» SZUKAJ
» FAQ
» ALBUM
» UŻYTKOWNICY
» REJESTRACJA
» REGULAMIN




Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki kompresor do warsztatu?
Autor Wiadomość
MarcinOS.W 
łogień na tłok!


Motocykl: MZ ETZ 251e
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 132
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2020-04-11, 17:13   Jaki kompresor do warsztatu?

Witam, szukam kompresora do przydomowego warsztatu, głównie chodzi mi o producenta, jakie są warte uznania, a jakie lepiej omijać. Do tej pory miałem sprężarke ABAC i dawała rade ale jest już zużyta, remont nie wchodzi w grę, butla chyba 100l. Teraz szukam czegoś z butla 200l, kompresor będzie używany do malowania przyczep, przedmuchiwania maszyn rolniczych, mam też piaskarke syfonową samodzielnie wykonaną i fajnie żeby z nią też współpracował. Teraz mam drugie pytanie, czy kupować wyłącznie nową czy można też poszukać takiego sprzętu z rynku wtórnego, znalazłem niedaleko miejsca zamieszkania taki kompresor cena 1900 gość powiedział że nowa kosztowała 3600 i niby była mało używana oto link do aukcji. https://www.olx.pl/oferta...28-IDEij4X.html
_________________
"A ja co wolę, już chyba wiecie. Ja wolę jazdę na ETeeZeciee..."

Więcej na temat mojej ETeZety => TUTAJ
 
     
Wolf 


Motocykl: 150 301 Orzeł1
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 749
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2020-04-11, 21:41   

https://jaktozrobilemwgarazu.pl/rzeczywista-wydajnosc-kompresorow-opinie-uzytkownikow/

Capral z tego wychodzi najlepiej jeśli chodzi o cenę/wydajność

https://allegro.pl/oferta/sprezarka-kompresor-capral-3090-v3-1300-l-min-200l-7496994436?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Co do używek trzeba dobrze takie coś obejrzeć, czasami fajne samoróby idzie znaleźć ale większość to zajechany gruz gdzie trzeba trochę włożyć.
 
     
Reich 
Jawer's back


Motocykl: ETZ 250
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 1676
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2020-04-11, 22:36   

Ten z Kalisza ma trochę małą wydajność jeśli chcesz piaskować. Ogólnie szukałbym Kupczaka, według mnie najlepsza jakość z przedziału racjonalnych cen.
_________________
Wino, konserwy, muzyka bez przerwy heavy

Strachliwi zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali eMZeciarze.

Gdzie kończy się asfalt, zaczyna się przygoda.
 
 
     
Adax 
DODAJ GAZU NA WIRAZU


Motocykl: etz 250 1988r.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 1246
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2020-04-12, 00:34   

Cytat:
Ogólnie szukałbym Kupczaka


Kupczak to buty, sprężarki to Kupczyk. :wink:
_________________
Najlepsza na świecie jest jazda na ETZ-cie!
=================================================
MZ ES 250/1-1966r / MZ ES 125 / MZ ETZ 250-1988r(obecnie w wersji 300, boost port, 5 canal by INTR) MZ ETZ 250 Gespann "ZŁOMEK" -1986r / MuZ Skorpion TRAVELLER - 1996r / MZ 1000S - 2004r
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-04-12, 09:54   

Polecam Walter. Ja mam dwu tłokowy butla 270l. Mam około 10lat. Kupiłem nowy (wtedy byłem przy kasie), koszt większy od ,,Kupczyka". U mnie w sezonie nie ma lekko i daje rade (obsługuje wulkanizację). Kupując sprawdzałem parametry (wydajność litry/min.), dane katalogowe nie są miarodajne, nie wiem jak to jest liczone - chodzi o to że niektóre kompresory ,,dobrze dmuchają" do 5atm. a osiągnięcie 10atm. na butli sprawia im problem (wydłużony czas pracy) przy piaskarce ma to kolosalne znaczenie - duże zapotrzebowanie przy wysokim ciśnieniu pracy. Miarodajny jest czas jaki potrzebuje kompresor do osiągnięcia 10atm na butli o określonej pojemności (wpływ ma też moc silnika). Wożę towar wulkanizatorom więc sprawdzałem z zegarkiem w ręku. Najlepiej wypadły kompresory śrubowe (ceny dla mnie kosmiczne), z tłokowych Walter był ,,szybszy" od Kupczyka (też polecam). W wielu serwisach dalej pracują stare kompresory dwu tłokowe z lat 70-tych, są wolniejsze , ale nie do zajechania. Dla majsterkowiczów można rozważyć zakup taniego marketowego kompresora - przy okazjonalnym użytkowaniu też dają radę, można dołożyć dodatkową butlę (ograniczy to spadek ciśnienia), trwałość tych kompresorów jest niewątpliwie niższa - jak i cena.
Istotna jest obsługa - wymiana oleju, filtrów powietrza, spuszczanie wody z zbiornika.
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
MarcinOS.W 
łogień na tłok!


Motocykl: MZ ETZ 251e
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 132
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2020-04-12, 09:56   

Teraz to mam dopiero namieszane hehe czyli tego co podałem używanego to lepiej nie ruszać, Wolf, zobaczę jeszcze w olmecie może coś tam mają w dobrych pieniądzach, mam jeszcze u nich rabat. Na Allegro jest duży wybór tylko żeby nie trafić na jakąś mine...

romanETZ, a spotkałeś się z firmą airpress? Mam możliwość wypróbowania i zmierzenia czasu tego używanego kompresora co podałem w pierwszym poście
_________________
"A ja co wolę, już chyba wiecie. Ja wolę jazdę na ETeeZeciee..."

Więcej na temat mojej ETeZety => TUTAJ
Ostatnio zmieniony przez MarcinOS.W 2020-04-12, 10:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-04-12, 10:07   

Można kupić używany , ale nie zużyty. Wizualnie nie do poznania - jeśli kompresor stoi w oddzielnym pomieszczeniu wygląda jak nowy, a jak sprzedawca wlał gęstszego oleju to i praca nie będzie nadmiernie głośna. Czas nabijania butli zmierzysz, ale skąd będziesz wiedział ile ma nowy. Kup nowy - to inwestycja na lata (gwarancja) i wiesz że nie chodził 10h/dzień :mrgreen:
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
MarcinOS.W 
łogień na tłok!


Motocykl: MZ ETZ 251e
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 132
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2020-04-12, 10:18   

No tak, liczę żeby z 10 lat wytrzymał, ten co podałem to nowy na Allegro 3300 https://allegro.pl/oferta/kompresor-sprezarka-hk-425-200-400l-min-airpress-7515222251?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
A używka 1900 więc półtora klocka do przodu, aby tyle że dwuletni...
_________________
"A ja co wolę, już chyba wiecie. Ja wolę jazdę na ETeeZeciee..."

Więcej na temat mojej ETeZety => TUTAJ
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-04-12, 10:47   

Teraz nie zwracam uwagi co mają w serwisach (są w innych pomieszczeniach ze względu na hałas), byłem ,,expertem" jak ja kupowałem, wtedy takiego nie widziałem, mam wrażenie że te allegrowe i marketowe kompresory wykorzystują tylko kilka typów sprężarek pod wieloma nazwami i w wielu konfiguracjach osprzętu i butli. Jeżeli nie będzie u Ciebie kompresor pracował kilka godz. dziennie to kup nowy, z tańszych , z serwisem blisko domu, z gwarancją nie rok, tylko 2 lub 3lata. Poczytaj opinie użytkowników, a po zakupie intensywnie używaj, dla sprawdzenia, i ewentualnej reklamacji.
W poście Wolfa - niektóre kompresory są testowane tak jak ja to robiłem przed laty (czas nabicia butli) - zwróć na to uwagę. Powodzenia. Jak zakupisz, posprawdzasz, napisz - twoja opinia może być dla kogoś pomocna :smile:
Zwracaj też uwagę na moc silnika - dobra wydajna sprężarka wcale nie musi mieć 8kW - ceny energii coraz wyższe, przy kilku maszynach ma to znaczenie i ze względu na kasę, jak i obciążenie instalacji.
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2020-04-12, 10:58   

Kupczyk to chińskie kompresory, składane w PL z chinskich części. Często trafiają do mnie na serwis. Tylko jedna rzecz różni je od rasowej Chiny. Przewód z kompresora do zbiornika jest miedziany w 100% a nie aluminiowy pomiedziowany.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
romanETZ 


Motocykl: ETZ150e,250, TS250/1
Pomógł: 10 razy
Wiek: 57
Dołączył: 24 Cze 2016
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-04-12, 11:19   

ETZ_PRORIDER, Nie Chińskie to tylko MZety :wink: Walter niestety też część podzespołów robi w Chinach (info od przedstawiciela z Łodzi z przed 10 lat jak kupowałem).
_________________
Marzenia się spełniają, dzięki Forum - MZety jeżdżą i "wyglądają" (coraz lepiej).
 
     
MarcinOS.W 
łogień na tłok!


Motocykl: MZ ETZ 251e
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 132
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2020-04-12, 11:45   

A może lepiej zamiast 200l to 100l ale z wydajniejszym kompresorem? Bo od zera taka krowę nabić to też trochę jest, widziałem że przeważnie silniki 2,2kW montują. Kurde sam już mam namieszane, ten airpress ma 3 lata gwarancji czyli jeszcze rok jest...
_________________
"A ja co wolę, już chyba wiecie. Ja wolę jazdę na ETeeZeciee..."

Więcej na temat mojej ETeZety => TUTAJ
 
     
tomek@1966 


Motocykl: MZ es 250/1
Pomógł: 4 razy
Wiek: 58
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 863
Skąd: Szczejkowice
Wysłany: 2021-10-01, 08:57   

Panowie kompresor do garażu ; drobne lakierowanie motocykl motorower ,pompowanie kół , przedmuchiwanie jakiś klucz pneumatyczny ,
wystarczy takie coś ?

https://allegro.pl/oferta/kompresor-fl-50l-olejowy-sprezarka-powietrza-kowal-8178428143
_________________
mój motor
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/46518
ponadto
Shadow 750 była
Honda NC 750X
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-10-01, 10:15   

Witaj Według mnie 50l to mało mi czasem nie starcza 150l :D jeszcze ten klucz pneumatyczny... szukał bym najmniej 100l. :piwo:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-10-01, 10:23   

tomek@1966, Wszystko zależy od tego jakie masz odbiorniki. U siebie mam 24l kompresor i działam na nim kluczem pneumatycznym, pistoletem lakierniczym, dmuchawką i ropownicą. Moją zieloną 250 sam całą malowałem pistoletem HVLP i dawał idealnie sobie z tym radę. Jeśli piszesz drobne malowanie to zaliczam do tego całą MZ. Bo nie oszukujmy się, MZ ma małe elementy. Taki kompresor z pistoletem HVLP potrafi ładnie pomalować każdy element MZ. Klucz pneumatyczny mam 400Nm i daje rade odkręcić koło w samochodzie, aczkolwiek kompresor załączy się raz na jedno koło. Jeśli zamierzasz dużo używać pneumanta, to bierz 50l na 2 cylindrach. Z perspektywy czasu wziąłbym może 50al ale na 2 tłokach. Bo jedno tłokowe 50L mają takie same sprężarki jak 24l. Patrz też na wydajność zasysu powietrza.
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
Ostatnio zmieniony przez ETZ_PRORIDER 2021-10-01, 16:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
tomek@1966 


Motocykl: MZ es 250/1
Pomógł: 4 razy
Wiek: 58
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 863
Skąd: Szczejkowice
Wysłany: 2021-10-01, 11:08   

ETZ_PRORIDER
To znaczy ten powinien wystarczyć



https://allegro.pl/oferta/kompresor-zbv-50l-olejowy-sprezarka-powietrza-v2-8935100218?fromVariant=10736245320
_________________
mój motor
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/46518
ponadto
Shadow 750 była
Honda NC 750X
 
 
     
ETZ_PRORIDER 
mod_team
MZ ETZ 250 GKS TEAM


Motocykl: MZ ETZ 250
Pomógł: 167 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 5266
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2021-10-01, 16:40   

Aż za dużo szczerze mówiąc ale jak będziesz malował swoją panterę co mas, za garażem to wystarczy w zupełności :grin:
_________________
Zlutowany na kwadracie zaczynam se rozkminiać kto w MZ-tach był od zawsze, kto pod temat się podszywa MZ - recydywa znów się odzywa, znów to zrobiłem, nie potrafisz mnie zatrzymać! Historia z marką MZ luknij ;) -> http://forum.mz-klub.pl/v...p=367810#367810 W garażu: MZ ETZ 250 89r. w eksploatacji | MZ ETZ 125 w eksploatacji | ETZ 250A 88r. w eksploatacji.
 
 
     
kosior30 
Klubowicz
Łysy JWP


Motocykl: MZ ETZ 250e '87
Pomógł: 138 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 7479
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2021-10-01, 19:01   

Klucz pneumatyczny to przeżytek, elektryki i to nawet akumulatorowe są teraz takie jebutne, że szok.
_________________
Motor to masz w pralce! ||| "Prawdziwy facet poci się olejem, jak rozdzielacz w Bizonie" :) ||| Spirit: "Jak odpalisz moją MZtę jestem twój"
"Jawa is made for repairing, MZ is made for riding"
"Smutne jest to, że wy, Polacy macie taki problem z alkoholem"
 
 
     
Marcin W. 


Motocykl: Mz ETZ150
Pomógł: 61 razy
Wiek: 44
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1038
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-10-01, 19:33   

kosior30, Też doszedłem do tego wniosku. Wąż ogranicza swobodę ruchu i w jakieś zakamarki może być ciężko wejść.
Poczytałem opinie o tym kompresorze i wyszło tak ma kłopot z rozruchem. Bywa nieszczelny na połaczeniach które zresztą prawdopodobnie od drgan pękają ( sa zdjęcia) No i należy mieć przygotowaną instalację elektryczną ( są spadki napięcia typowe gdy podłącza się silnik o dużej mocy jednofazowy) pod niego czyli kable 3x2,5mm a w skrzynce bezpiecznik 20A o charakterystyce D ( zwłoczny, ciężki rozruch)
W skrócie szukałbym innego... :roll:
_________________
Motto braci Koala-"Jesteśmy po to aby pomagać..."
"A przyczyną wszystkich naszych problemów jest zwykła mała niepozorna usterka..."
Szukasz wirnika do MZ ETZ 150/250/251 lub twój wirnik wymaga regeneracji sprawdź moje aukcje (oraz dział ogłoszeń forum)
http://moto.allegro.pl/sh...hp?uid=10843433
 
 
     
tomek@1966 


Motocykl: MZ es 250/1
Pomógł: 4 razy
Wiek: 58
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 863
Skąd: Szczejkowice
Wysłany: 2021-10-04, 18:57   

Panowie a kompresor bezolejowy jest coś wart ??

https://allegro.pl/oferta/kompresor-bezolejowy-50l-sprezarka-2km-10bar-10864766888
_________________
mój motor
http://polskajazda.pl/Motocykle/MZ/ES,250/46518
ponadto
Shadow 750 była
Honda NC 750X
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright © 2004-2015 MZ KLUB POLSKA
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15