Identyfikacja części, po czym poznać oryginał! |
Autor |
Wiadomość |
michasg
Motocykl: MZ TS 250/1 MO x 2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Paź 2009 Posty: 81 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-11-05, 09:16
|
|
|
Reich,
siedziałem tydzień z papierem ściernym przy felgach wyrównując powierzchnię i polerując i nic nie zauważyłem... |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2013-11-05, 15:42
|
|
|
kosior30 napisał/a: | Z napisami to się nie do końca zgodzę | Bo to samoróbka naczelnego |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
Reich
Jawer's back
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 1681 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2013-11-05, 21:54
|
|
|
Felgi poprawione, co do wydechu też jest wzmianka. Ponawiam pytanie, bo to dość ważna rzecz dzięki której można sugerować np dziewictwo silnika
Czy ktoś jest w stanie wykonać opis oryginalnego korbowodu/wału? |
_________________ Wino, konserwy, muzyka bez przerwy
Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.
Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda. |
|
|
|
|
michasg
Motocykl: MZ TS 250/1 MO x 2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Paź 2009 Posty: 81 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2013-11-05, 22:23 :)
|
|
|
Co masz na myśli, że felgi poprawione ?:) .... dobra widzę..:) ETZ...:) |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7499 Skąd: Żyrardów
|
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2013-11-06, 15:05
|
|
|
Reich, Koncówka tłumika z napisami w etz 250 występowała w końcówce produkcji w 89 r ( możliwe że koniec 88r też ) Wtedy montowali też inne cylindry. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
Binladen
ETZ'ciarz
Motocykl: MZ ETZ 150
Pomógł: 28 razy Wiek: 30 Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 788 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2013-11-06, 18:58
|
|
|
wojtek.mz, Moja ETZ z 1989r ma wybite napisy na końcówce tłumika . Tłumik oczywiście od nowości w tej samej maszynie . |
_________________
|
|
|
|
|
czochu
typowy wariat
Motocykl: Gsxr1000 k9,etz251
Pomógł: 23 razy Wiek: 31 Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 2154 Skąd: Grochowa-Piaseczno
|
Wysłany: 2013-11-06, 22:11
|
|
|
Nie wszystkie 150 miały napisy na wydechu z tyłu , 251 nie miały spłaszczonej końcówki dodam że wały, tłoki były sygnowane punktowo faarbą najprawdopodobniej w ten sposób dobierali/segregowali części skrzyni korbowej z racji że kolory farby na tych cześcich raz sa białe , raz czerwone itd |
_________________ -Jeszcze raz byś mnie pierdolnął młotem w łep >
a bym puścił świnie ! :3
komar>wsk175>mz 250,251>sv650Nx2,1000x3>gsxr1000k6,k8 ,k9> wigry + gsxr 1000 l4> gsxr 1000L9 + mz etz 301 |
|
|
|
|
kosior30
Klubowicz Łysy JWP
Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 7499 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2013-11-07, 08:30
|
|
|
czochu napisał/a: | najprawdopodobniej w ten sposób dobierali/segregowali części skrzyni korbowej z racji że kolory farby na tych cześcich raz sa białe , raz czerwone itd |
Nie najprawdopodobniej, lecz na pewno Kolor farby oznaczał grupę selekcyjną - żeby "monter" nie musiał za każdym razem mierzyć danej części, tylko bierze intuicyjnie wał "żółty" i od razu wie, że do tego wału musi dobrać "żółty" sworzeń, łożysko itd. |
_________________ Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem" |
|
|
|
|
Reich
Jawer's back
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 1681 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2013-11-07, 11:17
|
|
|
wojtek.mz napisał/a: | Reich, Koncówka tłumika z napisami w etz 250 występowała w końcówce produkcji w 89 r ( możliwe że koniec 88r też ) |
poprawione
czochu napisał/a: | 251 nie miały spłaszczonej końcówki |
wojtek.mz napisał/a: | Etz 251 miały od początku produkcji sklepaną końcówkę oraz napisy |
czochu napisał/a: | dodam że wały, tłoki były sygnowane punktowo faarbą |
oczywiście ale farba mogła po tylu latach zniknąć (jak np z jednego z moich tłoków) więc lepiej się tym nie sugerować, dlatego też nie wspominam o tym. |
_________________ Wino, konserwy, muzyka bez przerwy
Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.
Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda. |
|
|
|
|
Arturo
modelarz
Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 7 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 231 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 2013-11-07, 18:26
|
|
|
Ciekawi mnie co powiedzą koledzy o takim tłumiku.
Końcówka w chromie, wszystkie inne atrybuty oryginału się zgadzają,
długość około 116cm.
Tłumik siedzi w mojej ETZ 251 |
|
|
|
|
wojtek.mz
Ekipa PMI
Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Gru 2010 Posty: 2941 Skąd: powiat PMI
|
Wysłany: 2013-11-07, 18:46
|
|
|
Arturo napisał/a: | Końcówka w chromie, | Te z napisami były chromowane. Arturo napisał/a: | wszystkie inne atrybuty oryginału się zgadzają | Ważna jest też wysokośc literek. |
_________________ ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r |
|
|
|
|
Arturo
modelarz
Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 7 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 231 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 2013-11-07, 19:06
|
|
|
Tłumik pochodzi z tej MZ
Mam kilka innych tłumików ETZ (Motocykli) o pojemności 250, żaden nie ma końcówki w taki sposób pochromowanej, napisy oczywiście są
Na tej końcówce napisy są wybite ETZ 250, 251, 301, tłumik brzmi prawidłowo
----------------------------
-- |
Ostatnio zmieniony przez Arturo 2013-11-07, 19:20, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
karo
Motocykl: MZ ETZ 251, SHL M11
Pomógł: 7 razy Wiek: 37 Dołączył: 05 Sty 2011 Posty: 165 Skąd: WPI
|
Wysłany: 2013-11-07, 19:15
|
|
|
Arturo napisał/a: | Ciekawi mnie co powiedzą koledzy o takim tłumiku.
Końcówka w chromie, wszystkie inne atrybuty oryginału się zgadzają,
długość około 116cm.
Tłumik siedzi w mojej ETZ 251 |
Chyba ten tłumik jest węgierki. |
_________________ MZ ETZ 251 91'
MZ ETZ 250 87’
MZ ETZ 250 83'
Cezeta 502 62'
SHL M11 62' |
|
|
|
|
Adax
DODAJ GAZU NA WIRAZU
Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Maj 2010 Posty: 1249 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 2013-11-07, 21:18
|
|
|
wojtek.mz napisał/a: | Te z napisami były chromowane. |
So ty gaadasz??! Matowe były. To wygląda siakoś nie chalo. I do trzech modeli? Eee to pewnie jakaś pierwsza podróba, co to im się jeszcze chciało jakąś jakość trzymać . |
_________________ Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
Reich
Jawer's back
Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 1681 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 2013-11-08, 16:11
|
|
|
Ależ Darku, pierwszy tłok z oryginalnych oznaczeń ma jedynie znaczek ML, brak mu natomiast "trójkącika" przed K20, nie ma też wybitego Megu na denku tłoka. Drugi ma już trójkąt i nic poza tym. Jakby je zmiksować razem to mamy piękne tłoki oriżinal DDR hand made nicht china. |
_________________ Wino, konserwy, muzyka bez przerwy
Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.
Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda. |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
Arturo
modelarz
Motocykl: MZ ETZ 251
Pomógł: 7 razy Wiek: 44 Dołączył: 27 Lip 2008 Posty: 231 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 2013-11-11, 15:50
|
|
|
rastuch napisał/a: | Diabeł tkwi w szczegółach |
tkwi.. jak i w tłumikach tak i w tłokach |
|
|
|
|
rastuch
Młody tata
Motocykl: Es 250/1; Tophy+kosz
Pomógł: 58 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 2669 Skąd: Poznań/Koło
|
|
|
|
|
|