jest powiązany z tematem na innym forum: http://youtu.be/Qh1Lzj553L4
A tutaj już ktoś z Niemczech, bardzo profesjonalne i przemyślane podejście do motocykla: http://youtu.be/A9HzjWuyUgE
Przy średnicy tłoka, którego posiadam, pojemność również wzrośnie, wg moich obliczeń, do 159 cm³ :D
 
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 1999
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2015-01-27, 12:24   

Miałem wspomnieć o Marcusie. Robił też 250, gdzieś jest na yt film. Uzyskał to wszystko na stało kątowym układzie mojej produkcji.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, alternatory z CDI, regulatory, obrotomierze, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
intr 


Motocykl: Etz 175, MZ 500 Tour
Pomógł: 52 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 2003
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2015-01-27, 13:20   

Ja mam 34 km w 500 i wyciągam 150 jak fabryka mówiła, a masa ta sama ;)

Ja bym się na proxa nie szarpał, bo łożysko stopy jest w nim większe niż oryginalne. Żeby w obroty iść trza by raczej schodzić z wymiarem w dół. Marcus pisał o ile dobrze pamiętam, że w tej ecie ze zdjęcia jest wał ifa. 30 koni z tego silniczka moim zdaniem raczej sztuka dla sztuki. Bez poważnych przeróbek wyjdzie z tego słaby moment obrotowy na niskich partiach i może być problem, żeby tym dynamicznie odjechać. Nawet na filmie Marcusa widać, że obroty na start utrzymuje wysokie, a i tak startuje w tempie nie najlepszym. Dopiero jak silnik wszedł na obroty powyżej 5 tyś, zaczyna się zbierać jakoś stąd pewnie jest film edytowany w tym momencie.

Ja analizując sobie ten silnik doszedłem do wniosku, że dodatkowe kanały płuczące nie mają uzasadnienia. Nie ma ich jak zasilić za bardzo. Można tłokiem i wiercić w tulei, widziałem też wiercone z kanału głównego ze skosa. W każdym przypadku kąty wejścia wychodzą tak ostre, że większość i tak poleci kanałem głównym. Reszta tylko dodatkowe zakłócenie wprowadza. Bardzo dobre efekty przynajmniej na papierze daje duży wzrost pojemności a cylinder i blok ma warunki na wsadzenie tłoka nawet w okolicach 70 mm. Dodatkowo bardzo dobrze będzie działał boost port zasilony z membrany. Mając do dyspozycji pojemność około 220 ccm przy tej samej masie motocykla można uzyskać bardzo fajny i dynamiczny silnik, który ze spokojem objedzie każdą 250. Sprzęgło od razu rób na 7 tarczowe lub inne.
_________________
Kto chce - znajdzie sposób, kto nie chce - znajdzie powód.
Ostatnio zmieniony przez saska251 2015-01-29, 08:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16