» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Rozbieganie się silnika - Mz 250 etz
Autor Wiadomość
4qulorer 


Motocykl: Mz Etz 250
Wiek: 37
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 14
Skąd: Zambrów/Białystok
Wysłany: 2012-08-12, 15:32   Rozbieganie się silnika - Mz 250 etz

Cześć

Spotkała mnie przykra sprawa, kiedy przygotywałem się do wyjazdu na motorze (poszedłem po kask itd do garazu) zostawiłem moto na wolnych obrotach a mój silnik (mz etz 250) uległ tzw robieganiu się, z wolnych obrotów wkręcił się samoistnie na wysokie obroty (max) i nie miał zamiaru przestać pracować w wyniku samozapłonu pomimo wyłaczenie stacyjki, odłaczenie aku, odłączenia fajki ze swiecy dopiero pomogło jak w wielu przypadkach zatrzymanie dostaw paliwa (czyli wypalenie się wszystkiego paliwa - mieszanki z gaźnika). Sama akcja trwała kilka sekund.

Skutki tego to rozładowany aku (podejrzewam, że regulator padł), wał obraca się, tłok pracuje bez większych oporów wg mnie normalnie - tak samo w odniesieniu do stanu przed "wypadkiem".

Czy spotkaliście się z takim zjawiskiem jak "rozbieganie" się silnika w waszych maszynach? jak sądzicie co moze być tego przyczyną?

ps przed tym zdarzeniem motor odpalał, ładowanie było, jeździł - 5 min wczesniej jezdziłem.

z góry dzięki za wypowiedzi
_________________
na motor i w siną dal... :D bo przepisy są aby łamać, bariery aby przekraczać a życie aby korzystać...

---------------------------
etz 250 ;) ))
 
 
     
kuba 000 

Motocykl: ETZ MZTS250/1SIMSON
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 47
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-08-12, 15:40   

miałem to samo, symering od strony alternatora poszedł.wymiana nie wymaga rozbierania silnika tylko alternator.
 
 
     
4qulorer 


Motocykl: Mz Etz 250
Wiek: 37
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 14
Skąd: Zambrów/Białystok
Wysłany: 2012-08-12, 22:00   

czy zbyt bogata dawka powietrza może być przyczyną takiego stanu/incydentu?
_________________
na motor i w siną dal... :D bo przepisy są aby łamać, bariery aby przekraczać a życie aby korzystać...

---------------------------
etz 250 ;) ))
 
 
     
Pavlo 150 


Motocykl: VFR 800 FI :D
Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 160
Skąd: Żagań
Wysłany: 2012-08-13, 09:06   

Raczej zbyt duża dawka powietrza
_________________
Pozdrawiam Pavlo

Podaj podkładkę sprężynową......
Niema są same popękane:D:D:D
 
 
     
Krystian89 
Etezetysta


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 24 Lut 2007
Posty: 71
Skąd: Kwaśniów - Olkusz
Wysłany: 2012-08-13, 12:35   

zapłon za bardzo przyspieszony jak miałem to mi sie tak zrobiło
_________________
Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen

Wpadać i oglądać maszynki ;)
http://www.polskajazda.pl/Profil/7368
 
 
     
azja25 


Motocykl: Mz 150 etz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 148
Skąd: Płock
Wysłany: 2012-08-13, 13:35   

Ja miałem dokładnie taką samą sytuację w mz 150 etz. Przyczyną był uszkodzony zapłon (elektroniczny typu B ).
 
     
4qulorer 


Motocykl: Mz Etz 250
Wiek: 37
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 14
Skąd: Zambrów/Białystok
Wysłany: 2012-08-13, 14:31   

ok a jak w takich przypadkach był stan silnika w waszych maszynach? musieliście naprawić? (moj jest po kapitalce ...)
_________________
na motor i w siną dal... :D bo przepisy są aby łamać, bariery aby przekraczać a życie aby korzystać...

---------------------------
etz 250 ;) ))
 
 
     
azja25 


Motocykl: Mz 150 etz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 148
Skąd: Płock
Wysłany: 2012-08-13, 15:37   

No ja zmieniłem cały zapłon i zrobiłem jeszcze 2000 km do kapitalnego remontu ale i tak już się zbliżał więc myślę że nie przez to. Silniki w naszych maszynach są chłodzone powietrzem więc wiadomo, iż sytuacja gdy na postoju piłuje silnik na max obrotach nie wychodzi mu na zdrowie :mrgreen: ale też to na tyle trwała jednostka ( jeśli dobrze złożona na dobrych częściach) że jej od razu to nie wykończy :mrgreen: .
 
     
4qulorer 


Motocykl: Mz Etz 250
Wiek: 37
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 14
Skąd: Zambrów/Białystok
Wysłany: 2012-08-16, 20:23   

ok motor pracuje już, gaźnik wyregulowany. straty - rozładowany aku, brak swiatła stop i kierunkowskazów. właśnie przyjechałem z przejażdzki.

przyczyna - zbyt duże obroty ustawione na gaźniki i najważniejszy - zbyt duża dawka powietrza. Wystarczyło przykręcić drugą śrubę do oporu i wykręcić 1,5 obrotu oraz wg siebie/motoru (wiadmo każdy motor jest indywidualny) wyrregulować obroty.

ps jeżeli chodzi o światła myślę ze gdzieś po prostu kabel spadł i tyle ale nic będe i tak wymieniał wszystkie lampy na nowe.

dzięki wszystkim za pomoc wasze rady były cenne

temat uważam za zamknięty - Pavlo 150 miałeś rację - powietrze tak jak ja podejrzewałem
_________________
na motor i w siną dal... :D bo przepisy są aby łamać, bariery aby przekraczać a życie aby korzystać...

---------------------------
etz 250 ;) ))
 
 
     
mirumz 


Motocykl: Etz 25o sv1000
Pomógł: 1 raz
Wiek: 29
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 101
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2016-02-02, 22:47   

Odświeżam :razz: i mnie dzisiaj spodkało rozbieganie. Etz odpaliła od pierwszego kopa i od razu pełna laga, do tej pory sądziłem że to możliwe tylko w klekotach :mrgreen: szmata w dolocie załatwila sprawe :kowboy:
_________________
Koko dżambo i do przodu :majty:
https://picasaweb.google.com/116103942143526968573/18Kwietnia201502?authkey=Gv1sRgCL-M4fmHlvLd9gE
 
 
     
ETek 


Motocykl: MZ ETZ 150 i ETZ 250
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 195
Skąd: Węgorzewo
Wysłany: 2016-02-02, 23:37   

Mi to wygląda na zbyt duży stopień sprężania ...
 
     
Ferdas 

Motocykl: Cbr 1000rr , ETZ 250
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Wrz 2015
Posty: 16
Skąd: Bytom
Wysłany: 2016-02-03, 00:01   

Mnie to raz spotkało w 150 podczas przejażdżki , najszybciej to jest zdusić silnik na biegu , i nie mam pojęcia czemu tak się stało
 
     
trufel 

Motocykl: MT01
Wiek: 41
Dołączył: 25 Sty 2018
Posty: 44
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-06, 21:28   

Witam
Miałem podobne zdarzenie na ''L'' podczas robienia ósemek silnik zaczął żyć własnym zyciem :mrgreen: kluczyk w ręce a silnik 8500RPM i ani myśli stanąć. Pomogło zaciągnięcie ssania. jak silnik już prawie padał to puściłem ssanie i praca silnika wróciła na odpowiedni poziom.
Co było przyczyną? Nie wiem.
_________________
Motocykl jest bogiem a jazda na nim nałogiem
 
     
ddr-owiec 

Motocykl: simsonSR50/ MZETZ250
Dołączył: 25 Wrz 2014
Posty: 26
Skąd: ostrow
Wysłany: 2021-02-01, 18:18   

Witam żeby nie zakładać nowego tematu spotkała i mnie ta sytuacja i nie wiem co robić mam założony podróbkę bing , zapłon CDI i raz na około 10 odpalan wchodzi w pełne obroty można go jedynie zgasić wrzucić bieg albo odciąć paliwo. . Gdy wchodzi w takie obroty cofa mi się zapłon. Pierwszy raz się z tym spotykamy i nie wiem co już robić
_________________
http://forum.mz-klub.pl/v...p=344697#344697 renowacja mojej etki

https://m.facebook.com/profile.php?id=303942933106825&ref=bookmark fanpage o mojich poczynieniach na motorach :-)
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-02-01, 19:42   

Wrzuć normalny alternator, zapłon elektronik, gaźnik BVF mza i będzie chodzić.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2021-02-01, 19:51   

ddr-owiec napisał/a:
podróbkę bing , zapłon CDI


Nie ma i nie będzie rozwiązania na ten set.
Gaźnik zmień na ten, https://allegro.pl/oferta/gaznik-bvf-30n3-1-mz-etz-250-251-9718879654 i uszczelnij silikonem na króćcu. Jeśli masz CDI od TurboZabytki to raczej nie jego wina aczkolwiek trzeba mieć na uwadze ustawienia.
 
     
ddr-owiec 

Motocykl: simsonSR50/ MZETZ250
Dołączył: 25 Wrz 2014
Posty: 26
Skąd: ostrow
Wysłany: 2021-05-02, 21:21   

znalazłem chwilę i zacząłem robi koło mz
założyłem drugi gaźnik co mi polecił Wolf przeglądnąłem cala instalację i znalazłem przyczynę kabel od cewki wn miała przebicie nałożyłem 2 termokurczliwe i motor zaczął normalnie odpalać i wkręcać się na obroty
_________________
http://forum.mz-klub.pl/v...p=344697#344697 renowacja mojej etki

https://m.facebook.com/profile.php?id=303942933106825&ref=bookmark fanpage o mojich poczynieniach na motorach :-)
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2021-05-03, 08:21   

ddr-owiec napisał/a:
znalazłem przyczynę kabel od cewki wn miała przebicie


Dużo to mówi o jakości CDI... Najważniejsze, że motocykl chodzi i polecam w przyszłości wrócić do seryjnego alternatora z układem zapłonowym od użytkownika Siaj.
 
     
Bajbus16 

Motocykl: MZ ES 250/1 Jaskółka
Pomógł: 8 razy
Wiek: 75
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Babimost
Wysłany: 2021-05-04, 19:39   

Wydaje mi się, że to samozapłon jest przyczyną tego zjawiska. Mogło się zdarzyć tak, że silnik na wolnych obrotach zaczął gasnąć i zmienił kierunek obrotów a zatem i kąt ustawienia zapłonu. Rozgrzana świeca do czerwoności nie potrzebowała prądu do wytworzenia iskry i silnik wszedł na wysokie obroty. Tak kiedyś miałem w mojej MZ.
_________________
MZ ES 250/1, WSK 125, Simson SR2E, Simson SR2, Komar2350, Ogar 200.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 14