Przesunięty przez: sIaj 2012-01-08, 13:18 |
TŁOKI - historia prawdziwa. (z obrazkami) |
Autor |
Wiadomość |
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2014-02-07, 14:31
|
|
|
wadmed napisał/a: | Tłok do MZ wyceniał na 350-400 zł. | Za tą kasę idzie kupić oryginalny ddr, choć już teraz ciężko takowego nabyć. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
Domix
Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 29 Dołączył: 27 Wrz 2013 Posty: 18 Skąd: Gniewkowo
|
|
|
|
|
wadmed
Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 566 Skąd: Stara Wieś
|
Wysłany: 2014-02-08, 10:40
|
|
|
wojtek.mz napisał/a: | Za tą kasę idzie kupić oryginalny ddr, choć już teraz ciężko takowego nabyć. | oczywiście, do MZ jeszcze się nie opłaca dorabiać, ale jak masz motocykl tak jak pisałem francuskiego MOTOBECANE D45A to gdzie kupisz do niego tłok???
Jest to alternatywa dla rzadkich motocykli.
Jeżeli się zastanowimy i kupisz almota zatrzesz go to taki remont będzie Cię więcej kosztował niż zrobienie porządnego tłoka, a i tak każdy zrobi jak uważa!!!
Jest takie powiedzenie "biednych nie stać na byle jakie rzeczy", coś w tym jest. |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2014-02-08, 12:50
|
|
|
wadmed napisał/a: | oczywiście, do MZ jeszcze się nie opłaca dorabiać | Chodziło mi właśnie o mz. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
Phosgene
Motocykl: MZ ETZ 250 1983r.
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 17 Wrz 2013 Posty: 20 Skąd: Friedeberg/Posen
|
Wysłany: 2014-02-08, 17:32
|
|
|
wojtek.mz napisał/a: | Phosgene, Wszystko fajnie, tylko zapytaj się ile ten tłok będzie kosztował. |
Wolę nie pytać co by się o zawał nie przyprawić |
|
|
|
|
Banksy
Motocykl: Mz ETZ 150
Dołączył: 19 Sty 2014 Posty: 2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-02-10, 19:15
|
|
|
podpinam się pod pytanie odnośnie tłoków Berta
[ Komentarz dodany przez: wojtek.mz: 2014-02-10, 20:24 ]
Pisz poprawnie, stosuj wielkie litery i kropki. |
|
|
|
|
Marcin W.
Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Cze 2006 Posty: 1046 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2014-10-11, 19:11
|
|
|
Porównaj wagę tych tłoków jeszcze. |
_________________ Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433 |
|
|
|
|
lukaszdd1
Motocykl: MZ ETZ
Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 35 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2014-10-11, 19:30
|
|
|
Mam zamiar to zrobić, ale na razie nie mam na czym je zważyć |
|
|
|
|
Daszi
DDR fan
Motocykl: MZ ETZ250, SimsonS51
Wiek: 39 Dołączył: 17 Mar 2013 Posty: 136 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 2014-10-11, 21:59
|
|
|
Szkoda że na 1 i 2 szlif nie mają. Ciekawe jaka to produkcja bo ten co wystawia się tym nie chwali. Zgaduję, że turecka. No i jak to jakościowo wygląda w praniu.. |
|
|
|
|
grajko91
Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 826 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2014-10-11, 22:00
|
|
|
O super, wkońcu ktoś go kupił Te tłoki to są obecnie produkowane czy z zapasów? |
|
|
|
|
lukaszdd1
Motocykl: MZ ETZ
Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 35 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2014-10-11, 22:25
|
|
|
Na pudełku data wskazuje na 2003 r, ale czy pudełko jest od tego nie wiadomo. |
_________________ ETZ 250, 2 x ETZ 251 |
|
|
|
|
lipton
Kocham Cię życie.
Motocykl: etz 251,saxon, gsxr.
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 822 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2014-10-12, 11:43
|
|
|
Jak kupiłem tłumik turecki kanuni to terz tam był ten napis kuralkan ,bardzo wię prawdopodobne że to turecki wyrób. |
_________________ WPI |
|
|
|
|
mostasz
Zlotowicz
Motocykl: MZ Baghira 660 endur
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Mar 2011 Posty: 292 Skąd: Warszawa /Siedlce
|
Wysłany: 2014-10-15, 10:09
|
|
|
Panowie - jedno proste pytanie - dlaczego nie kupujecie tłoków almot i nie dajecie do zakładu do wygrzania i owalizacji - wiem że w sokołowie podlaskim jest zakład, który robi takie modyfikacje, strzelam że w Polsce jest takich zakładów więcej. Pierścienie za to dorabiają w poznaniu na zamówienie, nawet chromowane ? Sworznie można by dać do dotoczenia na cnc - intr by się mógł tym zająć i sprzedawać na sztuki. TO WSZYSTKO DA SIĘ ZROBIĆ I OGARNĄĆ I TO NIESPECJALNIE DUŻYM NAKŁADEM SIŁ I ŚRODKÓW, trzeba tylko CHCIEĆ. |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2014-10-15, 16:52
|
|
|
mostasz,
Tłoki z Almotu sa owalizowane- sam je wygrzewam ( gdy robię serwis) i myśle że wystarczy, bo dosyć znacznie zmieniają wymiary - tylko mam problem w ocenie - ponieważ jeżdżę na oryginałach i nie mam doświadczenia jak się spisują w stosunku oryginałów. |
_________________
|
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2014-11-01, 07:19
|
|
|
Almot po wygrzaniu puchnie ok ok 0.06 do 0.08 mm.
Kilka dni temu zrobiłem test - przed wygrzaniem wchodził do tulei luźniej niż oryginał do którego zrobiony był szlif.
Po wygrzaniu próbowałem go wsadzić do góry nogami do cylindra - zatrzymał tak że wystawał tak że wystawała cześć płaszcza która jest poniżej dolnej krawędzie sworznia. |
_________________
|
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2014-11-01, 07:24
|
|
|
Również otwór na sworzeń powiększył średnicę- ale moim zdaniem jest to w granicach normy-zresztą i tak po okresie docierania ten tłok przyjąłby wymiar jak po wygrzaniu.
Moim zdaniem po wygrzaniu tłok nie będzie znacząco odbiegał "w puchnięciu" od oryginału. |
_________________
|
|
|
|
|
wadmed
Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 566 Skąd: Stara Wieś
|
Wysłany: 2014-11-03, 11:08
|
|
|
Mariusz ile razy wygrzewasz i w jakiej temperaturze??? |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2014-11-03, 16:50
|
|
|
Jeden cykl : 200 oC przez 2 godziny później 6-8 godzin na 240oC-czyli na maxa piekarnika.
Jak mierzylismy kiedyś piekarniki domowe to realnie temperatura w środku nie przekracza 230 oC.
Chciałem jeszcze dodać, że tłok zmienia kształt na baryłkę czyli jest 2-3 setki mniejszy na średnicy na samym dole w porównaniu do miejsca jego faktycznego pomiaru. |
_________________
|
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2155 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2014-11-03, 17:58
|
|
|
Ja nie grzałem almota i nie spuchł ani razu nawet jak jechałem na opór gazie przez 100km |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
wadmed
Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 566 Skąd: Stara Wieś
|
Wysłany: 2014-11-05, 13:45
|
|
|
A te 240 to ze względu na maksymalną temperaturę piekarnika? czy tyle ma być. |
|
|
|
|
|