» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Wykonujemy przyrząd do ustawiania zapłonu
Autor Wiadomość
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-03-16, 20:51   

mczmok, ja mam stroboskop pod 6v i jednego nie kumam, przecież tu nie ma paska klinowego, nie ma rolek ze znakami, to po kiego ten stroboskop? Jak go użyć i na co blikacie?:)
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 389
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2015-03-16, 20:58   

O ile pamiętam to serwisuwka dla mz jak dla kilku innych sprzętów nie podaje punktu zapłonu jako wartości stałej ....co staram się każdemu odbierającemu silnik tłumaczyć; mamy inne czasy, inne paliwa, inne oleje, inny klimat, "inne" części...itd, ale mamy też inne ...wymagania. Różne cuda się spotyka dlatego polecam osobiście ustawiać silnik "na ucho" ...żadne colortune przy super hiper mega zachwalanym Bingu .....Wam tego nie pokaże jak dobra eMzeta sprawuje się powyżej 120 km/h.

Dla przykładu dodam że do kilku silników ala Syrenowskich po małych usprawnieniach stosuję skraje wyprzedzenie o którym konstruktorzy nawet nie śnili ...a daje to nawet 3-4s przy pchaniu wody na 80m z obciążeniem przy którym każda eMzeta by ukręciła wał:)

Jeżeli już bawimy się w kątowe ustawienie zapłonu dla Mz ...jak najbardziej polecam, to trzeba być pewnym ustawienia tarczy i wskaźnika ....jako punkt odniesienia można także przyjąć czasy rozrządu.
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-03-16, 21:15   

Ok, to po co nam stroboskop i jaką wiedzę dzięki jego użyciu można pozyskać z motocykla? I jak go użyć by tą wiedzę uzyskać.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 389
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2015-03-16, 21:22   

Hvil napisał/a:
Ok, to po co nam stroboskop i jaką wiedzę dzięki jego użyciu można pozyskać z motocykla? I jak go użyć by tą wiedzę uzyskać.


Oj Piotrek, postawisz piwo ....to Ci to raz a dobrze wyedukuje:)
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-03-16, 21:39   

mar09, wiadomo, że każdy silnik jest inny, ale jakieś dane wyjściowe trzeba mieć i tak trzeba ustawić na początek. Dobrze zrobiony silnik będzie miał ustawienia optymalne takie same bądź nieznacznie odbiegające od "książkowych".
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 389
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2015-03-16, 21:49   

kosior30, :piwo: ...ale myślę, że wiesz jak to jest, tylne nowych tematów na forum: zapłon ustawiony na 2,5mm na przerywaczu, a eta nie chce iść...
_________________
Aktualna oferta części: http://sprzedajemy.pl/oferty-uzytkownika-1981282
Foto-relacje z remontów: http://www.fotosik.pl/u/marcink46/albumy
marii-tech - serwis/części/usługi
 
     
sIaj 


Motocykl: ES 250/2
Pomógł: 94 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Paź 2004
Posty: 2016
Skąd: okolice Zakopanego
Wysłany: 2015-03-16, 22:31   

Hvil stroboskop pokazuje Ci dynamicznie punkt zapłonu, zobacz tutaj na film -> https://www.youtube.com/w...TCuM_0K5GE&t=38
Jak się przyjrzysz to zobaczysz czarną i żółtą kreskę, są one oświetlane lampą dokładnie w momencie przeskoku iskry. Jak obejrzysz dalej to zobaczysz co się dzieje jak zmienimy nastawienie płytek.
Różnica jest tylko taka że w samochodzie masz te kreski naniesione fabrycznie a w np. w MZ musisz sobie je nanieść samemu.
_________________
Wykonuję różną elektronikę pojazdową.Układy zapłonowe, regulatory, instalacje itd. Masz pytania? Pisz!

SofCHJanek@wp.pl / gg: 9740097 Gość zapraszam odwiedź mój kanał http://www.youtube.com/user/sofchjanek
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-03-16, 22:32   

sIaj, no ja wiem jak to w samochodzie działa. Tylko właśnie nie mogłem skumać co bada się w mz. Ok czyli samemu nanieść, czyli wyjść z założenia, że wcześniej odpowiednio ustawimy do oznaczeń.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
mar09 


Motocykl: ES300/TROPHY/ETZ250
Pomógł: 23 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 389
Skąd: Krasnystaw/Lublin
Wysłany: 2015-03-16, 22:48   

Hvil, najprościej ...gdy ustawisz tłoka w punkcie zapłonu np. 3mm przed GMP ..nanosisz znak na częsci obrotowej i części stałej np. obudowie stojanu ...nowsze ETY tak gdzieś od 1987r. miały ten znak na szczotkotrzymaczu. Lampa błyska tylko w "punkcie" zapłonu ...czyli tylko w tym czasie w którym oba znaki się pokrywają równolegle ...inaczej nie wiele zobaczysz.

Dla przykładu zapłon ze zmiennym punktem:

https://www.youtube.com/watch?v=D2_fkXjJvwA
 
     
alleluja55 

Motocykl: MZ: etz250,
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 52
Skąd: Giżycko, Olsztyn
Wysłany: 2015-03-16, 23:38   

Ktoś z czujnikiem zegarowym mógłby zmierzyć jak te wartości wyglądają dla etz :)
_________________
https://www.facebook.com/...406567696162478
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2015-03-17, 00:00   

A w czym problem, żeby zastosować przyrząd SW2 przystosowany do wszystkich typów i pojemności silników w MZ? założę się, że 95% biorących udział w dyskusji nawet nie widziało tego przyrządu na oczy a służy on do prawidłowego i bezbłędnego ustawienia zapłonu w kazdej Mz w pojemnościach 125 i 150 oraz 175 i 250. Wyprzedzenie w kątach dla MZ wynosi 21* 30'.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
grajko91 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 826
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2015-03-17, 07:03   

Jak już piszecie o wyprzedzeniu zapłonu to powiem, że teoretycznie silnik ma największą wydajność na granicy występowania spalania stukowego. Czyli takie maksymalne wyprzedzenie, które nie powoduje jeszcze detonacji. W samochodach odpowiednie czujniki i systemy zapewniają takie właśnie wyprzedzenie kąta zapłonu. Oczywiście w mz jest to niemożliwe. Za to powinno być tak, że im większe wyprzedzenie tym lepiej, a chyba wcale tak do końca nie jest :razz:
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2015-03-17, 07:36   

Hvil,
Jak pisałem robisz kąt na krążku (może być kilka linii np co 5-10 stopni).
Gdy tłok jest w gmp robisz np z drutu wskaźnik zachodzacy na krążek i pokrywajacy się z llinią wskazującą gmpt.
Ten wskaźnik możesz owinąć np o 2 śruby pokrywy silnika i wygiac tak aby zachodzil na krążek - jest to rodzaj cechy, takiej wskazówki, która w silnikach samochodowych jest gdzieś na korpusie.
Uruchamiasz silnik i obserwujesz, która linie wskazuje drut podczas błysku lampy stroboskopowej.
Wszystko jasne?
_________________

Ostatnio zmieniony przez mczmok 2015-03-17, 10:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2015-03-17, 07:50   

Krążek i linie na nim muszą być kontrastowe tak aby było dobrze widać.
Można zadaptować np duża pokrywkę słoika :-)
Jasne, że przyrządem wkrecanym do glowicy łatwiej się ustawia zapłon, szczególnie gdy jest na przerywaczu mechanicznym.
Ale w przypadku elektronicznego - jedynie tym sposobem można sprawdzić poprawność ustawienia.
Z kątem wyprzedzania zapłonu można eksperymentować ale wpływa to na trwałość silnika.
Jako ciekawostkę mogę podać osobę z mojej rodziny, która w latach siedemdziesiątych przedstawiła zapłon w komarku poza zakres regulacji stojana i motorower ten osiągał ok 80 km na godzinę, z tym ze grzal się okropnie.
_________________

Ostatnio zmieniony przez mczmok 2015-03-17, 10:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-03-17, 09:05   

alleluja55 napisał/a:
Ktoś z czujnikiem zegarowym mógłby zmierzyć jak te wartości wyglądają dla etz :)


O co Ci dokładnie chodzi? Jak wygląda statyczny i dynamiczny punkt zapłonu? Dokładnie w tym samym miejscu.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
alleluja55 

Motocykl: MZ: etz250,
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 52
Skąd: Giżycko, Olsztyn
Wysłany: 2015-03-17, 13:42   

Sorki za ot to, zagubiłem się temacie bo równolegle jeszcze coś innego przeglądałem :(
_________________
https://www.facebook.com/...406567696162478
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 15