» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2013-12-23, 21:57
[Silnik] Stukanie w cylindrze - ts 250
Autor Wiadomość
Scaniar620 


Motocykl: MZ 250 TS
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 22
Skąd: Mazury
Wysłany: 2009-07-22, 00:21   [Silnik] Stukanie w cylindrze - ts 250

Otóż jak zapale swoją tske , silnik jeszcze zimny moge jej dawać w pi**de do oporu, i chodzi,wkręca sę elegancko... zaś jak silnik już się nagrzeje przy takim porządniejszym dodaniu gazu w czasie jazdy silnik strasznie stuka i słabo wkręca się na obroty,i tak jakby przerywa. Odkręcałem cylinder,bo myslalem ze to wał roz***ało. ale korbowód jest ok, łozyska tez, zero luzów. Tylko tlok "gamga" się na boki w cylindrze, próg też jest juz wyrobiony i rysy są. czy to wina własnie zuzytego już cylindra? (tłok i pierściony są nowe.. moze mają przejechane z 500 km) zrobiłem dzis 100 km i juz stuka mocniej np spuszczam z gazu w czasie jazdy to tak rzęcholi cos w cylindrze. ile TS`ka 4 biegowa powinna iśc? ja jechałem swoją max 110 km/h we dwie osoby z góry,nie na pełnym gazie bo własnie nie moze uzyskac pełnych obrotów ,tylko stuka ,rzęzi... co nie tylko..
ale motor siłe ma ciągnie pod góry we dwie osoby, tylko zeby mi nie stukała to by lepiej jeszcze szła..
prosze o odp.

Przy dodaniu gazu na biegu w czasie jazdy jest to taki metaliczny dzwięk , jakbym xxxxx kluczem siedemnastką o cylinder...

jutro postaram się nagrać filmik jak to chodzi...
Ostatnio zmieniony przez AdEk2007 2009-07-24, 13:43, w całości zmieniany 5 razy  
 
     
Magic 

Motocykl: nie MZ
Pomógł: 26 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 622
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-07-22, 00:30   

tłuczenie się to może być wina luzu tłoka w cylindrze, jak jest wytarty garnek i ma próg to nowy tłok i pierścienie już nic nie dadzą... A co do "rzęcholenia" po puszczeniu gazu w czasie jazdy to mogą być pierścienie, łożysko tłoka (albo też luźny tłok w cylindrze), ja mam to samo w silniku 500km po generalnym remoncie, wkurza jak nieszczęście, ale nie bardzo da się z tym coś zrobić, chyba że tłok zmienić, tylko że to też nie daje gwarancji że będzie dobrze xd
nowsze 250 lecą koło 140 po płaskim to biorąc poprawke na moc i ogólnie inny motocykl myśle że powinna ze 130 nawet polecieć z górki
_________________
była ETZ 251e http://www.polskajazda.pl...Z/ETZ_251/43499
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-07-22, 00:39   

Pierscienie o tłok sie tłuką.
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
Scaniar620 


Motocykl: MZ 250 TS
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 22
Skąd: Mazury
Wysłany: 2009-07-22, 00:44   

jak to ? to ze tam rzęzi to w więskzości emzetek, ale to takie stuki masakryczne sie wydobywają.
jest tak ze np: jade sobie we dwie osoby pod góre musze dodac więcej gazu zeby podjechać na tej czwórce daje jej ponad połowe gazu i sie zaczyna , uderzenia jakies o cylinder i nie chce zabardzo ciągnąc.Za to jak silnik zimny to mogę jechac i w 8 osób i dac jej na maxa gazu to nawet nie puknie.. nie stuknie...
 
     
hubertbaran 


Motocykl: TS 250/1
Pomógł: 25 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Sie 2005
Posty: 4458
Skąd: okolice Rzeszowa
Wysłany: 2009-07-22, 10:02   

A masz ty gumy wyciszajace na zeberkach ? Pozatym szczelina tłok-głowica dobra? Wiesz co to serwisówka?
_________________
Sex, tanie wino i Disco polo! Szatan jest wielki YEAH !

Werpach:
"Komuna wróciła"
 
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2009-07-22, 14:52   

Scaniar620, jak jest próg to tłok może o niego tłuc.

Nie wiem czy nie przesadzam (jak piszę głupoty to poprawcie mnie) , ale na zimnym silniku korba jest minimalnie krótsza - po rozgrzaniu śladowo się wydłuża i być może tyle wystarczy żeby się tłok z progiem spotykał.

Daj grubszą uszczelkę pod cylinder to się dowiesz.
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
Scaniar620 


Motocykl: MZ 250 TS
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 22
Skąd: Mazury
Wysłany: 2009-07-22, 15:15   

Mam te gumy na cylindrze. Nakręciłem filmy jak ona chodzi,ale zabardzo tych stuków nie słychac,dopiero jak przybliżyłem aparat do cylindra to cos tam stukało, ale w czasie jazdy te stuki są mocniejsze 10x . Sorry za słaba jakośc filmu.

1
http://www.youtube.com/wa...re=channel_page
2
http://www.youtube.com/wa...re=channel_page



I co wy na to ?

A tak na marginesie to moja TS`ka.

 
     
wadmed 

Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 566
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 2009-07-22, 21:48   

A ustawiony jest dobrze zapłon? U mojego ojca było podobnie i ustawił zapłon i jest ok.
 
     
Scaniar620 


Motocykl: MZ 250 TS
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 22
Skąd: Mazury
Wysłany: 2009-07-22, 22:01   

Zapłon ustawiałem na przysłowiową "pałe" więc nie wiem czy jest ok.

Ale wątpie zeby to miało coś do rzeczy.. przeciez stuka tylko jak jest goracy i nie ciągnie w ogole dzis jechałem czwórą we dwie osoby ,gaz do końca i pod góre z 70 km/h zwolniła na 45 km/h a powinna ciągnąć żwawo... Z okolic cylindra wtedy xxxx(1§ Regulaminu) masakrycznie.a silnik juz był nagrzany fest .
Ostatnio zmieniony przez matmax 2009-07-22, 22:33, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
wadmed 

Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 566
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 2009-07-22, 22:07   

Ustaw porządnie zapłon i sam zobaczysz.
 
     
Scaniar620 


Motocykl: MZ 250 TS
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 22
Skąd: Mazury
Wysłany: 2009-07-22, 22:10   

Wytłumacz mi chłopie co ma do zapłonu wydobywający sie metaliczny dzwiek przy nagrzaniu silnika?

Zapłon to zapłon, jakby był zle ustawiony to by nie chodził.A motor pali na dotyk. Słabnie i stuka po nagrzaniu.
 
     
wadmed 

Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 566
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 2009-07-22, 22:11   

A słyszałeś o spalaniu stukowym? masz dobrze skręconą regulację zapłonu. Spalanie stukowe występuje przy ubogiej mieszance i przy źle ustawionym zapłonie, jeżeli się mylę to koledzy mnie poprawią.
 
     
Scaniar620 


Motocykl: MZ 250 TS
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 22
Skąd: Mazury
Wysłany: 2009-07-22, 22:17   

No własnie czytam o tym spalaniu stukowym ,ale watpie ze to jest to. Śp dziadek jak nią jezdzil ze 2 lata temu to cos mowił ze mu zaczyna stukać,rzęzić.. i będzie rozbierał silnik zeby to naprawić.Niestety nie doczekał się..

Węc juz nie wiem co z tym. Ja obstawiam ze to przez zuzyty cylinder ale nie wiem czy w 100 %


http://djpotter.webpark.pl/stukowe.htm

tu jest napisane o tym stukaniu... ale przeciez w MZ zaworów nie ma..
 
     
matmax 
................


Motocykl: MZ ES 250/1, Honda
Pomógł: 9 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 570
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2009-07-22, 22:37   

Scaniar620, można tak gdybać aż braknie miejsca na serwerze...
Zdejmij głowicę, cylinder i sporo się wyjaśni...
_________________
www.starymotor.blogspot.com
www.motokrym.blogspot.com
 
 
     
macko82 

Motocykl: MZ ETZ251e,SHL 175
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 40
Skąd: ustronie morskie
Wysłany: 2009-07-22, 23:22   

podczepie sie do tgematu.Moj znajomy kupil piekna etke 150 po remoncie slinika nowy wal itp pieknie cyka ale mam pewien mankament i nie wiem co to moze byc.Gdy jade pieknie wkreca na obroty ale tak ok 5 tys obr zaczyna sie dzwiek ktory brzmi krrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr zjalem cylinder zadnych luzow zadnych pogow nowy cyl z almotuwal tez nie puka na lozyskach zalon ustawiony zegarowo.Moze to cos w skrzyni bo juz sam nie wiem.Jak jest ciepla ten dzwiek jest lagodniejszy czekam na wasze wizje bo naprawde fajnie jezdzie ale to krrrrrrrrrr... :cry:
 
     
BeerfaN 
Made in PRL


Motocykl: była ETZ, jest xf650
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 818
Skąd: Warszawa Marysin
Wysłany: 2009-07-23, 09:15   

Scaniar620, ustaw porządnie zapłon. Spalanie stukowe występuje też w 2-suwach. Wystarczy przegrzać silnik a tak się dzieje jak zapłon masz za późny i zbyt ubogą mieszankę. Świeca będzie wyglądała dobrze.
_________________
We've reached the Devil in his home i Las Vegas.
He said: "No, he's not my boy, but I love him like a son..."
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ETZ-250/65428
 
     
Qbol50 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 137
Skąd: Poznań/Luboń
Wysłany: 2009-07-23, 11:32   

Ja miałem to samo w swoim Ogarze w Mz zresztą też ale słabiej stukało. Na początku okazało się że tłok uderza o głowice przy wysokich obrotach (Ogar). Podłożyłem więc drugą uszczelkę i było lepiej lecz nadal stukało a silnik po remoncie przecież. Owe stukanie podczas jazdy było bardziej wyczuwalne - na wysokich obrotach aż przychamowywało tłok .
W moim przypadku była to wina zapłonu który był za wczesny i na wysokich obrotach prawie cofał tłok :shock: . Owe stuki sprawiły że zakupiłem czujnik zegarowy i przerobiłem by móc wkręcić go w otwór od świecy. Precyzyjnie ustawiony zapłon to podstawa.
_________________
MZ ETZ 250 84'
KTM LC4 660 SMC 04'
ROMET Ogar 205 86'
 
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 470
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2020-12-09, 18:10   

Panowie,mam pytanie w związku z dzwonieniem w silniku.
Czy koszyczek łożyska główki korbowodu ma prawo dotykać sworznia albo samego korbowodu w czasie pracy silnika?,bo widzę że na sworzniu są ślady po kontakcie z koszyczkiem.
W silniku tym robię remont i praktycznie cały układ korbowo-tłokowy jest nowiutki:
Wał nówka z korbowodem Yoko(koszyczek z kompletu)
Tłok nówka K20 Almot(wypróbowane 2 rózne sztuki)
Pierścienie mają ledwie widoczny luz w rowkach ledwie wyczuwalny,na zamkach książkowo.
Szlif zrobiony osiowo(na wykątowanym w czasie szlifu cylindrze)z luzem 0,06mm.
Wykontowanie korby względem karterów sprawdzone i jest idealne.
Luz sworznia w łożysku ledwie wyczuwalny.
Luz tłok-głowica 1,2mm
Zapłon 2,75 przed GMP.
Już 3 raz ściągnąłem garnek i nie widzę nic poza tymi śladami koszyczka na sworzniu.
Zaraz po odpaleniu silnik pracował cicho,dopiero po minucie pracy zaczynał dzwonić(cykać) coraz głośniej.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-12-09, 21:44   

Okna po szlifie za fazowane pod odpowiednim kątem? Nie wydaje mi się, żeby koszyk mógł dotykać. Masz jakieś zdjęcia tych śladów?
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
elektryk111 
agroturysta


Motocykl: etz251
Pomógł: 9 razy
Wiek: 48
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 470
Skąd: żarnowiec n/pilicą
Wysłany: 2020-12-10, 11:40   


W zaznaczonych miejscach są wyraźne ryski/cienie które rozstawem dokładnie odpowiadają rozstawowi zgrubień koszyczka wewnątrz koszyczka.
brzegi kanałów oczywiście zfazowane.kąt fazy robie między 20-30 stopni na głębokość kilku dziesiątek.Mam na koncie już 40-50 cylindrów i nigdy nie miałem z tym problemów.


Już zamówiłem łoysko z proxa i zobaczymy co to da.Choć sądząc po tych śladach to koszyczek musiał stykać się ze sworzniem,a może nawet z korbowodem,bo na koszyczku od zewnątrz są ledwie ale widoczne otarcia.
_________________
To smutne,że głupcy są tak pewni siebie,a ludzie mądrzy są tak pełni niepewności.
Bernard Russel
http://www.youtube.com/watch?v=XPfiy1xPUzs
https://www.youtube.com/w...Q?v=oZr1cxPYP-A
http://www.youtube.com/watch?v=Ouf151l7mSs
https://www.youtube.com/watch?v=bz5UCRluJnY
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 17