» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
PORÓWNANIE GAŹNIKÓW: BING A ORYGINALNY 30N2-5
Autor Wiadomość
kadetm-780 


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 369
Skąd: okolice Moniek
Wysłany: 2014-11-22, 19:16   

Te 2 gaźniki z linków jak z resztą wszystkie współcześnie produkowane to china, różne cyrki wychodzą z tymi gaźnikami.
Lepiej kup binga a jeżeli chcesz mieć dynamikę taką samą jak na BVF to powiększ sobie dyszę z binga, tak jak to zrobił czochu.
 
     
Arczi 

Motocykl: na razie tylko VTX
Wiek: 44
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 5
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2014-11-22, 19:57   

Gdzieś w postach wyczytałem, że można regenerować BVF. Czy taka regeneracja tj. zapewne wymiana dysz przepustnicy coś pomaga? Czy w ogóle jest gdzieś możliwość kupna nowego nie chińskiego oryginału?
_________________
"Wolności moja śniłem, że..."
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2014-11-22, 20:34   

Mi się nie udało znaleźć nikogo kto chciałby się podjąć regeneracji takiego gaźnika szukając doświadczonych firm w regeneracji gaźników. Ale podjął się tego jeden z gości z mojego miasta. Jeszcze nie skończył więc się nie wypowiem, jak na razie delikatnie roztoczył gardziel przepustnicy
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2014-11-23, 01:59   

Jeżeli masz dostęp do oryginalnych podzespołów takich jak miałem to można się podjąć regeneracji gaźnika ale chińszczyzna nie popłaca. Paczaj na to, to jest oryginał! :piwo:


_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
lukaszdd1 

Motocykl: MZ ETZ
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 35
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2014-11-23, 10:58   

A gdzie Kolega taki elegancki komplecik kupił, jeśli mogę wiedzieć?
_________________
ETZ 250, 2 x ETZ 251
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2014-11-23, 11:00   

Jak to gdzie w gs-sie :sciana: :lol2:
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
grajko91 


Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 21 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 826
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2014-11-23, 11:02   

To jest podróbka gaźnika 30N3-1 do Etz 251, który podejdzie też do 250. Jeśli chodzi o o ich jakość to podobno loteria
 
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2014-11-23, 19:50   

Ale to nie jedyne rozwiązanie które zasługuje na uwagę. Ładnie to rozwiązali ludzie od gaźnika pegaz (junak, wsk, gazela i osa). Zamiast nadmiarowych przepustnic nabijają mosiądz lub brąz i ściągają naddatek tak aby ładnie wchodził w rozwiercony korpus. Przypuszczam, że jest to nawet lepsze rozwiązanie ze względu na lepszy materiał (oryginał to znal lub inne badziestwo które ma tendencję do szybkiego wycierania)
Tadam
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2014-11-23, 19:54   

halcik, Tu nie chodzi tylko o luzy na przepustnicy ale również o rozkalibrowywanie się rozpylacza w którym pracuje iglica która po po pewnym przebiegu jest wygięta lub wytarta z jednej strony, to również wpływa na spalanie. lukaszdd1, takie komplety był 3 u mnie w miejscowym motoryzacyjnym, było tam sporo gratów z DDR-u które wyhaczyłem :)
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
halcik 

Motocykl: ES 250/2 i TS 250/1
Pomógł: 21 razy
Wiek: 39
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 597
Skąd: Kutno
Wysłany: 2014-11-23, 20:02   

Oczywiście masz rację jeśli chodzi o rozpylacz. Ale jego rozkalibrowanie powoduje wzbogacenie mieszanki na średnich i wysokich obrotach, ale o stałą wartość, co w moim mniemaniu nie jest takie złe jak losowa ilość powietrza dochodząca do cylindra
_________________
Moje zabawki
MZ ES 250/2 68, MZ TS 250/1 76
OSA M50 59, OSA M52 65
WSK KOS 85
 
     
czochu 
typowy wariat


Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 2154
Skąd: Grochowa-Piaseczno
Wysłany: 2017-02-04, 13:06   

Porównam dysze Binga 84 do em 250 które mam w rękach ;) 3 lata temu do czerwonej kupiłem binga i wykręciłem z niej dysze oryginalną (118 ) i zastąpiłem dyszą 108 mikuni. ( mniejsze oznaczenie nie oznacza mniejszego otworu, po prostu dysze mikuni mają inne oznaczenia co do wielkości otworów). Stara dysza leżała sobie no i tak w między czasie do srebrnej 251 kupiłem, dysze mikuni 108 taką jak kiedyś do czerwonej na "zapas" żeby mieć i zamienić dysze jak kupie do niej binga , no i tak też się stało , parę dni temu kupiłem Binga z obecnej produkcji i okazuje się że dysza główna ma dalej oznaczenie 118 ale gołym okiem widać że jest większa niż ta z poprzedniego Binga który również miał dysze 118.
Niżej fotka i krótki opis

1- Stary gaźnik Binga gdzie dysza ma wybite "118 (B)" B jest w otoczce ta dysza jest za mała
2- Obecny Bing gdzie dysza ma wybite "118 B" B jest trochę większe i bez otoczki, dysza gołym okiem jest ewidętnie większa od poprzedniej
3- Dysza gaźnika mikuni o oznaczeniu "108" jest dosłownie o piczy w włos większa od tej z nowego Binga "118 B" , gołym okiem jest niemalże nie zauważalna różnica.

Reasumując Bing obecnie posiada raczej spokojnie wystarczalną dyszę do silnika em 250, ale zobaczymy po testach :piwo:
_________________
-Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301
 
     
mczmok 
Na 2 kołach od 1984


Motocykl: etz 250
Pomógł: 15 razy
Wiek: 53
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1914
Skąd: śląskie-Radzionków
Wysłany: 2017-02-06, 15:05   

czochu napisał/a:
dalej oznaczenie 118 ale gołym okiem widać że jest większa niż ta z poprzedniego Binga który również miał dysze 118.

Chyba ktoś od przeczytał mój temat, co potwierdza moje wcześniejsze przypuszczenia.
Ciekawy jestem gdzie kupić taką dyszę...
_________________

 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13