» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Dorabiamy sprężyny widelca teleskopów MZ ETZ 150/250/251
Autor Wiadomość
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-02-14, 20:06   Dorabiamy sprężyny widelca teleskopów MZ ETZ 150/250/251

Witam
Bracia znów stanąłem przed dylematem czy kupić komplet sprężyn od "skośnookich" czy też wybrać inną droższą opcję...
Jako że stali towarzysze tego forum mnie znają wiedzą już w tym momencie co wybrałem... :lol:
Nie miałem pewności co do parametrów sprężyn ani użytego materiału z którego zostały wykonane, dlatego też wybrałem tą droższą ale lepszą myślę opcję...
Na te dorabiane dostałem mam nawet atest z parametrami i normami jakie posiadają i spełniają te dorabiane sprężyny. :ok2: Jak się sprawują relację zdam po ich zamontowaniu (ale to jeszcze jak to u mnie bywa jeszcze potrwa).
Na tą chwilę dorobiłem sprężyny do MZ ETZ 250.
Odbierając je dostarczyłem przy okazji jako wzór używane sprężyny do MZ ETZ 150 na które czekam aż zostaną zrobione...
Dane tych sprężyn można znaleźć w książce serwisowej MZ ETZ 150/250 i aby zaoszczędzić wam czasu na szukaniu podaje je poniżej:

Dane sprężyn teleskopów dla MZ ETZ 150

Długość - 527mm tolerancja w plusie i minusie - 4mm
średnica zewnętrzna- 25,6mm
średnica drutu- 3,6mm
ilość zwojów (razem)- 52,5
stała sprężyny - 3,12N/mm

Dane sprężyn teleskopów dla MZ ETZ 250

Długość - 527mm
średnica zewnętrzna- 26mm
średnica drutu- 4 mm z wózkiem 4,5mm
ilość zwojów (razem)- 62,5 z wózkiem 73,5
stała sprężyny - 4,06N/mm z wózkiem 5,9N/mm


Mnie zaciekawiło czy w kolejnych latach produkcji były tu jakieś zmiany w widelcu teleskopowym np. ilości zwoju sprężyny lub jej twardości... Poza tym nie wiem jak sprawa się ma na dziś pod tym względem w MZ ETZ 251 :? Gdzieś tam mam lagi z MZ ETZ 251 i chyba je rozbiorę aby się przekonać... wtedy dopiszę tutaj chyba że ktoś już zna odpowiedz niech napisze...
Wiem że MZ ETZ 250 posiadające wózek boczny miały inne sprężyny różniące się ilością zwoi właśnie...




Zapewne się domyślacie że takie dorabianie nie jest tanie... kosztowało mnie to tyle co pojemność MZ ETZ 250 :lol: teraz ma być specjalna promocja i dorabiając sprężyny do mojej MZ ETZ 175 mam również zapłacić tyle co jej pojemność :lol: :kura: ale to się okaże jak je odbiorę...
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
Ostatnio zmieniony przez Marcin W. 2020-05-17, 01:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 7499
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-02-15, 01:52   

Tańszą alternatywą może być regeneracja starych sprężyn - mój ojciec kiedyś takie coś robił w Escorcie. Są zakłady, które się tym zajmują. Rozhartowują sprężynę, rozciągają do nominalnej długości (lub takiej, jakiej sobie życzymy) i potem znów hartują. Sprężyna jest jak nowa, a wtedy (z 10 lat temu, może trochę więcej) kosztowało to z 80zł. Za motocyklowe pewnie byłoby odpowiednio taniej.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-02-15, 11:50   

Tutaj bardziej na koszt wpływa fakt że muszą wytoczyć walec zgodny z średnicą i długością dorabianej sprężyny... Jeśli mieli by dwa razy przykładowo specjalnie dla mnie rozgrzewać piec hartowniczy ( raz aby odzyskać drut a potem aby zahartować sprężynę) to jeszcze musieli by dopłacić do tego interesu i wcale taniej by nie było poza tym raczej też by podziękowali... :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
wadmed 

Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 566
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 2014-02-17, 10:48   

Kiedyś byłem zainteresowany takim dorabianiem w firmie http://www.rodus.pl/, ale cena na 100% nie była taka wysoka, teraz nie pamiętam ale chyba ok 100. Sprężyny miały być ściśnięte na końcach i zeszlifowane.
Nie brałem w końcu, wybrałem inną opcję.
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-02-17, 12:23   

Mam już do odbioru te sprężyny do MZ ETZ 150 ponoć nawet kurzą się już czekając na mnie od dwóch tygodni. :torba": :lol: Widział bym wcześniej to bym dziś pojechał... :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-03-03, 11:37   Sprężyny do MZ ETZ 150

Witam
Dziś odebrałem kurzące się już :torba": w zakładzie moje sprężyny teleskopów MZ ETZ 150. :piwo:




Ciemniejsze to oryginał DDR a jaśniejsze dorabiane.
W dorabianych sprężynach do MZ ETZ 150 jak i MZ ETZ 250 na pierwszy rzut oka widać że zakończenie jest lepiej zrobione tz. wyszlifowano powierzchnia przylegania i na pewno opierać się będzie w goleniach całą płaszczyzną co uznaje za atut oczywiście. :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5274
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2014-03-03, 19:42   

Ile taka przyjemność :?: :razz:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-03-03, 23:37   

ETZ_PRORIDER, 170zł w promocji... :kura:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
MZmadeinIFA 
Riders

Motocykl: Kawasaki er5
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 08 Wrz 2012
Posty: 154
Skąd: Pleszew
Wysłany: 2014-03-04, 17:05   

Doliczyć 5zł na dobre piwo za spręzyny na wzór :D
 
     
kwaq 
Dysiek


Motocykl: MZ ETZ 150 1988r.
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 131
Skąd: Głuchów
Wysłany: 2014-03-04, 19:13   

W takim razie da się zrobić sprężyny nieco twardsze od oryginalnych i/lub nieco krótsze?

Co do twardości to można by trochę utwardzić nasze jak dla mnie zbyt miękkie ETZetki(chociaż MZ mam dopiero od kilku dni, spróbuję najpierw nalać gęstszego oleju :) )
Opcja z długością jest dobra opcja dla "tjunerów" nie tylko eMZetek.
_________________
http://bikepics.com/members/dysiek/
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-03-05, 00:15   

MZmadeinIFA, Zapomniałem. :torba":
kwaq, Zrobią jakie będziesz chciał. :piwo:
Krótszych bym nie robił a szedł w odwrotnym kierunku jedynie jak ktoś chce twardsze to pewnie z grubszego drutu np. 4,5mm i np. 67 zwoi a co z tego wyniknie to trzeba wyłożyć 170zł aby się przekonać... :kura: Osobiście na razie nie planuje sprawdzać... :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
Marcin29844 


Motocykl: MZ ETZ 251e,ETZ 250
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 39
Skąd: Góra
Wysłany: 2016-05-13, 09:56   

Przepraszam za odkop ale mam pytanie odnosnie sprężyn,lepiej kupić sprężyny zwykłe u 4motor do ETZ 250 bez wózka czy lepiej kupić u Betchera za 69zł z drutu 4,5mm? Chodzi mi o to że nie mam wózka i czy te od Betchera nie będą za twarde w jeździe na np polnej drodze?
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 1046
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-05-14, 08:44   

Marcin29844, Kupił bym raczej te dedykowane do Mz w wersji solo zawsze możesz też spróbować wlać gęściejszy olej 20W nawet mam taki w sumie zbędny raczej jak co to pisz na PW.
U siebie lałem 15W również z Ipon.
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
wadmed 

Motocykl: AWO 425t i DNIEPR 12
Pomógł: 14 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 566
Skąd: Stara Wieś
Wysłany: 2016-05-14, 09:17   

Ja u siebie przy progresywnych sprężynach i oleju 20 miałem efekt "odbijania". Skracałem o 1 cm ale jeszcze odbijało przy ostrej jeździe po dołkach, teraz mam oryginały a progresywne czekają na półce. Kiedyś widziałem na forum patent z taśmą elastyczną aby nie odbijały :mrgreen:
 
     
Poszy150 


Motocykl: MZ ETZ 150x
Pomógł: 17 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 711
Skąd: Łodygowice
Wysłany: 2016-05-17, 12:30   

Ja w mojej 150 mam sprężyny od 250 z wózkiem. Jeździ się bardzo przyjemnie i przód nie jest taki oklapnięty jak przy zużytych fabrycznych sprężynach.
_________________
Nie da Ci żona, nie da sąsiadka, tego co może dać Ci MZtka :)
 
 
     
krzysiek 

Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 29 Kwi 2020
Posty: 13
Wysłany: 2020-05-15, 16:03   

Marcin29844 napisał/a:
Przepraszam za odkop ale mam pytanie odnosnie sprężyn,lepiej kupić sprężyny zwykłe u 4motor do ETZ 250 bez wózka czy lepiej kupić u Betchera za 69zł z drutu 4,5mm? Chodzi mi o to że nie mam wózka i czy te od Betchera nie będą za twarde w jeździe na np polnej drodze?
Witam.Mam taki sam problem i chce zapytać czy ktoś kupował takie sprężyny z drutu 4,5? Musze wymienić u siebie i nie wiem jaką opcje wybrać. Poprzedni właściciel podłożył pod korki tulejki ponad 3 cm z rury ocynkowanej 3/4cala przeciętej wzdłuż żeby zmniejszyć średnice. :shock: jak je wyciągnąłem to jest luz pomiędzy korkiem a sprężyną to znaczy że sprężyny już padły, przód słabo odbija i nisko siedzi. Ktoś ma jakieś doświadczenia z obecnym'' chińskim DDR?'' Może ktoś ostatnio kupował i może polecić albo ostrzec.
 
     
wojtek.mz 
Ekipa PMI


Motocykl: MZ
Pomógł: 86 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Gru 2010
Posty: 2941
Skąd: powiat PMI
Wysłany: 2020-05-15, 17:05   

Zapytajcie Adaxa on ma założone te 4,5
_________________
ES 250/2-1970r,ETZ 250-1989r MILICYJNA, ETZ 250-1981r, ETZ 250-1984r GESPANN, ETZ 250-1988r, ETZ 150-1989r teraz 125, SKORPION TOUR-1996r
 
     
Adax 
DODAJ GAZU NA WIRAZU


Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 1248
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2020-05-15, 19:01   

Ja mam te grubsze sprężyny od Bethera i dla mnie jest ok. z tym, że ja zwykle jeżdżę przeładowany. Przód stoi wyżej i można to porównać do ustawienia tylnych amorów na dwie osoby. Z bagażem ok. Ale solo bez dodatkowego obciążenia będzie za twardo.
_________________
Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r
 
     
funny 

Motocykl: MZ ETZ 250
Wiek: 49
Dołączył: 14 Gru 2018
Posty: 112
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-05-15, 20:25   

Ja mam też 4,5 nie pamiętam od kogo kupiłem jeżdżę sam i dla mnie jest ok.
 
     
krzysiek 

Motocykl: MZ ETZ 251
Dołączył: 29 Kwi 2020
Posty: 13
Wysłany: 2020-05-16, 11:34   

A nie odbija Ci to zawieszenie na nierównościach czy przy ostrym dodaniu gazu? Też chyba kupie te sprężyny bo w porównaniu do innych wyglądają na solidnie wykonane tylko właśnie boje się tego że będzie odbijać.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 14