» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
TŁOK MZ ETZ 250
Autor Wiadomość
Kocur20 

Motocykl: Mz etz 250 & Wsk
Wiek: 29
Dołączył: 07 Lip 2014
Posty: 12
Skąd: Złotniki Kujawskie
Wysłany: 2016-05-08, 18:20   

Almot robi swoje tłoki do mztek - świecące się jak psu jaja, a te szare tłoki ak20 ściągają z Niemiec! Wiec oni ściągają i sprzedają dalej. Wiem, bo pracowałem w almocie i sam u nich brałem ten szaro ciemny z ak20.
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2939
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2016-05-08, 20:51   

raffaello1987 napisał/a:
3 szlif i tłok z almotu
Tak zrób.
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
gce 

Motocykl: etz250
Wiek: 51
Dołączył: 06 Kwi 2014
Posty: 10
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2016-05-21, 00:13   

Tłok czeski firmy ALMET nie mylić z ALMOTEM!inna bajka.Materiałowo obrabiany cieplnie, dostępny tu : https://www.guesi-motorra...ca240c899778/?_ lub na "ebay de" w tej samej cenie 69 euro.
Wg producenta to samo co stary DDR,kupiłem - Intr robił szlif może się wypowiedzieć co do pomiarów bo ja się aż tak nie znam -jest w silniku jeszcze nie testowany a o walorach i pracy wypowiem się jak silnik w ramę włożę i zrobię kilka ładnych kilometrów.Pierścienie na tłoku DDR.
Foto moje poglądowe :

Zobacz całą galerię | Aukcjoner.pl - darmowe galerie na Allegro
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=zSSLgoNjUsU
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2016-05-21, 08:09   

Ciekawe, czekam na relację z pracy silnika :piwo:
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
Wietrzanin 

Motocykl: ....
Pomógł: 8 razy
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 504
Skąd: Wietrzno
Wysłany: 2016-05-21, 20:06   

Kolor prawie że identyczny jak ddr tłok ts lub es ,ale kolor to nie wszytko ,się okaże czy przynajmniej dorównuje KURALKANOWI ?Bo opinie kuralkana podobno sa bardzo dobre. :?
_________________
?

Kiedyś,będą i zdjęcia:)
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1042
Skąd: Katowice

Wysłany: 2016-05-21, 20:21   

gce, jest wzmianka że robią tłoki do Mz ale nie piszą do jakiej Mz ( TS czy ETZ) i tylko niby jeden szlif. Pewnie jak mają te tłoki w ofercie dalej to możliwe że taniej by można je dostać u nich te tłoki niż ścigać ze strony lub ebey.de. :kura: ( sama wysyłka to koszt 65zł +15zł za płatność kartą :shock: )
http://www.almet.cz/pisty-motocykly.html
Chyba wyślę im jak to ja "niedyskretne pytanie tuż na śniadanie..." :mrgreen:
Intr musiał by jeszcze się wypowiedzieć czy te tłoki trzymają wymiary w "mikro i makro" jak zawsze nam pisze o innych tłokach... :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 390
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2016-05-21, 23:13   

69 Euro :roll: ..to ja w tym czasie wolę zajeździć 3,5 Berty ...o ile to możliwe :mrgreen:

A dziś, już w ostatnim tego sezonu montowanym silniku TS 250, piękny almot zaparł mi się o głowicę przy podkładce 0,4mm :klnie:
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
gce 

Motocykl: etz250
Wiek: 51
Dołączył: 06 Kwi 2014
Posty: 10
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2016-05-22, 14:44   

Marcin W. napisał/a:
gce, jest wzmianka że robią tłoki do Mz ale nie piszą do jakiej Mz ( TS czy ETZ) i tylko niby jeden szlif. Pewnie jak mają te tłoki w ofercie dalej to możliwe że taniej by można je dostać u nich te tłoki niż ścigać ze strony lub ebey.de. :kura: ( sama wysyłka to koszt 65zł +15zł za płatność kartą :shock: )
http://www.almet.cz/pisty-motocykly.html
Chyba wyślę im jak to ja "niedyskretne pytanie tuż na śniadanie..." :mrgreen:
Intr musiał by jeszcze się wypowiedzieć czy te tłoki trzymają wymiary w "mikro i makro" jak zawsze nam pisze o innych tłokach... :piwo:


W stałej ofercie nie będzie,musiał byś zamówić, podobno helmuty zamówili partię ok 1000szt różne wymiary dla tego taka cena,gdzieś to było w opisie lub na niemieckim forum.
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=zSSLgoNjUsU
 
     
jaroquest 


Motocykl: ETZ 251 i 250/300
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Mar 2010
Posty: 509
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 2018-06-18, 20:12   

Jeździł już ktoś MZ na tych czeskich tłokach?
Jakie macie opinie w porównaniu z almotami?
 
 
     
herrq666 
Grupa podlasie


Motocykl: MZ x4
Pomógł: 91 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: Dudki
Wysłany: 2018-06-19, 14:51   

Człek któremu robiłem remont, jeździ już dwa lata 150tką, bez problemów.
_________________
Roses are gay, violets are gayer.
Fuck this poem, and listen to SLAYER.
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2018-06-20, 13:42   

herrq666 napisał/a:
Człek któremu robiłem remont, jeździ już dwa lata 150tką, bez problemów.

W 150 tłoki ogólnie przysparzają mniej problemów.
_________________

 
 
     
Miles Monroe 

Motocykl: MZ ETZ 251e
Dołączył: 18 Cze 2015
Posty: 307
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2018-06-20, 20:05   

Też kiedyś starałem się uzyskać informację na temat tych tłoków i podobno jeden z najbardziej znanych dostawców części do MZ i innych DDR-ów z Warszawy posiada te tłoki, tylko jest jakiś problem z dopasowaniem najlepszych pierścieni.
 
     
karo 


Motocykl: MZ ETZ 251, SHL M11
Pomógł: 7 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 165
Skąd: WPI
Wysłany: 2023-03-02, 09:00   

Chcę oddać cylinder od ETZ 250 do szlifu i planuje założyć tłok firmy ALMET. Czy luz 0,04 będzie Ok czy lepiej dać większy luz? Czy warto zrobić małe rowki na tłoku między sworzniem a dolnym pierścieniem?
_________________
MZ ETZ 251 91'
MZ ETZ 250 87’
MZ ETZ 250 83'
Cezeta 502 62'
SHL M11 62'
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2023-03-02, 18:30   

karo napisał/a:
Chcę oddać cylinder od ETZ 250 do szlifu i planuje założyć tłok firmy ALMET. Czy luz 0,04 będzie Ok czy lepiej dać większy luz? Czy warto zrobić małe rowki na tłoku między sworzniem a dolnym pierścieniem?

Jak masz dobrze ustawiony gaźnik to możesz dać 0,04 mm. Niewielkie zubożenie mieszanki co następuje często przy dużych prędkościach prowadzi do znacznego wzrostu temperatury i puchnięcia tłoka. Masz wtedy tzw. zacier. Wtedy nawet większy luz nie pomoże.
_________________

 
 
     
Mzetzman 

Motocykl: MZ ETZ 125
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2020
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-03-03, 09:43   

Mariuszu mógłbyś napisać jaka temperatura jest już niebezpieczna? Mierzysz temperaturę na głowicy?
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2023-03-06, 07:28   

Mzetzman,
Zależy od temperatury otoczenia. Ale w każdych warunkach powyżej 135 już trzeba uważać i nie jeździć powyżej 100-110. ponieważ czujnik termometra nie dotyka do żeliwa a jest poniżej ostatniego żebra cylindra bardziej sugeruję się jak szybko rośnie temperatura. Mam trasę testową około 25 km w większości trasa , gdyż jedynie jazda na ostatnim biegu pozwala na optymalne mierzenie. Jazda na 4 biegu obniża temperaturę silnika
_________________

 
 
     
karo 


Motocykl: MZ ETZ 251, SHL M11
Pomógł: 7 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 165
Skąd: WPI
Wysłany: 2023-03-08, 10:04   

mczmok napisał/a:
karo napisał/a:
Chcę oddać cylinder od ETZ 250 do szlifu i planuje założyć tłok firmy ALMET. Czy luz 0,04 będzie Ok czy lepiej dać większy luz? Czy warto zrobić małe rowki na tłoku między sworzniem a dolnym pierścieniem?

Jak masz dobrze ustawiony gaźnik to możesz dać 0,04 mm. Niewielkie zubożenie mieszanki co następuje często przy dużych prędkościach prowadzi do znacznego wzrostu temperatury i puchnięcia tłoka. Masz wtedy tzw. zacier. Wtedy nawet większy luz nie pomoże.


Dzięki za odp :wink: myślałem ze tłoki Almet są podobne do jakości DDR.
_________________
MZ ETZ 251 91'
MZ ETZ 250 87’
MZ ETZ 250 83'
Cezeta 502 62'
SHL M11 62'
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2023-03-09, 10:53   

karo,
Ogólnie oryginały najmniej puchną i są bardziej odporne na skrajne warunki pracy.
Ja obecnie jeżdżę na tłoku z Almotu wersję 300, ale stosuję inny gaźnik i ten tłok nigdy mi ni spuchł nawet trzymając prędkość 110-120 na trasie kilkudziesięciu km .
Ale ogólnie jestem zdania że dla ETZ prędkości 90km/h jest optymalna jeżeli chodzi o jazdy na długich trasach. A mam nalatane 300 000 km na ETZ, więc wiem o czym mówię.
_________________

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13