» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: motomaciey
2014-01-03, 01:00
Różnice pomiędzy MZ ES 250 , 250/0 i 250/1 JASKÓŁKA
Autor Wiadomość
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2012-11-19, 19:44   Różnice pomiędzy MZ ES 250 , 250/0 i 250/1 JASKÓŁKA

By dobrze zacząć wątek wklejam kilka rzeczy z innych tematów


Różnice w zerówce i jedynce
1) Numer silnika do zerówki zaczyna się od 21 a do /1 od 22.
2) W zerówce w starszych silnikach jest śruba a nie gumowy korek wlewu oleju.
3) Cylinder do zerówki nie ma oznaczenia 250 po prawej stronie przy wejściu z gaźnika
4) Różnią się sposobem smarowania prawego łożyska i wielkoscią łożysk na wale.

Nr ramy silnika i roczniki (uzupełnię jak znajdę czas :mrgreen: )

ES 250 1126014 2125408 1959-10-14 1959-11-04
ES 250 112684 ? 1959
ES 250 1130641 1959-07-01
ES 250 9106071 2240170 unbekannt
ES 250 1155970 2155353 1961 1961


Link do książki napraw Jaskółki po polsku online
http://instrukcja.pl/i/naprawa_motocykli_mz_es
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
Ostatnio zmieniony przez motomaciey 2012-11-27, 16:07, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2012-11-19, 21:07   

rastuch napisał/a:
MZ es 250/0 to nie to samo co ES 250 ?

W zasadzie coś takiego jak ES 250/0 nie istnieje, "zerówka" mówi się potocznie na ES 250 z jednym tłumikiem, pierwsza wersja ES 250 miała ich dwa i była produkowana tylko przez rok.
ES 250 - 12,5 KM przy 5000 obr/min 1956-1957
ES 250/0 14,25KM przy 5100 obr/min 1957-1962
ES 250/1 16 KM przy 5200 obr/min 1962-1967
ES 300 - 18,5 KM przy 5200 obr/min 1963-1965
Ostatnio zmieniony przez motomaciey 2012-11-22, 21:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2012-11-19, 22:18   

Że zerówka była nazwa potoczną stosowana do rozróżnienia es 250/0 od es 250/1 ale o 2 letniej produkcji MZ ES 250 doppelport (bo z tego co kojarzę o te właśnie Ci chodzi) nie wiedziałem.

Czyli jak rozumiem to co przedstawiłeś poniżej można zapisać w taki sposób:

ES 250 - 12,5 KM przy 500 obr/min 1956-1957 = MZ doppelport
ES 250/0 14,25KM przy 5100 obr/min 1957-1962 = potoczna Jaskółka "zerówka"
ES 250/1 16 KM przy 5200 obr/min 1962-1967 = potoczna Jaskółka "jedynka"
ES 300 - 18,5 KM przy 5200 obr/min 1963-1965


No dobrze a biorąc pod uwagę różnice silnikowe przedstawione wyżej między 1 a 0 skąd wynikają różnice w mocy między tymi 2 motocyklami?
Gaźnik, dyszę, układ wydechowy?
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
motomaciey 
Jestem hardcorem


Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy
Wiek: 38
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 4224
Skąd: Grudziądz, Warszawa
Wysłany: 2012-11-20, 10:25   

rastuch napisał/a:
No dobrze a biorąc pod uwagę różnice silnikowe przedstawione wyżej między 1 a 0 skąd wynikają różnice w mocy między tymi 2 motocyklami?
Gaźnik, dyszę, układ wydechowy?

Nie wiem czy różnił sie układ wydechowy, na pewno różniły się gaźniki:
ES 250 (/0) Gaźnik BVF N 271/0
ES 250/1 Gaźnik BVF KN 1-1 28,5
W przypadku ES 250 i ES 250/0 wzrost mocy o prawie 2KM spowodowało odjecie jednego tłumika, gaźnik jest ten sam.
_________________
Jaskół Bike na PJ
 
     
borgi 
Zlotowicz
Borgi


Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 659
Skąd: Kraków/Zabrnie
Wysłany: 2012-11-20, 12:16   

rastuch,
Watek tematu bardzo dobry i sam trochę zazdrościłem tropikowcom że mają taki swój i wystarczy że fokusują się tylko na jednym wątku.

Dorzucam katalog części z '59 roku w j. polskim.
http://www.motor.eu.org/m...g_czesci_MZ_ES/

Instrukcja obsługi w j. polskim
http://www.motor.eu.org/m...ugi_MZ_ES_1.pdf

Książka naprawy (serwisówka) w j. polskim
http://www.motor.eu.org/m..._MZ_ES250_1.pdf

Pełna lista kolegów z za Odry z numerami ram, silników i roczników bez nazwisk:
www.motor.eu.org/moto/mz/ES_Lista.xls

[ Dodano: 2012-11-20, 12:23 ]
Różnice pomiędzy doppelportem a singlem najlepiej widać w katalogu części.
Doppelporty były produkowane do numeru silnika 2108259 (4005102 dla 175) a Single od 2108260 (4005103 dla 175).
- inne wały, gaźniki, cylindry, sprzęgła, skrzynie biegów, błotniki, ramy - cała masa zmian tylko pomiędzy ES 250 doppelport a ES 250
_________________
--
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/
Ostatnio zmieniony przez borgi 2016-12-17, 11:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2012-11-21, 00:14   

borgi, Czy masz ten katalog z 59 jakoś w sformatowanej paczce bo ciężko klikać co foto

Hvil, a dobrze masz ustawione te blaszki na końcu tłoka?
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
borgi 
Zlotowicz
Borgi


Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 659
Skąd: Kraków/Zabrnie
Wysłany: 2012-11-21, 09:11   

rastuch napisał/a:
borgi, Czy masz ten katalog z 59 jakoś w sformatowanej paczce bo ciężko klikać co foto

Nie mam. Katalog kserowałem w wersji hardcopy od naszego forumowego kolegi Kefirka (chwała mu za to) a potem zrobiłem skan i trochę wyczyściłem w paincie.
_________________
--
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/
 
     
Kuba 


Motocykl: MZ ES 250/1
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 39
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2012-11-30, 11:54   

Od czego jest to kolanko: http://allegro.pl/nowe-ko...2833548941.html ?
Przypomnijcie proszę jakie tłumiki z rożnych modeli do siebie pasują. Do 250/1 można założyć wydech z 250/0 ?
 
     
borgi 
Zlotowicz
Borgi


Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 659
Skąd: Kraków/Zabrnie
Wysłany: 2012-11-30, 11:59   

Tłumiki są zamienne pomiędzy modelami ale to już odejście od "fabryki" bo są po prostu inne.
_________________
--
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2012-12-01, 09:17   

Hvil, Na końcu tłoka w amortyzatorach masz takie blaszki i o nie pytam :piwo:

Kuba, Tu masz te 2 rodzaje tlumików
http://www.google.pl/imgr...9,r:9,s:0,i:137

http://www.google.pl/imgr...Q9QEwAg&dur=964

Z tego co przeglądałem neta to te tłumiki co podałem są fabryczne do tych modeli co na foto.
Być może pierwsze 250/1 wychodziły jeszcze z tym tłumikiem co 250/0 tak jak spotyka się też wczesne 1 z licznikiem jaki wychodził w 0

Ja mam 62 i tłumik zelówkowy

Co do kolanka to nie powiem bo nie pamiętam.
Dziwi mnie tylko ten kołnierz na wejściu bo w żadnym moto takiego nie mam.


Jeszcze jedna sprawa. Lampa do Jaskółki ma 168mm średnicy. Możecie zmierzyć mi ramkę od przedniej lampy.Jestem teraz w Poznaniu i nie mam możliwości bo moto 130km ode mnie śpi w garażu. Chodzi mi o wymiar średnicy ramki, ten co jest klosz a nie ten co wchodzi w obudowę lampy (czyli ten mniejszy :mrgreen: ).
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
brzankis 

Motocykl: MZ ES 250/1 (1962)
Pomógł: 6 razy
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lip 2012
Posty: 363
Skąd: Krosno
Wysłany: 2012-12-01, 23:25   

rastuch napisał/a:
Chodzi mi o wymiar średnicy ramki, ten co jest klosz a nie ten co wchodzi w obudowę lampy (czyli ten mniejszy :mrgreen: ).


160 mm
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2012-12-02, 07:23   

brzankis, :piwo: pomógł :wink:
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-04, 13:44   

Czym różnią się kartery pomiędzy es 250/1 i Es 250/0?
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2012-12-05, 22:12   

2) W zerówce w starszych silnikach jest śruba a nie gumowy korek wlewu oleju. (więc jest tam gwint)

4) Różnią się sposobem smarowania prawego łożyska i wielkością łożysk na wale.


Szczegółów nie znam.
Skopiowane z pierwszego posta

Sprawdź u siebie :wink: :mrgreen:
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-06, 20:01   

mam tylko jeden karter do zerowki uzytkowany tylko kilka lat, bez rdzy lezy juz ze 30 lat;) drugi rozkradziono:)
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
borgi 
Zlotowicz
Borgi


Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 13 Maj 2010
Posty: 659
Skąd: Kraków/Zabrnie
Wysłany: 2013-01-23, 13:54   

Prawe łożysko wału (od strony prądnicy) w ES250 smarowane jest olejem z mieszanki (ES250/1 olejem ze skrzyni przez 2 kanały), to gniazdo na łożysko w karterze ma głębokość około 1,5cm. Niesie to ze sobą informację, że w prawym karterze nie ma simmeringu tak jak w ES250/1 o czym przekonałem się usilnie zakładając łożysko tak, aby wystawało 4mm ponad karter tak jak pisze w ogólnie dostępnej serwisówce do ES175/1 ES250/1 ES300.
Z simmeringiem 10 czy 7 mm było to po prostu nie możliwe i bez sensu zniszczyłem dobre łożysko FAGa i dwa simmeringi. Dla obczajenia o co tam chodzi rozłożyłem inny silnik który czekał na moje zainteresowanie. Nie ma tam simmeringu. Simmering dopiero jest na pokrywce pod prądnicą - która kształtem też jest inna w ES250 niż ES250/1 - bo to łożysko ma nie wystawać. Łożysko kulkowe promieniowe na wale 6205 DIN 625 25x52x15 smarowane jest przez kanał wiercony spod cylindra i od strony wału właśnie.
No cóż - jak to górale mówią jesce nikt łucony się nie narodził.

motomaciey napisał/a:
Nie wiem czy różnił sie układ wydechowy, na pewno różniły się gaźniki:
ES 250 (/0) Gaźnik BVF N 271/0
ES 250/1 Gaźnik BVF KN 1-1 28,5


Dla uszczegółowienia do ES250 (/0) były dwa gaźniki
- z płaską przepustnicą BVF N 271-0 do numeru silnika 2127647
- z okrągłą przepustnicą BVF 27 KN 1-1 od numeru silnika 2127648
Do ES 250/1 jak maciej pisze BVF 28,5 KN 1-1

Liczby 27 i 28,5 to średnice gardzieli gaźników. Mając w ręce obydwa gaźniki to ten od ES250/1 jest dużo większy i nie da się zrobić np. przeszczepu części z jednego do drugiego.
_________________
--
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/
 
     
krzysztof krzys 

Motocykl: mz es 250\0
Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 34
Skąd: debica
Wysłany: 2014-10-22, 16:32   

Mam pytanie do doświadczonych kolegów..czy występowała es 250/0 bez bocznych.osłon tylnego.koła? Chodzi o te do których były przyklejone sakwy,..kupiłem.250/0 rok 60 z nr wynika ze to zerowka, ale dekle boczne mam bez osłon koła, takie jak.w jedynce lecz różnią się pokrywami schowków ja mam takie same jak w zerowce czyli jajowate poziome,,lecz niemam bocznych.osłon koła,i co to za wersja? Mam dylemat...
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-10-22, 20:37   

krzysztof krzys, ja taką zerówkę miałem, do kogoś z forum poszły osłony. Były one tak wycięte dużo wyżej niż pod osłony ale fabrycznie bo ranciki sklepane itd. Więc śmiem twierdzić, że były ale niechaj się wypowie ktoś bardziej doświadczony, albo ktoś kto kupił moje osłony
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
rastuch 
Młody tata


Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 2669
Skąd: Poznań/Koło
Wysłany: 2014-10-22, 22:12   

krzysztof krzys, z tego co napisałeś wynika że posiadasz takie osłony




Wg mojej opini nie bylo Jaskółki z takimi osłonami - przynajmniej żadna literatura zarówno polska jak i niemiecka o takowej nie wspomina.

Tu masz wszystkie modele ES - ek bez modeli specjalnych i standardowej Jaskóły 250/1 z sercową kanapą.
http://www.ostmotorrad.de/mz/es/esmodell.php




Zwróć uwagę iz osłony które Ty posiadasz sa skrócone w miejscu spawów. Zobacz poniższe zdjęcie - na brzegu zdjęcia widac spaw.


Podejrzewam że ktoś specjalnie uciął tak je bo najprawdopodobniej
-Zastosował inny błotnik - np z Tropika
- zamontował wieksze stelarze pod kufry boczne gdyż małe mu nie wystarczały

Zwroć uwagę na tego jaskółkowego składaka. (może to Twój?) Masz tutaj założony błotnik od Tropika i skrócone osłony. pomijam już fakt innych przeszczepów zastosowanych dokładnie w tym prezentowanym modelu.



Nalezy również wziąźć pod uwagę czasy w których to owe motory miały swą świetność, braki wszystkiego w sklepach i polmozbytach oraz fantazje domorosłych spawaczo - mechaników.

Wstaw foty motocykla, bedziem dumać. :wink:
_________________
Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-10-22, 22:58   

rastuch, to moje byly całkiem inne. miały osłony do samego tylu ale ostro idące w górę tak tylko jako powiększenie błotnika.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 16