» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki gaźnik do ETZ150
Autor Wiadomość
Cagiva4

Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 18 Sie 2019
Posty: 15
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-26, 21:21   Jaki gaźnik do ETZ150

Witam. Chciałbym otworzyć temat związany z gaźnikami do 150.
Osobiście na tą chwilę zasilacz jaki mam zamontowany to oryginał
Bvf z tego motocykla. Trzyma obroty, moc jest. Problemy to typowe wycieki paliwa z komory pływakowej i męcząca regulacja mieszanki. Eksploatacyjnie czkawka przy początkowym wkręcaniu się na obroty.
Chciałbym poznać opinie i sposoby montażu obecnie nie drogich gaźników Pwk czy podróbek Delorto. Z pewnością owe zasilacze będą żwawo reagowały na odkrecenie gazu, mniejsze spalanie no i normalne ssanie.
Celem rozmowy jest podanie rozmiaru gaźnika, dysz do wystrojenia i co najważniejsze sposób montażu. Oryginał jest fajnie zamontowany i chcę pozostać przy tym sposobie montażu.
Ciekawe czy tema się rozwinie....
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 756
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2020-11-27, 09:36   

Mam aktualnie PWK 24mm na półce pod taką ETZ, 26mm też będzie działał, co do montażu na pewno można to zamontować inaczej niż na gumie, choćby na oryginalnym króćcu, tylko trzeba stoczyć nieco gaźnik od wewnątrz oraz króciec od zewnątrz i na wcisk i szczeliwo, co do dysz, te gaźniki rozmiar dysz mają porównywalne do oryginału, można jedynie wolnych obrotów dać o 5 mniej gdyby było za bogato, w gruncie rzeczy zamontuj gaźnik na tych dyszach co są w zestawie i sprawdź. Jeśli będziesz kupował to nie kupuj czarnych, wykonanie jest ok ale pomalowane są komory w środku i za pewne po czasie ta farba od benzyny będzie odłazić, kup szary.
 
     
Mzetzman 

Motocykl: MZ ETZ 125
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2020
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-11-27, 13:51   

A ten PWK 24mm jest plug&play czy trzeba przerabiać coś?
 
     
Martini55 


Motocykl: MZ ETZ 150 x 3
Wiek: 40
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 286
Skąd: FZA
Wysłany: 2020-11-27, 13:54   

Mzetzman, ode mnie już byś bana wyłapał. Czytaj do końca i ze zrozumieniem :klnie:
 
     
Mzetzman 

Motocykl: MZ ETZ 125
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2020
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-11-27, 14:21   

Uff... całe szczęście nie jesteś moderatorem :mrgreen:
Bardzo przepraszam za moją nie umiejętność czytania ze zrozumieniem. Cieżko się to czyta jak ktoś zamiast kropek używa przecinków (bez obrazy Wolf). Zrozumiałem że modyfikacje tyczą się gaźnika 26mm a nie 24mm. Prosze o usunięcie moich postów w takim razie.
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 756
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2020-11-27, 15:01   

Dziękuje za obrazę. :lol:

Co do dyskusji mogę ją zamknąć w ten sposób, że mowa jest o tym gaźniku z aukcji poniżej, w formie obrazkowej dla niesłyszących, tam jest wszystko narysowane, nie trzeba zadawać pytań.

http://pl.aliexpress.com/...earchweb201603_

http://pl.aliexpress.com/...earchweb201603_
 
     
Cagiva4

Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 18 Sie 2019
Posty: 15
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-27, 20:06   

Czyli trzeba zrobić przeróbkę. Oczywiście to nie problem aczkolwiek czekam, czekamy na inną propozycję.
Napisz coś o ssaniu. Bvf ssanie można używać tylko przy napełnianiu komory korbowej do odpalenia. Zimny silnik trzeba gazowć.
 
     
Cagiva4

Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 18 Sie 2019
Posty: 15
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-27, 20:21   

Temat nie rozwija się tak jak bym chciał...
PWK 24, 26 jest to nowoczesna konstrukcja co za tym idzie moc się zwiększa? Czy wkręca się na obroty od samego dołu?
 
     
Martini55 


Motocykl: MZ ETZ 150 x 3
Wiek: 40
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 286
Skąd: FZA
Wysłany: 2020-11-27, 22:03   

Cagiva4, - możesz to zamontować na gumę i nie trzeba niczego przerabiać. Inną sprawa jest estetyka ale na Youtube jest filmik jak to może wyglądać: https://youtu.be/6jBOs1dLdgw
Choć tutaj jest moim zdaniem zamontowany lepszy gaźnik. Sam się ku niemu skłaniam.
Jeśli chcesz mieć wszystko jak z fabryki, sztywne mocowanie itd - to dorabiasz u tokarza odpowiednio króciec i łączysz zgodnie ze sztuką.
 
     
Mzetzman 

Motocykl: MZ ETZ 125
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2020
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-11-29, 15:49   

Zamówiłem sobie ten gaźnik PWK 24 i dodatkowo 10 dysz głównych, ale to dopiero na wiosnę będe testował. Udało mi się dorwać też chiński zamiennik BVF (chyba ten o którym wspominał czochu kiedyś) więc miałbym porównanie. Znalazłem takie adaptery na alliexpress. Nie mam teraz dostępu do motcykla, więc nie mogę sprawdzić czy by pasowały ale fajnie to wygląda.
Tutaj z kolei dopasowanie gaźnika WPK 28mm i króćca MZ ETZ 150: https://ms-my.facebook.com/serwismz/videos/ga%C5%BAnik-pwk-w-mz-etz-150/305352950570135/
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 756
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2020-11-29, 17:11   

Coś tam ludzie montują.
https://www.youtube.com/watch?v=wn7j-x2noTY

Tylko nie widzę sensu montowania aż 28mm do 150tki. 26mm jeszcze, jeszcze, aczkolwiek jestem za montowaniem zbliżonej wielkości.
 
     
Martini55 


Motocykl: MZ ETZ 150 x 3
Wiek: 40
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 286
Skąd: FZA
Wysłany: 2020-11-29, 18:36   

Ja zamówiłem 26mm - zobaczymy czy to się do czegoś nadaje. Ale za 75zł można zaryzykować :)
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 756
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2020-11-30, 09:51   

Korpusy tych gaźników od 21-30mm są takie same. Gdyby ktoś miał np. 24mm, zawsze może roztoczyć go na większą średnice. Demontując wkład rozpylacza jak na pokazanym keihinie. https://www.youtube.com/watch?v=t35AApTJY9s
 
     
Mzetzman 

Motocykl: MZ ETZ 125
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2020
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-11-30, 10:04   

Tylko po co zakładać coś większego jak króciec i gardziel cylindra dalej mają 24mm i nic więcej powietrza nie doleci
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 756
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2020-11-30, 14:56   

Gdyby ktoś faktycznie robił przeróbkę dolotu to ma sens. W tym przypadku zgadzam się z tobą, żeby trzymać tego co jest.
Jeśli chodzi o dysze jakie zamówiłeś?
 
     
Mzetzman 

Motocykl: MZ ETZ 125
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2020
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-11-30, 21:40   

Widzę że do 24mm jest wsadzone 105 ale dają jeszcze dwie dysze 115 i 125. Ja wziąłem 10 dysz od 110 do 132. Ciekawe czy ta guma styknie żeby to założyć.
 
     
Cagiva4

Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 18 Sie 2019
Posty: 15
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-30, 22:52   

PWK zamontowany przez roztoczenie i nacięcia wygląda estetycznie. Dysze to historia do każdego silnika inna więc trzeba stroić. Mamy w temacie rozwinięte 24,26 a nawet 28, który rozmiar do oryginału gumy filtra pasuje najlepiej. Myślę że 24 aczkolwiek proszę o opinie.
 
     
Cagiva4

Motocykl: ETZ 150
Dołączył: 18 Sie 2019
Posty: 15
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-11-30, 23:09   

Można również poruszyć temat strojenia. Silnik będzie ładnie się wrecał np przy ubogiej mieszance a wyższa temperatura drastycznie zmniejszy żywotność silnika. Sama obserwacja świecy nie do końca powie o prawidłowej mieszkańca i spalaniu. Przy bardzo ubogiej mieszance dopiero pokaże białą barwę. W przerażające większości nie mamy dostępu do analizatora spalin a robienie remontu po remoncie to trochę słabo. Pytanie czy zastosowanie standardowych rozmiarów dysz do PWK 24 daje tą samą mieszankę co oryginał Bvf.
Znam historię znajomego gdzie po remoncie ruska k750, przy pięknej pracy silnika na odcinku Leszno - Poznań zatarł prawy cylinder.
Temat wszedł tylko na PWK a więc można pokusić się o gotowca, o historię moto które przejechało kilka tysięcy i wszysko jest ok.
 
     
Mzetzman 

Motocykl: MZ ETZ 125
Wiek: 35
Dołączył: 06 Wrz 2020
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-12-01, 08:59   

Cagiva4 napisał/a:
Mamy w temacie rozwinięte 24,26 a nawet 28, który rozmiar do oryginału gumy filtra pasuje najlepiej. Myślę że 24 aczkolwiek proszę o opinie.


Nie ma znaczenia. Wszystkie mają taką samą średnicę zewnętrzną 35mm.
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 756
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2020-12-01, 10:19   

Mzetzman Nie 35mm a 50mm i nie wszystkie bo 32mm i 34mm mają średnica pod gumę filtra 55mm. Dlaczego nie czytasz tego co aukcjach?




Cagiva4 Co do strojenia i sprawdzania na jakiej mieszance motocykl jeździ. Oprócz koloru świecy masz jeszcze końcówkę wydechu, a jak jeszcze będzie mało danych. To na Colortune możesz sprawdzić w jakich partiach jaką podaję mieszankę :wink:

Jeśli chodzi o ruskie to nie jest tak, że prawy gar jest smarowany rozbryzgowo? i przez to się bardziej grzeje? Mój wujaszek posiada M-72 po remoncie na nowych Keihinach PWK .Na głowicach ma zamontowany miernik temperatury i prawy gar zawsze się trochę bardziej grzeje. Synchronizacje gaźników miał robioną.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14