Przesunięty przez: motomaciey 2014-01-03, 01:00 |
Różnice pomiędzy MZ ES 250 , 250/0 i 250/1 JASKÓŁKA |
Autor |
Wiadomość |
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2012-11-19, 21:07
|
|
|
rastuch napisał/a: | MZ es 250/0 to nie to samo co ES 250 ? |
W zasadzie coś takiego jak ES 250/0 nie istnieje, "zerówka" mówi się potocznie na ES 250 z jednym tłumikiem, pierwsza wersja ES 250 miała ich dwa i była produkowana tylko przez rok.
ES 250 - 12,5 KM przy 5000 obr/min 1956-1957
ES 250/0 14,25KM przy 5100 obr/min 1957-1962
ES 250/1 16 KM przy 5200 obr/min 1962-1967
ES 300 - 18,5 KM przy 5200 obr/min 1963-1965 |
Ostatnio zmieniony przez motomaciey 2012-11-22, 21:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
Wysłany: 2012-11-19, 22:18
|
|
|
Że zerówka była nazwa potoczną stosowana do rozróżnienia es 250/0 od es 250/1 ale o 2 letniej produkcji MZ ES 250 doppelport (bo z tego co kojarzę o te właśnie Ci chodzi) nie wiedziałem.
Czyli jak rozumiem to co przedstawiłeś poniżej można zapisać w taki sposób:
ES 250 - 12,5 KM przy 500 obr/min 1956-1957 = MZ doppelport
ES 250/0 14,25KM przy 5100 obr/min 1957-1962 = potoczna Jaskółka "zerówka"
ES 250/1 16 KM przy 5200 obr/min 1962-1967 = potoczna Jaskółka "jedynka"
ES 300 - 18,5 KM przy 5200 obr/min 1963-1965
No dobrze a biorąc pod uwagę różnice silnikowe przedstawione wyżej między 1 a 0 skąd wynikają różnice w mocy między tymi 2 motocyklami?
Gaźnik, dyszę, układ wydechowy? |
_________________ Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
|
|
|
|
|
motomaciey
Jestem hardcorem
Motocykl: MZ ES 275/1, DKW RT
Pomógł: 126 razy Wiek: 38 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 4224 Skąd: Grudziądz, Warszawa
|
Wysłany: 2012-11-20, 10:25
|
|
|
rastuch napisał/a: | No dobrze a biorąc pod uwagę różnice silnikowe przedstawione wyżej między 1 a 0 skąd wynikają różnice w mocy między tymi 2 motocyklami?
Gaźnik, dyszę, układ wydechowy? |
Nie wiem czy różnił sie układ wydechowy, na pewno różniły się gaźniki:
ES 250 (/0) Gaźnik BVF N 271/0
ES 250/1 Gaźnik BVF KN 1-1 28,5
W przypadku ES 250 i ES 250/0 wzrost mocy o prawie 2KM spowodowało odjecie jednego tłumika, gaźnik jest ten sam. |
_________________ Jaskół Bike na PJ
|
|
|
|
|
borgi
Zlotowicz Borgi
Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy Dołączył: 13 Maj 2010 Posty: 659 Skąd: Kraków/Zabrnie
|
Wysłany: 2012-11-20, 12:16
|
|
|
rastuch,
Watek tematu bardzo dobry i sam trochę zazdrościłem tropikowcom że mają taki swój i wystarczy że fokusują się tylko na jednym wątku.
Dorzucam katalog części z '59 roku w j. polskim.
http://www.motor.eu.org/m...g_czesci_MZ_ES/
Instrukcja obsługi w j. polskim
http://www.motor.eu.org/m...ugi_MZ_ES_1.pdf
Książka naprawy (serwisówka) w j. polskim
http://www.motor.eu.org/m..._MZ_ES250_1.pdf
Pełna lista kolegów z za Odry z numerami ram, silników i roczników bez nazwisk:
www.motor.eu.org/moto/mz/ES_Lista.xls
[ Dodano: 2012-11-20, 12:23 ]
Różnice pomiędzy doppelportem a singlem najlepiej widać w katalogu części.
Doppelporty były produkowane do numeru silnika 2108259 (4005102 dla 175) a Single od 2108260 (4005103 dla 175).
- inne wały, gaźniki, cylindry, sprzęgła, skrzynie biegów, błotniki, ramy - cała masa zmian tylko pomiędzy ES 250 doppelport a ES 250 |
_________________ --
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/ |
Ostatnio zmieniony przez borgi 2016-12-17, 11:49, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
borgi
Zlotowicz Borgi
Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy Dołączył: 13 Maj 2010 Posty: 659 Skąd: Kraków/Zabrnie
|
Wysłany: 2012-11-21, 09:11
|
|
|
rastuch napisał/a: | borgi, Czy masz ten katalog z 59 jakoś w sformatowanej paczce bo ciężko klikać co foto |
Nie mam. Katalog kserowałem w wersji hardcopy od naszego forumowego kolegi Kefirka (chwała mu za to) a potem zrobiłem skan i trochę wyczyściłem w paincie. |
_________________ --
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/ |
|
|
|
|
Kuba
Motocykl: MZ ES 250/1
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 39 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
|
|
|
|
borgi
Zlotowicz Borgi
Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy Dołączył: 13 Maj 2010 Posty: 659 Skąd: Kraków/Zabrnie
|
Wysłany: 2012-11-30, 11:59
|
|
|
Tłumiki są zamienne pomiędzy modelami ale to już odejście od "fabryki" bo są po prostu inne. |
_________________ --
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/ |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
brzankis
Motocykl: MZ ES 250/1 (1962)
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Lip 2012 Posty: 363 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2012-12-01, 23:25
|
|
|
rastuch napisał/a: | Chodzi mi o wymiar średnicy ramki, ten co jest klosz a nie ten co wchodzi w obudowę lampy (czyli ten mniejszy ). |
160 mm |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-12-04, 13:44
|
|
|
Czym różnią się kartery pomiędzy es 250/1 i Es 250/0? |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-12-06, 20:01
|
|
|
mam tylko jeden karter do zerowki uzytkowany tylko kilka lat, bez rdzy lezy juz ze 30 lat;) drugi rozkradziono:) |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
borgi
Zlotowicz Borgi
Motocykl: ES 250/0 '59
Pomógł: 20 razy Dołączył: 13 Maj 2010 Posty: 659 Skąd: Kraków/Zabrnie
|
Wysłany: 2013-01-23, 13:54
|
|
|
Prawe łożysko wału (od strony prądnicy) w ES250 smarowane jest olejem z mieszanki (ES250/1 olejem ze skrzyni przez 2 kanały), to gniazdo na łożysko w karterze ma głębokość około 1,5cm. Niesie to ze sobą informację, że w prawym karterze nie ma simmeringu tak jak w ES250/1 o czym przekonałem się usilnie zakładając łożysko tak, aby wystawało 4mm ponad karter tak jak pisze w ogólnie dostępnej serwisówce do ES175/1 ES250/1 ES300.
Z simmeringiem 10 czy 7 mm było to po prostu nie możliwe i bez sensu zniszczyłem dobre łożysko FAGa i dwa simmeringi. Dla obczajenia o co tam chodzi rozłożyłem inny silnik który czekał na moje zainteresowanie. Nie ma tam simmeringu. Simmering dopiero jest na pokrywce pod prądnicą - która kształtem też jest inna w ES250 niż ES250/1 - bo to łożysko ma nie wystawać. Łożysko kulkowe promieniowe na wale 6205 DIN 625 25x52x15 smarowane jest przez kanał wiercony spod cylindra i od strony wału właśnie.
No cóż - jak to górale mówią jesce nikt łucony się nie narodził.
motomaciey napisał/a: | Nie wiem czy różnił sie układ wydechowy, na pewno różniły się gaźniki:
ES 250 (/0) Gaźnik BVF N 271/0
ES 250/1 Gaźnik BVF KN 1-1 28,5 |
Dla uszczegółowienia do ES250 (/0) były dwa gaźniki
- z płaską przepustnicą BVF N 271-0 do numeru silnika 2127647
- z okrągłą przepustnicą BVF 27 KN 1-1 od numeru silnika 2127648
Do ES 250/1 jak maciej pisze BVF 28,5 KN 1-1
Liczby 27 i 28,5 to średnice gardzieli gaźników. Mając w ręce obydwa gaźniki to ten od ES250/1 jest dużo większy i nie da się zrobić np. przeszczepu części z jednego do drugiego. |
_________________ --
Borgi
http://www.motor.eu.org/gallery/ |
|
|
|
|
krzysztof krzys
Motocykl: mz es 250\0
Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 34 Skąd: debica
|
Wysłany: 2014-10-22, 16:32
|
|
|
Mam pytanie do doświadczonych kolegów..czy występowała es 250/0 bez bocznych.osłon tylnego.koła? Chodzi o te do których były przyklejone sakwy,..kupiłem.250/0 rok 60 z nr wynika ze to zerowka, ale dekle boczne mam bez osłon koła, takie jak.w jedynce lecz różnią się pokrywami schowków ja mam takie same jak w zerowce czyli jajowate poziome,,lecz niemam bocznych.osłon koła,i co to za wersja? Mam dylemat... |
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-10-22, 20:37
|
|
|
krzysztof krzys, ja taką zerówkę miałem, do kogoś z forum poszły osłony. Były one tak wycięte dużo wyżej niż pod osłony ale fabrycznie bo ranciki sklepane itd. Więc śmiem twierdzić, że były ale niechaj się wypowie ktoś bardziej doświadczony, albo ktoś kto kupił moje osłony |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
Wysłany: 2014-10-22, 22:12
|
|
|
krzysztof krzys, z tego co napisałeś wynika że posiadasz takie osłony
Wg mojej opini nie bylo Jaskółki z takimi osłonami - przynajmniej żadna literatura zarówno polska jak i niemiecka o takowej nie wspomina.
Tu masz wszystkie modele ES - ek bez modeli specjalnych i standardowej Jaskóły 250/1 z sercową kanapą.
http://www.ostmotorrad.de/mz/es/esmodell.php
Zwróć uwagę iz osłony które Ty posiadasz sa skrócone w miejscu spawów. Zobacz poniższe zdjęcie - na brzegu zdjęcia widac spaw.
Podejrzewam że ktoś specjalnie uciął tak je bo najprawdopodobniej
-Zastosował inny błotnik - np z Tropika
- zamontował wieksze stelarze pod kufry boczne gdyż małe mu nie wystarczały
Zwroć uwagę na tego jaskółkowego składaka. (może to Twój?) Masz tutaj założony błotnik od Tropika i skrócone osłony. pomijam już fakt innych przeszczepów zastosowanych dokładnie w tym prezentowanym modelu.
Nalezy również wziąźć pod uwagę czasy w których to owe motory miały swą świetność, braki wszystkiego w sklepach i polmozbytach oraz fantazje domorosłych spawaczo - mechaników.
Wstaw foty motocykla, bedziem dumać. |
_________________ Tropiciel w zaprzegu=> http://www.borntoride.pl/...b_l_1%20143.jpg
Część stadka => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=rastuch i tu=> http://forum.mz-klub.pl/v...ight=rastuchowa
Niunia => http://forum.mz-klub.pl/v...ghlight=syrenki
|
|
|
|
|
Hvil
Żółtodzub
Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2011 Posty: 2429 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-10-22, 22:58
|
|
|
rastuch, to moje byly całkiem inne. miały osłony do samego tylu ale ostro idące w górę tak tylko jako powiększenie błotnika. |
_________________ Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:
http://pokazywarka.pl/ghqf1v/ |
|
|
|
|
|