PORÓWNANIE GAŹNIKÓW: BING A ORYGINALNY 30N2-5 |
Autor |
Wiadomość |
kadetm-780
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 8 razy Wiek: 27 Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 369 Skąd: okolice Moniek
|
Wysłany: 2014-11-22, 19:16
|
|
|
Te 2 gaźniki z linków jak z resztą wszystkie współcześnie produkowane to china, różne cyrki wychodzą z tymi gaźnikami.
Lepiej kup binga a jeżeli chcesz mieć dynamikę taką samą jak na BVF to powiększ sobie dyszę z binga, tak jak to zrobił czochu. |
|
|
|
|
Arczi
Motocykl: na razie tylko VTX
Wiek: 44 Dołączył: 12 Lis 2014 Posty: 5 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: 2014-11-22, 19:57
|
|
|
Gdzieś w postach wyczytałem, że można regenerować BVF. Czy taka regeneracja tj. zapewne wymiana dysz przepustnicy coś pomaga? Czy w ogóle jest gdzieś możliwość kupna nowego nie chińskiego oryginału? |
_________________ "Wolności moja śniłem, że..." |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2014-11-22, 20:34
|
|
|
Mi się nie udało znaleźć nikogo kto chciałby się podjąć regeneracji takiego gaźnika szukając doświadczonych firm w regeneracji gaźników. Ale podjął się tego jeden z gości z mojego miasta. Jeszcze nie skończył więc się nie wypowiem, jak na razie delikatnie roztoczył gardziel przepustnicy |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5266 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2014-11-23, 01:59
|
|
|
Jeżeli masz dostęp do oryginalnych podzespołów takich jak miałem to można się podjąć regeneracji gaźnika ale chińszczyzna nie popłaca. Paczaj na to, to jest oryginał!
|
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
lukaszdd1
Motocykl: MZ ETZ
Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 35 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2014-11-23, 10:58
|
|
|
A gdzie Kolega taki elegancki komplecik kupił, jeśli mogę wiedzieć? |
_________________ ETZ 250, 2 x ETZ 251 |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2154 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2014-11-23, 11:00
|
|
|
Jak to gdzie w gs-sie |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
grajko91
Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 826 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2014-11-23, 11:02
|
|
|
To jest podróbka gaźnika 30N3-1 do Etz 251, który podejdzie też do 250. Jeśli chodzi o o ich jakość to podobno loteria |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2014-11-23, 19:50
|
|
|
Ale to nie jedyne rozwiązanie które zasługuje na uwagę. Ładnie to rozwiązali ludzie od gaźnika pegaz (junak, wsk, gazela i osa). Zamiast nadmiarowych przepustnic nabijają mosiądz lub brąz i ściągają naddatek tak aby ładnie wchodził w rozwiercony korpus. Przypuszczam, że jest to nawet lepsze rozwiązanie ze względu na lepszy materiał (oryginał to znal lub inne badziestwo które ma tendencję do szybkiego wycierania)
Tadam |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
ETZ_PRORIDER
mod_team MZ ETZ 250 GKS TEAM
Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Sie 2009 Posty: 5266 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2014-11-23, 19:54
|
|
|
halcik, Tu nie chodzi tylko o luzy na przepustnicy ale również o rozkalibrowywanie się rozpylacza w którym pracuje iglica która po po pewnym przebiegu jest wygięta lub wytarta z jednej strony, to również wpływa na spalanie. lukaszdd1, takie komplety był 3 u mnie w miejscowym motoryzacyjnym, było tam sporo gratów z DDR-u które wyhaczyłem |
_________________ Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji. |
|
|
|
|
halcik
Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy Wiek: 39 Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 597 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2014-11-23, 20:02
|
|
|
Oczywiście masz rację jeśli chodzi o rozpylacz. Ale jego rozkalibrowanie powoduje wzbogacenie mieszanki na średnich i wysokich obrotach, ale o stałą wartość, co w moim mniemaniu nie jest takie złe jak losowa ilość powietrza dochodząca do cylindra |
_________________ Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85 |
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2154 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2017-02-04, 13:06
|
|
|
Porównam dysze Binga 84 do em 250 które mam w rękach 3 lata temu do czerwonej kupiłem binga i wykręciłem z niej dysze oryginalną (118 ) i zastąpiłem dyszą 108 mikuni. ( mniejsze oznaczenie nie oznacza mniejszego otworu, po prostu dysze mikuni mają inne oznaczenia co do wielkości otworów). Stara dysza leżała sobie no i tak w między czasie do srebrnej 251 kupiłem, dysze mikuni 108 taką jak kiedyś do czerwonej na "zapas" żeby mieć i zamienić dysze jak kupie do niej binga , no i tak też się stało , parę dni temu kupiłem Binga z obecnej produkcji i okazuje się że dysza główna ma dalej oznaczenie 118 ale gołym okiem widać że jest większa niż ta z poprzedniego Binga który również miał dysze 118.
Niżej fotka i krótki opis
1- Stary gaźnik Binga gdzie dysza ma wybite "118 (B)" B jest w otoczce ta dysza jest za mała
2- Obecny Bing gdzie dysza ma wybite "118 B" B jest trochę większe i bez otoczki, dysza gołym okiem jest ewidętnie większa od poprzedniej
3- Dysza gaźnika mikuni o oznaczeniu "108" jest dosłownie o piczy w włos większa od tej z nowego Binga "118 B" , gołym okiem jest niemalże nie zauważalna różnica.
Reasumując Bing obecnie posiada raczej spokojnie wystarczalną dyszę do silnika em 250, ale zobaczymy po testach |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
mczmok
Na 2 kołach od 1984
Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy Wiek: 53 Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1914 Skąd: śląskie-Radzionków
|
Wysłany: 2017-02-06, 15:05
|
|
|
czochu napisał/a: | dalej oznaczenie 118 ale gołym okiem widać że jest większa niż ta z poprzedniego Binga który również miał dysze 118. |
Chyba ktoś od przeczytał mój temat, co potwierdza moje wcześniejsze przypuszczenia.
Ciekawy jestem gdzie kupić taką dyszę... |
_________________
|
|
|
|
|
|