» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Białą karta - zabytek
Autor Wiadomość
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-07-17, 22:07   Białą karta - zabytek

Powoli zmierzam do rejestracji pewnej mztki na zabytek. Mam pytanie co do "białej karty", wypełniał ktoś samemu?? Bo słyszałem, że rzeczoznawcy nachalnie oferują taką usługę ale nie mało ona kosztuje.

Może jest ktoś kto podzielił by się ze mną jakimiś wskazówkami?

[ Dodano: 2013-07-17, 23:08 ]
P.S. czytałem - http://oldtimery.com/inde...prawne&Itemid=1
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-07-17, 22:18   

Allu, to jest tak że w ustawie nie ma zapisane by rzeczoznawca robił białą kartę. Jest zapis, że ma być sporządzona wg. wytycznych, które są dość szczegółowe. Można robić samemu.

W praktyce jest niepisana komitywa konserwator zabytków --> PZMOT. I konserwator wiecznie się czepia zrobionej samemu i udowadnia Ci że taka rzeczoznawcy to nie ma błędów.

Jest jednak sposób na ominięcie tego problemu. Ja kiedyś robiłem samochód na zabytek i przy jaskółce odpuściłem sobie ten temat. Poszła na unikat.

Opcja a) zaprzyjaźnić się z konserwatorem, by on pozwolił CI na wzór sfotografować jakąś białą księgę jaka przeszła u niego strona po stronie. Wówczas nie będzie braków formalnych i łatwo zrobisz swoją. W praktyce ciężko o takiego konserwatorów. U mnie nawet rozmowa przy kawie nie nakłoniła de facto PANIĄ konserwator do podzielenia się takim materiałem.

Opcja b) kopia takiej księgi czasem trafia się skserowana na przeglądzie pierwszym, że wymagają i kserują. Ja tak nabyłem wzór swojej. Kolega przeglądacz się podzielił ze mną białą księgą czerwonego kanta:-) rejestrowanego pół roku wcześniej.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-07-17, 22:20   

Sąsiad ma mercedesa beczke na żółtych blachach, może zagadam czy by nie pozwolił mi rzucic okiem na jego białą kartę i coś skombinowac "na wzór"?

Chcę zarejestrowac na zabytek MZ, która ma dopiero 30 lat, by nie robic co rok przeglądów i nie utrzymywac ciągłości OC. Jak się ma kilka motocykli i samochodów to się robi trochę kosztowne by to wszystko poopłacac. A tak raz wyda się więcej i spokój.
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-07-17, 22:41   

Allu, poczttaj dokładnie bo to tak różowo nie ma z tym oc i przeglądami.

Po 1 zobowiązujesz się do utrzymania stałego w takim stanie jak w przeglądzie był....a OC...na zabytek w przypadku szkody ciężka wojna jest o kasę.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
Allu 
only 250


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 80 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 2833
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-07-18, 18:41   

Hvil napisał/a:
OC...na zabytek w przypadku szkody ciężka wojna jest o kasę.


Uwierz, że bez zabytka też jest "wojna o kasę" jak ktoś w Ciebie przyp...


Hvil napisał/a:
Allu, poczttaj dokładnie bo to tak różowo nie ma z tym oc i przeglądami.
Po 1 zobowiązujesz się do utrzymania stałego w takim stanie jak w przeglądzie był....


Jak to? Nie ma już czegoś takiego jak bezterminowy przegląd dla pojazdu zabytkowego?

Może wypowie się ktoś kto ostatnio rejestrował zabytka :roll:
_________________
*1922-1982* 60 Jahre Motorrader Aus Zschopau*
 
 
     
Hvil 
Żółtodzub

Motocykl: ES250/0(DED) i 250/1
Pomógł: 33 razy
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 2429
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-07-18, 21:58   

Allu, jest ale wiąże się z tym że masz go trzymać w takim stanie jak na tym przeglądzie, przeróbki/przemalowanie odpada.
_________________
Pomożecie?.... Pomożemy!!!!:)
Dzięki temu forum, moje pierwsze moto prezentuje się tak:

http://pokazywarka.pl/ghqf1v/
 
     
arturross15 

Motocykl: MZ ETZ250
Wiek: 45
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 130
Skąd: Leszno
Wysłany: 2013-09-04, 22:35   

A ja sobie kupiłem E30 z 85roku i na wiosnę po delikatnym remoncie mam zamiar na zabytka zrobić. Jak zrobię to się podzielę wiedzą. Na razie wiem tyle że rzeczoznawca we Wrocławia woła sobie 800zł (przegięcie) a u mnie na wiosce około 500zł. Jak jeden tak i drugi dawał mi dosadnie do zrozumienia że zrobienie białej karty jest równie pracochłonne i skomplikowane jak lot na księżyc, a IQ trzeba mieć minimum 250.
_________________
bisiklet leszno
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2013-09-05, 06:58   

Allu, ale na zabytek nie rejestruj, bo to więcej kłopotów, niż korzyści. Do Twoich celów z zupełności wystarczy tzw. "Opnia o szczególnym znaczeniu dla udokumentowania historii motoryzacji".
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
arturross15 

Motocykl: MZ ETZ250
Wiek: 45
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 130
Skąd: Leszno
Wysłany: 2013-09-05, 20:06   

A jeśli można wiedzieć to jakie to kłopoty?
_________________
bisiklet leszno
 
     
saska251 
Pogromca Trabantów


Motocykl: ETZ300, Z400, CB500
Pomógł: 41 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 2286
Skąd: Wrocław - ale sercem Warszawa
Wysłany: 2013-09-05, 22:12   

konieczność zgody konserwatora zabytków na wyjazd zagranicę, na sprzedaż, konieczność doprowadzenia pojazdu do stanu świetności w przypadku dzwona, niemożność dokonywania jakichkolwiek zmian w wyglądzie pojazdu (np. kolor, dodatkowe akcesoria), i tak dalej. Właściwie to bryka wtedy "nie jest twoja", tylko konserwatora i odpowiadasz jak za "nie swoje".
_________________
Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty, między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego - moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. AMEN.
 
 
     
arturross15 

Motocykl: MZ ETZ250
Wiek: 45
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 130
Skąd: Leszno
Wysłany: 2013-09-06, 07:41   

O ile mi wiadomo (po rozmowie z konserwatorem) to ze zgodą na wyjazd za granicę to problemów nie ma, no chyba że masz unikat z 1910roku (MZ takim jeszcze nie jest), jak sprzedajesz to musisz tylko ten fakt zgłosić, jak miał bym dzwona to i tak się wraca z reguły do stanu fabrycznego, co do zmian w wyglądzie to się nie wypowiadam bo w zabytku to i tak profanacja, A bryka jest zawsze moja, w końcu nie swojego auta sprzedawać nie można, a w tym przypadku nie ma żadnych przeszkód, no może poza sprzedażą za granicę. Więs to jest jedyne ograniczenie
_________________
bisiklet leszno
 
     
wadmed 

Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 566
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 2013-09-06, 07:56   

Jak sprzedajesz za granicę płacisz 25% podatku, bo sprzedajesz "dobro narodowe" ot taka ciekawostka.
 
     
muflonek 

Motocykl: MZ ETS 250,ES250/2
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-06, 17:30   

Ja kupiłem kiedyś pojazd na żółtych blachach, ale nie do końca oryginalny. Mazowiecki konserwator powiedział, że bardziej chodzi im o niemodyfikowanie dzieł sztuki. Powiedział, że jak skończę remoncik (w tym zmiana koloru, zbiornika itp. :P ), to proszą o dosłanie aktualnych zdjęć.

Jakby co to mogę Ci zeskanować dokumentację
 
 
     
arturross15 

Motocykl: MZ ETZ250
Wiek: 45
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 130
Skąd: Leszno
Wysłany: 2013-09-07, 07:14   

No ja bym był bardzo wdzięczny, za taki skan. Bardzo mi się przyda do mojego klasyka.
_________________
bisiklet leszno
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2938
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2013-09-07, 15:21   

muflonek, Ja też poproszę ten skan. :piwo:
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
bartek 
MZETZ 150


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 44
Dołączył: 04 Sie 2004
Posty: 118
Skąd: Opole
Wysłany: 2013-09-08, 10:08   

saska251 napisał/a:
konieczność zgody konserwatora zabytków na wyjazd zagranicę, na sprzedaż, konieczność doprowadzenia pojazdu do stanu świetności w przypadku dzwona, niemożność dokonywania jakichkolwiek zmian w wyglądzie pojazdu (np. kolor, dodatkowe akcesoria), i tak dalej. Właściwie to bryka wtedy "nie jest twoja", tylko konserwatora i odpowiadasz jak za "nie swoje".
ile razy będziesz wyjeżdzać za granicę. Po dzwonie doprowadzenie moto do stanu sprzed dzwona jak dla mnie to normalna sprawa. A uogólnienie typu motocykl nie jest twój tylko konserwatora to zwykła demagogia i bzdury. Zabytek to klasa sama w sobie. Żółta tablica jak to ktoś określił jest jak wisieńka na torcie. To jak Twój podpis pod tym co osiągnąłeś restaurując sprzęt. Rozważania czy to jest opłacalne z perspektywy " opłacalności" albo dodatkowego czasu który poświęcić trzeba na formalności jest nie na miejscu. Zabytek ma być zabytkiem czyli dobrem niemalże narodowym :grin: nie dziw się że jest obwarowany pewnymi obowiązkami. Nie ma co robić problemu gdzie go nie ma.
_________________
MZ ETZ 150 później NT 650 Deauville później NT 700 V, teraz Triumph Tiger 1200
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-09-08, 11:10   

bartek napisał/a:
Zabytek to klasa sama w sobie. Żółta tablica jak to ktoś określił jest jak wisieńka na torcie. To jak Twój podpis pod tym co osiągnąłeś restaurując sprzęt.


A kto powiedział, że zabytek musi być odrestaurowany i w "idealnym" stanie? Popatrz sobie ile sprzętów ma zółte blachy, a jest w stanie agonalnym. Ostatnio widziałem aukcję golfa mk1 na żółtych blachach, a z dziurami w progach wielkości sporego ziemniaka. Zabytek ma mieć określony poziom oryginalności, ale nie jest powiedziane, że na żółte blachy sprzęt musi być w idealnym stanie - jak ludzie myślą. Potem na allegro się pokazują trupie pseudo-zabytki, a cena tylko dlatego, że ma żółte tablice idzie w kosmos...
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
bartek 
MZETZ 150


Motocykl: MZ ETZ 150
Wiek: 44
Dołączył: 04 Sie 2004
Posty: 118
Skąd: Opole
Wysłany: 2013-09-08, 18:47   

Zgadzam się. Motocykl zabytkowy może miec tez oryginalny lakier i technicznie od momentu wyprodukowania nie rozgrzebany. Moja myśl odnosiła się do faktu, że żółte tablice są po to aby wyeksponować zabytek i zwieńczyć coś co ma swój historyczny charakter. Długą drogę jaką przeszedł pojazd by stać się zabytkowy. Pisanie że rejestracja pojazdu jako zabytkowy jest "nieopłacalna" i generuje same problemy jest błędem. Nie wnikam w to jaki to jest zabytek odrestaurowany czy nie. To tak samo jak ktoś rozpatruje rejestrację jako zabytek tylko dlatego że będzie ponosił mniejsze opłaty m.in. ubezpieczeniowe. Nie o to w tym chodzi. Chodzi właśnie o to by wyeksponować fakt zabytkowości/rzadkości pojazdu. I zabytek jest klasa samą w sobie. A to czy ktoś żąda na allegro jak piszesz dużo za dużo bo ma żółte tablice to jego sprawa. A niech sobie żąda. Widocznie taki jego kaprys. Może nie zależy mu na sprzedaży a może ma inne powody. Rynek i tak to zweryfikuje.
_________________
MZ ETZ 150 później NT 650 Deauville później NT 700 V, teraz Triumph Tiger 1200
 
 
     
arturross15 

Motocykl: MZ ETZ250
Wiek: 45
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 130
Skąd: Leszno
Wysłany: 2013-09-08, 21:42   

Całkowicie się z Bartkiem zgadzam. Choć przyznam się że miałem zamiar na zabytek robić motor SHL, lecz mimo niemal 100% oryginalnych części stwierdziłem że koszty jakie trzeba na zarejestrowanie ponieść, nie są tego warte. Motor jest historyczny, opłacać oc nie muszę i to mi wystarczy. Co innego z moim nowym nabytkiem czyli BMW E30 z 85roku który jest w 100% oryginalny, a jego przebieg to tylko 53000km. Jedyny problem to to że nabyłem go bez papierów więc rejestracja na zabytek to jedyne wyjście by legalnie sobie tym autkiem "polatać".
Troszkę o zabytkach poczytałem, troszkę z konserwatorem porozmawiałem i nijak się to ma do tego co kolega saska251 tu wypisuje. Po prostu rozsiewa plotki mijające się z prawdą.
_________________
bisiklet leszno
 
     
arturross15 

Motocykl: MZ ETZ250
Wiek: 45
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 130
Skąd: Leszno
Wysłany: 2014-03-15, 12:35   

Jestem świeżo po zarejestrowaniu autka na zabytek. Od wczoraj cieszę się złotymi blaszkami.
W końcu po pół roku można było sprawdzić jak to jeździ.
I powiem że warto było.

Droga do zarejestrowania auta powiem szczerze że nie była usłana kamieniami. Przyrównał bym ją raczej do świeżo oddanej ''Bundesautobahn''. Wszyscy urzędnicy bardzo mili, uprzejmi, nadzwyczaj pomocni. Byłem mile zaskoczony.

Białą kartę z pomocą muflonek ( :piwo: który wysłał skan swojej karty :piwo: ) udało mi się zrobić samemu. Koszt około 50zł (oszczędność 450zł). Opinia rzeczoznawcy 100zł. wpis u konserwatora 0zł. Z braku papierów do rejestracji musiałem wykupić próbne blaszki za 62zł. Ubezpieczenie 162 Przegląd wraz gaśnicą i gratisowym płynem do chłodnicy kosztował 195zł. No i w końcu złoto na zderzak 200,50zł. Razem wyszło w granicach 800.
_________________
bisiklet leszno
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 14